Рішення
від 07.12.2016 по справі 910/18090/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.12.2016Справа №910/18090/16

За позовом Заступника керівника Київської місцевої прокуратури № 1 м. Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фермі-Газ"

про повернення земельної ділянки.

Суддя Нечай О.В.

Представники учасників судового процесу:

від прокуратури: Винник О.О., за посвідченням;

від позивача: Візір А.С., за довіреністю;

від відповідача: не з'явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До господарського суду міста Києва надійшли позовні вимоги Заступника керівника Київської місцевої прокуратури № 1 м. Києва (далі - прокуратура) в інтересах держави в особі Київської міської ради (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фермі-Газ" (далі - відповідач) про повернення земельної ділянки.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 06.10.2016 було порушено провадження у справі № 910/18090/16, розгляд справи призначено на 16.11.2016.

16.11.2016 представник прокуратури у судове засідання з'явився.

16.11.2016 представник позивача у судове засідання з'явився та подав письмові пояснення по суті спору, вимоги ухвали господарського суду міста Києва від 06.10.2016 про порушення провадження у справі № 910/18090/16 позивач виконав.

16.11.2016 представник відповідача у судове засідання не з'явився, вимоги ухвали господарського суду міста Києва від 06.10.2016 про порушення провадження у справі № 910/18090/16 відповідач не виконав.

Враховуючи не з'явлення в судове засідання представника відповідача та не подання сторонами витребуваних доказів, розгляд справи було відкладено на 07.12.2016.

У судове засідання 07.12.2016 прокурор та представник позивача з'явились, надали суду усні пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримали.

Представник відповідача у судове засідання 07.12.2016 не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання був належним чином повідомлений.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення учасників судового процесу, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор у своєму позові зазначає суду про те, що Київською місцевою прокуратурою № 1 м. Києва, у ході опрацювання листа Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 24.02.2016 № 057021-3585, від 26.08.2016 № 057021-16487 встановлено порушення вимог земельного законодавства при використанні Товариством з обмеженою відповідальністю «Фермі-Газ» (далі - відповідач) земельної ділянки на вул. Набережно-Печерській (вул. Будіндустрії, 2 у Голосіївському районі м. Києва), шляхом її самовільного зайняття та розміщення та експлуатації на ній автомобільного газозаправного модуля, а також організації під'їзду та постановки транспортних засобів на заправку.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. (ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України)

Судом встановлено, а сторонами не заперечується той факт, що земельна ділянка, площею приблизно 0,009 га, що розташована на вул. Набережно-Печерській (вул. Будіндустрії, 2, у Голосіївському районі міста Києва), належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва.

Згідно з п.п. а, в ст. 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить, зокрема:

- розпорядження землями територіальної громади міста;

- надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

- надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

- формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Частиною 1 ст. 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Згідно з підпунктом 2.1 розділу 2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» від 17 травня 2011 року N 6 (далі - Постанова) після прийняття органом державної влади або місцевого самоврядування рішення про надання земельної ділянки у власність або в користування, затвердження результатів аукціону, укладення відповідної цивільно-правової угоди, набуття права власності на житловий будинок, будівлю, споруду особа має право на одержання земельної ділянки у власність або в користування і право вимагати оформлення документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 Земельного кодексу України).

За відсутності рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність або в користування юридична особа або фізична особа не має права використовувати земельну ділянку державної або комунальної форми власності.

Факт зайняття відповідачем спірної земельної ділянки підтверджується актами обстеження земельної ділянки від 08.02.2016 № 16-0222-01, від 18.08.2016 № 16-1403-01, від 12.09.2016 № 16-1532-01, складені спеціалістами Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), актом № 40, складеним за результатом проведення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а також приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, складеним Голосіївським районним управлінням ГУ ДСНС України у місті Києві 02.02.2016.

В свою чергу, в матеріалах справи відсутні документи на підтвердження прийняття Київською міською радою рішення про надання у власність або в користування відповідачу земельної ділянки площею приблизно 0,009 га, розташованої на вул. Набережно-Печерській (вул. Будіндустрії, 2, у Голосіївському районі міста Києва), а тому суд дійшов висновку, що відповідачем спірна земельна ділянка зайнята самовільно.

Відповідно до ч. 2 та п. б ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема, відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав.

Крім того, статтею 212 Земельного кодексу України встановлено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про те, що заявлені позовні вимоги про повернення земельної ділянки, площею приблизно 0,009 га, розташованої на вул. Набережно-Печерській (вул. Будіндустрії, 2, у Голосіївському районі міста Києва), привівши її у придатний для використання стан шляхом звільнення земельної ділянки від автозаправного модуля, підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Господарського кодексу України судовий збір покладається на відповідача, оскільки позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 4, 49, 82 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Фермі-Газ" (87525, Донецька обл., місто Маріуполь, просп. Нахімова, будинок 190; ідентифікаційний код: 39674327) повернути Київській міській раді (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; ідентифікаційний код: 22883141) земельну ділянку площею 0,009 га, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Печерська (вул. Будіндустрії, 2) у Голосіївському районі міста Києва, привівши її у придатний для використання стан шляхом звільнення від автогазозаправного модуля.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фермі-Газ" (87525, Донецька обл., місто Маріуполь, просп. Нахімова, будинок 190; ідентифікаційний код: 39674327) на користь Прокуратури міста Києва (ідентифікаційний код: 02910019, банк ДКСУ, м. Київ, код банку 820172, р/р 35215057011062, код класифікації видатків бюджету - 2800) витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн 00 коп.

Повне рішення складено 15.12.2016.

Суддя О.В. Нечай

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.12.2016
Оприлюднено19.12.2016
Номер документу63434358
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/18090/16

Ухвала від 25.10.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 30.08.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Постанова від 24.04.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Ухвала від 03.04.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Ухвала від 16.01.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Рішення від 07.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Нечай О.В.

Ухвала від 16.11.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Нечай О.В.

Ухвала від 06.10.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Нечай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні