ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1204/16
13 грудня 2016 р.м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
при секретарі судового засідання Павловському Ю.Б.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області, третьої особи Ярчовецької сільської ради про визнання наказу протиправним, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 звернувся у Тернопільський окружний адміністративний суд з позовом до ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області, третьої особи Ярчовецької сільської ради про визнання протиправним та скасування наказу в.о. начальника ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_6 "Про внесення змін до наказів ОСОБА_5 управління" № 957 від 09.09.2016; зобов'язання Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області не перешкоджати ОСОБА_4 в оформленні права користування земельними ділянками для ведення фермерського господарства кадастровий номер 6122689800:07:002:0071 площею 7,8055 га і кадастровий номер 6122689800:01:001:2108 площею 7,0283 га, розташованих за межами населеного пункту на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що наказами ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою" № 19-1418/14-16-СГ (із змінами, внесеними наказом № 19-1773/14-16-СГ), № 19-1416/14-16-СГ від 31.03.2016 ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (кадастровий номер 6122689800:07:002:0071), площею 7,8055 га в оренду та надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 9.0000 га в оренду, для ведення фермерського господарства, за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення (землі резервного фонду - рілля), розташованої за межами населеного пункту на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
На підставі чого позивачем виготовлено технічну документацію з оформлення права користування та 30.06.2016 Відділом Держгеокадастру у Зборівському районі зареєстровано в Державному земельному кадастрі за ОСОБА_4 земельні ділянки для ведення фермерського господарства на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області кадастровий номер 6122689800:07:002:0071 площею 7.8055 га і кадастровий номер 6122689800:01:001:2108 площею 7,0283 га, а тому отримав право розпоряджатись зазначеними земельними ділянками.
Однак, наказом в.о. начальника ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_6 "Про внесення змін до наказів ОСОБА_5 управління" № 957 від 09.09.2016, включено земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності площею 7,8055 га та 9.0000 га до переліку зарезервованих земельних ділянок, які можуть бути передані у власність учасникам антитерористичної операції та накази № 19-1418/14-16-СГ та № 19-1416/14-16-СГ від 31.03.2016 визнано такими, що втратили чинність.
Прийнятий оскаржуваний наказ позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки суперечить охоронюваним законом правам та інтересам ОСОБА_4, як законного користувача зазначених земельних ділянок, які розташовані за межами населеного пункту на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_4 позовні вимоги підтримали в повному обсязі, з мотивів, викладених у позовній заяві, просять позов задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області, заперечуючи проти позову, суду пояснив, що оскаржуваний наказ винесений на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та посилаючись на пояснення викладені у письмовому заперечені, просив у задоволені позову відмовити.
Третя особа в судове засідання не прибула, хоча належним чином повідомлялася про день, час та місце розгляду справи судом. На адресу суду надійшла заява про про розгляд справи без участі представника, а щодо результатів розгляду справи Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області покладається на думку суду.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін по справі, суд встановив такі обставини.
Наказами ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою" № 19-1418/14-16-СГ (із змінами, внесеними наказом № 19-1773/14-16-СГ), № 19-1416/14-16-СГ від 31.03.2016 ОСОБА_4 (арк. справи 7-8) надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (кадастровий номер 6122689800:07:002:0071), площею 7,8055 га в оренду та надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 9.0000 га в оренду, для ведення фермерського господарства, за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення (землі резервного фонду - рілля), розташованої за межами населеного пункту на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
Тернопільською регіональною філією ДП "Центр державного земельного кадастру" за замовленням ОСОБА_4 на підставі вказаних наказів відповідача виготовлено: технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у оренду громадянину ОСОБА_4 А.01.02 для ведення фермерського господарства (арк. справи 19-20).
12.05.2016 Відділом Держгеокадастру у Зборівському району надано висновок № 133 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_4 для ведення фермерського господарства на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
30.06.2016 Відділом Держгеокадастру у Зборівському районі зареєстровано в Державному земельному кадастрі за ОСОБА_4 земельні ділянки для ведення фермерського господарства на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області кадастровий номер 6122689800:07:002:0071 площею 7.8055 га і кадастровий номер 6122689800:01:001:2108 площею 7,0283 га, про що свідчать витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки (арк. справи 13-18).
Однак, наказом в.о. начальника ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_6 "Про внесення змін до наказів ОСОБА_5 управління" № 957 від 09.09.2016 (арк. справи 6), включено земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності площею 7,8055 га та 9.0000 га до переліку зарезервованих земельних ділянок, які можуть бути передані у власність учасникам антитерористичної операції та накази № 19-1418/14-16-СГ та № 19-1416/14-16-СГ від 31.03.2016 визнано такими, що втратили чинність.
Не погоджуючись із вказаним наказом позивач ОСОБА_4 звернувся з позовом у суду.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Підпунктом 31 пунктом 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 визначено, що Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Згідно з п. "а" ч. 2 ст. 22 ЗК України до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
При цьому, п. "а" ч. 3 ст. 22 ЗК України визначено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення фермерського господарства.
Згідно з п. "а" ч. 1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення.
При цьому, частиною третьою ст. 123 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Системний аналіз вищезазначених норм, які регулюють спірні правовідносини, дають суду підстави для висновку, що за результатами розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації землеустрою, відповідач приймає одне з таких рішень: або проект наказу про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою, або інформує про відмову у наданні відповідного дозволу із зазначенням конкретних причин відмови.
Як слідує з матеріалів справи та не заперечується сторонами по справі, що позивач у березні 2016 року звернувся із клопотаннями до відповідача в порядку статті 123 Земельного кодексу України про надання дозволу на виготовлення землевпорядної документації за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення в оренду для ведення фермерського господарства на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
На підставі чого відповідачем відповідними наказами (арк. справи 7-8) було надано дозвіл на виготовлення землевпорядної документації та на підставі яких було виготовлено: технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у оренду громадянину ОСОБА_4 А.01.02 для ведення фермерського господарства.
Отже, відповідач надав дозвіл на право розпоряджатись спірними земельними ділянками, на які позивачем уже виготовлено технічну документацію з оформлення права користування.
Крім того, слід зазначити, що станом на дату звернення позивача із клопотаннями про надання дозволу на виготовлення землевпорядної документації, спірна земельна ділянка не була визначена для включення до переліку зарезервованих земельних ділянок, які можуть бути передані у власність учасникам антитерористичної операції на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
За таких обставин, приймаючи оскаржуване рішення відповідач був обізнаний про право позивача на користування спірною земельною ділянкою, і свідомо порушив його права.
Частиною другою ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно із частиною першою ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити. Визнати протиправним і скасувати наказ в.о. начальника ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_6 "Про внесення змін до наказів ОСОБА_5 управління" № 957 від 09.09.2016 року та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області не перешкоджати ОСОБА_4 в оформленні права користування земельними ділянками для ведення фермерського господарства кадастровий номер 6122689800:07:002:0071 площею 7,8055 га і кадастровий номер 6122689800:01:001:2108 площею 7,0283 га, розташованих за межами населеного пункту на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області.
Стягнути на користь ОСОБА_4 (код НОМЕР_1, 47261, Тернопільська область, Зборівський район, с. Ярчівці) за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Тернопільській області сплачений судовий збір в розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) грн. 21 коп. відповідно до квитанції № 30 від 03.10.2016 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 19 грудня 2016 року.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63547118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна І.М.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні