Постанова
від 01.11.2016 по справі 804/5422/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 01 листопада 2016 р. Справа № 804/5422/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. при секретаріЛісна А.М. за участю: представника позивача представника відповідача Бурі О.Є. Дроздюк А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби України про скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

25 серпня 2016 року публічне акціонерне товариство «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» звернулося до суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС, в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення:

№ 0000544700 від 11 серпня 2016 p., яким публічному акціонерному товариству "Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат" було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2014 року в розмірі 409 860 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 102 465 грн.;

№ 0000554700 від 11 серпня 2016 p., яким публічному акціонерному товариству «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» було зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за січень, березень та грудень 2014 року на загальну суму 21521146,00 грн.;

№ 0000564700 від 11 серпня 2016 p., яким публічному акціонерному товариству "Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат" було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за основним платежем на суму 1 424 708 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 712 354 грн. які були винесені СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС на підставі висновків акту про результати позапланової виїзної перевірки № 137/28-01-47/00190928 від 28.07.2016 року.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що на підставі акту перевірки відповідачем були винесені податкові повідомлення-рішення а саме:

№ 0000544700 від 11 серпня 2016 p., про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2014 року в розмірі 409 860 грн. та застосування штрафної санкції в розмірі 102 465 грн.;

№ 0000554700 від 11 серпня 2016 p., про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість за січень, березень та грудень 2014 року на загальну суму 2 152 346,00 грн.;

№ 0000564700 від 11 серпня 2016 p., про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за основним платежем на суму 1 424 708 грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції в розмірі 712 354 грн.

Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення від 11.08.2016 року є незаконними, оскільки були винесені на підставі необґрунтованих та таких, що не відповідають податковому законодавству висновків акту перевірки № 137/28-01-47/00190928 від 28.07.2016 року.

ПАТ "ОГЗК" відповідно до умов договорів, укладених із підприємствами ТОВ "Фокстер" (код ЄДРПОУ 37214447), ТОВ "Максіпром Груп" (код ЄДРПОУ 39494821), ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" (код ЄДРПОУ 31102612) отримало та оплатило товари, результати робіт, у тому числі сплатило суму ПДВ, що підтверджується платіжними документами та податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та іншими первинними документами, які надані до перевірки. При цьому отримані товари використовуються у власній господарській діяльності ПАТ "ОГЗК" для забезпечення потреб та організації виробництва власної продукції.

Господарські операції з поставки товарів від підприємств-контрагентів ТОВ «Фокстер» (код ЄДРПОУ 37214447), ТОВ «Максіпром Груп» (код ЄДРПОУ 39494821), ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ «Стальконструкція-109» (код ЄДРПОУ 31102612) мали реальний характер оскільки товари були фактично отримані, ПДВ сплачено в ціні товару, проведення операцій було оформлено та проведено у відповідності до вимог чинного законодавства, договірні зобов'язання були виконані сторонами, а здійснення операцій було спрямовано на настання реальних наслідків - придбання товарів для забезпечення потреб господарської діяльності ПАТ "ОГЗК".

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог позивача, просив відмовити у їх задоволенні та додатково пояснив, що перевіркою було встановлено, що на порушення п.44.1 ст. 44, п. 198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.4. п.201.6, п.201.7, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України ПАТ «ОГЗК» ;

завищено податковий кредит всього у сумі 3 986 914 грн., у тому числі за січень 2014 року у сумі 10 2450 грн., за березень 2014 року у сумі 1 024 913 грн., за серпень 2014 р. у сумі 409 860 грн., за вересень 2014 р. у сумі 1 290 940 грн., за жовтень 2014 р. у сумі 68475 грн., за листопад 2014 р. у сумі 65293 грн.. за грудень 2014 року у сумі 1 024 983 грн.

Вищенаведені порушення призвели до:

заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у загальній сумі 1 424 708 грн., у т.ч.:

вересень 2014 року - 1 290 940 грн.

жовтень 2014 року - 68 475 грн.

листопад 2014 року - 65293 грн.;

завищення бюджетного відшкодування податку на додану вартість у серпні 2014 р. на суму 409 860 грн.;

завищення залишку суми від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом всього у сумі 2 152 346 грн., в т.ч. у січні 2014 в розмірі 102 450 грн., у березні 2014 року в розмірі 1 024 913 грн., у грудні 2014 року в розмірі 1 024 983 грн.

Документальною перевіркою встановлено декларування ПАТ «ОГЗК» результатів господарських взаємовідносин з придбання палива дизельного у ТОВ "Фокстер" за серпень, вересень, грудень 2014 року.

Придбання палива дизельного ТОВ «Фокстер» здійснювало у ТОВ «НК Партер», ТОВ "Азонтес", ТОВ «Донмас». При цьому встановлено, що між ТОВ «НК Партер», ТОВ "Азонтес", ТОВ «Донмас» та ТОВ "Укртатнафта", що є виробником продукції та має відповідні сертифікати, взаємовідносини у перевіряємому періоді відсутні.

Фактично згідно баз даних на рівні ДФС України у ТОВ «НК Партер», ТОВ "Азонтес", ТОВ «Донмас» не встановлено наявність основних фондів, незначна кількість трудових ресурсів для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ.

ТОВ «НК Партер», ТОВ «Азонтес», ТОВ «Донмас» не може фактично здійснювати господарські операції через незначну кількість трудових ресурсів, відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з перевезення; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з незначною кількістю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.

Також перевіркою встановлено що виробником палива дизельного (Євро) марка С вид II, (Євро) марка В вид II, (Євро) марка F вид II, згідно наданих до перевірки сертифікатів відповідності, посвідчення якості, паспортів якості є ТОВ "Укртатнафта", але ТОВ «Фокстер» у перевіряємому періоді не придбавало дизельне паливо у виробника у задекларованих обсягах та видів палива.

Виписані ТОВ «Фокстер» податкові накладні на операцію з оптового постачання нафтопродуктів на адресу ПАТ «ОГЗК» не можуть розглядатись в якості належного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не відповідають фактичним (реальним) обставинам справи, оскільки вони складені на підставі недійсності господарських операцій та відповідно не можуть бути підставою для відображення в бухгалтерському та податковому обліку.

Щодо взаємовідносин позивача та ТОВ «Максіпром Груп», то представник відповідача зазначив, що враховуючи недостатню чисельності працюючих субпідрядника, акти виконаних робіт не містять достовірних даних про виконання таких робіт та, відповідно, не підтверджують реальність їх виконання. Перевіркою встановлено, що ПАТ «ОГЗК» безпідставно сформував податковий кредит за операцією з ТОВ «Максіпром Груп» (код за ЄДРПОУ 38167697) за березень 2014 р. за податковими накладними від 20.03.2014 №7, від 13.03.2014 №5 на загальну суму ПДВ - 538953,14 грн.

Також, документальною перевіркою встановлено декларування ПАТ «ОГЗК» результатів господарських взаємовідносин по ланцюгам придбання робіт, послуг у ДП БУ «Стальмонтаж-109» ТОВ «Стальконструкція-109» за січень, березень, жовтень, листопад 2014 року.

Проаналізувавши дані інформаційної бази Єдиного реєстру податкових накладних, АІС «Податковий блок», АІС «Облік платників і платежів» щодо можливості надання ДП БУ «Стальмонтаж-109» ТОВ «Стальконструкція-109» робіт, послуг, встановлено, що у січні, березні 2014 року ДП БУ «Стальмонтаж-109» ТОВ «Стальконструкція-109» придбавало послуги, роботи у ТОВ «Венцедор Компані» (код ЄДРПОУ 38834486) які потім реалізовувало ПАТ «ОГЗК»:

у жовтні, листопаді 2014 року ДП БУ «Стальмонтаж-109» ТОВ «Стальконструкція-109» придбавало послуги, роботи у ТОВ «Примарі Білдінг», (код 39241252), ТОВ «Астекс Гарант» (код 39267679) які потім реалізовувало ПАТ «ОГЗК»:

Фактично згідно баз даних на рівні ДФС України у ТОВ «Венцедор Компані», ТОВ «Примарі Білдінг», ТОВ «Астекс Гарант» не встановлено наявність основних фондів, незначна кількість трудових ресурсів для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ, відсутність за місцезнаходженням, та розпочато ліквідаційну процедуру.

ТОВ «Венцедор Компані», ТОВ «Прімарі Білдінг», ТОВ «Астекс Гарант» не може фактично здійснювати господарські операції через незначну кількість трудових ресурсів, відсутність майна, промислових площадок, техніки, та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з перевезення; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з незначною кількістю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.

Акти приймання виконаних підрядних робіт, які підписані і узгоджені посадовими особами ДП БУ «Стальмонтаж-109» ТОВ «Стальконструкція-109» отримані від ТОВ «Венцедор Компані», ТОВ «Прімарі Білдінг», ТОВ «Астекс Гарант» не відповідають суті господарської операції у розумінні пп. 14.1.231 п.14 Податкового Кодексу України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Публічне акціонерне товариство «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» - відповідач зареєстровано виконавчим комітетом міської ради м. Орджонікідзе 15.12.1995 р.

15 квітня 2016 року в ЄДР було внесено запис про зміну повного найменування юридичної особи на Публічне акціонерне товариство «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» та перебуває на обліку в СДПІ у м. Дніпропетровську МГУМ.

ПАТ "ОГЗК" здійснює діяльність з видобутку корисних копалин (марганцевої руди) західної частини Нікопольського марганцевого родовища на території Нікопольського району Дніпропетровської області на підставі Спеціального дозволу на користування надрами № 597 від 06.08.1996 р.

Позивач є провідним підприємством України з видобутку, збагачення і переробки марганцевої руди, частина видобутку якого на світовому ринку складає близько 7 %, на внутрішньому ринку - 70%.

Згідно постанови Кабінету міністрів України від 12 грудня 1994 р. № 827 марганцева руда, яку видобуває підприємство, входить до переліку корисних копалин загальнодержавного значення.

Основною діяльністю підприємства є не лише видобуток марганцевої руди, а її переробка та випуск марганцеворудного концентрату і агломерату для споживачів сталеливарної і феросплавної галузей металургійної промисловості.

На підприємстві позивача працює 4 681 працівників, які є мешканцями Нікопольського району та м. Орджонікідзе.

Всі гірничі роботи на підприємстві ведуться відкритим способом (кар'єрами), що дозволяє застосовувати високопродуктивні комплекси безперервної дії (роторні комплекси).

Виробництво ПАТ «ОГЗК» складається з 7 діючих кар'єрів, двох збагачувальних і однієї збагачувально-агломераційної фабрики, залізничного і автотранспортного цехів, комплексу необхідних допоміжних цехів.

28 липня 2016 року відповідачем була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПАТ «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ДП БУ «Стальмонтаж-109», ТОВ «Стальконструкція-109» (код ЄДРПОУ 31102612) за січень, березень, жовтень, листопад 2014 р., ТОВ «Фокстер» (код ЄДРПОУ 37214447), за серпень, вересень, грудень 2014 р., ТОВ «Максіпром Груп» (код ЄДРПОУ 38167697) за березень 2014 р. за результатами якої складено акт №137 від 28.07.2016 р.

Згідно висновків акту перевіркою встановлено, що на порушення п. 44.1 ст. 44, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1, п. 201.4, п. 201.6 та п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ПАТ «ОГЗК»:

завищено податковий кредит всього у сумі 3 986 914 грн., у тому числі за січень 2014 року у сумі 102 450 грн., за березень 2014 року у сумі 1 024 913 грн., за серпень 2014 року у сумі 409 860 грн., за вересень 2014 року у сумі 1 290 940 грн., за жовтень 2014 року 68 475 грн., за листопад 2014 року у сумі 65 293 грн., за грудень 2014 р. у сумі 1 024 983 грн.

Вищенаведені порушення призвели до:

заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у загальній сумі 1 424 708 грн.;

завищення бюджетного відшкодування податку на додану вартість у серпні 2014 року на суму 409 860 грн.;

завищення суми від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом всього у сумі 2 152 346 грн., у тому числі у січні 2014 року в розмірі 102 450 грн., у березні 2014 року в розмірі 1 024 913 грн., у грудні 2014 року в розмірі 1 024 983 грн.

Позивачем були подані заперечення на акт перевірки, однак відповідачем було прийнято рішення про відсутність правових підстав для перегляду висновків про порушення вимог податкового законодавства.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем були винесені податкові повідомлення-рішення:

№ 0000544700 від 11 серпня 2016 p., яким позивачу було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2014 року в розмірі 409 860 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 102 465 грн.;

№ 0000554700 від 11 серпня 2016 p., яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за січень, березень та грудень 2014 року на загальну суму 2 152 346,00 грн.;

№ 0000564700 від 11 серпня 2016 р. p., яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за основним платежем на суму 1 424 708 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 712 354 грн.

Щодо господарських взаємовідносин із ТОВ «Фокстер» код ЄДРПОУ (37214447).

Між ПАТ «ОГЗК», (покупець) в особі Голови Правління Шуваєва С.П. з однієї сторони, та ТОВ «Фокстер» (продавець), в особі директора Дюміной Н.М. з іншої сторони, було укладено договір купівлі-продажу № 2/07-14 від 01.07.2014 року.

Згідно з предметом договору: продавець зобов'язався передати у власність покупця товар, повне найменування та кількість якого вказувалася у специфікаціях, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його вартість на умовах і в строки, передбачені договором.

Оплата товару здійснювалася на умовах 100% передплати на підставі рахунку, який виставлявся продавцем.

Договір набрав чинності з моменту його підписання сторонами та діяв до моменту виконання сторонами своїх зобов'язань.

В період, який перевірявся, на адресу ПАТ "ОГЗК" від ТОВ «Фокстер» здійснювалося постачання паливно-мастильних матеріалів на підставі Специфікацій від 04.08.2014 p., 04.09.2014 р. та 31.12.2014 p.

На підставі Специфікації від 04.08.2014 р. було поставлено 464 399,97 літрів палива дизельного; від 04.09.2014 року поставлено 472 798,50 літрів; від 31.12.2014 р. поставлено 373 246 літрів дизельного палива.

Паливо-мастильна продукція зберігається на складі паливно-мастильних матеріалів ПАТ "ОГЗК", де розміщено 6 резервуарів наземних об'ємом 400 м куб кожний для зберігання ПММ.

Сьогодні на підприємстві позивача налічується 25 бульдозерів (в т.ч. типу «Caterpillar»). Ці машини затребувані практично на всіх етапах виробництва, особливо в кар'єрах, де без їхньої участі не обходиться робота роторних комплексів і крокуючих екскаваторів.

Гідравлічні екскаватори грають основну роль в процесі завантаження руди в технологічний автотранспорт в кар'єрах. Всього на комбінаті рахується 9 таких екскаваторів (в т.ч. типу «Hitachi» та «Hyundai»).

Крім того, на балансі ПАТ "ОГЗК" знаходиться 126 вантажних автомобілі, у т.ч. 22 автомобілі марки «Volvo», які використовуються в технологічних перевезеннях марганцевої руди.

Також, на підприємстві використовуються навантажувачі. На даний момент в роботі знаходиться 12 навантажувачів.

Відповідно до умов колективного договору між правлінням і трудовим колективом, підприємство здійснює доставку працівників на роботу і з роботи за місцем проживання і з цією метою на підприємстві налічується 39 автобусів.

На виконання умов договору в період з серпня по грудень 2014 року позивачем отримано та оформлено наступні первинні документи:

видаткові накладні у кількості 34 штук;

акти приймання-передачі ТМЦ за кількістю та якістю в кількості 34 штук;

товарно-транспортні накладні у кількості 34 штук;

прибуткові ордери у кількості 18 штук;

податкові накладні у кількості 35 штук, та розрахунки коригування до них.

Отриманий від ТОВ «Фокстер» товар, паливно-мастильні матеріали (бензин та дизельне пальне) були оплачені у повному обсязі в період з серпня по грудень 2014 року, що підтверджується платіжними дорученнями.

Суми податку на додану вартість, які були сплачені на користь ТОВ «Фокстер» в ціні проданого товару, були включені до складу податкового кредиту:

у серпні 2014 року - 1 186 529,97 грн.;

у вересні 2014 року -1 290 940,00 грн.;

у грудні 2014 року -1 024 983,00 грн.

До перевірки було також надано документи, які підтверджують якість отриманих від ТОВ «Фокстер» паливно-мастильних матеріалів, а саме: протоколи енергомехлабораторії, паспорти якості випробувальної лабораторії "Кременчукнафтопродукт Груп" та сертифікати відповідності виробника ПАТ "Укртатнафта".

Отриманий від ТОВ «Фокстер» товар, паливно-мастильні матеріали були використані підприємством в своїй господарській діяльності на протязі 2014-2015 років, а саме для забезпечення потреб автотранспортного цеху підприємства, що підтверджується відповідними обліковими документами про оприбуткування, списання та внутрішнє переміщення товару.

Таким чином, ПАТ "ОГЗК" відповідно до умов договору купівлі-продажу № 2/07-14 від 01.07.2014 р. отримало від ТОВ «Фокстер» товар (бензин та дизельне паливо), що підтверджується належним чином оформленими первинними документами, які були надані до перевірки, та використало зазначений товар для забезпечення потреб власної господарської діяльності - організації роботи транспорту підприємства з метою ведення виробництва власної продукції.

До перевірки позивачем надавалися всі передбачені законодавством первинні документи, по взаємовідносинам із ТОВ «Фокстер», які підтверджують здійснення господарських операцій за зазначеним договором, а саме: договір, специфікації, видаткові накладні, прибуткові накладні, товарно-транспортні накладні, податкові накладні, розрахунки коригування, сертифікати та паспорти якості на товар, платіжні документи.

Вищевказані первинні документи були складені належним чином та відповідають вимогам чинного законодавства, а тому підтверджують укладення та виконання договору між підприємством позивача та ТОВ «Фокстер» у повному обсязі, а також понесені підприємством позивача витрати та фактичну сплату податку на додану вартість у вартості товару.

В акті перевірки відповідач робить висновок про декларування позивачем результатів господарських взаємовідносин по ланцюгам придбання та постачання ПММ, за якими не можливо дослідити походження товару внаслідок відсутності в ланцюгах взаємовідносин постачальників та імпортерів ПММ та іншого товару.

Однак, суд має зазначити, що неможливість відповідача дослідити походження товару не може свідчити про порушення ПАТ "ОГЗК" вимог п.44.1 ст.44. п.198.1. п.198.2, п.198.3 ст.198, п. 201.1, п. 201.4, п. 201.7 ст. 201 ПК України, а тому не є законною підставою для позбавлення підприємства права на формування податкового кредиту з ПДВ, сума якого була фактично сплачена у вартості товару у серпні, вересні та грудні 2014 року.

Стосовно господарських взаємовідносин із ТОВ "Максіпром Груп" (код ЄДРПОУ 381676971).

Між ПАТ "ОГЗК" та ТОВ "Максіпром Груп" було укладено договір генерального підряду № У 1028/04 від 12.09.2013 року а також договір № 01/01-14 від 02.01.2014 року. До вказаних договорів також сторонами було підписано додаткові угоди.

В результаті господарської діяльності позивача з видобутку та збагачення марганцевої руди утворилися значні відходи виробництва - шлами збагачення марганцевої руди.

З метою відновлення природного режиму територій, на яких розташовані шламосховища, зменшення кількості великотоннажних відходів, зниження рівня ґрунтових вод, залучення до переробки існуючих шламів збагачення марганцевих руд шламосховищ, які за своїми якісними характеристиками можуть бути використані як сировина вторинної стадії збагачення на підприємстві було прийнято рішення щодо реалізації проекту "Технічного переоснащення ділянки магнітної сепарації Богданівської збагачувально-агломераційної фабрики з установкою обладнання брикетування".

Реалізація даного проекту дозволила значно знизити екологічне навантаження району за рахунок вторинної переробки шламів. Очікуване зменшення відходів в цілому по підприємству до 20% було досягнуто за рахунок переробки шламів на ділянці збагачення в процесі високоінтенсивної магнітної сепарації на Богданівській збагачувально-агломераційній фабриці (БЗАФ). Даний проект включав операції видобутку шламів зі шламосховища в балці «Свинаревского» і транспортування до збагачувальної фабрики БЗАФ.

26 листопада 2012 року на підприємстві було видано наказ №Э.R-ORDGGOK/Пp-8526876 від 26.11.2012 «Об утверждении рабочего проекта "Техническое переоснащение участка магнитной сепарации БОАФ с установкой оборудования брикетирования».

20 березня 2013 року в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області була зареєстрована Декларація про початок виконання будівельних робіт (за №ДП 082130790787).

17 червня 2013 р. підприємством була зареєстрована Декларація про готовність об'єкта до експлуатації (за №ДП № 142131680304).

Зважаючи на створення на підприємстві нового виду діяльності щодо переробки шламів збагачення марганцевої руди та відсутності у позивача досвіду з цього питання між останнім (замовник) та ТОВ "Максіпром Груп" (виконавець) було укладено договір №01/01-14 від 02.01.2014 року на надання послуг і виконання робіт.

Відповідно до п. 2.2. Договору №01/01-14 виконавець надає послуги і виконує роботи.

Згідно п. 2.2.1 договору зміст робіт/послуг: контроль функціонування наступних структурних підрозділів:

Дільниці з переробки шламів (далі - «Дільниця магнітної сепарації», "ДМС")

включаючи:

контроль діяльності працівників ДМС;

надання інформації для здійснення поточного контролю функціонування ДМС співробітників виконавця;

контроль за технологією збагачення шламів та брикетування отриманих концентратів;

контроль наладки та використання обладнання ДМС;

планування поточних і річних ремонтів дільниці;

реконструкція і удосконалення технологічного процесу;

впровадження нових технологій.

Водно-шламового господарства (далі - "ВШХ АОФ"), стосовно обслуговування ДМС, включаючи:

планування поточних та річних ремонтів ВШХ АОФ;

розробка регламентів праці та взаємодії з ДМС, та іншими підрозділами ОГЗК;

контроль діяльності працівників ВШХ АОФ;

управління усуненням аварійних ситуацій ВШХ АОФ;

реконструкція і удосконалення технологічного процесу;

впровадження нових технологій.

Дільниць з виїмки шламів на шламосховищах ПАТ "ОГЗК", стосовно забезпечення шламами ДМС, включаючи:

консультування стосовно норм питомих витрат палива, ГСМ, ТМЦ та інших:

реконструкція і удосконалення технологічного процесу;

впровадження нових технологій.

Згідно п. 2.2.2. договору зміст робіт/послуг консультування замовника (ПАТ "ОГЗК") щодо укладання господарських договорів на виконання робіт, надання послуг та поставку обладнання, необхідних для забезпечення формування та функціонування структурного підрозділу з переробки шламів (ділянки з переробки шламів), контроль виконання зазначених договорів контрагентами замовника.

Укладений договір між ПАТ "ОГЗК" та ТОВ «Максіпром Груп» був виконаний в повному обсязі та мав реальний характер. Позивач та його контрагент в повній мірі відобразили проведену операцію в своєму бухгалтерському та податковому обліку.

Що стосується договору генерального підряду № У 1028/04 від 12.09.2013 року, суд враховує наступне.

У 2013 році ПАТ «ОГЗК» виконав будівництво і введення в експлуатацію об'єкта «Технічне переоснащення ділянки магнітної сепарації БЗАФ з установкою обладнання брикетування», який дозволив додатково виробляти марганцевий концентрат після переробки шламів марганцевих руд.

З огляду на перспективність робіт по переробці шламів було прийнято рішення про будівництво об'єкта «Цех з переробки шламів. Ділянка магнітної сепарації 2» (Декларація про початок виконання будівельних робіт за №ДП 083140900556 від 31.03.2014 p.).

Крім того, для підтримки виробничих потужностей Чкалівської збагачувальної фабрики "Цеху переробки шламів ДМС-2", був розроблений проект СП-01П-01/10-2013 «Будівництво шламонакопичувача №3 ПАТ" Орджонікідзевського гірничо-збагачувального комбінату" з оборотною системою гідротранспорту шламових матеріалів на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів».

Зважаючи на створення на підприємстві нового виду діяльності щодо переробки шламів збагачення марганцевої руди та відсутності у підприємства досвіду з цього питання між позивачем та ТОВ "Максіпром Груп" було укладено договір генерального підряду №У 1028/04 від 12.09.2013 року.

В рамках вказаного договору, ТОВ "Максіпром Груп" було виконано проектні та вишукувальні роботи:

- по розробці проектно-кошторисної документації «Будівництво шламосховища №3 ПАТ "ОГЗК» з оборотною системою гідротранспорту шламових матеріалів в околицях м. Орджонікідзе Дніпропетровської області;

- з будівництва цеху з переробки шламів марганцевої руди, а саме: Будівництво ЦПШ марганцевої руди. Загальні, підготовчі та земельні роботи, в т.ч. виготовлення та монтаж каркасів фундаментів будівлі ЦПШ.

05.04.2016 р. підприємством отримано Сертифікат (серія IV №164161218), який засвідчив відповідність закінченого будівництвом об'єкта.

На виконання умов договору генерального підряду від 12.09.2013 р. №У 1028/04 позивач здійснив передплату ТОВ "Максіпром Груп" на загальну суму 11 457 089,06 грн. в тому числі ПДВ в сумі 1 909 514,85 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: від 05.03.2014 року №EO305UFPPV, від 05.03.2014 року №EO305UFPPX, від 13.03.2014 року №ЕО313UFRZU, від 13.03.2014 року №E0313UFRZV, від 18.03.2014 року №E0318UFU1K, від 20.03.2014 року №EO320UFUKI, від 27.03.2014 року №EO327UFW20.

У відповідності із вимогами ст. 201 ПК України ТОВ "Максіпром Груп" виписало на адресу ПАТ "ОГЗК" податкові накладні та зареєструвало їх в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отримані від ТОВ "Максіпром Груп" податкові накладні були включені ПАТ "ОГЗК" до податкового кредиту в декларації з ПДВ за березень 2014 року на підставі ст. 198 ПК України.

Виконання умов договору підтверджується актами приймання-передачі виконаних робіт від 27.07.2015 р. № ОУ-0000031, від 30.10.2014 р. №пн-00000015, пн-00000014, 29.08.2014 № 2,3 та ін.

Між ПАТ «ОГЗК» (замовник) та ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109", (виконавець), в особі директора Сокура А.В. з іншої сторони, було укладено ряд договорів на виконання робіт:

договір №У 10/03 від 10.01.2014 р. з додатковими угодами;

договір №У 1726/03 від 08.09.2014 р. з додатковими угодами;

договір №У 1986/03 від 10.10.2014 р. з додатковими угодами;

договір №У 1318/03 від 26.11.2014 р. з додатковими угодами;

договір №У631 /03 від 27.06.2013 р. з додатковими угодами.

Згідно з умовами вказаних договорів ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" взяло на себе зобов'язання виконати комплекс робіт по зоні охолодження об'єкта "Реконструкція пилогазоочисних пристроїв БЗАФ", в тому числі демонтаж обладнання, монтаж металоконструкцій, воздуховодів, газоходів, монтаж устаткування та інші роботи.

На виконання умов вказаних договорів в період з січня по грудень 2014 року ПАТ "ОГЗК" отримано від ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109", та оформлено наступні первинні документи:

акти приймання-передачі послуг у кількості 34 шт.;

податкові накладні та розрахунки коригування до них у кількості 34 шт.;

Виконані ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" роботи були оплачені у повному обсязі в період з січня по грудень 2014 року, що підтверджується платіжними дорученнями.

Суми податку на додану вартість, які були сплачені на користь ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" в ціні виконаних робіт були включені до складу податкового кредиту:

у січні 2014 року - 360 337,54 грн.;

у березні 2014 року -535 041,41 грн.;

у жовтні 2014 року -150 392,25 грн.;

у листопаді 2014 року - 103 517,28 грн.;

Всього податкового кредиту - 1 149 289,28 грн.

Виконані у 2014 році ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" роботи були перевірені та прийняті ПАТ "ОГЗК" в повному обсязі та їх виконання було необхідне для забезпечення виробництва власної продукції.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV ( далі Закон - №996-XIV) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Статтею 4 Закону № 996-ХІV визначено, що бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких основних принципах: превалювання сутності на формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з їх юридичної форми.

Пунктом 1 ст. 9 Закону №996-XIV встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону №996-XIV первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату і місце складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (із змінами і доповненнями) (далі - Положення) первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо.

Відповідно до підпункту 2.13 пункту 2 Положення керівник підприємства, установи забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, що були проведені, у первинних документах та виконання всіма підрозділами, службами і працівниками правомірних вимог головного бухгалтера щодо порядку оформлення та подання для обліку відомостей і документів.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду.

Згідно пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

У відповідності до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Таким чином, позивач відповідно до умов договорів, укладених із підприємствами ТОВ «Фокстер», ТОВ "Максіпром Груп), ДП БУ "Стальмонтаж-109" ТОВ "Стальконструкція-109" отримав та оплатив товари, результати робіт, у тому числі сплатив суму ПДВ, що підтверджується платіжними документами та податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та іншими первинними документами, які містяться в матеріалах справи. При цьому отримані товари використовуються у власній господарській діяльності ПАТ "ОГЗК" для забезпечення потреб та організації виробництва власної продукції.

Отже висновки відповідача про порушення позивачем ст.ст. 44, 198, 201 Податкового кодексу України не відповідають дійсності, оскільки наявні у справі первинні документи підтверджують фактичне виконання умов договорів між позивачем та його контрагентами, а тому суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову та скасування оскаржуваних позивачем податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до ст. 94 КАС України, враховуючи задоволення адміністративного позову, суд вважає також за необхідне присудити на користь публічного акціонерного товариства "Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат" з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби України судові витрати у розмірі 72025,99 грн.

Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби України від 11 серпня 2016 року № № 0000544700, 0000554700, 0000564700.

Присудити на користь публічного акціонерного товариства "Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат" з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби України судові витрати у розмірі 72025,99 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Повний текст постанови складено 07 листопада 2016 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 07 листопада 2016 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

Дата ухвалення рішення01.11.2016
Оприлюднено29.11.2016
Номер документу62939573
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5422/16

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 21.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 09.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 18.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні