Ухвала
від 05.12.2016 по справі 909/849/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

05 грудня 2016 р. Справа № 909/849/16 господарський суд Івано-Франківської області у складі

судді Рочняк О. В.

при секретарі судового засідання Павлюк У.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції

(вул.Є.Коновальця, 20, м.Надвірна, 78400)

до Обласного управління профілактичної дезінфекції

(вул.Шевченка, 4, м.Івано-Франківськ, 76000)

про визнання недійсним рішення Обласного управління профілактичної дезінфекції, оформленого наказам № 7-к від 12.04.16, "Про ліквідацію госпрозрахункових центрів профілактичної дезінфекції" в частині ліквідації Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 - представник, (довіреність №01-33/25 від 15.09.16);

від відповідача: ОСОБА_2 - представник, (довіреність зареєстрована в реєстрі за №1278 від 17.10.16).

ВСТАНОВИВ: в провадженні господарського суду Івано-Франківської області знаходиться справа за позовом Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції до Обласного управління профілактичної дезінфекції про визнання недійсним рішення Обласного управління профілактичної дезінфекції, оформлене наказом № 7-к від 12.04.16, "Про ліквідацію госпрозрахункових центрів профілактичної дезінфекції" в частині ліквідації Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції.

Ухвалою від 15.11.2016 господарський суд відклав розгляд справи на 05.12.2016 та зобов"язав виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради надати в судове засідання матеріали реєстраційної справи Івано-Франківського обласного управління профілактичної дезінфекції (код 20551647).

В судовому засіданні суд оглянув реєстраційну справу Івано-Франківського обласного управління профілактичної дезінфекції та зробив з неї витяг, який долучив до матеріалів справи.

Представник відповідача надала в судовому засіданні клопотання (вх.№17582/16) про долучення до матеріалів справи копії витягу з ЄДРЮО, ФО-П та ГФ щодо Івано-Франківської обласної СЕС.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задовольнити. Позовні вимоги обгрунтовує наступним.

- позивач є юридичною особою публічного права та належить до непідприємницьких товариств, а тому, відповідно до ст.1 ГПК України має право звертатися до господарського суду за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням, при цьому, зазначає , що згідно п.4 ч.1 ст.12 ГПК України господарським судам підвідомчі спори, пов"язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності такої особи;

- органом управління, який може ліквідувати Надвірнянський госпрозрахунковий центр профілактичної дезинфекції є Державна санітарно- епідеміологічна служба;

- відповідач неправомірно видав наказ № 7-к від 12.04.16, "Про ліквідацію госпрозрахункових центрів профілактичної дезінфекції" в частині ліквідації Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції", оскільки до повноважень Обласного управління профілактичної дезінфекції належить тільки призначати ліквідаційну комісію, а не приймати рішення про ліквідацію.

Представник відповідача проти позову заперечив, просить в позові відмовити. В спростування заявлених позивачем вимог посилається на те, що наказ № 7-к від 12.04.16 "Про ліквідацію госпрозрахункових центрів профілактичної дезінфекції" виданий відповідачем на виконання наказу Міністерства охорони здоров"я України від 21.09.12 №176-щ "Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров"я України", відповідно до якого районні санітарно-епідеміологічні станції ліквідовані без правонаступництва. Зазначає, що центри профілактичної дезинфекції, як структурні утворення СЕС, підлягають ліквідації, оскільки входили до системи СЕС, що ліквідовані без правонаступництва.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, на підставі поданих сторонами та зібраних судом доказів суд встановив наступне.

16.01.97 завідуючим Івано-Франківським обласним відділом профілактичної дезинфекції та головним державним санітарним лікарем Івано-Франківської області затверджено Положення про Надвірнянський відділ профілактичної дезинфекції, згідно п.1.1 якого відділ профілактичної дезинфекції являється структурним підрозділом СЕС.

На виконання наказу МОЗ України № 33 від 23.02.2000, наказу по санепідемслужбі області № 54 від 24.04.03 "Про реорганізацію обласного відділення профдезинфекції та відділень рай/міськ СЕС" санітарно - епідеміологічною службою Івано-Франківської області видано наказ № 74-к від 18.06.03, згідно якого, зокрема, реорганізовано шляхом створення на базі госпрозрахункових районних та міських відділень профдезинфекції госпрозрахункових центрів профілактичної дезинфекції; зазначено, що госпрозрахункові центри профілактичної дезинфекції є правонаступникам відділень профілактичної дезинфекції; є юридичними особами; зобов"язано затвердити статути центрів до 20.07.03.

25.07.03 затверджено статут Надвірнянського госпорозрахункового центру профілактичної дезинфекції, відповідно до п.1.1 та п.1.2 якого, Надвірнянський госпрозрахунковий центр профілактичної дезинфекції є закладом державної СЕС системи Міністерства охорони здоров"я України, створений на базі відділення профілактичної дезинфекції Надвірнянської районної СЕС і є його правонаступником.

Згідно розпорядження Івано-Франківської обласної державної адміністрації № 1094 від 01.12.03, виданого на виконання наказів МОЗ України № 33 від 23.02.00 № 78 від 18.04.00, створено шляхом реорганізації на базі обласного госпрозрахункового відділу профілактичної дезинфекції обласної СЕС обласне управління профілактичної дезинфекції (ОУПД)- юридичну особу в системі обласної СЕС, зобов"язано голів районних державних адміністрацій, міським головам сприяти створенню структурних підрозділів ОУПД на базі госпрозрахункових відділів профдезинфекції райміськсанепідемстанцій, зобов"язано обласну СЕС затвердити статут ОУПД.

17.12.03 затверджено статут Івано-Франківського обласного управління профілактичної дезинфекції, згідно п.1.1 та п.1.2 ОУПД є установою санітарно-епідеміологічного профілю системи МОЗ України та правонаступником обласного відділу профілактичної дезинфекції обласної СЕС; п.3.3. вказаного статуту визначено, що ОУПД підпорядковані Івано-Франківський міський центр профілактичної дезинфекції, районні центри профілактичної дезинфекції та інші установи аналогічного профілю, що діють у межах делегованих їм повноважень на території області; п.9.1 передбачено, що ліквідація або реорганізація ОУПД здійснюється в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Згідно наказу Головного управління Держсанепідемслужби в Івано-Франківській області № 11 від 13.11.12 "Про підпорядкування Івано-Франківського обласного управління профілактичної дезинфекції" Івано-Франківське обласне управління та районні центри профілактичної дезинфекції слід рахувати на повному господарському розрахунку в системі Головного управління Держсанепідемслужби в Івано-Франківській області.

На виконання вищевказаного наказу, Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення", Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", обласним управлінням профілактичної дезинфекції СЕС Івано-Франківської області 23.11.12 видано наказ №24, згідно якого госпрозрахункові районні та міські центри та відділи профдезинфекції слід рахувати в системі СЕС області, зобов"язано керівників центрів та відділів профдезинфекції провести необхідні зміни в організаційно-статутних документах та зареєструвати статут згідно чинного законодавства.

Згідно п.1.1, 1.3, 1.6, 11.4 статуту Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезинфекції, зареєстрованого 31.01.13, Надвірнянський госпрозрахунковий центру профілактичної дезинфекції є закладом в системі Державної санітарно-епідеміологічної служби; є є госпрозрахунковим суб"єктом господарської діяльності; при здійсненні своєї діяльності центр підзвітний і підконтрольний Івано-Франківському обласному управлінню профілактичної дезинфекції; ліквідація центру проводиться призначеною Івано-Франківським обласним управлінням профілактичної дезинфекції ліквідаційною комісією у порядку, визначеному чинним законодавством.

Наказом МОЗ України №176-О від 21.09.12 "Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління МОЗ України" наказано ліквідувати державні заклади, установи, організації, що належать до сфери управління МОЗ України, згідно з додатком (в Івано-Франківській області - Івано-Франківську обласну СЕС та районні в т.ч. Надвірнянську районну СЕС) та вчинити інші дії, необхідні при ліквідації.

Наказом обласного управління профілактичної дезинфекції від 12.04.16, відповідно до Цивільного та господарського кодексів, наказу МОЗ України від 21.09.12 № 176-О наказано ліквідувати без правонаступництва госпрозрахункові центри профілактичної дезинфекції, зокрема Надвірнянський госпрозрахунковий центр профілактичної дезинфекції (п.9 додатку №1); призначити ліквідатором Івано-Франківського обласного управління профілактичної дезинфекції ОСОБА_3; призначити керівників центрів профілактичної дезинфекції головами ліквідаційних комісій відповідних центрів профілактичної дезинфекції (Надвірнянського центру - ОСОБА_4 - додаток № 2) та вчинити інші дії, необхідні при ліквідації.

Як визначено в ч.1 та ч.2 ст.10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Надвірнянського госпрозрахункового центру профілактичної дезінфекції є Івано-Франківське обласне управління профілактичної дезінфекції, а засновником останнього - Івано-Франківська обласна санітарно-епідеміологічна станція.

Як визначено в ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Приписами ч.1 ст.12 ГПК України визначається категорія справ, які підвідомчі господарським судам, зокрема в п.4 ч.1 вказаної статті, вказано, що господарським судам України підвідомчі справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між юридичною особою та її учасниками (засновниками, акціонерами, членами), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи, пов’язаними із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності такої особи, крім трудових спорів.

Відповідно до п.1.1. Постанови пленуму ВГС України №4 від 25.02.16 "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з корпоративних правовідносин" при визначенні підвідомчості справ цієї категорії судам слід враховувати, що корпоративні відносини виникають, зокрема, у господарських товариствах, виробничих кооперативах, фермерських господарствах, приватних підприємствах, заснованих на власності двох або більше осіб.

Як вбачається із матеріалів справи спір не стосується корпоративних відносин.

Згідно ст.ст.1, 2 Господарського процесуального кодексу України завданням господарського суду є захист порушених або оспорюваних прав та охоронюваних законом інтересів учасників господарських правовідносин; сприяння зміцненню законності у сфері господарських відносин, а також вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням та на вдосконалення правового регулювання господарської діяльності.

Стаття 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій.

З огляду на положення ст.ст.3, 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень, (в тому числі і делегованих ним повноважень), предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цього суб'єкта, відповідно прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій.

Таким чином, до адміністративної відноситься справа, яка виникає зі спору в публічно-правових відносинах, що стосується цих відносин, коли один із його учасників - суб'єкт владних повноважень, здійснює владні управлінські функції, в цьому процесі або за його результатами владно впливає на фізичну чи юридичну особу та порушує їх права, свободи чи інтереси в межах публічно-правових відносин.

Натомість, визначальними ознаками приватно-правових відносин є юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу суб'єкта. Спір має приватно-правовий характер, якщо він обумовлений порушенням приватного права (як правило майнового) певного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватно-правових відносин.

Матеріали справи свідчать про те, що видавши наказ № 7-к від 12.04.16 "Про ліквідацію госпрозрахункових центрів профілактичної дезінфекції" відповідач діяв не на підставі власного волевиявлення, а на підставі наказу МОЗ України від 21.09.12 № 176-О. В даному випадку відсутній особистий майновий чи немайновий інтерес Обласного управління профілактичної дезінфекції при видачі наказу № 7-к від 12.04.16 ".

Таким чином, правовідносини, що склалися між сторонами, носять характер публічно-правових, а отже на них поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

провадження у справі припинити.

Суддя Рочняк О. В.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено19.12.2016
Номер документу63433808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/849/16

Постанова від 20.03.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 06.03.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 17.02.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 17.02.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Рочняк О. В.

Ухвала від 15.11.2016

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Рочняк О. В.

Ухвала від 17.10.2016

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Рочняк О. В.

Ухвала від 05.10.2016

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Рочняк О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні