Постанова
від 02.12.2016 по справі 802/2070/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

02 грудня 2016 р. Справа № 802/2070/16

Вінницький окружний адміністративний суд в складі колегії:

головуючого судді Крапівницької Н. Л.,

Суддів: Альчука М.П.

Дмитришеної Р.М.

секретаря судового засідання: Демченка А.М.

за участю представників сторін:

позивача: Лахніка А.О.

відповідача: Міровського В.А., Павлюка С.М.,

третьої особи: ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Вінниці адміністративну справу за позовом:

Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край"

до Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8

про визнання незаконною та скасування постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області №30 від 29.11.2016 року, -

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" до Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 про визнання незаконною та скасування постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області №30 від 29.11.2016 року.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що постановою №16 Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 року "Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" (а.с.6-11) було зареєстровано виборчий список кандидатів у депутати до Немирівської міської ради від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" в кількості 27 кандидатів, про що зазначено в додатку №1 до вказаної постанови.

Проте, 29.11.2016 року Немирівською МВК прийнято постанову №30 (а.с. 19-25) про скасування реєстрації ряду кандидатів в депутати, серед яких в п.1 постанови було зазначено чотирьох кандидатів в депутати до Немирівської міської ради від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край", а саме: ОСОБА_6 - виборчий округ №25, ОСОБА_7 - виборчий округ №7, ОСОБА_8 - виборчий округ №16, ОСОБА_5 - виборчий округ №12. Скасування реєстрації, як видно зі змісту постанови, відбулось на підставі ст. ст. 35, 41, 47 Закону України " Про місцеві вибори".

Представник позивача та третя особа ОСОБА_5 в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі. Згідно мотивів, що надані суду, представник позивача вказав, що постанова Немирівської МВК №30 підлягає скасуванню повністю, оскільки прийнята з процесуальними порушеннями та без врахування всіх обставин.

Представники відповідача проти задоволення позовних вимог заперечували в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в письмових запереченнях та поясненнях наданих у судовому засіданні.

Треті особи ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 подали клопотання про розгляд справи за їх відсутності, вказавши, що позовні вимоги підтримують в повному обсязі (а.с.59 - 61).

З урахуванням положень ч.4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням думки сторін розгляд справи продовжено у відсутність вказаних третіх осіб.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 року №595-VIII (далі - Закон України "Про місцеві вибори") та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Згідно з ч. 6 ст. 14 Закону України "Про місцеві вибори" перші вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.

За змістом статті 7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом

Судом встановлено, що до Центральної виборчої комісії разом із супровідними листами надійшли звернення Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької та Чернігівської обласних державних адміністрацій з доданими до них документами щодо прийняття Комісією рішення про призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у зв'язку з утворенням у зазначених областях об'єднаних територіальних громад.

Постановою Центральної виборчої комісії від 07 жовтня 2016 року №437 призначено на неділю, 18 грудня 2016 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів та оголошено з 29 жовтня 2016 року початок виборчого процесу перших виборів.

Пунктом 5 додатку №1 до вказаної Постанови передбачено призначення перших виборів до Немирівської міської об'єднаної територіальної громади та перші вибори міського голови Немирівської міської об'єднаної територіальної громади.

23.11.2016 року до Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області представником Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" Лахніком А.О., уповноваженим на підставі довіреності, було подано заяву та інші визначені ч.1 ст.38 закону України "Про місцеві вибори" документи для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край".

На підтвердження факту отримання вищезазначених документів та їх реєстрації відповідачем представнику Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" видано довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Постановою Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 №16 здійснено реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії «Наш край» згідно списку (додаток №1).

В подальшому, 29.11.2016 року Немирівською МВК було прийнято постанову №30 "Про скасування рішень Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області, про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, в частині реєстрації у багатомандатному виборчому окрузі окремих кандидатів у депутати включених до виборчих списків місцевих організацій партій, з виключенням їх із виборчих списків" зокрема ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_5.

Підставою для прийняття такого рішення став лист члена Центральної виборчої комісії від 28.11.2016 року №21-33/1-2744 (а. с. 27-29 ) про виявлення фактів можливого порушення деякими кандидатами у депутати до Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області вимог ч.4, ч.5 ст.35 Закону України "Про місцеві вибори". В додатках до даного листа були зазначені відомості щодо кандидатів у депутати, стосовно яких виявлено можливі порушення.

Із листа, вказаного вище судом, встановлено, що до Центральної виборчої комісії надійшла інформація про виборчі списки кандидатів у депутати від місцевих організацій політичних партій та кандидатів на посаду міських голів, зареєстрованих на перших місцевих виборах 18.12.2016 року, за результатами опрацювання якої виявлено факти можливого порушення деякими кандидатами вимог частини четвертої та п'ятої статті 35 Закону України "Про місцеві вибори".

Так, Центральною виборчою комісією виявлено, що:

- ОСОБА_5, який зареєстрований кандидатом у депутати до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" був висунутий партією "Блок Петра Порошенка "Солідарність " - кандидатом у депутати до Немирівської районної ради на чергових виборах, що відбулися 25.10.2015 року;

- ОСОБА_6, який зареєстрований кандидатом у депутати до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" був висунутий політичною партією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" - кандидатом у депутати до Немирівської районної ради на чергових виборах, що відбулися 25.10.2015 року;

- ОСОБА_7, яка зареєстрована кандидатом у депутати до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" була висунута політичною партією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" - кандидатом у депутати до Немирівської районної ради на чергових виборах, що відбулися 25.10.2015 року;

- ОСОБА_8, який зареєстрований кандидатом у депутати до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" був висунутий Партією Християнсько-Демократичний Союз - кандидатом у депутати до Немирівської районної ради на чергових виборах, що відбулися 25.10.2015 року.

Таким чином, Центральною виборчою комісією України повідомлено відповідача про ймовірні порушення третіми особами вимог частини 5 статті 35 Закону України "Про місцеві вибори".

У відповідь на вказаний лист архівним сектором Немирівської районної державної адміністрації надано копії заяв третіх осіб, які підтвердили факт надання згоди балотуватись кандидатами у депутати до Немирівської районної ради на чергових виборах 25.10.2015 року. З огляду на вказані обставини, Немирівська міська виборча комісія Немирівського району Вінницької області дійшла висновку, що станом на 29.11.2016 року ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 мають статус кандидатів від різних політичних партій.

Як наслідок, пунктом 1 постанови №30 від 29.11.2016 року скасовано постанову Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 року №16 "Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край", в частині реєстрації у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати ОСОБА_6 (виборчий округ №25), ОСОБА_7 (виборчий округ №7), ОСОБА_8 (виборчий округ №16), ОСОБА_5 (виборчий округ №12), з виключенням їх із виборчого списку (Додатку №1 до постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 року №16).

Колегією суддів також досліджено протокол №7 засідання Немирівської міської виборчої комісії від 29.11.2016 року (а. с.12-18). Пунктом 2 порядку денного є питання про скасування реєстрації кандидатів у депутати до Немирівської міської ради згідно листа від ЦВК №21-33/1-2749 від 28.11.2016 року. Згідно протоколу №7, Лахнік О.А., як представник від Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край", зазначив, що надано заяви 29.11.2016 третіми особами до Немирівської районної територіальної виборчої комісії про виключення їх із списку кандидатів у депутати, які балотувалися від різних політичних партій Немирівської районної ради Вінницької області, надавши їх копії до Немирівської міської виборчої комісії. Дані заяви про виключення з виборчого списку кандидатів в депутати Немирівської районної ради Вінницької області, а саме: ОСОБА_5 (а.с.33); ОСОБА_6 (а.с.30 ); ОСОБА_7 (а.с. 32 ); ОСОБА_8 (а.с. 31) містяться в матеріалах справи.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Згідно ч. 5 ст. 35 Закону України "Про місцеві вибори" особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

Відповідно до ч. 8 ст. 41 Закону України "Про місцеві вибори" у разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації іншої політичної партії або шляхом самовисування, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовують її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду, зокрема, сільського голови, про що повідомляють відповідні місцеві організації партій та цю особу.

У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати обласної, районної, міської або районної в місті ради, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати іншої відповідно обласної, районної, міської або районної в місті ради, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з виборчих списків кандидатів у депутати усіх обласних, районних, міських або районних у місті рад.

Із аналізу зазначених вище положень Закону слідує, що законодавством про місцеві вибори передбачено заборону особі бути одночасно висунутою кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости від різних політичних партій. Однак, така заборона поширюється на висування кандидата у депутати одночасно від різних політичних сил в межах проведення одного виборчого процесу.

Постановою Центральної виборчої комісії №29 від 29 серпня 2015 року оголошено з 05 вересня 2015 року початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-VIII "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році".

Тобто, вибори 25.10.2015 року, на яких треті особи були зареєстровані кандидатами у депутати до районної ради від інших партій, були черговими виборами депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Вибори, призначені Постановою Центральної виборчої комісії від 7 жовтня 2016 року №437 на неділю 18 грудня 2016 року, є першими виборами депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у зв'язку з утворенням у зазначених областях об'єднаних територіальних громад на виконання Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад".

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України "Про місцеві вибори", виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Згідно з ч.3 ст.11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес включає такі етапи:

1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів;

2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій;

3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;

4) висування та реєстрація кандидатів;

5) проведення передвиборної агітації;

6) голосування у день виборів;

7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Згідно ч. 5 ст. 11 Закону України "Про місцеві вибори", виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України "Про місцеві вибори", перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за 70 днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня перших місцевих виборів.

Висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости передбачені розділом 6 Закону України "Про місцеві вибори".

Так, згідно ч.1 ст 35 Закону України "Про місцеві вибори", висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости розпочинається за 34 дні до дня голосування.

Відтак, вибори, що відбулися 25.10.2015 року та вибори, що відбудуться 18.12.2016 року, охоплюють два різних виборчі процеси, а тому порушення положень ч. 5 ст. 35 ЗУ "Про місцеві вибори" щодо одночасного висування особи кандидатом у депутати місцевих рад від різних політичних партій - відсутні.

Не суперечить наведеним нормам ч. 5 ст. 35 Закону України "Про місцеві вибори", висування осіб кандидатом у депутати іншою політичною партією на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад, що відбудуться 18 грудня 2016 року.

Наведені вище положення Закону України "Про місцеві вибори" відокремлюють виборчі процеси та передбачають право вибору способу висування.

Відповідно до статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Принцип правової визначеності є невід'ємною, органічною складовою принципу верховенства права.

Згідно зі статтею 17 закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Відповідно до позицій Європейського суду, викладених у його рішенні в справі «Подкользіна проти Латвії», дискреційні повноваження органу, який може ухвалити рішення про скасування реєстрації кандидата, не повинні бути необмежено широкими і мають з достатньою чіткістю обмежуватися положеннями національного закону, який також повинен бути якісним, зокрема відповідати критеріям чіткості та передбачуваності.

У справі «Броньовський проти Польщі» Європейський суд зазначив, що чинні положення національного законодавства потрібно формулювати так, щоб вони були достатньо доступними, чіткими і передбачуваними у практичному застосуванні.

У рішенні у справі «Ґавенда проти Польщі» та у справі «Аманн проти Швейцарії» Європейський суд відмітив, що якість закону вимагає, щоб він був доступний для осіб і вони також могли передбачити наслідки його застосування, та щоб закон не суперечив принципові верховенства права.

Частиною першою статті 38 Конституції України закріплено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод є складовою частиною загальнонаціонального законодавства України.

Право обирати і право бути обраним закріплено в статті 3 Протоколу №1 до Конвенції "Про захист прав людини і основоположних свобод" від 04.11.1950р. (ратифіковану законом України № 475/97-ВР від 17.07.1997 р.) далі - Конвенція. Положення цієї статті Європейським Судом з прав людини визнанні такими, що закріплюють основоположний принцип ефективної політичної демократії, а відтак, ця стаття має першочергове значення у конвенційній системі (рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Метью-Моен і Клерфайт проти Бельгії" від 2 березня 1987 р.).

В рішенні від 19 липня 2007 р. у справі "Краснов і Скуратов проти Російської Федерації" Європейський суд з прав людини зазначив, що право приймати участь у виборах як кандидат, яке гарантоване статтею 3 Протоколу №1 до Конвенції і яке міститься в концепції дійсно демократичного режиму, буде ілюзорним, якщо людину можна в будь-який момент позбавити цього права. Хоча держава і має свободу встановлювати абстрактно умови для участі кандидата у виборах, принцип ефективності права вимагає, щоб висновок про недотримання кандидатом на вибори цих умов відповідав ряду критеріїв, вироблених для попередження прийняття свавільних рішень.

За наведених вище обставин, суд прийшов до висновку про протиправність постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області №30 від 29.11.2016р в частині скасування постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 №16 про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії «Наш край», в частині реєстрації у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_5, а відтак такою, що підлягає скасуванню.

Усі інші доводи представника позивача, на які він посилався під час розгляду справи, в тому числі, щодо винесення відповідачем оскаржуваної постанови без урахуванням всіх обставин, то суд зазначає наступне.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Разом з тим, суд критично оцінює посилання представника позивача про доцільність скасування в цілому постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області №30 від 29.11.2016р, огляду на наступне.

У порядку, передбаченому статтею 172 КАС України, звернутися до суду мають право особи, які мають намір реалізувати своє право на участь у виборчому процесі або набути статусу суб'єкта виборчого процесу, у разі відмови в цьому виборчими комісіями або органами державної влади чи органами місцевого самоврядування.

Як зазначає постанова Пленуму Вищого адміністративного суду України №15 від 01.11.2013 року "Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України, під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом", у зазначених випадках під час вирішення виборчих спорів судам необхідно перевіряти не лише правомірність оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності відповідача, а й встановлювати наявність порушення ними прав, свобод та інтересів, законних прав або охоронюваних законом інтересів позивача. Відсутність наявності такого порушення є підставою для відмови в задоволенні позовної заяви.

Оскільки оскаржувана постанова в іншій частині не порушує права позивача, а представник позивача не наділений правом представляти інтереси інших суб'єктів виборчого процесі, то і підстави для задоволення в іншій частині позовних вимог відсутні.

Розгляд справ за особливостями, встановленими статтями 172-179 КАС України, здійснюється в разі звернення у цьому порядку до суду осіб, яким право на звернення до суду про захист прав у виборчому процесі надано відповідними законами про вибори.

За наведених вище обставин, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до положень ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Відтак, судові витрати підлягають поверненню відповідно до частини задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт перший постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області №30 від 29.11.2016 року "Про скасування рішень Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області, про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, в частині реєстрації у багатомандатному виборчому окрузі окремих кандидатів у депутати включених до виборчих списків місцевих організацій партій, з виключенням їх із виборчих списків" щодо скасування постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 24.11.2016 №16 про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, що відбудуться 18 грудня 2016 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Немирівської районної партійної організації політичної партії «Наш край», в частині реєстрації у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_5.

Стягнути з Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області (код ЄДРПОУ 33845179) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Немирівської районної партійної організації політичної партії "Наш Край" (код 39971832) сплачений при зверненні до суду судовий збір в розмірі 125,27 грн. (сто двадцять п'ять гривень 27 коп).

Згідно із ч. 3 ст. 177 КАС України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених ст.ст. 172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ч. 5 ст. 177 КАС України судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, не пізніше як за чотири години до початку голосування.

Головуючий суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л. Судді: /підпис/ Альчук М.П. /підпис/ Дмитришена Р.М.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2016
Оприлюднено06.12.2016
Номер документу63133104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2070/16-а

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 04.12.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 04.12.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 02.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні