Постанова
від 28.07.2016 по справі 804/3555/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2016 р. Справа № 804/3555/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніагара-Спа" до Відділу держгеокадастру у м.Нікополі Дніпропетровської області про визнання протиправними рішення, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Ніагара-Спа до Відділу держгеокадастру у м. Нікополі Дніпропетровської області, в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення Відділу держагеокадастру у м. Нікополі Дніпропетровської області щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 0,4518 га, кадастровий номер 1211600000:03:015:0125, розташованої за адресою: Дніпропетровська обл.., м. Нікополь, вул.. Радищева, буд. 12-а, оформлене у вигляді витягу з технічної документації № 1001-426-99.4-919/2-16 від 16.02.2016 року про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки К (і) у розмірі 2,18.

В обґрунтування позову зазначено, що 18.02.2016 року позивачем отримано витяг з інформацією про нормативно-грошову земельної ділянки, відповідно до якої коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К (і) встановлено 2,18, що фактично змінює розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, що є суттєвими умовами договору оренди землі від 24.09.2014 року і таким чином, фактично в односторонньому порядку змінено умови договору оренди землі.

Відповідач надав заперечення в яких зазначено, що нормативно грошову оцінку проведено у відповідності до вимог п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України, а тому оскаржувані витяги, є законними та такими, що відповідають вимогам законодавства.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили суд позов задовольнити, проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю Ніагара-Спа укладено з Нікопольською міською радою Договір оренди земельної ділянки від 24.09.2014 року загальною площею 0,4518 га, кадастровий номер земельної ділянки 1211600000603601560125, розташованою за адресою: Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Радищева, 12-а.

Зазначений договір укладено на підставі рішення сесії Нікопольської міської ради від 11.07.2014 року № 111-47/VI.

18.02.2016 року ТОВ Ніагара-Спа у відділі держгеокадастру у м.Нікополі Дніпропетровської області отримано Витяг з технічної документації пор нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1001-426-99.4-919/2-16 від 16.02.2016 року.

Позивач, зазначає, що відповідно до п. 5 Договору оренди землі від 24.09.2014 року встановлено нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 574,85 грн. за 1 кв.м. або 2597172 грн. 30 коп. за 0,4518 га, проте, у витягу від 16.02.2016 року коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки К (і) зазначено 2,18, хоча зазначений коефіцієнт індексу інфляції взагалі не мав зазначатися за умовами вищезазначеного Договору.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно зі ст.5 Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч.1 ст.13 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно із ч.1 ст.18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Частиною 2 ст.20 зазначеного Закону визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до положень ст.23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п.п.1,2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. №213 та пунктів 1.3 та розділу 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. N 18/15/21/11, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Відповідно до п. 289.2 ст.289 Податкового кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Суд зазначає, що за інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2015 рік становить 143,3 %.

Враховуючи це, коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земель, на який індексується нормативно грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель не сільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до п. 289.2 Податкового Кодексу України, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.

Коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативно грошової оцінки земель. Коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земель становить: 1996 рік - 1,703; 1997 рік - 1,059; 1998 рік - 1,127; 2000 рік - 1,182; 2001 рік - 1,02; 2005 рік - 1,035; 2007 рік -1,028, 2008 рік - 1,152; 2009 рік - 1,059; 2010 рік - 1,2; 2011 рік - 1,0; 2012 рік - 1,0; 2013 рік - 1,0; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 0,1433. Нормативно грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 рік не індексувалась.

Так, нормативно грошова оцінка земель м. Нікополя Дніпропетровської області була проведена в 2008 році та затверджена рішенням сесії Нікопольської міської ради від 01.08.2008 році за № 40-28/V, введена в дію з 01/01/2009 року рішенням сесії Нікопольської міської ради від 24.10.2008 року № 2-31/V. Рішенням Нікопольської міської ради від 29.05.2015 року № 73-62/ VІ подовжено дію нормативно грошової оцінки земель населеного пункту Нікополь.

За вказаними обставинами є необґрунтованими посилання позивача на неправомірність застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивачем не доведено належними та допустимими доказами обґрунтованість заявлених позовних вимог з урахуванням вищенаведених обставин та доказів, а тому в задоволенні адміністративного позову має бути відмовлено.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2016
Оприлюднено05.05.2017
Номер документу66317260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3555/16

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Постанова від 28.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 10.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні