ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2016 р.м. ХерсонСправа № 821/1642/16
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області до Державного підприємства "Херсонський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" про стягнення коштів за податковим боргом,
встановив:
Херсонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Херсонській області (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Херсонський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (далі - відповідач), в якому просить стягнути несплачену податкову заборгованість в сумі 173046,57 грн.
Відповідно до змісту адміністративного позову позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами здійснення фінансово – господарської діяльності, станом на 13.10.2016 року обліковується податковий борг по податку на додану вартість з вироблених в України товарів (робіт, послуг) в сумі 173046,57 грн.
Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Просить позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явилася, про дату час і місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Разом з тим, письмових заперечень проти позову не надав, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши адміністративний позов та дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Державне підприємство "Херсонський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (код ЄДРПОУ 00729729) здійснює господарську діяльність на підставі Статуту, зареєстрованого розпорядженням Суворовського районного управління від 07.10.1992 р. №666-Р, взято на податковий облік до Херсонської ОДПІ 16.06.1994 р. №10.
За результатами здійснення фінансово – господарської діяльності ДП "Херсонський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" станом на 13.10.2016 року обліковується податковий борг по податку на додану вартість з вироблених в України товарів (робіт, послуг) в сумі 173046,57 грн., який виник 30.04.2016 р. за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань нарахованих відповідно до: податкових декларацій з податку на додану вартість від 20.04.2016 р. №9060759201, від 30.19.05.2016 р. №9080981232, від 17.06.2016 р. №9101107112, від 20.07.2016 р. №9125160106, від 19.08.2016 р. №9149649506, від 19.09.2016 р. №9171536493, податкового повідомлення - рішення від 29.01.2016 р. №000621501та №000611501. Згідно пп.129.1.2 п.129.1 ст. 129 Податкового кодексу України нарахована пеня в сумі 8612,10 грн.
Несплачений податковий борг становить 173046,57 грн.
Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів сплати боргу в сумі 173046,57 грн.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.4.1 ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно з п.54.1статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно п. 59.1, п.59.4, п.59.5 статті 59 Податкового кодексу України, платник податків який не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу .
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення.
У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
06.11.2014 р. відповідачем отримана податкова вимога №11906-25 від 05.11.2014 року, яка залишена відповідачем без відповіді.
Податковим органом вживалися необхідні заходи щодо стягнення податкового боргу відповідно до діючого законодавства, але податковий борг не погашено.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач не виконав обов'язку платника податку, передбаченого податковим законодавством, а саме, не сплатив у добровільному порядку самостійно нараховані зобов'язання в сумі 173046,57 грн.
Таким чином, заборгованість відповідача в сумі 173046,57 грн. підтверджується наступними документами, а саме: розрахунком виникнення податкового боргу; витягом інтегрованої картки платника податку по податку на додану вартість з вироблених в України товарів (робіт, послуг) станом на 13.10.2016 р.;податковими деклараціями з податку на додану вартість від 20.04.2016 р. №9060759201, від 30.19.05.2016 р. №9080981232, від 17.06.2016 р. №9101107112, від 20.07.2016 р. №9125160106, від 19.08.2016 р. №9149649506, від 19.09.2016 р. №9171536493; податковими повідомленнями - рішеннями від 29.01.2016 р. №000621501 та №000611501; податковою вимогою №11906-25 від 05.11.2014 року.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача, слід задовольнити.
Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 159-163, 167, 254 Кодексом адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Херсонський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (код ЄДРПОУ 00729729) в доход Державного бюджету України податковий борг по податку на додану вартість з вироблених в України товарів (робіт, послуг) в сумі 173046, 57 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Войтович І.І.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2016 |
Оприлюднено | 06.12.2016 |
Номер документу | 63101636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні