Постанова
від 05.12.2016 по справі 818/1552/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2016 р. Справа №818/1552/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Соколова В.М., розглянувши у скороченому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області (далі по тексту - позивач, ДСНС) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" (далі по тексту - відповідач, ВТКП "Роменський меблевий комбінат") про застосування заходів реагування у вигляді часткового зупинення роботи виробничо- торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат", яке зареєстроване за адресою: 42000, Сумська область, м Ромни, 1-й провулок бул. Свободи (стара назва Жовтневої революції), 10, а саме: повне зупинення роботи складу матеріалів та сировини виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат", яке зареєстроване за адресою: 42000, Сумська область, м. Ромни, 1-й провулок бул. Свободи (стара назва Жовтневої революції), 10 до повного усунення порушень вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-7 порушень, розділу порушень "Склад матеріалів та сировини" Акту № 581 від 10.11.2016.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що представниками ДСНС здійснено планову перевірку суб'єкта господарювання - ВТКП "Роменський меблевий комбінат" щодо додержання і виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки. За результатами перевірки складено акт № 581 від 10.11.2016, в якому встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної безпеки, при цьому 6 з 13 пунктів виявлених порушень створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що в свою чергу стало підставою для звернення до суду із даним адміністративним позовом.

Відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження (а.с.30) заперечення проти позову або заяви про визнання позову у встановлений строк до суду не подав.

Суд, дослідивши письмові матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що в період з 8 по 10 листопада 2016 року, відповідно до наказу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області від 20.10.2016 року №12 (а.с.9-10), позивачем проведено планову перевірку суб'єкта господарювання - ВТКП "Роменський меблевий комбінат" щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, за результатами якої складено акт № 581 від 10.11.2016 (а.с.14-20).

Директор ВТКП "Роменський меблевий комбінат" ОСОБА_1 була присутня при проведенні перевірки та отримала копію вищевказаного Акту, про що зроблено відповідний запис (а.с.20).

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить із наступного.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулюються Кодексом цивільного захисту України.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. (ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Наказом Міністра внутрішніх справ України від 30.12.2014 року №1417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, затверджено Правила пожежної безпеки в Україні, які є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

З матеріалів справи вбачається, що під час проведення планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки №581 від 10.11.2016 порушення Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та в подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме: зазначені у пунктах 2-7 розділу "Склад матеріалів та сировини".

Так, вказаними пунктами встановлено, що в порушення Правил пожежної безпеки в Україні (далі - Правила), а саме:

- п. 1.2 гл. 1 розділу 5 Правил - відсутня система протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту»;

- п. 3.6 гл. 3 розділу V Правил - приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 151, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 554/9153;

- п. 2.1 розділу 5 Правил - не проведено ремонт системи внутрішнього протипожежного водогону;

- п. 2.5 розділу 3 Правил - дерев'яні конструкції даху не піддані вогнезахисній обробці;

- п. 1.6 гл. 1 розділу 4 Правил - з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано без допомоги опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо);

- п. 1.20 гл. 1 розділу 4 Правил - не проведено замір опору ізоляції 1 раз на 2 роки.

Отже, під час проведення планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та в подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідач, будучи належним чином повідомленим про відкриття скороченого провадження по даній справі, заперечень проти позову не надіслав, доказів усунення виявлених порушень суду не надав.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 розділу I Правил).

Згідно з ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи складу матеріалів та сировини ВТКП "Роменський меблевий комбінат" до повного усунення порушень вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-7 порушень, розділу порушень "Склад матеріалів та сировини" Акту № 581 від 10.11.2016, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Згідно п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати захід реагування у вигляді часткового зупинення роботи виробничо- торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" (1-й провулок бул. Свободи (стара назва Жовтневої революції), 10, м Ромни, Сумська область, код ЄДРПОУ 00275079), а саме: повне зупинення роботи складу матеріалів та сировини виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат", яке зареєстроване за адресою: 42000, Сумська область, м. Ромни, 1-й провулок бул. Свободи (стара назва Жовтневої революції), 10 до повного усунення порушень вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 2-7 порушень, розділу порушень "Склад матеріалів та сировини" Акту № 581 від 10.11.2016.

Покласти обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду на Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області.

Встановити спосіб виконання судового рішення - опечатування, опломбування, знеструмлення.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.М. Соколов

Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено12.12.2016
Номер документу63224409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1552/16

Постанова від 05.12.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні