Постанова
від 17.11.2016 по справі 823/3842/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/3842/14 Головуючий у 1-й інстанції: Гарань С.М.

Суддя-доповідач: Желтобрюх І.Л.

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 листопада 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді: Желтобрюх І.Л.,

суддів: Мамчура Я.С.,

Бєлової Л.В.,

при секретарі: Вітковській К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Черкаської крайової організації Народного руху України на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до Черкаської крайової організації Народного руху України про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Черкаської крайової організації Народного руху України, в якому просила припинити юридичну особу - Черкаську крайову організацію Народного руху України, за ідентифікаційним кодом №22799937.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року позов було задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення про залишення позову без розгляду. Свої вимоги обґрунтовує тим, що позивач звернувся з даним адміністративним позовом з пропуском процесуального строку, визначеного ч.2 ст.99 КАС України.

Сторони в судове засідання не з'явилися. Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін. Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи, дослідивши її проаналізувавши доводи апеляційної скарги і докази на їх підтвердження , колегія судів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, Черкаська крайова організація Народного руху України зареєстрована як юридична особа з 17.09.1993 за ідентифікаційним кодом - 22799937, що підтверджується копією витягу з ЄДР станом на 19.09.2014.

Звернувшись з даним адміністративним позовом, позивач послався на відомості, викладені в довідці від 15.09.2014 №30294/23-01-15-0122, відповідно до яких порушуючи правила здійснення господарської діяльності відповідач востаннє подавав звітність (податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2012 рік) до податкового органу 31.01.2013, тобто більше , ніж рік тому, що відповідно до ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є підставою до припинення юридичної особи з підстав, що не пов'язані з банкрутством.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки відповідач не подавав до органів доходів і зборів податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, вказані дії порушують встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого:

Згідно із пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

В силу пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема, у випадках, встановлених законом, звертатись до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Частиною 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що підставами для постановлення судом рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Водночас. як вбачається з матеріалів справи, зокрема, витягу з ЄДРПОУ, Черкаська крайова організація Народного руху України є політичною партією, основним видом діяльності якої є діяльність політичних організацій.

В свою чергу, порядок реєстрації політичних партій, а також заборони, припинення діяльності та анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії встановлено Законом України «Про політичні партії в Україні».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

В силу ст. 21 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичний партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.

Згідно із ст. 23 Закону України «Про політичні партії в Україні» політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншим законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Також ст. 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, а саме: у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої ст. 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років, орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верхового Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішенням Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.

Отже, питання щодо заборони, припинення діяльності та анулювання реєстраційного свідоцтва юридичної особи - політичної партії має вирішуватися з дотриманням приписів, передбачених ст.ст. 21, 23, 24 Закону України «Про політичні партії», що не було взято до уваги позивачем при зверненні до суду із цим позовом та судом першої інстанції при вирішенні справи.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13.07.2015 по справі №0870/9713/12.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав до припинення Черкаської крайової організації Народного руху України на підставі ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та, як наслідок, задоволення позовних вимог Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області.

Водночас, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що доводи апеляційної скарги лише частково є обґрунтованими, а тому апеляційна скарга не може бути задоволена в цілому, з огляду на наступне.

Так, в апеляційній скарзі скаржник посилається на порушення позивачем строку звернення з даним адміністративним позовом, що має наслідком залишення його без розгляду.

Однак, дане твердження не відповідає дійсності, оскільки, як вже зазначалось вище підставою до звернення позивача з даним позовом слугувало неподання відповідачем податкової звітності більше 12 місяців, тобто мало місце вчинення триваючого порушення, передбаченого ст. 16 Податкового кодексу України, а тому в даному випадку строк повинен обчислюватись від останньої дати допущення вказаного порушення, а не від дати його останньої фіксації.

Підсумовуючи вищенаведене, колегія суддів приходить висновку, що доводи апеляційної скарги частково спростовують висновки суду першої інстанції.

Натомість, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, оскаржуване рішення ухвалене з порушенням норм матеріального права, а тому, у відповідності до ст.202 КАС України, - підлягає скасуванню з ухваленням нового судового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 41, 195, 197, 198, 202, 205, 207 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Черкаської крайової організації Народного руху України задовольнити частково.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року скасувати.

Державній податковій інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області в задоволенні адміністративного позову до Черкаської крайової організації Народного руху України про припинення юридичної особи, - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає.

Головуюча:

Судді:

Повний текст постанови виготовлено 22 листопада 2016 року.

Головуючий суддя Желтобрюх І.Л.

Судді: Мамчур Я.С

Бєлова Л.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2016
Оприлюднено29.11.2016
Номер документу62947827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3842/14

Постанова від 17.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 28.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні