Ухвала
від 22.11.2016 по справі 825/814/16
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

22 листопада 2016 року м. Київ К/800/19636/16

Суддя Вищого адміністративного суду України Черпак Ю.К., розглянувши матеріали касаційної скарги Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 24 травня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Корюківської об'єднаної державної податкової інспекцї Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

встановив:

Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 21 липня 2016 року касаційну скаргу залишено без руху з мотивів її невідповідності вимогам статті 213 КАС України. У встановлений судом строк недоліки касаційної скарги усунуті.

Як вбачається з матеріалів касаційної скарги, постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 24 травня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2016 року, позов задоволено: визнано протиправними дії Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - Корюківська ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області) щодо ненадання ОСОБА_1 довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, зі всіма складовими заробітної плати, з якої сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, для її перерахунку з 01.12.2015 р.; зобов'язано відповідача видати позивачу довідку про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, зі всіма складовими заробітної плати, зокрема, премією, на які нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з 01.12.2015 р.

Судами встановлено, що позивач працювала у Державній податковій інспекції у Щорському районі (правонаступником якої на даний час є Корюківська ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області) на посаді головного державного податкового ревізора-інспектора відділу оподаткування юридичних осіб, що підтверджується довідками Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, та звільнена у 2009 році у зв'язку із виходом на пенсію. Позивачу призначено пенсію як державному службовцю.

31.03.2016 р. ОСОБА_1 звернулась до Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області із заявою про видачу довідки про заробітну плату за грудень 2015 року, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям.

Листом відповідача від 05.04.2016 р. № 548 позивачу надано відповідь, в якій зазначено, що відсутні правові підстави для надання довідки для перерахунку пенсії, затвердженої постановою правління Пенсійного Фонду України від 04.09.2013 №15-1. Також зазначено про надання довідки у довільній формі. У той же день позивачу видано довідку про заробітну плату №21 довільної форми.

08.04.2016 р. позивач звернулась з іншими особами із запитом до Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, в якому просила повідомити, яким законом чи іншим нормативно-правовим документом визначено, що видані довідки про заробітну плату державним службовцям можуть видаватися у довільній формі.

Листом від 13.04.2016 р. №594 Корюківською ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області надано відповідь на запит позивача від 08.04.2016 р., в якому зазначено, що 13.04.2016 р. ОСОБА_1 видано довідку, затверджену постановою Правління Пенсійного Фонду України від 04.09.2013 №15-1, та додано довідку про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію від 13.04.2016 р. №33, затверджену постановою Правління Пенсійного Фонду України від 04.09.2013 №15-1. Вказана довідка містила лише відомості про посадовий оклад, надбавку за спеціальне звання та надбавку за вислугу років.

Разом з тим, у довідці не зазначено інші складові заробітної плати, на які нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій виходили з того, що відповідач не наділений правом визначати наявність чи відсутність у особи права на перерахунок розміру раніше призначеної пенсії, визначати розмір такого перерахунку, або складових частин заробітної плати, що враховуються при такому перерахунку. Зазначаючи про відсутність підстав для проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України від 16.12.1993 р. №3723-ХІІ "Про державну службу" Корюківська ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області фактично перебрала на себе повноваження органів Пенсійного фонду України, що є недопустимим.

Разом з тим, згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 р. №865 "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013, яка застосовується з 01.12.2015 р.) форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.

Так, постановою правління Пенсійного фонду України від 04.09.2013 р. №15- 1 затверджено та введено в дію форму довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію. Вказана форма довідки містить у собі наступні складові: посадовий оклад; надбавка за ранг, або кваліфікаційний клас, або класний чин, або спеціальні звання, або дипломатичний ранг; надбавка за вислугу років; надбавка за знання та використання в роботі іноземної мови; надбавка за почесне звання "заслужений"; надбавка за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації; доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук; надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи; премія; інші виплати (винагорода за вислугу років, матеріальна допомога на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань).

У касаційній скарзі Корюківська об'єднана державна податкова інспекція Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить скасувати судові рішення та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що з 01.12.2015 р. передбачена тільки довідка, що подається для призначення пенсії, а не для її перерахунку.

Згідно з пунктом 4 частини другої статті 213 КАС України касаційна скарга має містити обґрунтування вимог особи, що подає касаційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає порушення норм матеріального чи процесуального права та як вони вплинули на правильність вирішення справи.

Відповідно до положень пункту 5 частини п'ятої статті 214 КАС України суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.

Виходячи зі змісту касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень, касаційна скарга є необґрунтованою, а викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи, оскільки заявник не навів підстав, які б дозволили вважати, що суди неправильно застосували норми матеріального або процесуального права.

Керуючись статтями 211, 213, пунктом 5 частини п'ятої статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 24 травня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.К. Черпак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення22.11.2016
Оприлюднено25.11.2016
Номер документу62918246
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/814/16

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Постанова від 24.05.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кочан В.М.

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні