ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Театральна, 18
тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36
15 грудня 2016 року Справа № 5024/475/2012
Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., при секретарі Мальцевій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області
до боржника: ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко", смт.Верхній Рогачик Херсонської області
про визнання банкрутом
за участю представників сторін:
від кредитора: не з'явився,
ліквідатор: не з'явився
в с т а н о в и в:
Ухвалою від 02.04.2012р. порушено провадження у справі за заявою ОСОБА_3 відділення ОСОБА_1 об`єднаної Державної податкової інспекції про визнання ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко" банкрутом в порядку ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою від 17.04.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців.
Ухвалою господарського суду від 13.06.2012р. ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4, якого зобов`язано здійснити ліквідацію банкрута, звіт та ліквідаційний баланс подати до суду.
Ухвалою господарського суду від 15.03.2016р. арбітражного керуючого ОСОБА_4 усунено від виконання обов`язків ліквідатора банкрута, призначено ліквідатором сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко" арбітражного керуючого ОСОБА_5 та продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці.
25.11.2016р. до суду надійшло клопотання ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 про затвердження звіту про оплату послуг, відшкодування витрат, понесених ліквідатором в ході ліквідаційної процедури, та їх стягнення за рахунок ініціюючого кредитора.
Ухвалою від 25.11.2016р. для розгляду клопотання ліквідатора призначено судове засідання на 15.12.2016р. із викликом представників учасників провадження.
06.12.2016р. на електронну пошту господарського суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.
08.12.2016р. до суду надійшло клопотання від Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області про здійснення процесуального правонаступництва та розгляд справи без участі уповноваженого представника податкової інспекції.
Крім цього, 08.12.2016р. Новокаховською об'єднаною державною податковою інспекцією подано відзив на клопотання ліквідатора, в якому остання не заперечує проти затвердження звітів ліквідатора про оплату послуг та понесені витрати, проте наполягає, що кошти на оплату послуг арбітражного керуючого та відшкодування витрат у Новокаховської ОДПІ відсутні та фінансування на ці видатки не передбачено.
В судовому засіданні розглянуто звіт ліквідатора про оплату послуг, відшкодування витрат, понесених ліквідатором в ході ліквідаційної процедури, клопотання про стягнення коштів з ініціюючого кредитора, а також клопотання податкової інспекції про здійснення процесуального правонаступництва.
Дослідивши матеріали справи, вищенаведені клопотання, суд дійшов наступних висновків.
Що стосується клопотання Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції про здійснення процесуального правонаступництва, суд зазначає наступне.
Так провадження у справі про банкрутство порушено за заявою ОСОБА_3 відділення ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції.
Ухвалою від 03.10.2012р. здійснено заміну кредитора ОСОБА_3 відділення ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області ДПС його процесуальним правонаступником - ОСОБА_1 об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів у Херсонській області.
Як слідує з клопотання Новокаховської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015р. №892 "Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби", розпочато процедуру реорганізації територіальних органів Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів ДФС. Так до Новокаховської ОДПІ приєднано ОСОБА_1 ОДПІ.
Відповідно до положень п.п.6, 7 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого Постановою КМ України від 20.10.2011р. №1074, Новокаховська ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області є правонаступником ОСОБА_1 ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області.
За правилами статті 25 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
За вказаних обставин, враховуючи викладену вище норму, суд вважає за необхідне здійснити заміну кредитора ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції його процесуальним правонаступником - Новокаховською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Херсонській області.
Щодо клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_5
Питання оплати послуг арбітражного керуючого регулюються ст.ст.3-1, 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство).
Відповідно до ч. 10-14 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.
Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.
Провадження у даній справі провадиться в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону, яка діяла на момент порушення провадження у справі про банкрутство), яка регламентує спрощену процедуру банкрутства та не передбачає створення комітету кредиторів.
Ухвалою господарського суду від 15.03.2016р. ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5
Ухвалою суду від 23.06.2016р. встановлено оплату послуг ліквідатора ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко" арбітражного керуючого ОСОБА_5 за кожен місяць виконання ним своїх повноважень у справі № 5024/475/2012 у розмірі двох мінімальних заробітних плат; затверджено звіти ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 про оплату послуг арбітражного керуючого за період виконання повноважень ліквідатора боржника ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко" в період з 15.03.2016р. по 15.06.2016р. в сумі 8617,35 грн. та понесені ним в ході ліквідаційної процедури витрати за період з 15.03.2016р. по 07.06.2016р. в сумі 200 грн. 00 коп.
У поданому до суду клопотанні ліквідатор банкрута просить затвердити звіт про оплату його послуг за період з 15.06.2016р. по 23.12.2016р. та понесені витрати в сумі 126,50 грн. за період з 07.06.2016р. по 24.11.2016р., а також стягнути з ініціюючого кредитора грошові кошти в рахунок оплати послуг за весь період виконання повноважень ліквідатора банкрута в сумі 26941,54 грн. та понесені витрати в сумі 326,50 грн.
Дослідивши поданий ліквідатором ОСОБА_5 звіт про оплату послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора боржника СТОВ "Перемога і Ко" в період з 15.06.2016р. по 23.12.2016р. в сумі 18324,19 грн. суд зазначає, що, за розрахунком суду належною сумою оплати послуг є 17498,38 грн., оскільки ліквідатором невірно визначено період нарахування.
Так ухвалою суду від 25.11.2016р. на 15.12.2016р. призначено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника, таким чином ліквідатор виконуватиме свої повноваження до затвердження звіту, тобто до 15.12.2016р. Отже, граничною датою нарахування оплати послуг ліквідатора є 15.12.2016р.
За наведених обставин, суд частково задовольняє клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування оплати послуг арбітражного керуючого за період з 15.06.2016р. по 15.12.2016р. в сумі 17498,38 грн., клопотання в частині затвердження звіту в сумі 825,81 грн. з оплати послуг суд відхиляє.
Також ліквідатор просить затвердити звіт про понесені ним в ході ліквідаційної процедури витрати за період з 07.06.2016р. по 24.11.2016р., в сумі 126,50 грн.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора боржника про затвердження звіту про понесені за вказаний період витрати в сумі 126,50 грн. як такі, що підтверджені належними доказами (квитанції, фіскальні чеки - т.2 а.с.165-166).
Що стосується клопотання ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 про відшкодування витрат ліквідаційної процедури та оплати його послуг за рахунок ініціюючого кредитора, суд зазначає наступне.
Згідно зі ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" надання послуг професійного арбітражного керуючого відбувається на платній основі.
Загальний розмір оплати послуг ліквідатора банкрута в даній справі становить 26115,73 грн. та понесених витрат - 326,50 грн., звіти про які затверджені господарським судом.
Нормами ч. 10 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якими врегульований загальний порядок, умови, розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у справі про банкрутство, визначені три джерела оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку із виконанням ним своїх обов'язків: за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
За відсутністю ж діяльності боржника, невиявленням у нього майна та за відсутністю рішення комітету кредиторів щодо порядку розподілу між кредиторами витрат на оплату послуг ліквідатора у справі про банкрутство та понесених ним витрат у ліквідаційній процедурі, відшкодування вказаних витрат має бути покладено на ініціюючого кредитора, а також і на всіх інших виявлених кредиторів у такій справі - пропорційно визнаних вимог кожного у справі .
При цьому, законодавець не ставить вказаний порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство боржника, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), а також від джерел фінансування того чи іншого кредитора.
Відповідна правова позиція викладена в постановах Вищого господарського суду України від 31.07.2013р. у справі №920/98/13 та від 31.07.2013р. у справі №12/120-Б-10.
Враховуючи, що в даному випадку у справі є лише один кредитор, суд вважає цілком обґрунтованим клопотання ліквідатора в частині стягнення грошових коштів саме з ініціюючого кредитора.
За наведених обставин, суд дійшов висновку про покладення обов'язку по відшкодуванню оплати послуг і витрат ліквідатора на кредитора, чиї грошові вимоги включені до реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу боржника, а тому ухвалює про стягнення з Новокаховської ОДПІ на користь арбітражного керуючого ОСОБА_5 в рахунок погашення оплати його послуг та понесених в ліквідаційній процедурі витрат 26442 грн. 23 коп.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 3-1, 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону, чинній до 19.01.2013р.), ст. ст. 25, 86 Господарського процесуального кодексу України України, суд -
у х в а л и в:
1. Здійснити заміну кредитора ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції його процесуальним правонаступником - Новокаховською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Херсонській області.
2. Клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_5 задовольнити частково.
3. Затвердити звіт ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 про оплату послуг арбітражного керуючого за період виконання повноважень ліквідатора боржника ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко" в період з 15.06.2016р. по 15.12.2016р. в сумі 17498,38 грн.
4. Затвердити звіт ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 про понесені ним в ході ліквідаційної процедури витрати за період з 07.06.2016р. по 24.11.2016р. в сумі 126 грн. 50 коп.
5. У затвердженні звіту ліквідатора боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 щодо оплати послуг в сумі 825,81 грн. та відшкодування їх за рахунок ініціюючого кредитора відмовити.
6. Стягнути з Новокаховської об'єднаної державного податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39469973, 74907, Херсонська область м. Нова Каховка, вул. Горького, 11-а) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1, 50084, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, пр.200-річчя Кривого Рогу, 9-34, рахунок №26208053500137 у КФ ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 305750) - 26442 (двадцять шість тисяч чотириста сорок дві) грн. 23 коп. оплати послуг арбітражного керуючого та понесених в ліквідаційній процедурі витрат у справі №5024/475/2012 про банкрутство ОСОБА_2 товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога і Ко".
7. На виконання даної ухвали в частині стягнення коштів видати наказ.
Суддя М.Б. Сулімовська
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63612282 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Сулімовська М. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні