ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
15 грудня 2016 рокум. Ужгород№ 807/1669/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаврилко С.Є., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності, -
В С Т А Н О В И В:
15 листопада 2016 року Державна екологічна інспекція у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд", якою просила: "1. Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ "Закарпаття-Трейд" в частині виробництва деревного вугілля на майданчику (землях сільськогосподарського призначення) в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. "Діброва"). Юридична адреса товариства: 89221, Закарпатська область, Перечинський район, с. Тур'ї Ремети, вул. Шевченка, буд. 25, ідентифікаційний код 37916798; місце здійснення діяльності: 89213, Закарпатська область, Перечинський район, с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 урочище "Діброва" до усунення порушень вимог природоохоронного законодавства".
16 листопада 2016 року, ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду позовну заяву Державної екологічної інспекції у Закарпатській області Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності було залишено без руху та надано строк до 17 листопада до 16:00 год. для усунення недоліків, а саме надати суду оригіналу документу про сплату судового збору в розмірі 1378,00 грн. або доказів звільнення від його сплати.
17 листопада 2016 року, на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшов лист від представника позивача про усунення вищезазначених недоліків.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2016 року відкрито скорочене провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, наступне. Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області, згідно направлення для проведення планового заходу державного нагляду (контролю) дотримання вимог природоохоронного законодавства від 17 жовтня 2016 року № 2699/03 та наказу від 17 жовтня 2016 року № 559, проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд". За результатами перевірки було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. 11 листопада 2016 року було винесено Рішення № 77 про тимчасову заборону (зупинення) діяльності (майданчик по виробництву дерев'яного вугілля в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. "Діброва") Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд". На підставі вищенаведеного просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Згідно статті 183-2 частини 1 пункту 5 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Відтак, ухвалою суду від 18 листопада 2016 року було відкрито провадження у справі та у відповідності до статті 183-2 КАС України судом вирішено провести розгляд адміністративної справи за позовом Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Відповідно до статті 183-2 частини 4 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.
Судом встановлено, що 17 жовтня 2016 року Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області було видано Наказ № 559 про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) ТОВ "Закарпаття Трейд" (наявний у матеріалах справи).
Відповідно до статті 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та наказу Державної екологічної інспекції у Закарпатській області від 17 жовтня 2016 року № 559, останньою 17 жовтня 2016 року за № 2699/03 було оформлено Направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ "Закарпаття Трейд" (наявне в матеріалах справи).
На підставі вищевказаного Наказу від 17 жовтня 2016 року № 559 та Направлення на перевірку від 17 жовтня 2016 року № 2699/03 Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ТОВ "Закарпаття Трейд" (наявний у матеріалах справи).
11 листопада 2016 року в.о. Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Фенцик Оксаною Іванівною, за результатами розгляду Акту планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ТОВ "Закарпаття Трейд", було винесено Рішення № 77 про тимчасову заборону (зупинення) діяльності (майданчик по виробництву дерев'яного вугілля в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. ?Діброва?) ТОВ "Закарпаття-Трейд" (наявне у матеріалах справи).
Вищевказаним рішенням встановлено, що протягом 2015-2016 років підприємство проводить діяльність по виробництву дерев'яного вугілля на земельній ділянці в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна,74 урочище "Діброва" без будь яких на це дозвільних документів. Згідно інформації Тур'ї Реметівської сільської ради цільове призначення земельної ділянки - сільськогосподарські землі. Фактично, на земельній ділянці в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 ур. "Діброва" технологічне обладнання, а саме: 8 реторт різних розмірів та типів розміщені безпосередньо на ґрунті, тверде покриття під ретортами відсутнє. Позаду 7 реторт викопано приямки розміром 1x2x1м., глибиною 1 м. Приямки заповнені рідиною (жижка), яка утворилася в процесі виробництва деревного вугілля та відноситься до небезпечних відходів. Земельна ділянка захаращена, візуально спостерігається значне забруднення біля реторт та приямків. Держекоінспекцією відібрано проби ґрунтів. За результатами аналізів встановлено перевищення фонових концентрацій забруднюючих речовин у об'єднаній пробі ґрунту відібраній на земельній ділянці де розміщенні реторти, що є грубим порушенням статті 167 Земельного Кодексу України. Проектно-технічна документація на розміщення реторт по випалюванню деревного вугілля та висновок державної екологічної експертизи у TOB "Закарпаття-Трейд" відсутні, що є порушенням статті 39 Закону України "Про екологічну експертизу" та статей 26-29 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища". Згідно представленого підприємством TOB "Закарпаття-Трейд" дозволу № 2123286301-1665 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - джерелами викидів Товариства є три стаціонарні джерела (труби реторт). Дозволом на викиди передбачено наявність 3 стаціонарних джерел викидів (труби реторт), інші 5 труб від реторт, що є стаціонарними джерелами викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, невраховані в дозволі, що є порушенням статей 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Звітність по формі 2-ТП (повітря) Товариством не подається, чим не забезпечено виконання умов дозволу № 2123286301-1665 від 17 вересня 2014 року, що є порушенням статті 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Документи в яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та Звіт з інвентаризації викидів забруднюючих в атмосферне повітря Товариством не представленні. Згідно Декларації про утворення відходів в 2014-2015 роках на Товаристві утворюються наступні відходи: відходи деревини кускові (реалізація працівникам підприємства), шлак паливний (утилізація підприємством як вторинний матеріальний ресурс в якості добрива), ґрунти забруднені нафтопродуктами, надано акт здачі прийоми виконаних робіт від 25 грудня 2015 року про утилізацію ґрунтів нафтопродуктами в кількості 1,5 тонн. В поданих деклараціях Товариством не вказано тверді побутові відходи, сміття з урн; тирса деревини; відходи які утворюються в процесі виробництва деревного вугілля (жижка). Договори про передачу відходів Товариством не надано, що являється порушенням статті 17 Закону України "Про відходи". Облік відходів згідно журнал по формі 1-ВТ "Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари" відсутній, що являється порушенням статті 17 Закону України "Про відходи".
Рішенням Державної екологічної інспекції у Закарпатській області № 77 від 17 жовтня 2016 року вирішено, зокрема, тимчасово заборонити (зупинити) діяльність TOB "Закарпаття-Трейд" в частині виробництва деревного вугілля на майданчику (землях сільськогосподарського призначення) в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. "Діброва" ) та направити Рішення до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Однак, звертаючись до суду позивач просив суд саме: "тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ "Закарпаття-Трейд" в частині виробництва деревного вугілля на майданчику (землях сільськогосподарського призначення) в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. "Діброва"). Юридична адреса товариства: 89221, Закарпатська область, Перечинський район, с. Тур'ї Ремети, вул. Шевченка, буд. 25, ідентифікаційний код 37916798; місце здійснення діяльності: 89213, Закарпатська область, Перечинський район, с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 урочище "Діброва" до усунення порушень вимог природоохоронного законодавства".
Тобто позивачем заявлена вимога у відповідності до статті 183-2 КАС України.
Суд констатує, що позивачем вже прийнято відповідні розпорядчі документи про вжиття заходів реагування, а саме рішення за № 77 від 17 жовтня 2016 року про тимчасову заборону (зупинення) діяльність TOB ?Закарпаття-Трейд? в частині виробництва деревного вугілля на майданчику (землях сільськогосподарського призначення) в с. Тур'ї Ремети, вул. Центральна, 74 (ур. ?Діброва?).
Тобто цим рішенням вже заборонено відповідачу проводити свою діяльність.
Відповідно до положень статті 183-6 частини 1 КАС України, яка діяла на час звернення позивача до суду із даним позовом , провадження у справах щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства у разі, якщо необхідність такого підтвердження передбачена законом, здійснюється на підставі адміністративного позову суб'єкта владних повноважень, яким ужито відповідних заходів реагування.
Таким чином суд констатує, що оскільки позивачем вже прийнято вищевказане рішення № 77 від 11 листопада 2016 року про заборону (зупинення діяльності) TOB "Закарпаття-Трейд", то останній повинен був звертатися до суду із вимогою щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства, тобто відповідно до статті 183-6 КАС України .
Суд також вважає за необхідне вказати на те, що відповідно до Закону України від 03 листопада 2016 року за № 1727-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)", статтю 183-6 КАС України виключено. Даний закон набрав чинності з 30 листопада 2016 року.
Відповідно до статті 5 частини 2 КАС України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
З огляду на вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовна заява Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності є не обґрунтованою та у задоволенні такої необхідно відмовити.
Керуючись статтями 17,71,160, 163, 183-2, КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаття-Трейд" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяС.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2016 |
Оприлюднено | 19.12.2016 |
Номер документу | 63431515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні