cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2016 р.Справа № 820/3292/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Зеленського В.В.
Суддів: Чалого І.С. , П'янової Я.В.
за участю секретаря судового засідання Городової А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України на Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016р. по справі № 820/3292/16
за позовом Приватне підприємство фірма "КОНС"
до Слобожанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Харківській області , Державна фіскальна служба України
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання виконати певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
14.06.2016 року позивач, Приватне підприємство фірма "КОНС", звернувся до суду з позовом до Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України, в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Харківській області та Державної фіскальної служби України по незабезпеченню автоматичного збільшення у системі електрон ного адміністрування податку на додану вартість у визначений законом термін суми, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину Суми непогаше ного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець звітного періоду червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн., зазначеної в Уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, поданому Приватним підприємством фірма "КОНС" до податкової декларації з ПДВ за звіт ний (податковий) період - червень 2015року;
- зобов'язати Слобожанську ОДПІ Головного управління ДФС України у Харківській області та Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміні стрування ПДВ.
- стягнути на користь Приватного підприємства фірма "КОНС" судові витрати за сплати судового збору у сумі 1378, 00 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року по справі № 820/3292/16 адміністративний позов Приватного підприємства фірми "КОНС" до Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Харківській області та Державної фіскальної служби України по незабезпеченню автоматичного збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у визначений законом термін суми, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину Суми непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець звітного періоду червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн., зазначеної в Уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, поданому Приватним підприємством фірма "КОНС" до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період - червень 2015 року.
Зобов'язано Слобожанську ОДПІ Головного управління ДФС України у Харківській області та Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
Стягнуто на користь Приватного підприємства фірми "КОНС" (код ЄДРПОУ - 24347932) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ - 39859941), судовий збір в розмірі 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ - 39292197).
Державна фіскальна служба України, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просила суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року по справі №820/3292/16 та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог ПП "Конс" відмовити.
Слобожанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Харківській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просила суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року по справі №820/3292/16 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційних скарг сторони зазначили, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.
У відповідності до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ПП Фірма "КОНС" подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 року із розрахунком суми бюджетного відшкодування у загальному розмірі 986411,00 грн. та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування відповідно до ст. 200 розділу V Кодексу у розмірі 500000,00 грн.
Вказані суми підтверджені контролюючим органом, про що свідчить довідка документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту податку на додану вартість від 20.03.2015 року № 311/20-11-15-01-22/24347932.
Станом на 01.02.2015 року підприємство позивача мало у інтегрованій картці платника податку з ПДВ суму бюджетного відшкодування, заявлену по рядку 23.1 Декларації за грудень 2014 року на рахунок платника у банку в розмірі 500000,00 (П'ятсот тисяч гривень. 00 коп.) та по рядку 23.2 - у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних періодів в розмірі 449542,00 (Чотириста сорок дев'ять тисяч п'ятсот сорок дві гривні 00 коп.).
Вказані дані були перенесені при формуванні податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 року у рядки 4 та 5 таблиці 1 Додатку 2 "Розрахунок залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01 лютого 2015 року" Декларації, відповідно до вимог п.6 розділу V "Порядку заповнення податкової декларації", щодо заповнення показників Розділу IV "Погашення залишків сум від'ємного значення звітних (податкових) періодів до 01 лютого 2015 року".
ПП Фірма "КОНС" суму бюджетного відшкодування, що була заявлена у рахунок зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних звітних періодів в розмірі 449542,00 грн., направлено на збільшення реєстраційного ліміту у текстовому полі Додатка 2 з посиланням на підпункт "а" пункту 33 підрозділу XX ПКУ та визначило відповідно у рядках 4,6, 14 Додатку 2 та рядках 26, 31 розділу IV Декларації за лютий 2015 року.
Сума у розмірі 500000,00 грн. була наведена у текстовому полі Додатка 2 з посиланням на підпункт "б" пункту 33 підрозділу XX ПКУ і у рядку 3 таблиці 2 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування за податкові періоди до 01 лютого 2015 року" з подальшим перенесенням до рядка 30 розділу IV Декларації за лютий 2015 року.
Представником позивача під час судового розгляду справи в суді першої інстанції було надано пояснення та зазначено, що таке заповнення Додатку 2 щодо бюджетного відшкодування на рахунок платника податку з безпідставних причин призвело до зникнення 500000,00 грн. з інтегрованої картки ПП Фірма "КОНС".
Уповноваженою особою підприємства позивача шляхом звернення до контролюючого органу отримано індивідуальну консультацію щодо помилкового заповнення Додатку 2 за лютий 2015 року у частині включення заявленого раніше бюджетного відшкодування (500 000) та необхідності сторнування показника по рядку 5 наданням уточнюючого розрахунку.
В подальшому підприємством 30.03.2015 року до ДПІ було надано такий уточнюючий розрахунок.
Платником податків 23.04.2015 року було надано ще один уточнюючій розрахунок до Декларації за лютий 2015 року з від'ємними значеннями в графі 4 та графі 5 Таблиці 1 Додатку 2 до Декларації з ПДВ за лютий 2015року.
З врахуванням нарахованої контролюючим органом пені у розмірі 10162,00 грн., яку сплачено за рахунок зменшення заявлених до відшкодування 500000.00 грн. загальна сума склала - 489838,00 грн.
Приватним підприємством фірма "КОНС" 17.07.2015 року до Слобожанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській обл. в електронній формі надано податкову декларацію з податку на додану вар тість (з позначкою " 0110" - загальна) за червень 2015 року з відображенням у рядку 24 суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового (звітного) періоду у розмірі 414 378,00 грн.
Згідно з квитанцією N 2 від 17.07.2015 року податкову звітність позивача прийнято податковим органом та зареєстровано за реєстраційним N 9150454763.
Позивачем при отриманні відповіді на запит від 15.07.2015 року про терміни надання відповідачем висновку до органів казначейства стало відомо, що сума заявленого бюджетного відшкодування у інтегрованій картці платника податку змінювалась (збільшувалась та зменшувалась) у повній відповідності з рішеннями ПП Фірма "КОНС", що були наведені ним в уточнюючих розрахунках до Декларації з ПДВ за лютий 2015 року, проте сума в розмірі 489838,00 грн. до інтегрованої картки у якості суми, що підлягає відшкодуванню на рахунок підприємства так і не повернулась.
У подальшому у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок позивачем до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період-червень 2015 року був складений уточнюючий розрахунок, який 21.09.2015 року в електронній формі наданий до Слобожанської ОДПІ.
Згідно з квитанцією N 2 від 21.09.2015 року уточнюючий розрахунок позивача прийнятий податковим органом та зареєстрований за реєстраційним N 9195154807.
У вказаному розрахунку підприємством було уточнено показники рядків 26 та 31 "Сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів", а саме: у графі 4 відображено показник, який виправляється, в сумі 0 гривень, у графі 5 - показник з урахуванням виправлення, який дорівнював 489838 гривень, у графі 6 - зазначено різницю 489838 гривень.
Представником позивача у наданих до суду письмових пояснення вказано, що помилки у заповненні декларація з ПДВ за лютий 2015 року призвели до втрати і грошей у якості відшкодування ПДВ і права на збільшення реєстраційного ліміту у сумі 489838 грн., оскільки декларація з ПДВ за червень 2015 року була надана без врахування фактичного права підприємства на збільшення суми, на яку платник податку може реєструвати податкові накладні (реєстраційного ліміту) у сумі 489838 грн., у зв'язку з чим підприємством у вересні 2015 року надано уточнюючі розрахунки за лютий, березень, квітень, травень та червень 2015 року, якими остаточно виправлено показники рядка 4 Додатка 2 та рядків 26 і 31 Декларації з ПДВ за лютий і всі послідовні періоди до червня 2015 року, зазначивши у них суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець поточного у розмірі 939380 грн. (449542 були + 489838 додані виправленням).
Відповідачем не враховано вказану податкову звітність та не проведено вказаного збільшення.
Листом від 01.04.2016 року підприємство звернулось до контролюючого органу із заявою щодо виконання законодавчо встановлених обов'язків, та збільшення ПП Фірмі "КОНС" суми у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість на величину залишку сум непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів, задекларованого за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн.
Листом від 29.04.2016 року Слобожанською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Харківській № 1891/10/20-11-12-00-39 "Про надання інформації", у якому посилаючись на приписи пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, зазначено, що реєстраційна сума в системі електронного адміністрування 05.08.2016 року разово та автоматично була збільшена підприємству на суму від'ємного значення, що задекларована ним у рядку 24 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 414378 грн., а тому Слобожанська ОДПІ не має можливості збільшити у СЕА ПДВ на суму 489838,00 грн., яку підприємство задекларувало в уточнюючому розрахунку за звітний період червень 2015 року.
Не погодившись із вищезазначеною бездіяльністю відповідачів, позивач для захисту своїх прав звернувся до суду з адміністративним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачами по справі не надано належних доказів правомірності вчиненої бездіяльності, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захисту прав позивача та у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України: - з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі; - з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України встановлено, що період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Отже, основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено статтею 200-1 розділу V Податкового кодексу України.
Відповідно до п.200-1.1 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.200-1.2 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.
Відповідно до приписів п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:
SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де:
SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;
SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника;
SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;
SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Відповідно до п.2 Порядку рахунок у системі електронного адміністрування податку - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Відповідно до Закону України від 16.07.2015 року № 643-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", який набрав чинності 29.07.2015 року, всі складові формули, визначені приписами п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України, на третій робочий день після набрання чинності цим Законом дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 01 липня 2015 року (п.34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України). Під час обрахунку показників S НаклОтр та S НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників S НаклОтр, S НаклВид та S Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку суми S Накл також використовуються показники, визначені пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу (абз. 9, 10 п. 200-1.3 ПК України).
Згідно пункту 34 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України, встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:
4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.
Пунктом 10 Порядку передбачено, що ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
Державною фіскальною службою України 30 липня 2015 року повідомлено план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:
- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА"Накл), сформовану відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників "СУМА"НаклОтр, "СУМА"Митн та "СУМА"НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;
- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) сума "СУМА"Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали ("СУМА"овердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 ("СУМА"Перепл);
- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року;
- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА" Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Відповідно до приписів підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, визначальним фактором для автоматичного збільшення реєстраційної суми у системі електронного адміністрування податку на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, є зазначення такої суми саме в податковій звітності з ПДВ платника податку.
Крім того колегія суддів зазначає, що до податкової звітності з податку на додану вартість згідно пункту 8 розділу 1 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 23 вересня 2014 року N 966 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року N 13), належать:
- податкова декларація з податку на додану вартість з додатками;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками;
- розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
Отже, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний період червень 2015 року, поданий позивачем 21.09.2015 року до контролюючого органу є однією з форм податкової звітності з ПДВ, а отже сформовані у ньому позивачем показники (зокрема рядку 24) мають бути враховані ДФС України при збільшенні суми, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на величину від'ємного значення за червень 2015 року у сумі 489838,00 грн.
Так, відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи все вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачами по справі не надано належних доказів правомірності вчиненої бездіяльності.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року по справі №820/3292/16 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянтів - Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області та Державної фіскальної служби України.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 41, 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційні скарги Слобожанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2016р. по справі № 820/3292/16 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді Чалий І.С. П'янова Я.В. Повний текст ухвали виготовлений 06.12.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2016 |
Оприлюднено | 12.12.2016 |
Номер документу | 63226031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні