ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Театральна, 18
тел. /0552/ 49-31-78
Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
УХВАЛА
29 листопада 2016 року Справа № 923/860/15
Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., при секретарі Мальцевій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області
до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта", м.Херсон
про визнання банкрутом
за участю представників сторін:
від кредитора: ОСОБА_1 (посвідчення ХС 000062, дійсне до 31.08.2019р.), заступник начальника відділу, довіреність № 2797/9/21-03-10-26 від 26.02.2016р.,
ліквідатор: арбітражний керуючий ОСОБА_2
Провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта", м.Херсон порушено ухвалою господарського суду від 20.08.2015р. за заявою кредитора Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області.
Ухвалою від 15.10.2015р. затверджено реєстр вимог кредиторів.
Постановою від 17.11.2015р. боржника визнано банкрутом, введено ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2, яку зобов'язано здійснити ліквідацію банкрута і подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута.
27.10.2016р. на виконання вимог постанови суду, за результатами проведеної роботи від ліквідатора банкрута ОСОБА_2 до господарського суду надійшов звіт про виконану в ході ліквідаційної процедури роботу та клопотання про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу підприємства.
Ухвалою від 27.10.2016р. для заслуховування звіту ліквідатора призначено судове засідання на 29.11.2016р.
Ліквідатор банкрута та представник ініціюючого кредитора в судове засідання з'явилися.
В судовому засіданні заслухано звіт ліквідатора та розглянуто ліквідаційний баланс боржника. Ліквідатор просить затвердити звіт і ліквідаційний баланс, провадження у справі припинити.
Представник кредитора роботу ліквідатора вважає задовільною, проти затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу боржника не заперечує.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши присутніх в судовому засіданні ліквідатора банкрута і представника кредитора, суд -
в с т а н о в и в:
Згідно ст. 4-1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За приписами ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Статтею 9 вказаного Закону визначено, що справи про банкрутство розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Постановою господарського суду Херсонської області від 17.11.2015р. боржника визнано банкрутом, введено ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2, яку зобов'язано здійснити ліквідацію банкрута і подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Виходячи із положень ст.ст. 41, 44, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідаційна процедура направлена на здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів, шляхом продажу майна банкрута.
Згідно ч. ч. 1, 5 ст. 45 Закону про банкрутство, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
На виконання вимог постанови господарського суду від 17.11.2015р. ліквідатором виконано вимоги, передбачені розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та за результатами проведеної роботи, відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", подано на розгляд та затвердження суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта", м.Херсон.
Як слідує зі звіту, ліквідатором було вжито заходів щодо проведення ліквідаційної процедури банкрута з урахуванням вимог, передбачених ст.ст.41-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За приписами ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.
В той же час, визначений положеннями ч.1 ст.42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обсяг ліквідаційної маси цим не обмежується, оскільки згідно з частиною першою статті 213 ГК у процедурах банкрутства використовуються майнові активи, які належать боржнику на підставі речових та зобов'язальних прав, а також права інтелектуальної власності. Права вимоги за зобов'язаннями та об'єкти права інтелектуальної власності можуть бути предметами цивільного обігу, а тому вони підлягають включенню до складу ліквідаційної маси і реалізації ліквідатором у порядку, встановленому Законом.
З метою отримання відомостей щодо зареєстрованого за банкрутом рухомого та нерухомого майна, для встановлення об'єктивного майнового стану підприємства ліквідатором було направлено запити до відповідних органів та отримано відповіді.
Так відповідно до:
- листа територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області від 24.09.2015р. №01-10/2633 - об'єкти, які згідно чинного законодавства підлягають реєстрації в органах Держгірпромнагляду України, за боржником не зареєстровані;
- відповіді Управління Державтоінспекції УМВС України в Херсонській області від 08.10.2015р. №6/12-10587 - згідно з даними автоматизованого обліку УДАІ УМВС України в Херсонській області авомототранспортні засоби не зареєстровано;
- інформації Державної інспекції сільського господарства в Херсонській області від 30.09.2015р. №05-11/2600/2404 - сільськогосподарської техніки за боржником не зареєстровано;
- листа Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 21.10.2015р. №33-21-7777.4-4950/27-15 - земельні ділянки за ТОВ "Спельта" не зареєстровані;
- відповіді Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.10.2015р. №09/01/21958/НК - боржник як власник, який володіє значними пакетами акцій емітентів, не зареєстрований;
- інформаційної довідки Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті від 03.11.2015р. №1634-08/1/3-15 - записи щодо суден, власником або судновласником яких є юридична особа ТОВ "Спельта", відсутні;
- листа Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області від 22.07.2016р. №1021-1.12/1380 - декларації про початок виконання будівельних робіт/готовність об'єкта до експлуатації ТОВ "Спельта" Управлінням не реєструвалися;
- Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єктів від 25.08.2014р. №25977863 - відомості щодо права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження відсутні.
За результатами пошуку об'єктів промислової власності в Державному реєстрі патентів України на винахід, в Державному реєстрі патентів України на корисні моделі, в Державному реєстрі патентів України на промислові зразки, в Державному реєстрі України топографій інтегральних мікросхем, в Державному реєстрі свідоцтв України на знаки товарів і послуг, в Державному реєстрі України назв місць походження та географічних зазначень походження товарів, в Державному реєстрі представників у справах інтелектуальної власності, Реєстрі організацій колективного управління, Реєстрі виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення, що належать ТОВ "Спельта", не виявлено.
Листом від 24.09.2015р. №11802/10/21-03-11-01-32 ДПІ у м.Херсоні надала ліквідатору боржника інформацію щодо наявні рахунки ТОВ "Спельта" у банківських установах.
Ліквідатором з метою вжиття заходів щодо закриття розрахункових рахунків боржника було направлено банківським установам відповідні листи (т.2 а.с.41-43).
18.07.2016р. за вих. №069-03/1013 філія АТ "Укрексімбанк" у м.Херсоні та 19.07.2016р. за вих.№128 ПАТ "Діамантбанк" повідомили про закриття розрахункових рахунків ТОВ "Спельта".
Ухвалою від 15.10.2015р. затверджено реєстр вимог кредиторів.
До реєстру вимог кредиторів було включено вимоги:
- Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області в сумі 3638541 грн. 50 коп. - третя черга, 1078662 грн. 97 коп. - шоста черга.
Додатково 13.01.2016р. ініціюючим кредитором було заявлено конкурсні вимоги в сумі 1983960,56 грн.
З урахуванням приписів ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відповідно до якої особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі, вимоги ініціюючого кредитора в сумі 1983960,56 грн. були визнані ліквідатором та включені в реєстр вимог кредиторів в шосту чергу.
Загальна сума кредиторських вимог склала 6701165,03 грн.
Внаслідок відсутності майнових активів боржника, за рахунок яких можливо було б погасити кредиторську заборгованість, вимоги ОСОБА_3 ОДПІ в сумі 6701165,03 грн. залишились незадоволеними.
У зв'язку із завершенням роботи по проведенню ліквідаційної процедури банкрута товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" ліквідатор банкрута просить суд затвердити звіт і ліквідаційний баланс та припинити провадження у справі.
Як слідує з матеріалів справи, 05.10.2016р. відбулось засідання комітету кредиторів ТОВ "Спельта" (протокол - т.2 а.с.90), на якому було заслухано ліквідатора зі звітом про проведену в ході ліквідаційної процедури роботу. За результатами засідання робота ліквідатора боржника визнана задовільною та схвалено звіт.
Присутній в судовому засіданні представник кредитора ОСОБА_3 ОДПІ зазначив, що ліквідатором в повному обсязі виконано заходи ліквідаційної процедури, у зв'язку з чим вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс боржника і припинити провадження у справі.
Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 2 ст. 46 вказаного Закону, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Заслухавши ліквідатора банкрута та представника ініціюючого кредитора, дослідивши та оцінивши матеріали звіту, суд вважає, що ліквідатором у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 41-45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі банкрута.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до повноважень ліквідатора відноситься формування ліквідаційної маси, пред'явлення до третіх осіб вимог щодо повернення дебіторської заборгованості банкрута, вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом.
Письмовий звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.
Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Господарський суд може винести ухвалу про ліквідацію юридичної особи, що звільнилася від боргів, лише у разі, якщо залишок її майнових активів менший, ніж вимагається для продовження нею господарської діяльності згідно із законодавством.
У відповідності з ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
У частині 7 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Відповідно до ч.6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
В процесі ліквідаційної процедури заяв від інших кредиторів до суду та ліквідатору товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" не надходило.
Скарг на дії ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" арбітражного керуючого ОСОБА_2 за час її роботи до господарського суду не надходило.
В судовому засіданні представник кредитора роботу ліквідатора визнав задовільною, проти затвердження звіту і ліквідаційного балансу не заперечує.
За таких обставин, господарський суд вважає за можливе затвердити звіт ліквідатора по справі №923/860/15 та ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" та припинити провадження у справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 37 - 46, п. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ,-
у х в а л и в:
1. Звіт ліквідатора у справі №923/860/15 про визнання товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" (ідентифікаційний код 35788626, юридична адреса: 73000, м.Херсон, вул.Фрунзе, 2) банкрутом затвердити.
2. Ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" (ідентифікаційний код 35788626, юридична адреса: 73000, м.Херсон, вул.Фрунзе, 2) затвердити.
3. Юридичну особу банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "Спельта", (ідентифікаційний код 35788626, юридична адреса: 73000, м.Херсон, вул.Фрунзе, 2) ліквідувати та виключити з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
4. Вимоги кредитора, незадоволені за відсутністю майна банкрута, вважати погашеними.
5. Відповідно до п. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Ліквідатору повідомити Державний орган з питань банкрутства про завершення ліквідаційної процедури.
7. Припинити ліквідаційну процедуру товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" (ідентифікаційний код 35788626, юридична адреса: 73000, м.Херсон, вул.Фрунзе, 2).
8. Провадження у справі №923/860/15- припинити.
9. Ліквідатору арбітражному керуючому ОСОБА_2, відповідно до п. 7 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", виконувати свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" (ідентифікаційний код 35788626, юридична адреса: 73000, м.Херсон, вул.Фрунзе, 2).
10. Копію ухвали надіслати: кредитору, ліквідатору, Державному реєстратору, Державному органу з питань банкрутства, Головному управлінню статистики в Херсонській області.
Суддя М.Б. Сулімовська
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2016 |
Оприлюднено | 06.12.2016 |
Номер документу | 63116372 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Сулімовська М. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні