ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2016 р. Справа № 821/3236/15-а
Категорія: 8 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- Лук'янчук О.В.
(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін, справа
розглядається в порядку п.2 ч.1 ст.197 КАС України)
розглянувши в порядку письмового провадження засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2015 року по справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Агрісістемс до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Агрісістемс звернулось до суду з адміністративним позовом до ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області про визнання протиправним та скасування рішення за №3/21-03-15-01 від 26 серпня 2015 року про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру об'єктів спеціального режиму оподаткування; зобов'язання включити позивача до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування з 01 березня 2015 року.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2015 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області за №3/21-03-15-01 від 26 серпня 2015 року про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру об'єктів спеціального режиму оподаткування. Зобов'язано ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області включити Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Агрісістемс до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування з 01 березня 2015 року.
В апеляційній скарзі Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач зареєстрований суб'єктом господарської діяльності 22 квітня 2014 року, з 01 березня 2015 року позивач є зареєстрований платником податку на додану вартість та є суб'єктом спеціального режиму оподаткування.
26 серпня 2015 року ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області прийнято рішення №3/21-03-15-01 про виключення СТОВ Агрісістемс з реєстру суб'єктів режиму оподаткування на підставі податкової інформації від 25 серпня 2015 року №315/21-03-22-04/39190156.
Оскаржуваним рішенням відповідача встановлено, що за даними декларацій з податку на додану вартість спеціального режиму оподаткування у сфері сільського господарства, з 01 березня 2015 року по 30 червня 2015 року позивач мав сукупну вартість поставок всіх товарів (послуг) 16 595 595 грн., у тому числі несільськогосподарських товарів (послуг) 16 032 874 грн., що становить 97 відсотків та перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів (послуг).
У висновку оскаржуваного рішення відповідачем зазначено, що перелічені документи є підставою для виключення позивача з реєстру спеціального режиму оподаткування, у зв'язку перевищенням обсягу поставок несільськогосподарських товарів та відповідно до п.209.11 б ст. 209 та п.209.12 ст. 209 Податкового кодексу України, у зв'язку з поданням декларацій з обсягами постачання/придбання товарів, здійснених з метою незаконного формування податкового кредиту на користь третіх осіб, що підтверджено податковою інформацією, яка внесена в ІС Податковий блок 2.19 від 25 серпня 2015 року за №315/21-03-22-04/39190156.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем порушено процедуру, яка встановлена для винесення рішення про виключення СТОВ Агрісістемс з реєстру суб'єктів режиму оподаткування, зокрема, ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області не здійснено виїзну або невиїзну документальну перевірку СТОВ Агросістем , за наслідком якої складається акт перевірки, а тому оскаржуване рішення винесено неправомірно.
Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до п.209.1 ст. 209 Податкового кодексу України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.
Пунктом 209.6 статті 209 Податкового кодексу України передбачено, що сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Згідно п.209.11 ст. 209 Податкового кодексу України якщо суб'єкт спеціального режиму оподаткування поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів/послуг, то: а) на таке підприємство не поширюється спеціальний режим оподаткування, встановлений цією статтею. Таке підприємство зобов'язане визначити податкове зобов'язання з цього податку за підсумками звітного податкового періоду, в якому було допущено таке перевищення, і сплатити податок до бюджету в загальному порядку; б) контролюючий орган виключає таке підприємство з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування та може повторно включити його до такого реєстру після закінчення наступних 12 послідовних звітних податкових періодів за наявності підстав, визначених цією статтею; в) таке підприємство вважається платником зазначеного податку на загальних підставах з першого числа місяця, в якому було допущено таке перевищення.
Пунктом 6.11 розділу VI Реєстрація платників податку на додану вартість як спеціального режиму оподаткування Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року №1130 визначено, що якщо суб'єкт спеціального режиму оподаткування поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів/послуг, то: на таке підприємство не поширюється спеціальний режим оподаткування, встановлений статтею 209 розділу V Кодексу. Таке підприємство зобов'язане визначити податкове зобов'язання з цього податку за підсумками звітного податкового періоду, в якому було допущено таке перевищення, і сплатити податок до бюджету в загальному порядку; контролюючий орган виключає таке підприємство з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування та може повторно включити його до такого реєстру після закінчення наступних 12 послідовних звітних податкових періодів за наявності підстав, визначених статтею 209 розділу V Кодексу та цим Положенням; таке підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах з першого числа місяця, в якому було допущено таке перевищення.
Згідно із п.6.13 вказаного Положення у випадку, визначеному п.6.11 цього розділу, не пізніше 20 календарного дня з моменту досягнення перевищення сільськогосподарське підприємство зобов'язане подати до контролюючого органу, в якому воно зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування, заяву про зняття з реєстрації як субєкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою N3-РС (додаток 9), а також заяву про реєстрацію як платника податку на додану вартість на загальних умовах за формою №1-ПДВ.
Разом з тим, згідно з п.6.14 цього ж Положення, якщо сільськогосподарське підприємство не подає заяви (заяв) у строки, встановлені п.6.13 цього розділу, та контролюючий орган за результатами документальної невиїзної перевірки (на підставі поданих податкових декларацій), планової або позапланової виїзної перевірки встановить факт перевищення, то незалежно від строку, який пройшов із часу досягнення перевищення, контролюючий орган приймає рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування за формою №6-РРС (додаток 10). На підставі такого рішення контролюючий орган виключає сільськогосподарське підприємство з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування, проводить реєстрацію такого підприємства як платника ПДВ на загальних умовах за процедурами перереєстрації.
З наведеного слідує, що у випадку недотримання суб'єктом спеціального режиму оподаткування вимог п.209.11 ст. 209 Податкового кодексу України (тобто, якщо платник поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів/послуг) та за умови неподання ним заяви про зняття з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою №3-РС, контролюючий орган приймає рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування за формою №6-РРС виключно за результатами документальної невиїзної перевірки (на підставі поданих податкових декларацій), планової або позапланової виїзної перевірки, оформленої відповідним актом, що встановить факт перевищення.
Проте, ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області прийняла оскаржуване рішення №3/21-03-15-01 від 26 серпня 2015 року без попереднього проведення документальної невиїзної перевірки, планової або позапланової виїзної перевірки, оформленої відповідним актом, чим в свою чергу порушила вимоги п.6.14 розділу VI Реєстрація платників податку на додану вартість як спеціального режиму оподаткування Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.
При цьому, податковий орган лише в межах перевірки міг встановити недотримання платником вимог п.209.11 ст. 209 Податкового кодексу України, що було б підставою для його виключення з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.
Разом з цим, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що доводи апелянта стосовно того, що оскаржуване рішення було правомірно прийнято на підставі узагальненої податкової інформації від 25 серпня 2015 року №315/21-03-22-04/39190156 є необгрунтованими, оскільки податкова інформація у розумінні Податкового кодексу України не є самостійною підставою для прийняття податковим органом будь-яких рішень відносно платника податків, а є лише узагальненими відомостями про платника податків та підлягає в обов'язковому порядку перевірці та підтвердженню у взаємозв'язку з первинними документми платника податків.
Таким чином, у зв'язку із порушенням апелянтом процедури прийняття оскаржуваного рішення, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області за №3/21-03-15-01 від 26 серпня 2015 року про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру об'єктів спеціального режиму оподаткування та зобов'язання включити підприємство до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування з 01 березня 2015 року.
Інші доводи апеляційної скарги колегія суддів не приймає до уваги, оскільки вони повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об'єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні справи.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Херсонської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області залишити без задоволення, постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2015 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук'янчук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 09.12.2016 |
Номер документу | 63213115 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні