16/29-07-588А
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
УХВАЛАІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" травня 2007 р. Справа № 16/29-07-588А
Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Л.В. Поліщук,
суддів Л.І. Бандури, В.Б. Туренко,
при секретарі судового засідання О.О. Соломахіній,
за участю представників сторін
від позивача: С.А. Молокова
від відповідача: П.І. Форостенко,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Одеського обласного відділення ФСЗІ
на постанову господарського суду Одеської області
від 05.03.2007р.
у справі № 16/29-07-588А
за позовом Одеського обласного відділення ФСЗІ
до Ширяївської районної друкарні
про стягнення 4544,47грн.,
встановив:
Одеське обласне відділення ФСЗІ звернулося до господарського суду з позовом про стягнення з Ширяївської районної друкарні на користь Одеського обласного відділення ФСЗІ на рахунок Державного казначейства адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році у сумі 4190,00грн. та пені у розмірі 354,47грн. на підставі статей 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. № 875-ХІІ із подальшими змінами та доповненнями (далі - Закон № 875).
Постановою господарського суду Одеської області від 05.03.2007р.(суддя С.П. Желєзна) в позові відмовлено. Постанова мотивована тим, що відповідачем у 2005 році вжито всі передбачені чинним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів.
Одеське обласне відділення ФСЗІ, не погоджуючись з постановою суду, звернулося із апеляційною скаргою в якій просить її скасувати, позов задовольнити, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, а саме статей 19, 20 Закону № 875, так як Ширяївська районна друкарня в порушення норм вказаного закону у 2005 році не виконало покладений на підприємство обов'язок по дотриманню нормативу робочих місць, призначеного для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Ширяївська районна друкарня у запереченнях на апеляційну скаргу просить постанову місцевого господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення, оскільки у 2005 році з боку Ширяївської районної друкарні були прийняті заходи щодо працевлаштування інваліда, робоче місце було створене, однак відповідні державні органи не виконали свого обов'язку по працевлаштуванню інвалідів і відповідну особу на підприємство не направили.
Колегія суддів, приймаючи до уваги рамки перегляду справи в апеляційній інстанції, заслухавши представників сторін та дослідивши матеріали справи, проаналізувавши на підставі фактичних обставин повноту їх з'ясування і доведеність, правильність застосування норм матеріального і процесуального права при прийнятті постанови, встановила, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
У відповідності зі ст. 17 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” інвалідам забезпечується право працювати на підприємствах (об‘єднаннях), в установах і організаціях із звичайними умовами праці, в цехах і на дільницях, де застосовується праця інвалідів.
В пункті 1 Положення „Про робоче місце інваліда і порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою КМУ від 03.05.1995р. № 314 (зі змінами та доповненнями) зазначено, що робоче місце інваліда –це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об‘єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарювання, де створені необхідні умови праці інвалідів.
Відповідно до п. 3 названого Положення робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
У відповідності із п. 4 названого Положення місцеві органи соціального захисту населення разом із громадськими організаціями інвалідів з урахуванням рекомендацій МСЕК, побажань інвалідів, їхніх професійних навичок і знань готують пропозиції щодо створення нових робочих місць, у тому числі для роботи з гнучкими формами зайнятості, і передають їх відділенням Фонду соціального захисту інвалідів і центрам зайнятості.
Відповідно до п. 14 даного Положення підприємства: у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; щорічно до 1 лютого року, що настає за звітним, подають відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відомості про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці, де доцільно використовувати працю інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, забезпечують соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством; запроваджують у разі потреби посади інструкторів-перекладачів для роботи з глухими працівниками; розробляють і затверджують інструкцію про робоче місце інваліда.
Згідно наданого Ширяївською районною друкарнею звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ, середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві у 2005р. становила 10 осіб. (а.с. 4).
Стаття 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” зобов‘язує підприємства всіх форм власності створити робочі місця для працевлаштування інвалідів в розмірі 4% від загальної численності робочих місць на підприємстві, а якщо працює від 15 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.
Таким чином, норматив для працевлаштування інвалідів для підприємства відповідача складає одне робоче місце для працевлаштування інваліда.
Фактично на підприємстві у 2005 році жодного інваліда не працювало.
Разом з тим, відповідачем надано лист Ширяївського районного центру зайнятості населення № 141 від 09.02.2007р. із якого вбачається, що 04.03.2005р. Ширяївською районною друкарнею було подано звіт про вакансію друкаря для працевлаштування інваліда. (а.с. 8).
Також матеріали справи містять пояснення Курюкина Олега Ігоровича, якій має пенсійне посвідчення інваліда ІІІ групи з дитинства видане 25.01.1999р. № 103921 про те, що Ширяївська районна друкарня неодноразово, у тому числі і у 2005 році, пропонувала йому місце друкаря на своєму підприємстві, від якого він відмовився. (а.с. 11).
Згідно із п. 10 Положення, працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.
Пунктом 11 Положення обов'язок по виявленню інвалідів, які бажають працювати і спроможні реалізувати свої здібності та можливості на підставі індивідуальних програм реабілітації, покладений на місцеві органи соціального захисту населення, а в пункті 12 Положення зазначено, що Державна служба зайнятості сприяє працевлаштуванню інвалідів.
За таких обставин, господарським судом обґрунтовано зроблено висновок про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком виявляти і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця.
Вищезазначені факти вказують на те, що Ширяївською районною друкарнею вжито залежні від нього заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів.
З огляду на викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування постанови місцевого суду.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд -
ухвалив:
Постанову господарського суду Одеської області від 05.03.2007р. у справі № 16/29-07-588А залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом місяця в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Л.В. Поліщук
Суддя Л.І. Бандура
Суддя В.Б. Туренко
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 630087 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Поліщук Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні