ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський
суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру
20
Тел. 7-38-36, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"08" травня 2007 р.
Справа № 11/177а
За позовом: Державної
податкової інспекції у Козелецькому районі
17000, смт. Козелець, вул.
Толстого, 34 а
До: Суб'єкта підприємницької
діяльності -фізичної особи ОСОБА_1
АДРЕСА_1
Про припинення підприємницької
діяльності
Суддя Ю.М.Бобров
Секретар О.Ю.Михальова
ПРЕДСТАВНИКИ
СТОРІН :
Від Позивача: Крупина А.О. - гол. держподатінспектор, дов.
від 10.01.07 р. № 6/9/10-000.
Від Відповідача: не прибув.
СУТЬ СПОРУ:
Позивачем -Державною податковою
інспекцією у Козелецькому районі подано позов до суб'єкта підприємницької
діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності та
зобов'язання відповідача вчинити дії, передбачені ч. 9 ст. 47 Закону України
„Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” від
15.05.03 р. № 755-IV (далі -Закон № 755), для здійснення процедури державної
реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Представник позивача в судовому
засіданні підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві.
Позивач у позовній заяві посилається на те, що відповідач не звітує до ДПІ у
Козелецькому районі з січня 2006 р., тобто більше року, що є підставою для припинення
його підприємницької діяльності.
Від відповідача до суду надійшло
письмове клопотання від 23.04.07 р., в якому він визнає позовні вимоги та
просить суд розглянути справу без його участі.
Суд вважає за можливе задовольнити
клопотання та розглянути справу без участі відповідача за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та надані
докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, суд
встановив наступне.
ОСОБА_1 24.11.05 р. зареєстрований
Козелецькою райдержадміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності
-фізична особа, за адресою: АДРЕСА_1. ОСОБА_1 взято на облік в Козелецькій
МДПІ як платника податків з 07.12.05 р.
У відповідності з вимогами чинного
законодавства, зокрема, ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від
25.06.91 р. № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів)
зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про
фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни,
встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів).
Відповідач, в порушення вимог ст. 4,
п. п. 2,3 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. №
1251-XII, не звітує до ДПІ у Козелецькому районі з січня 2006р. (остання
декларація подана 12.01.06 р.), тобто більше 1 року, що підтверджується
наданими позивачем доказами.
Згідно листа держреєстратора
Козелецької райдержадміністрації державна реєстрація припинення підприємницької
діяльності ОСОБА_1 не проводилась.
Пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону
України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 р. № 509-XII,
органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених
законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування
державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 51 Господарського кодексу
України від 16.01.03 р. № 436-IV передбачено, що підприємницька діяльність
припиняється, зокрема, на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 238 Господарського кодексу
України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил
здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути
застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого
самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи
організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення
правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законом.
У ст. 239 Господарського кодексу
України визначені види адміністративно -господарських санкцій, однією з яких є
скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання. Вказана
санкція може бути застосована у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи
установчим документам, що передбачено ст. 247 Господарського кодексу України.
Скасування державної реєстрації
суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для
ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59
Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 46 Закону України
„Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” від
15.05.03 р. № 755-IV державна реєстрація припинення підприємницької діяльності
фізичної особи -підприємця проводиться у разі, зокрема, постановлення судового
рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.
Підставами для
постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності
фізичної особи - підприємця є, зокрема, неподання протягом року органам
державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової
звітності.
Згідно ст. 49 вказаного
Закону суд, який постановив рішення про припинення підприємницької діяльності
фізичної особи - підприємця, в день набрання таким рішенням
законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцем
реєстрації фізичної особи -
підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису
про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи -
підприємця.
За таких обставин, зважаючи
на те, що позовні вимоги підтверджуються доданими до позовної заяви матеріалами
(доказами), суд приймає повне визнання відповідачем позову, оскільки його дії
не суперечать закону та не порушують чиї -небудь права, свободи чи інтереси, та
задовольняє позовні вимоги.
Представник позивача проти прийняття
рішення по справі без участі відповідача не заперечує.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу
адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт
владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати,
здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись Господарським кодексом
України, Законом України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб - підприємців”, ст.ст. 94, 112, 136, 158-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Прийняти визнання відповідачем
адміністративного позову.
2. Позов задовольнити повністю.
3. Припинити підприємницьку
діяльність суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1,
АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.
4. Зобов'язати суб'єкта
підприємницької діяльності -фізичну особу ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, р/р відсутні, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) вчинити дії,
передбачені ч. 9 ст. 47 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб
та фізичних осіб -підприємців”, для здійснення процедури державної реєстрації
припинення підприємницької діяльності.
5. У день набрання рішенням
законної сили направити його державному реєстратору Козелецької
райдержадміністрації.
Постанова набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим
Кодексом, постанова набирає законної
сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги
постанова, якщо її не скасовано,
набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Про апеляційне оскарження постанови
спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і
вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в
апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду
через господарський суд Чернігівської області.
Копія апеляційної скарги
одночасно надсилається особою,
яка її подає, до Київського
апеляційного адміністративного суду.
Заява про апеляційне оскарження
постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному
обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на постанову
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України, в судовому засіданні 08.05.07 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну
частини постанови.
Постанова суду в повному обсязі
виготовлена 14.05.07 р.
Сторони можуть отримати копію
постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді
через канцелярію суду.
Суддя Ю.М.Бобров
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 628898 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Бобров Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні