ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"07" грудня 2016 р.Справа № 922/3032/16
Господарський суд Харківської області у складі:
головуючий суддя Светлічний Ю.В.
судді: Добреля Н.С. , Жельне С.Ч.
при секретарі судового засідання Мороз Ю.В.
розглянувши матеріали справи
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Автогаражного кооперативу "Метеор", м. Харків про внесення змін до договору за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_2 довіреність №08-11/7787/2-15 від 30.12.2015р.;
відповідача - не з'явився;
ВСТАНОВИВ:
Харківська міська рада (позивач) звернувся до господарського суду Харківської області із позовною заявою до відповідача - Автогаражного кооперативу "Метеор", в якій позивач просить внести зміни до договору оренди землі від 05.04.2011 року №631010004000251 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в редакції, яка викладена позивачем у позовній заяві. Крім того, позивач просить покласти на відповідача судові витрати.
Присутній представник відповідача у судовому засіданні, яке відбулося 23.11.2016р. заявив усне клопотання про призначення справи до розгляду колегією суддів, у зв'язку із ії складністю.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.11.2016р. клопотання відповідача про призначення справи до розгляду колегією суддів задоволено. Призначено колегіальний розгляд справи №922/3032/16.
Відповідно протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 23.11.16р. для розгляду справи №922/3032/16 призначено колегію суддів у складі: головуючий суддя Светлічний Ю.В., судді: Добреля Н.В. та Жельне С.Ч.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.11.2016р. колегією суддів розгляд справи призначено на 01 грудня 2016 р. о 12:00.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 01 грудня 2016 р. клопотання відповідача про відкладення розгляду справи задоволено. Розгляд справи відкладено на "07" грудня 2016 р. о 10:20.
10.10.2016р. до господарського суду Харківської області надійшло клопотання про призначення судової експертизи за вх.№33172, в якому відповідач просив призначити у даній справі судову експертизу на предмет встановлення вартості 1 кв.м. земель міста Харкова у розмірі 291,18 грн., яка встановлена рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 та дійсності застосування для визначення нормативно - грошової оцінки земельної ділянки, яку орендує відповідач, коефіцієнтів КМ2 у значенні 2,51 та Км3 у значенні 1,45753. У клопотання відповідач визначив питання, які мають бути досліджені при проведенні експертизи. Проведення експертизи відповідач просить доручити Харківському науково - дослідному інституту судових експертиз ім. Засл. проф. ОСОБА_3. Вказане клопотання було прийнято судом до розгляду.
Присутній представник позивача у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував та просив у його задоволенні відмовити, про що надав письмові заперечення проти клопотання про призначення судової експертизи, які долучені судом до матеріалів справи.
Суд, розглянувши клопотання відповідача про призначення судової експепртизи вважає за необхідне зазначити про наступне.
Відповідно до статті 79 Господарського процесуального кодексу України господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом, а також у разі звернення господарського суду із судовим дорученням про надання правової допомоги до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави. Господарський суд має право зупинити провадження у справі за клопотанням сторони, прокурора, який бере участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою, зокрема, у випадках призначення господарським судом судової експертизи.
Таким чином, Господарський процесуальний кодекс України передбачає два види зупинення провадження у справі: обов'язкове, передбачене в процесуальному законі, за наявності якого господарський суд зобов'язаний зупинити провадження у справі (частина 1 статті 79 Господарського процесуального кодексу України); і факультативне, необов'язкове для господарського суду, яке застосовується на його розсуд, зокрема, у випадку призначення господарським судом судової експертизи (частина 2 статті 79 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно зі статтею 41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. Проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до частини 5 статті 42 Господарського процесуального кодексу України висновок судового експерта для господарського суду не є обов'язковим і оцінюється господарським судом за правилами, встановленими статтею 43 цього Кодексу. Статтею 43 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні, зокрема, суду. Водночас і згідно з частиною першою статті 41 ГПК експертиза призначається для з'ясування питань, що потребують спеціальних знань. Із сукупності наведених норм матеріального і процесуального права вбачається, що неприпустимо ставити перед судовими експертами правові питання, вирішення яких чинним законодавством віднесено до компетенції суду, зокрема, про відповідність окремих нормативних актів вимогам закону, про правову оцінку дій сторін тощо. Судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування (пункт 2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.12 № 4 "Про деякі питання практики призначення судової експертизи").
Згідно з пунктом 6.1 розділу ІІ Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.12 N 1950/5), основними завданнями земельно-технічної експертизи є: визначення фактичного землекористування земельними ділянками, а саме фізичних характеристик земельних ділянок (конфігурації, площі, промірів тощо); визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об'єктів відносно меж земельних ділянок їх розташуванню у відповідній технічній документації; визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки; визначення можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками, розробка варіантів їх розподілу (порядку користування); визначення можливих варіантів підходу та проїзду до земельних ділянок, встановлення земельного сервітуту.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.
Згідно п. 22 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011р. № 445 Держземагентство бере участь у погодженні документації із землеустрою, організовує та проводить в установленому законодавством порядку державну експертизу проектів землеустрою, документації з оцінки земель, а також матеріалів і документації державного земельного кадастру та надає за результатами її проведення відповідні висновки;
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи.
Висновком державної експертизи землевпорядної документації від 07.06.2013р. №405-13, технічну документацію з нормативно грошової оцінки було повернуто на доопрацювання, і відповідно штампу Держземагенства України, недоліки що стали підставою для повернення були враховані та усунути.
Таким чином, технічна документація з нормативно грошової оцінки земель м. Харкова (складовою яких є спірна земельна ділянка) пройшла державну експертизу, про що було зроблено відповідний позитивний висновок, а отже повторне проведення експертизи окремої земельної ділянки є недоцільним, відповідно до цього суд вважає за необхідне у задоволенні клопотання відповідача про призначення судової експертизи відмовити.
Аналогічної позиції притримується і Вищий господарський суд України при розгляді аналогічних справ на предмет доцільності призначення в межах розгляду судової земельно - технічної експертизи, про що вказано в постановах: від 13.08.2015р. у справі №922/3534/14, від 11.01.2016р. по справі №922/2439/14.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Надав через канцелярію господарського суду 07.12.2016р. клопотання (вх. №41857) в якому він просить суд відкласти розгляд справи, у зв'язку з неможливістю прибуття у судове засідання.
Представник позивача у судовому засіданні пояснив, що вирішення даного клопотання він залишає на розсуд суду.
Суд, розглянувши клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, визнав за необхідне прийняти та задовольнити його, як таке, що не суперечить діючому законодавству.
Відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є: нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів; необхідність витребування нових доказів; залучення до участі в справі іншого відповідача, заміна неналежного відповідача; необхідність заміни відведеного судді, судового експерта.
Враховуючи вищевикладене та клопотання відповідача, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись статтями 22, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання відповідача про призначення судової експертизи - відмовити.
2. Клопотання відповідача про відкладення розгляду справи - задовольнити.
3. Розгляд справи відкласти на "20" грудня 2016 р. о 10:30.
4. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, місто Харків, площа ОСОБА_1 5, 8-й під'їзд, 3-й поверх, кабінет № 307.
5. Зобов'язати сторони за три дні до судового засідання (через канцелярію) надати до суду:
Відповідачу - відзив на позовну заяву, при наявності заперечень їх правове та документальне обґрунтування.
Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_1
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2016 |
Оприлюднено | 14.12.2016 |
Номер документу | 63320076 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Светлічний Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні