Справа № 310/7955/16-а
2-а/310/691/16
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.11.2016 Бердянський міськрайонний суд Запорізької області в складі:
головуючого-судді: Петягіна Вадима Васильовича
при секретарі Уставицькій Н.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Осипенківської сільської виборчої комісії про оскарження рішення Осипенківської сільської виборчої комісії
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, в якому просить:
- Визнати протиправними дії Осипенківської сільської виборчої комісії щодо прийняття рішення про відмову у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єданих територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року.
- Визнати протиправною та скасувати Постанову Осипенківської сільської виборчої комісії від 19 листопада 2016 року №5/4 «Про прийняття рішення щодо реєстрації кандидатів в депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади згідно ст. 39 Закону України «Про місцеві вибори»;
- Зобов'язати Осипенківську сільську виборчу комісію прийняти рішення про реєстрацію кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року, згідно документів прийнятих від ОСОБА_1 17 листопада 2016 року.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 зазначив, що 19 листопада 2016 року Осипенківська сільська виборча комісія своєю постановою №5/4 відмовила йому, ОСОБА_1, у реєстрації кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року. Підставою для прийняття такого рішення переконання членів вирової коміссіі у тому, що у позивача встановлені порушення порядку заповнення Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за рік, що передує початку виборчого процесу, у відповідності до частини 1 статті 45 Закону, а саме відсутність у декларації позивача, відомостей, що є обов'язковими для заповнення, на підставі чого декларація не може вважатися такою, що є поданою. Виборча колмісія вказує, що у першій позиції декларації декларант зобов'язаний зазначити прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, серію та номер паспорта громадянина України - декларанта - однак, позивачем не було зазначено серії та номеру паспорта громадянина України. Позивач вважає, що така позиція відповідача є законодавчо не обґрунтованою через те, що абзац другий примітки 3 сторінки 10 Додатку до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 року № 3206-УІ, щодо заповнення декларацій про майно, доходи, і зобов'язання фінансового характеру беззаперечно вказує на те, коли декларантом вказуються номер та серія паспорта громадянина України: якщо декларант через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган доходів і зборів і має про це відмітку у паспорті громадянина України - у декларації зазначаються серія та номер паспорта громадянина України.
В судовому засіданні ОСОБА_1 підтримав свої вимоги, просив позов задовольнити.
Представник Осипенківської сільської виборчої комісії за довіреністю ОСОБА_2 в судовому засіданні просив в задоволенні позову відмовити. Зазначив, що оскаржена позивачем постанова стосується чотирьох осіб. Крім того, позивач не може оскаржувати дії виборчої комісії, так як вона є колегіальним органом.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
ОСОБА_1, 17.11.2016 року подано до Осипенківської сільської виборчої комісії згідно опису повний перелік документів, передбачених статтею 39 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 № 595-\ТІІ для реєстрації кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних рад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року.
За результатом розгляду поданих документів, Осипенківська сільська виборча комісія постановою від 19.11.2016 №5/4, що також підтверджено протоколом №5 від 19.11.2016 року засідання виборчой комісії, відмовила позивачу у реєстрації кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року на підставі п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори», відповідно до якої територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом. В постанові відповідач вказує, що у позивача встановлені порушення порядку заповнення Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за рік, що передує початку виборчого процесу, у відповідності до частини 1 статті 45 Закону, а саме відсутність у декларації позивача, відомостей, що є обов'язковими для заповнення, на підставі чого декларація не може вважатися такою, що є поданою. Відповідач вказує, що у першій позиції декларації декларант зобов'язаний зазначити прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, серію та номер паспорта громадянина України - декларанта - однак, позивачем не було зазначено серії та номеру паспорта громадянина України.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Частиною 1 ст. 6 КАС України чітко визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Відповідно до положень статей 69, 71 Конституції України, народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії. Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015р. № 595-УІІІ.
Вичерпний перелік документів, які кандидат має подати до виборчої комісії визначений положеннями частиною 3 статті 39 Закону України «Про місцеві вибори»: відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред'явлення ним документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону, та подання ним документів, передбачених пунктами 6-8 частини першої цієї статті, а також особисто підписаних ним заяви про самовисування кандидатом у депутати та заяви про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах.
До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кандидата, що і було зроблено позивачем.
Відповідно до ст. 45 Закону України «Про місцеві вибори» декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости за формою, встановленою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".
Згідно абзацу другому примітки 3 сторінки 10 Додатку до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 року № 3206-УІ, щодо заповнення декларацій про майно, доходи, і зобов'язання фінансового характеру беззаперечно вказує на те, коли декларантом вказуються номер та серія паспорта громадянина України: якщо декларант через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган доходів і зборів і має про це відмітку у паспорті громадянина України - у декларації зазначаються серія та номер паспорта громадянина України.
Як підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_1 має реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1, зазначив його у Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік, а отже відсутні й підстави для зазначення в Декларації серії та номеру паспорта громадянина України - ОСОБА_1.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку що дії Осипенківської сільської виборчої комісії щодо прийняття рішення про відмову у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18.12.2016 року суперечить чинному законодавству, а отже оскаржена постанова щодо ОСОБА_1 має бути визнана протиправною та скасована.
Керуючись ст. ст. 11, 70, 71, 159, 162, 163, 172 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Осипенківської сільської виборчої комісії Запорізької області щодо прийняття рішення про відмову у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18.12.2016 року.
Визнати протиправною та скасувати Постанову Осипенківської виборчої комісії Запорізької області від 19.11.2016 року №5/4 «Про прийняття рішення щодо реєстрації кандидатів в депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади згідно ст. 39 Закону України «Про місцеві вибори» в частині відмови у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18.12.2016 року.
Зобов'язати Осипенківську сільську виборчу комісію Запорізької області розглянути питання про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати Осипенківської сільської ради об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18.12.2016 року, згідно документів, прийнятих від нього 17.11.2016 року.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Бердянський міськрайонний суд Запорізької області протягом двох днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.В.ОСОБА_3
Суд | Бердянський міськрайонний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2016 |
Оприлюднено | 28.11.2016 |
Номер документу | 62891409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Бердянський міськрайонний суд Запорізької області
Петягін В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні