Справа № 175/4692/16-к
Провадження № 1-кс/175/1157/16
Справа №175/4692/16-к
Провадження №1-кс/175/1157/16
У Х В А Л А
Іменем України
13 грудня 2016 року Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого слідчого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3
розглянувши клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів,
В С Т А Н О В И В:
До Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області надійшло клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
В обґрунтування клопотання зазначено, що в провадженні Дніпровського РВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження №12016040440002773 від 15.11.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.239 КК України.
Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням здійснюється прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури №3.
Під час проведення досудового розслідування кримінального провадження вбачається наступне: в результаті бездіяльності посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 відбулось забруднення навколишнього природного середовища на своїй території і в межах своєї компетенції, а саме: на землях Олександрівської сільради, Дніпровського району, Дніпропетровської області, стихійно утворено звалище твердих побутових та промислових відходів, яке займає площу близько 2,5 га., на території якого фактично здійснюється безлімітне вивантаження, утворення та розміщення побутових відходів, морфологічний стан яких: 60% тверді побутові відходи (4й. клас небезпеки), 30% будівельні відходи (4й. клас небезпеки), 10% тверді промислові відходи (3й. клас небезпеки), місце розташування: Південно-Західний та Західний напрямок від УЧГОСПу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (близько 1 км від населеного пункту), що призвело до збитків державі, в наслідок забруднення ґрунтів біля 72 тис грн.
Враховуюче викладене, та згідно ст. 15. Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (Повноваження місцевих рад у галузі охорони навколишнього природного середовища): місцеві ради несуть відповідальність за стан навколишнього природного середовища на своїй території і в межах своєї компетенції: забезпечують реалізацію екологічної політики України, екологічних прав громадян; організують роботу по ліквідації екологічних наслідків аварій, залучають до цих робіт підприємства, установи та організації, незалежно від їх підпорядкування та форм власності, і громадян; здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
За статтею 12 Закону України «Про відходи» визначення режиму використання безхазяйних відходів покладається на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, якщо інше не передбачено законом.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування ведуть облік безхазяйних відходів і несуть відповідальність за комплексне використання таких відходів, додержання умов поводження з ними та запобігання їх негативному впливу на навколишнє природне середовище і здоров`я людей.
Частиною третьою статті 22 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки і території відповідно до вимог санітарних норм.
До обов`язків органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами віднесено забезпечення ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів (п. «и» ч. 1 ст. 21 Закону України «Про відходи») аналогічними повноваженнями наділені і місцеві державні адміністрації (п. «и», п. «м» ч. 1 ст. 20 Закону України «Про відходи»).
Пунктом «а» частини 1 статті 42 Закону України «Про відходи» передбачено, що особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть цивільну відповідальність за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров`я людини та економічних збитків.
На підставі викладеного, в наслідок бездіяльності посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 допущене забруднення та псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля, та спричинило істотну шкоду охоронюваним інтересам Держави.
Під час проведення досудового розслідування і неодноразового виїзду на місце стихійного звалища встановлено транспортні засоби, які здійснюють безлімітні вивантаження твердих побутових та промислових відходів на вищезазначеному стихійному звалищі, в результаті опитування водія сміттєвозу, останній пояснив, що транспортний засіб, на якому здійснюється транспортування і вивантаження твердих побутових та промислових відходів, належить підприємству КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
З метою доведення вчинення кримінального правопорушення, всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин кримінального правопорушення, з можливістю використання як доказів відомостей, що містяться у документах, необхідно отримати тимчасовий доступ з можливістю вилучення документів, які перебувають у володінні, КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме: статут КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), витяг з ЄДРПОУ КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )(із зазначенням видів діяльності підприємства), свідоцтво про державну реєстрацію підприємства, документи по взаємовідносинам між КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_5 , а також іншими підприємствами, яким надавалися послуги по вивезенню твердих побутових та промислових відходів, договори на вивезення відходів, документи що були підставою для укладання договорів (тендерні документи, конкурсні документи), пакет документів що надавався для участі в тендері (конкурсі), а саме: документів щодо фінансової звітності підприємства за останній період; довідка з податкової служби і пенсійного фонду, про відсутність боргових зобов`язань; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, або тимчасових реєстраційних талонів автотранспорту; довідку, складену у довільній формі, яка підтверджує наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально технічної бази для надання послуг з збирання та вивезення твердих побутових відходів, накопичених у замовника; довідку, у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг з збирання та вивезення твердих побутових відходів; копії аналогічних договорів на поставку аналогічного товару; довідку з обслуговуючого банку про наявність рахунку та про заборгованості за кредитами, відсотками та гарантіями; найменування, місцезнаходження організатору конкурсу, підстава для конкурсу, місце і час проведення конкурсу, кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, обсяг послуг з вивезення побутових відходів та вимоги щодо якості надання послуг; документи щодо характеристики території, документи щодо характеристики об`єктів утворення побутових відходів за джерелами їх утворення, документи щодо характеристики та місцезнаходження об`єктів поводження з побутовими відходами, вимоги до конкурсних пропозицій, угоди про утилізацію твердих побутових та промислових відходів, угоди про зберігання твердих побутових та промислових відходів, розрахунки вартості вивезення відходів, дозволи з контролюючих органів на вивезення твердих побутових та промислових відходів, схему санітарного очищення населеного пункту, перелік розташування та адреси контейнерних майданчиків, або урн для побутових відходів; графіки вивезення побутових відходів погоджений з органами місцевого самоврядування; документів щодо наявності та кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід; документи щодо наявності матеріально технічної бази.
Крім того, оригінали таких документів необхідні також для використання їх при проведенні судово - ґрунтознавчої, екологічної судово-економічної експертиз, з метою визначення суми завданих державі збитків.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного.
Відповідно дост. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать: інформація, що знаходиться у володінні засобу масової інформації або журналіста і надана їм за умови нерозголошення авторства або джерела інформації.
Згідно з ч. 6ст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Згідно з ч. 5ст. 132 КПК Українипід час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
На підставі матеріалів клопотання та вищевикладеного, а також враховуючи, що під час досудового слідства вбачається наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи, речі та предмети мають значення для повного, об`єктивного та всебічного дослідження усіх обставин скоєння вказаного кримінального правопорушення вважаю за необхідне задовольнити клопотання частково та надати тимчасовий доступ до документів та вилучення їх належним чином завірених копій.
З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику осіб, у володінні яких знаходиться інформація, а саме представників КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », на підставі ч.2 ст. 163 КПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 31, 32 Конституції України, ст.ст. 40, 131, 132, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити частково.
Розглянути клопотання без виклику осіб, у володінні яких знаходиться інформація, а саме представників КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », на підставі ч.2 ст. 163 КПК України.
Надати тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів та їх вилучення, які перебувають у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме: статут КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), витяг з ЄДРПОУ КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Олександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )(із зазначенням видів діяльності підприємства), свідоцтво про державну реєстрацію підприємства, документи по взаємовідносинам між КП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_5 , а також іншими підприємствами, яким надавалися послуги по вивезенню твердих побутових та промислових відходів, договори на вивезення відходів, документи що були підставою для укладання договорів (тендерні документи, конкурсні документи), пакет документів що надавався для участі в тендері (конкурсі), а саме: документів щодо фінансової звітності підприємства за останній період; довідка з податкової служби і пенсійного фонду, про відсутність боргових зобов`язань; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, або тимчасових реєстраційних талонів автотранспорту; довідку, складену у довільній формі, яка підтверджує наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально технічної бази для надання послуг з збирання та вивезення твердих побутових відходів, накопичених у замовника; довідку, у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг з збирання та вивезення твердих побутових відходів; копії аналогічних договорів на поставку аналогічного товару; довідку з обслуговуючого банку про наявність рахунку та про заборгованості за кредитами, відсотками та гарантіями; найменування, місцезнаходження організатору конкурсу, підстава для конкурсу, місце і час проведення конкурсу, кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, обсяг послуг з вивезення побутових відходів та вимоги щодо якості надання послуг; документи щодо характеристики території, документи щодо характеристики об`єктів утворення побутових відходів за джерелами їх утворення, документи щодо характеристики та місцезнаходження об`єктів поводження з побутовими відходами, вимоги до конкурсних пропозицій, угоди про утилізацію твердих побутових та промислових відходів, угоди про зберігання твердих побутових та промислових відходів, розрахунки вартості вивезення відходів, дозволи з контролюючих органів на вивезення твердих побутових та промислових відходів, схему санітарного очищення населеного пункту, перелік розташування та адреси контейнерних майданчиків, або урн для побутових відходів; графіки вивезення побутових відходів погоджений з органами місцевого самоврядування; документів щодо наявності та кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід; документи щодо наявності матеріально технічної бази з метою доведення вчинення кримінального правопорушення, всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин кримінального правопорушення, з можливістю використання як доказів відомостей, що містяться у документах.
Документи надати як на паперових носіях так і в електронному вигляді.
У випадку об`єктивних причин не видачі оригіналів або нотаріально засвідчених копій вищевказаних документів, зобов`язати банк надати належно засвідчені копії вищевказаних документів.
Право тимчасового доступу до належним чином завірених копій документів та їх вилучення надати співробітникам управління захисту економіки у Дніпропетровській області, визначених ОСОБА_3 , відповідним дорученням щодо проведення слідчих (розшукових) дій в порядку ст.ст. 40, 41 КПК України.
Ухвалу виконати до 13 січня 2017 року.
Відповідно до ч.3 ст. 309 КПК України ухвала слідчого судді про задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів. У разі якщо дозвіл на проведення обшуку надано за клопотанням сторони захисту, слідчий суддя, суд доручає забезпечення його проведення слідчому, прокурору або органу внутрішніх справ за місцем проведення цих дій. Проведення обшуку здійснюється за участю особи, за клопотанням якої надано дозвіл на його проведення, згідно з положеннями цього Кодексу.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 63537955 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Борисов С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні