Ухвала
від 30.11.2016 по справі 804/3555/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

"30" листопада 2016 р. справа № 804/3555/16

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Панченко О.М. (доповідач),

суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,

при секретарі судового засідання Яковенко О.М.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніагара-Спа"

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.07.2016 р. у справі № 804/3555/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніагара-Спа"

до Відділу держгеокадастру у м.Нікополі Дніпропетровської області

про визнання протиправним рішення, -

встановив:

У червні 2016 року позивач звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення відповідача щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 0,4518 га, кадастровий номер: 1211600000:03:015:0125, розташованої за адресою: Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул. Радищева, буд. 12-а, оформлене у вигляді витягу з технічної документації №1001-426-99.4-919/2-16 від 16.02.2016 про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки Кі у розмірі 2,18.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.07.2016 р. в задоволенні позову відмовлено повністю. Постанова мотивована тим, що посилання позивача на неправомірність застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки є необґрунтованими.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивач оскаржив її в апеляційному порядку.

В апеляційній скарзі позивач посилається порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Позивач, зокрема, зазначив, що згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1001-426-99.4-919/2-16 від 16.02.2016р. коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки Кі встановлено 2,18. Зазначений коефіцієнт індексу інфляції взагалі не мав зазначатися за умовами договору оренди землі від 24.09.2014р. і мав залишатися на рівні, визначеному на момент укладення договору. Жодних посилань на застосування індексу інфляції умови договору оренди землі від 24.09.2014р. не містять. Кумулятивний коефіцієнт індексу інфляції вже був використаний при укладенні договору оренди землі від 24.09.2014р. і надалі сторони мають керуватися умовами саме договору оренди

землі, що також узгоджується з вимогами ст. 288 Податкового кодексу України.

Також позивач зазначив, що судом першої інстанції не врахував факт того, що договір про оренду землі вже укладено, а розмір орендної плати вже було визначено на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки (витяг від 17.07.2014 року). Видача такого витягу є втручанням у договірні відносини позивача та Нікопольською міською радою, оскільки змінює розмір орендної плати.

Просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову - про задоволення позову.

В судовому засіданні представник позивача апеляційну скаргу підтримав.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не з'явився, що не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та знайшло своє підтвердження під час розгляду апеляційної скарги, що ТОВ "Ніагара-Спа" укладено з Нікопольською міською радою договір оренди земельної ділянки від 24.09.2014 року загальною площею 0,4518 га, кадастровий номер земельної ділянки 1211600000603601560125, розташованою за адресою: Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Радищева, 12-а.

Зазначений договір укладено на підставі рішення сесії Нікопольської міської ради від 11.07.2014 року №111-47/VI.

18.02.2016 року ТОВ "Ніагара-Спа" у відділі держгеокадастру у м.Нікополі Дніпропетровської області отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1001-426-99.4-919/2-16 від 16.02.2016 року.

Згідно доводів позивача, відповідно до п. 5 договору оренди землі від 24.09.2014 року встановлена нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 574,85 грн. за 1 кв.м. або 2597172 грн. 30 коп. за 0,4518 га. У витязі від 16.02.2016 року коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки Кі зазначено 2,18. На думку позивача, зазначений коефіцієнт індексу інфляції взагалі не мав зазначатися за умовами зазначеного договору.

За висновком суду першої інстанції, коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки Кі в розмірі 2,18 у витязі від 16.02.2016 року було застосовано відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства, тому позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову, з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно зі ст.5 Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч.1 ст.13 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно із ч.1 ст.18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Частиною 2 ст.20 зазначеного Закону визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до положень ст.23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п.п.1.2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. №213 та пунктів 1.3 та розділу 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. N18/15/21/11, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Відповідно до п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Судом встановлено, що коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земель становить: 1996 рік - 1,703; 1997 рік - 1,059; 1998 рік -1.127; 2000 рік - 1.182; 2001 рік - 1,02; 2005 рік - 1,035; 2007 рік -1,028, 2008 рік - 1,152; 2009 рік - 1,059; 2010 рік - 1,2; 2011 рік - 1,0; 2012 рік - 1,0; 2013 рік - 1,0; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 0,1433. Нормативно грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 рік не індексувалась.

Нормативно грошова оцінка земель м. Нікополя Дніпропетровської області була проведена в 2008 році та затверджена рішенням сесії Нікопольської міської ради від 01.08.2008 році за №40-28/V, введена в дію з 01.01.2009 року рішенням сесії Нікопольської міської ради від 24.10.2008 року №2-31/V. Рішенням Нікопольської міської ради від 29.05.2015 року №73-62/VI подовжено дію нормативно грошової оцінки земель населеного пункту Нікополь.

Отже, кумулятивний коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель міста Нікополь станом на 01.01.2016 рік відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України складає 2,18.

Доводи апеляційної скарги щодо порушення умов договору оренди землі від 24.09.2014 року, який не передбачає врахування коефіцієнту інфляції, з посиланням на абз.2 п.10 договору оренди землі від 24.09.2014 року, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки цей договір (а.9, 10 абз.1) прямо передбачає врахування індексації нормативно-грошової оцінки, яку і відображає коефіцієнт Кі. Щодо індексів інфляції, застосування яких договором не передбачено (абз.2 п.10), то такі індекси не застосовані у витязі від 16.02.2016 року.

З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог позивача, оскільки коефіцієнт індексації нормативно-грошової оцінки Кі в розмірі 2,18, зазначений та використаний відповідачем у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.02.2016 року, було розраховано відповідно до норм чинного податкового законодавства.

За таких обставин, колегія суддів доходить висновку, що суд першої інстанції об’єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, та ухвалив судове рішення без порушення норм матеріального і процесуального права; доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ухвалив:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніагара-Спа" залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.07.2016 р. у справі № 804/3555/16 залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку, визначеному ст.212 КАС України .

Головуючий суддя: О.М. Панченко

Суддя: С.М. Іванов

Суддя: В.Є. Чередниченко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2016
Оприлюднено22.12.2016
Номер документу63482737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3555/16

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Постанова від 28.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 10.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні