ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 листопада 2016 року № 826/4290/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши адміністративну справу в письмовому провадженні
за позовомТовариств з обмеженою відповідальністю "Максіма ЛТД Сервіс" доДержавної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
На підставі ч. 4 ст. 122 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, в особі Товариства з обмеженою відповідальністю "Максіма ЛТД Сервіс" (надалі - Позивач), звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - Відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0002392204 від 21.08.2015 р. ДПІ у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Позивач не погоджується із податковим повідомленням-рішенням та в обґрунтування своєї позиції зазначає, що відомості, які містяться в Акті перевірки є суперечливими, оскільки Позивачем виконані всі вимоги, передбачені податковим законодавством, а господарські операції з контрагентами були реальними, а отже, на думку Позивача, спірне податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник Позивача позов підтримав у повному обсязі та наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.
Представник Відповідача проти позовних вимог заперечує в повному обсязі з підстав викладених в запереченнях на позовну заяву. Доводи Відповідача, викладені в письмових запереченнях, аналогічні доводам та висновкам викладеним в акті перевірки.
У відповідності до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Співробітниками Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у місті Києві проведено документальну позапланову виїзну перевірку "Максіма ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 33780468) з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаєморозрахунках з ТОВ "Фоліненс" (код ЄДРПОУ 39135870), ТОВ "Про-сервіс" (код ЄДРПОУ 33153611), ТОВ "Еко-сервіс" (код ЄДРПОУ 211554870).
За результатами перевірки складено акт від 04.08.2015р. за №4066/26-52-22-04-13/33780468 (надалі - Акт перевірки).
В Акті перевірки встановлені наступні порушення: п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ (із змінами та доповненнями), що призвело до заниження податку на додану вартість загальну суму 762085,00 грн., у тому числі по періодах: листопад 2013 р. - 41948,75 грн., грудень 2013 р. - 33782,00 грн., лютий 2013 р. - 104320,75 грн., квітень 2014 р. -56817,27 грн., травень 2014 р. - 59407,42 грн., червень 2014 р. - 59932,00 грн., липень 2014 р. - 57043,88 грн., серпень 2014 р. - 94373,59 грн., вересень 2014 р. - 79147,42 грн., жовтень 2014 р. - 45221,00 грн., листопад 2014 р. - 40554,33 грн., грудень 2014 р. - 11503,33 грн., січень 2015 р. - 44450,00 грн., лютий 2015 р. - 33583,33 грн.
На підставі Акту перевірки Контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 р. № 0002392204, яким збільшено суму податку на додану вартість в сумі 1143127,50 грн., з них за основним платежем 762085,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 381042,50 грн.
Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням прийнятого Контролюючим органом, вважає його протиправним, а тому звернувся до суду із відповідним позовом.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також, норми чинного законодавства, Суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Судом встановлено, що між Позивачем (Покупець), з однієї сторони, та ТОВ "ФОЛІНЕНС" (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір №ФЛ-72/14 від 01.08.2014 р. (надалі - Договір №ФЛ-72/14).
У відповідності до п. 1.1 - п. 1.4 та п. 3.2 Договору №ФЛ-72/14, Постачальник зобов'язаний передати у власність Покупцеві товари (надалі - товар) згідно із заявками Покупця в асортименті та по цінам, зазначених в видаткових накладних, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах визначених цим Договором. Продаж товару проводиться у відповідності до заявок, які подаються Покупцем. Заявка обов'язково повинна містити дані щодо асортименту та кількості товару. Заявка може подаватись Постачальнику факсом, електронною поштою, кур'єром або іншим погодженим Сторонами способом. Партією товару вважається його кількість, вказана в одній накладній. При передачі товару Постачальник повинен передати Покупцеві наступні документи: податкову накладну, підписану вповноваженою особою Постачальника та скріплену печаткою Постачальника; накладну на товар, підписану вповноваженою особою Постачальника та скріплену печаткою та скріплену печаткою Постачальника; документи, що підтверджується якість товару.
В підтвердження виконання умов Договору Позивачем надано суду наступні документи: Видаткові накладні: №8 від 16.02.2015 р. на загальну суму з ПДВ 78000,00 грн., №7 від 13.02.2015 р. на загальну суму з ПДВ 62000,00 грн., №6 від 12.02.2015 р. на загальну суму з ПДВ 61500,00 грн., №16 від 23.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 67200,00 грн., №15 від 16.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 67200,00 грн., №48 від 22.12.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., №16 від 24.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., №15 від 14.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57036,00 грн., №14 від 05.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., №48 від 22.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., №47 від 08.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57036,00 грн., №46 від 03.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., №37 від 29.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 31920,00 грн., №36 від 22.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 34945,50 грн., №35 від 19.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47737,00 грн., №34 від 10.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 44410,50 грн., №96 від 28.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47334,00 грн., №95 від 20.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 45196,00 грн.; Податкові накладні: від 16.02.2015 р. №8 на загальну суму з ПДВ 78000,00 грн., від 13.02.2015 р. №7 на загальну суму з ПДВ 62000,00 грн., від 12.02.2015 р. №6 на загальну суму з ПДВ 61500,00 грн., від 23.01.2015 р. №16 на загальну суму з ПДВ 67200,00 грн., від 16.01.2015 р. №15 на загальну суму з ПДВ 67200,00 грн., від 22.12.2014 р. №48 на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., від 24.11.2014 р. №16 на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., від 14.11.2014 р. №15 на загальну суму з ПДВ 57036,00 грн., від 05.11.2014 р. №14 на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., від 22.10.2014 р. №48 на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., від 08.10.2014 р. №47 на загальну суму з ПДВ 57036,00 грн., від 03.10.2014 р. №46 на загальну суму з ПДВ 57120,00 грн., від 29.09.2014 р. №37 на загальну суму з ПДВ 31920,00 грн., від 22.09.2014 р. №36 на загальну суму з ПДВ 34945,50 грн., від 19.09.2014 р. №35 на загальну суму з ПДВ 47737,00 грн., від 10.09.2014 р. №34 на загальну суму з ПДВ 44410,50 грн., від 28.08.2014 р. №96 на загальну суму з ПДВ 47334,00 грн., від 20.08.2014 р. №95 на загальну суму з ПДВ 45196,00 грн.; Платіжні доручення: №4328 від 04.09.2015 р. на загальну суму 135000 грн., №3695 від 16.03.2015 р. на загальну суму 18000 грн., №3550 від 06.02.2015 р. на загальну суму 51000 грн., №4328 від 04.09.2015 р. на загальну суму 22000 грн.; Товарно-транспортні накладні; Рахунки на оплату: №92 від 07.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50715,60 грн., №93 від 11.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48230,50 грн., №94 від 19.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46791,00 грн., №95 від 20.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 45196,00 грн., №96 від 28.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47334,00 грн., №34 від 10.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 44410,50 грн., №35 від 17.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 45196,00 грн., №36 від 22.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 34945,50 грн., №37 від 29.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 31920,00 грн., копії містяться в матеріалах справи.
Суд звертає увагу на наступне: в п. 1.2 Договору №ФЛ-72/14 передбачено обов'язковим наявність Заявок, проте в матеріалах справи відсутні дані заявки; в матеріалах справи містяться 4 шт. платіжних доручень на загальну суму 226000 грн., проте з вищезазначених видаткових накладних вбачається, що сума поставленого товару є значно більшою ніж по платіжним дорученням; в матеріалах справи міститься товарно-транспортні накладні: №_72/14/001 від 07.08.2014 р., в якій зазначено, що товар видано на підставі Видаткової накладної №92 від 07.08.2014 р., №_72/14/002 від 11.08.2014 р., в якій зазначено, що товар видано на підставі Видаткової накладної №93 від 11.08.2014 р., №_72/14/003 від 19.08.2014 р., в якій зазначено, що товар видано на підставі Видаткової накладної №94 від 19.08.2014 р., проте дані Видаткові накладні відсутні в матеріалах справи.
Крім, між Позивачем (Покупець), з однієї сторони, та ТОВ "ПРО СЕРВІС" (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки товару №358/13 від 08.11.2013 р. (надалі - Договір №358/13).
У відповідності до п. 1.1 та п. 3.1 - п. 3.3 Договору №358/13, Постачальник зобов'язується поставити на умовах цього договору, а Покупець прийняла і оплатити миючі та дезінфікуючі засоби для професійного прибирання (надалі - Товар) в кількості, асортименті та в строки обумовлені сторонами в даному специфікаціях, рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. Товар постачається в строки, узгоджені сторонами в специфікації. При проведенні розрахунків шляхом попередньої оплати або авансових платежів, в разі несвоєчасного перерахування авансу або оплати Покупцем, строки поставки Товару відповідно подовжуються на час затримки оплати. Постачальник має право дострокової поставки Товару. Доставка товару провадиться на умовах зазначених в специфікаціях, відповідно до Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової ІНКОТЕРМС-2000. За погодженням сторін до специфікації можуть вноситись зміни, але не пізніше 5 днів з дня узгодження її сторонами.
В підтвердження виконання умов Договору Позивачем надано суду наступні документи: Видаткові накладні: №259 від 08.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 53380,50 грн., №260 від 13.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 53625,00 грн., №261 від 21.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 54690,00 грн., №262 від 27.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 46677,00 грн., №263 від 29.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 43320,00 грн., №298 від 02.12.2013 р. на загальну суму з ПДВ 52725,00 грн., №299 від 11.12.2013 р. на загальну суму з ПДВ 49830,00 грн., №300 від 12.12.2013 р. на загальну суму з ПДВ 47151,00 грн., №301 від 27.12.2013 р. на загальну суму з ПДВ 52986,00 грн., №196 від 14.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51330,00 грн., №197 від 17.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 54010,50 грн., №198 від 19.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48672,00 грн., №199 від 21.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 49650,00 грн., №200 від 25.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48570,00 грн., №201 від 27.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51168,00 грн., №479 від 08.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 53391,00 грн., №480 від 14.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 41277,60 грн., №481 від 24.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 38223,00 грн., №482 від 29.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 18018,00 грн., №412 від 07.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 55818,00 грн., №413 від 15.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 22932,00 грн., №414 від 22.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., №415 від 29.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 38656,50 грн., №730 від 04.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 44290,50 грн., №731 від 12.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46630,50 грн., №732 від 19.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., №733 від 25.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 40737,00 грн., №399 від 03.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., №400 від 11.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48624,00 грн., №402 від 29.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 32104,80 грн., №545 від 18.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 54054,00 грн., №546 від 20.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 53824,50 грн., №547 від 26.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 56110,50 грн., №596 від 02.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 56251,50 грн., №597 від 08.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., №598 від 19.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 42348,00 грн., №599 від 26.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 19500,00 грн., №218 від 10.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., №219 від 24.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 42000,00 грн., №157 від 12.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., №158 від 20.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 14000,00 грн., №177 від 22.12.2014 р. на загальну суму з ПДВ 11900,00 грн., №22 від 16.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн., №23 від 23.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн.; Податкові накладні: від 08.11.2013 р. №259 на загальну суму з ПДВ 53380,50 грн., №260 від 13.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 53625,00 грн., від 21.11.2013 р. №261 на загальну суму з ПДВ 54690,00 грн., від 27.11.2013 р. №262 на загальну суму з ПДВ 46677,00 грн., від 29.11.2013 р. №263 на загальну суму з ПДВ 43320,00 грн., від 02.12.2013 р. №298 на загальну суму з ПДВ 52725,00 грн., від 11.12.2013 р. №299 на загальну суму з ПДВ 49830,00 грн., від 12.12.2013 р. №300 на загальну суму з ПДВ 47151,00 грн., від 27.12.2013 р. №301 на загальну суму з ПДВ 52986,00 грн., від 14.02.2014 р. №196 на загальну суму з ПДВ 51330,00 грн., від 17.02.2014 р. №197 на загальну суму з ПДВ 54010,50 грн., від 19.02.2014 р. №198 на загальну суму з ПДВ 48672,00 грн., від 21.02.2014 р. №199 на загальну суму з ПДВ 49650,00 грн., від 25.02.2014 р. №200 на загальну суму з ПДВ 48570,00 грн., від 27.02.2014 р. №201 на загальну суму з ПДВ 51168,00 грн., від 08.04.2014 р. №479 на загальну суму з ПДВ 53391,00 грн., від 14.04.2014 р. №480 на загальну суму з ПДВ 41277,60 грн., від 24.04.2014 р. №481 на загальну суму з ПДВ 38223,00 грн., від 29.04.2014 р. №482 на загальну суму з ПДВ 18018,00 грн., від 07.05.2014 р. №412 на загальну суму з ПДВ 55818,00 грн., від 15.05.2014 р. №413 на загальну суму з ПДВ 22932,00 грн., від 22.05.2014 р. №414 на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., від 29.05.2014 р. №415 на загальну суму з ПДВ 38656,50 грн., від 04.06.2014 р. №730 на загальну суму з ПДВ 44290,50 грн., від 12.06.2014 р. №731 на загальну суму з ПДВ 46630,50 грн., від 19.06.2014 р. №732 на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., від 25.06.2014 р. №733 на загальну суму з ПДВ 40737,00 грн., від 03.07.2014 р. №399 на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., від 11.07.2014 р. №400 на загальну суму з ПДВ 48624,00 грн., від 18.07.2014 р. №401 на загальну суму з ПДВ 53044,50 грн., від 29.07.2014 р. №402 на загальну суму з ПДВ 32104,80 грн., від 18.08.2014 р. №545 на загальну суму з ПДВ 54054,00 грн., від 20.08.2014 р. №546 на загальну суму з ПДВ 53824,50 грн., від 26.08.2014 р. №547 на загальну суму з ПДВ 56110,50 грн., від 02.09.2014 р. №596 на загальну суму з ПДВ 56251,50 грн., від 08.09.2014 р. №597 на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., від 19.09.2014 р. №598 на загальну суму з ПДВ 42348,00 грн., від 26.09.2014 р. №599 на загальну суму з ПДВ 19500,00 грн., від 10.10.2014 р. №218 на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., від 24.10.2014 р. №219 на загальну суму з ПДВ 42000,00 грн., від 12.11.2014 р. №157 на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., від 20.11.2014 р. №158 на загальну суму з ПДВ 14000,00 грн., від 22.12.2014 р. №177 на загальну суму з ПДВ 11900,00 грн., від 16.01.2015 р. №22 на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн., від 23.01.2015 р. №23 на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн.; Платіжні доручення; Рахунки на оплату: №259 від 08.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 53380,50 грн., №260 від 13.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 53625,00 грн., №261 від 21.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 54690,00 грн., №262 від 27.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 46677,00 грн., №263 від 29.11.2013 р. на загальну суму з ПДВ 43320,00 грн., №301 від 27.12.2013 р. на загальну суму з ПДВ 52986,00 грн., №196 від 14.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51330,00 грн., №197 від 17.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 54010,50 грн., №198 від 19.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48672,00 грн., №199 від 21.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 49650,00 грн., №200 від 25.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48570,00 грн., №201 від 27.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51168,00 грн., №479 від 08.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 53391,00 грн., №480 від 14.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 41277,60 грн., №481 від 24.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 38223,00 грн., №482 від 29.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 18018,00 грн., №412 від 07.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 55818,00 грн., №413 від 15.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 22932,00 грн., №414 від 22.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., №415 від 29.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 38656,50 грн., №730 від 04.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 44290,50 грн., №731 від 12.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46630,50 грн., №732 від 19.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., №733 від 25.06.2014 р. на загальну суму з ПДВ 40737,00 грн., №399 від 03.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50778,00 грн., №400 від 11.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48624,00 грн., №401 від 18.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 53044,50 грн., №402 від 29.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 32104,80 грн., №545 від 18.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 54054,00 грн., №546 від 20.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 53824,50 грн., №547 від 26.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 56110,50 грн., №596 від 02.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 56251,50 грн., №597 від 08.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47502,00 грн., №598 від 19.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 42348,00 грн., №599 від 26.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 19500,00 грн., №218 від 10.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., №219 від 24.10.2014 р. на загальну суму з ПДВ 42000,00 грн., №157 від 12.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58050,00 грн., №158 від 20.11.2014 р. на загальну суму з ПДВ 14000,00 грн., №177 від 22.12.2014 р. на загальну суму з ПДВ 11900,00 грн., №22 від 16.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн., №23 від 23.01.2015 р. на загальну суму з ПДВ 66150,00 грн., копії містяться в матеріалах справи.
Суд звертає увагу на наступне: в матеріалах справи відсутні специфікації, які є обов'язковими до умов Договору №358/13; в матеріалах справи відсутні рахунки-фактури, які виписані на підставі податкових накладних; в матеріалах справи відсутні довіреності, які підтверджували, що водій має право отримувати товар.
Крім того, між Позивачем (Замовник), з однієї сторони, та ТОВ "ЕКО-СЕРВІС" (Виконавець), з іншої сторони, укладено Договір №42 про надання послуг від 03.02.2014 р. (надалі - Договір №42).
У відповідності до п. 1.1 - п. 1.4, п. 2.1, пп.. 2.3.2, пп.. та пп. 2.3.5 п. 2.3 Договору №42, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов'язання надати послуги з прибирання працівниками Виконавця на об'єктах Замовника, відповідно до переліку робіт за заявкою Замовника. Роботи виконуються з матеріалів, інструментами, технічними засобами Виконавця. Обсяг робіт та необхідна кількість працівників узгоджуються Виконавцем і замовником безпосередньо перед виконанням робіт. Вартість наданих послуг за цим договору зазначена у Протоколі узгодження договірної ціни, Додаток №1, що є невід'ємною частиною цього договору. Виконавець зобов'язаний: Виконати Роботи, визначені у п.1.1. цього Договору, у строки та на умовах, встановлених Договором. Самостійно застрахувати ризики, пов'язані з виконанням трудових обов'язків своїми співробітниками, на території Замовника. Забезпечити дотримання персоналом (співробітниками, працівниками), що буде виконувати Роботи, правил техніки безпеки, пожежної безпеки та поведінки на території Замовника. Замовник зобов'язаний: Надати співробітникам Виконавця у користування побутове приміщення для зберігання Інвентарю та обладнання, які використовуються при виконанні Робіт. Передати Виконавцю перелік спеціальних вимог по техніці безпеки, пожежній безпеці і поведінці працівників Виконавця, що підлягають неухильному дотриманню на території Замовника.
Згідно з п. 3.1 Договору №42, у строк не пізніше 3 (трьох) робочих днів з моменту повідомлення Виконавцем Замовника про готовність виконаних робіт, уповноважені представники сторін проводять огляд приміщення та підписують акт приймання виконаних робіт.
В підтвердження виконання умов Договору Позивачем надано суду наступні документи: Протокол узгодження ціни (Додаток №1); Акти здачі-приймання робіт (надання послуг): №272 від 25.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 31950,00 грн., №255 від 18.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 27340,00 грн., №254 від 09.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 40660,00 грн., №253 від 04.09.2014 р. на загальну суму з ПДВ 50320,00 грн., №300 від 28.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 23668,00 грн., №299 від 14.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 42432,00 грн., №298 від 12.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51860,00 грн., №297 від 04.08.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46026,00 грн., №191 від 24.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 55020,00 грн., №190 від 15.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51680,00 грн., №189 від 07.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51012,00 грн., №289 від 27.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46816,00 грн., №288 від 17.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 36816,00 грн., №287 від 16.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 47992,00 грн., №286 від 10.07.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48848,00 грн., №224 від 28.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 34048,00 грн., №223 від 23.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58968,00 грн., №222 від 21.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 48596,00 грн., №221 від 19.05.2014 р. на загальну суму з ПДВ 46648,00 грн., №253 від 28.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 37264,00 грн., №252 від 17.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58026,00 грн., №251 від 07.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 55960,00 грн., №250 від 04.04.2014 р. на загальну суму з ПДВ 38744,00 грн., №98 від 13.03.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58580,00 грн., №97 від 11.03.2014 р. на загальну суму з ПДВ 43836,00 грн., №96 від 07.03.2014 р. на загальну суму з ПДВ 52824,00 грн., №89 від 26.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57888,00 грн., №88 від 20.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 39544,00 грн., №87 від 13.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 57860,00 грн., №86 від 11.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 58480,00 грн., №85 від 07.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 56888,00 грн., №84 від 05.02.2014 р. на загальну суму з ПДВ 51864,00 грн.; Податкові накладні: від 25.09.2014 р. №272 на загальну суму з ПДВ 31950,00 грн., від 18.09.2014 р. №255 на загальну суму з ПДВ 27340,00 грн., від 09.09.2014 р. №254 на загальну суму з ПДВ 40660,00 грн., від 04.09.2014 р. №253 на загальну суму з ПДВ 50320,00 грн., від 28.08.2014 р. №300 на загальну суму з ПДВ 23668,00 грн., від 14.08.2014 р. №299 на загальну суму з ПДВ 42432,00 грн., від 12.08.2014 р. №298 на загальну суму з ПДВ 51860,00 грн., від 04.08.2014 р. №297 на загальну суму з ПДВ 46026,00 грн., від 24.07.2014 р. №191 на загальну суму з ПДВ 55020,00 грн., від 15.07.2014 р. №190 на загальну суму з ПДВ 51680,00 грн., від 07.07.2014 р. №189 на загальну суму з ПДВ 51012,00 грн., від 27.07.2014 р. №289 на загальну суму з ПДВ 46816,00 грн., від 17.07.2014 р. №288 на загальну суму з ПДВ 36816,00 грн., від 16.07.2014 р. №287 на загальну суму з ПДВ 47992,00 грн., від 10.07.2014 р. №286 на загальну суму з ПДВ 48848,00 грн., від 28.05.2014 р. №224 на загальну суму з ПДВ 34048,00 грн., від 23.05.2014 р. №223 на загальну суму з ПДВ 58968,00 грн., від 21.05.2014 р. №222 на загальну суму з ПДВ 48596,00 грн., від 19.05.2014 р. №221 на загальну суму з ПДВ 46648,00 грн., від 28.04.2014 р. №253 на загальну суму з ПДВ 37264,00 грн., від 17.04.2014 р. №252 на загальну суму з ПДВ 58026,00 грн., від 07.04.2014 р. №251 на загальну суму з ПДВ 55960,00 грн., від 04.04.2014 р. №250 на загальну суму з ПДВ 38744,00 грн., від 13.03.2014 р. №98 на загальну суму з ПДВ 58580,00 грн., від 11.03.2014 р. №97 на загальну суму з ПДВ 43836,00 грн., від 07.03.2014 р. №96 на загальну суму з ПДВ 52824,00 грн., від 26.02.2014 р. №89 на загальну суму з ПДВ 57888,00 грн., від 20.02.2014 р. №88 на загальну суму з ПДВ 39544,00 грн., від 13.02.2014 р. №87 на загальну суму з ПДВ 57860,00 грн., від 11.02.2014 р. №86 на загальну суму з ПДВ 58480,00 грн., від 07.02.2014 р. №85 на загальну суму з ПДВ 56888,00 грн., від 05.02.2014 р. №84 на загальну суму з ПДВ 51864,00 грн.; Платіжні доручення; Заявки на виконання робіт: адреса замовлення: (дані не можливо встановити), м. Ірпінь, вул. Ленінградська, 6А, строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 10, строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Житомир, вул. Вітрука, 9, строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Коростишів, вул. Більшовицька, 66, строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Умань, вул. Паризької комуни, 31, строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Київ, вул. Вербицького, 30, строк виконання 24.07.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Рівне, вул. Гагаріна, 26, строк виконання 13.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Тернопіль, вул. Перля, 3, строк виконання 13.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Рівне, вул. Черняка, 24, строк виконання 11.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Рівне, вул. Гагаріна, 26, строк виконання 11.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Драгоманова, 40-Д, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Г. Ахматової, 49, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Липського, 45, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Червоноармійська, 100, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Героїв Дніпра, 2А, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Малишка, 3, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, м-н Незалежності, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, пл. Львівська, 8Б, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Голосіївська, 13А, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Тростянецька, 3, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 56А, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, пр-т. Маяковського, 85, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Бессарабська, 3, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Гришко, 3, строк виконання 07.02.2014 р.; від 05.02.2014 р. м. Київ, вул. Петропавлівська, 2, строк виконання 07.02.2014 р.; від 03.02.2014 р. м. Київ, вул. Гришко, 3, строк виконання 05.02.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Київ, пров. Бехтерівський, 4В, строк виконання 07.03.2014 р.; від 03.02.2014 р. м. Київ, вул. Петропавлівська, 2, строк виконання 05.02.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Київ, пров. Бехтерівський, 4В, строк виконання 07.03.2014 р.; від 03.02.2014 р. м. Київ, вул. Петропавлівська, 2, строк виконання 05.02.2014 р.; від 01.07.2014 р. м. Київ, вул. Тростянецька, 3, строк виконання 07.07.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, пр-т. Маяковського, 2, строк виконання 17.06.2014 р.; від 01.09.2014 р. м. Київ, вул. Малишко, 3, строк виконання 04.09.2014 р.; від 08.08.2014 р. м. Київ, вул. Драгоманова, 40Д, строк виконання 14.08.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, вул. Петропавлівська, 2, строк виконання 17.06.2014 р.; від 29.07.2014 р. м. Київ, вул. Малишко, 3, строк виконання 04.08.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, вул. Тростянецька, 3, строк виконання 17.06.2014 р.; від 29.07.2014 р. м. Київ, м-н Незалежності, строк виконання 04.08.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, вул. Бессарабська, 3, строк виконання 17.06.2014 р.; від 29.07.2014 р. м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 56А, строк виконання 04.08.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, пл. Львівська, 8Б, строк виконання 17.06.2014 р.; від 29.07.2014 р. м. Київ, вул. Голосіївська, 13А, строк виконання 04.08.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 56А, строк виконання 17.06.2014 р.; від 12.09.2014 р. м. Рівне, вул. Черняка, 24, строк виконання 18.09.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, вул. Малишко, 3, строк виконання 17.06.2014 р.; від 19.09.2014 р. м. Київ, пров. Бехтерівський, 4В, строк виконання 25.09.2014 р.; від 12.06.2014 р. м. Київ, вул. Голосіївська, 13А, строк виконання 17.06.2014 р.; від 19.09.2014 р. м. Київ, вул. Соломянська, 16Б, строк виконання 25.09.2014 р.; від 01.09.2014 р. м. Київ, вул. Нижній Вал, 17/8, строк виконання 04.09.2014 р.; від 22.08.2014 р. м. Київ, вул. Соломянська, 16Б, строк виконання 28.08.2014 р.; від 24.06.2014 р. м. Київ, вул. Петропавловська, 2, строк виконання 27.06.2014 р.; від 04.09.2014 р. м. Тернопіль, вул. Перля, 3, строк виконання 04.09.2014 р.; від 07.07.2014 р. м. Харків, вул. 23. Серпня, 33А, строк виконання 15.07.2014 р.; від 04.09.2014 р. м. Рівне, вул. Гагаріна, 26, строк виконання 09.09.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Київ, вул. Соломянська, 16Б, строк виконання 07.03.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Рівне, вул. Черняка, 24, строк виконання 07.03.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Тернопіль, вул. Перля, 3, строк виконання 07.03.2014 р.; від 03.03.2014 р. м. Рівне, вул. Гагаріна, 26, строк виконання 07.03.2014 р.; від 20.02.2014 р. м. Київ, вул. Бессарабська, 3, строк виконання 26.02.2014 р.; від 20.02.2014 р. м. Київ, вул. Героїв Дніпра, 2А, строк виконання 26.02.2014 р.; від 20.02.2014 р. м. Київ, вул. Тростянецька, 3, строк виконання 26.02.2014 р.; від 20.02.2014 р. м. Київ, пр-т Науки, 5, строк виконання 26.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 10, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Київ, вул. Братиславська, 14Б, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Ірпінь, вул. Ленінградська, 6А, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Коростишів, вул. Більшовицька, 66, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Київ, вул. Вербицького, 30, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Коростишів, вул. Більшовицька, 66, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Житомир, вул. Вітрука, 9, строк виконання 20.02.2014 р.; від 17.07.2014 р. м. Київ, вул. Братиславська, 14Б строк виконання 24.07.2014 р.; від 17.02.2014 р. м. Умань, вул. Паризької комуни, 31, строк виконання 20.02.2014 р.; від 10.07.2014 р. м. Київ, вул. Бессарабська, 3, строк виконання 07.07.2014 р.; від 01.07.2014 р. м. Київ, Петропавлівська, 2, строк виконання 07.07.2014 р.; дата відсутня м. Київ, пл. Львівська, 8Б, строк виконання 05.08.2014 р.; від 05.08.2014 р. м. Київ, вул. Драгоманова, 40-Д, строк виконання 12.08.2014 р.; від 11.06.2014 р. м. Київ, вул. Грищко, 3, строк виконання 07.07.2014 р.; від 05.06.2014 р. м. Полтава, вул. Ковпака, 26, строк виконання 10.06.2014 р.; від 05.06.2014 р. м. Київ, вул. Руська, 248Є, строк виконання 10.06.2014 р.; від 23.05.2014 р. м. Київ, Московський пр-т, 11А, строк виконання 23.05.2014 р.; від 19.05.2014 р. м. Полтава, вул. Зінківська, 6/1А, 6Л, 6Б, 6В, строк виконання 23.05.2014 р.; від 05.08.2014 р. м. Київ, вул. Соломянська, 16Б, строк виконання 12.08.2014 р.; від 05.08.2014 р. м. Полтава, вул. Зінківська, 6/1А, 6Л, 6Б, 6В, строк виконання 12.08.2014 р.; від 05.08.2014 р. м. Київ, вул. Г. Ахматової, 49, строк виконання 12.08.2014 р. та інші документи; Рахунки на оплату, копії наданих документів залучено до матеріалів справи.
Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази передавання побутових приміщень співробітникам Виконавця; відсутні докази передання переліку спеціальних вимог по технічній безпеці, пожежній безпеці і поведінки співробітників Виконавця, що передбачено умовами пп. 2.3.3, пп. 2.3.5 п. 2.3 Договору №42.
Крім того, Суд звертає увагу, що в Актах виконаних робіт (надання послуг), рахунках на оплату відсутні будь-які дані де виконувалися дані послуги, а в наявних заявках взагалі відсутня інформація кому і куди передані дані заявки на виконання певних робіт.
З заявок вбачається, що в один період підлягали виконання послуг (прибирання) з різним об'ємом та в різних містах України (м. Ірпінь, м. Коростишів, м. Київ, м. Житомир, м. Умань), що за своєю територіальністю є віддаленими одне від іншого.
В матеріалах справи міститься Витяг з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з якого вбачається, що за ідентифікаційним кодом юридичної особи 32155487 зареєстровано ТОВ «ЕКО ТРЕЙД СЕРВІС» та місце розташування Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця КАРПЕНКА-КАРОГО, будинок 47.
Під час розгляду справи, Судом було поставлено питання представнику Позивача, щодо надання інформації про трудові ресурси (скільки працівників працювали на підприємстві), проте в судовому засіданні представником Позивача не надано суду належні докази та усні пояснення.
Також, Суд звертає увагу, що в матеріалах справи наявні договори та Акти списання ТМЦ, проте в матеріалах справи відсутні докази отримання та поставлення на баланс отриману продукцію від вищезазначених контрагентів, відсутні довіреності на отримання ТМЦ.
Під час розгляду справи Позивачем не надано суду переконливих доказів та спростувань, які викладені в Акті перевірки контролюючим органом, а тому Судом не береться до уваги посилання Позивача, як підставу для скасування податкового повідомлення-рішення.
Так, ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-Х11 (далі - Закон № 996) визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ст. 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Оскільки, згідно зі ст. 1 Закон № 996 господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства, то визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Відповідно до пункту 2.4 статті 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України N 88 від 24 травня 1995 року, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу. Витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку; витрати банківських установ.
Згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Слід зазначити, що договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку. Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Отже, договір свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання.
Відповідно до наведеного вище визначення господарська операція пов'язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами ПК.
Пунктом 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, встановлено, що витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідно до статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу /орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Отже, об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші операції платника податків, які відповідно до статті 185 Податкового кодексу України визначені як об'єкт оподаткування.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами податкового кодексу України.
Пунктом 198.1 Податкового кодексу України встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Отже, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.
Господарські операції для визначення податкового кредиту для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність таких операцій.
Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.
Аналогічна позиція викладена в листі Вищого адміністративного суду України №742/11/13-11 від 02.06.2011 р.
Зазначеним листом Вищого адміністративного суду України також визначено, що з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції, установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції, установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.
Таким чином, при визначенні права платника податків на формування податкового кредиту та валових витрат судом має бути перевірено чи мали операції між платником податків та його контрагентами реальний товарний характер, можливість здійснення таких операцій з урахуванням оперативності проведення операцій та віддаленості контрагентів один від одного, подальше використання позивачем придбаної у зазначених контрагентів продукції та отриманих послуг, при цьому, суд має виходив з того, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідно до закону необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для відшкодування податку на додану вартість в подальшому, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності, наприклад, у випадку, коли не проводилися самі операції.
Крім того, у відповідності ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001р. № 2344-ІІІ, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов'язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - ліцензійна картка, свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Відповідно до ч. 2 ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" та Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні (затвердженого постановою КМ України від 25.02.2009 року N 207), документами на перевезення вантажів автомобільним транспортом є дорожній лист або товарно-транспортна накладна.
Підпунктом 11.1 п. 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.97 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.02.98 року за № 128/2568) (далі - Правила № 363) визначено, що товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля є основними документами на перевезення вантажів.
Оприбуткування товарів без наявності товарно-транспортної накладної, в разі фізичного переміщення товарів в просторі за допомогою автомобільного транспорту, нормами чинного законодавства не передбачено.
Відповідно до абз. 2 пп. 11.1 п. 11 Правил № 363 залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів.
Судом встановлено та вбачається з матеріалів справи, що Позивачем не підтверджено транспортування товару за договорами відсутні подорожні листи, а також не підтверджено здійснення вантажно-розвантажувальних робіт, отриманого від контрагента товару та зберігання отриманого товару на складі у Позивача.
Відповідно до змісту ст. 44 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Таким чином, при визначенні права платника податків на формування податкового кредиту та валових витрат судом має бути перевірено чи мали операції між платником податків та його контрагентами реальний товарний характер, можливість здійснення таких операцій з урахуванням оперативності проведення операцій та віддаленості контрагентів один від одного, подальше використання позивачем придбаної у зазначених контрагентів продукції та отриманих послуг, при цьому, суд має виходив з того, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідно до закону необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для відшкодування податку на додану вартість в подальшому, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності, наприклад, у випадку, коли не проводилися самі операції.
Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень.
Разом з тим відповідно до принципу змагальності суб'єкт господарювання зобов'язаний заперечувати проти доводів суб'єкта владних повноважень.
У справі, що розглядається, Позивачем не надано суду первинну документацію, які б саме підтверджували здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентами та чи спричинили вони реальні зміни в майновому стані Підприємства.
Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права - це панування права в суспільстві.
Конституційний Суд України в рішенні від 02.11.2004 р. у справі № 1-33/2004 (справа про призначення судом більш м'якого покарання) роз'яснив, що верховенство права вимагає від держави його втілення як у правотворчу, так і правозастосовну діяльність.
Як зазначив Конституційний Суд України, справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права.
Визначаючи права та обов'язки платника податків, законодавець виходив з принципу їх справедливого співвідношення. Реалізація господарюючим суб'єктом законодавчо закріпленої свободи підприємницької діяльності не повинна йти в розріз із зазначеним принципом.
Частиною 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. (ч.1) В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. (ч.2) Якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про відмову у витребуванні доказів окремо не оскаржується. Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи. (ч.3) Суд може збирати докази з власної ініціативи. (ч.5) Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. (ч.6 ст.71 КАС України).
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог, а отже, податкове повідомлення-рішення прийняте з урахуванням всіх обставин, а отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Аналогічна позиція викладене в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17 червня 2015 року по справі №К/800/37371/14 та Постанові Верховного суду України від 15 грудня 2015 року по справі № 21-4266а15/826/13848/13-а, Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17 вересня 2014 р. № К/800/21863/13
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 122, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2016 |
Оприлюднено | 29.11.2016 |
Номер документу | 62973930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні