Постанова
від 20.12.2016 по справі 818/1595/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2016 р. справа №818/1595/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/1595/16

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпостачання"

до державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області

про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрбудпостачання" звернулося до суду з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у м.Сумах Головного управління ДФС у Сумській області про скасування рішення №34 від 31.10.2016 року, яким анульовано реєстрацію ТОВ В«УкрбудпостачанняВ» як платника податку на додану вартість. Свої вимоги мотивує тим, що податковою інспекцією безпідставно прийнято оскаржуване рішення, оскільки товариством протягом 12 послідовних податкових місяців у період з жовтня 2015 по вересень 2016, а саме у березні 2016 року, було подано податкову декларацію з податку на додану вартість від 14.04.2016, якою задекларовано операцію, що оподатковується за основною ставкою на суму 58 грн., в тому числі 10 грн. податок на додану вартість.

Відповідач, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що підставою для прийняття рішення послугували приписи п.п. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України, оскільки ТОВ "Укрбудпостачання" протягом 12 послідовних податкових місяців платник подає контролюючому органу декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, протягом періоду з жовтня 2015 по вересень 2016 з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.

Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_2 позов не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що 31.10.2016 державною податковою інспекцією у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області було винесено рішення №34 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Укрбудпостачання" (а.с.14-15).

Підставою прийняття такого рішення стало подання товариством "Укрбудпостачання" протягом 12 послідовних податкових місяців контролюючому органу декларації (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, протягом періоду з жовтня 2015 року по вересень 2016 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Відповідно до підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Згідно з пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України, анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б" -"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників податків на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (далі - Положення).

За приписами п. 5.2 зазначеного Положення, анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з реєстру.

Відповідно до пп. 5.5. Положення анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Згідно п. 5.6 Положення контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ виключно за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей)

При цьому підпункт 3 пункту 5.5 Положення передбачає, що у разі анулювання реєстрації на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України такими підтвердними документами є:

- довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців

- реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.

Виходячи з аналізу вказаних положень, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України можливе у випадку неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Вказані обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ В«УкрбудпостачанняВ» подавало до податкової інспекції податкові декларації з податку на додану вартість за період з жовтня 2015 року по вересень 2016 року: за жовтень 2015 №9235387203 від 17.11.2015; за листопад 2015 №9254238937 від 15.12.2015; за грудень 2015 №9273707787 від 19.01.2016; за січень 2016 №9019189954 від 18.02.2016; за лютий 2016 №9035227393 від 15.03.2016; за квітень 2016 №9079137611 від 17.05.2016; за травень 2016 №9095867859 від 10.06.2016; за червень 2016 №9112045113 від 05.07.2016; за липень 2016 №9145835768 від 15.08.2016; за серпень 2016 №9166409630 від 13.09.2016; за вересень 2016 №9189277890 від 11.10.2016.

З декларації від 14.04.2016 №9056437558 за березень 2016 вбачається, що платник задекларував обсяг постачання в сумі 48 грн., ПДВ 10 грн. в рядку 4.1 В«Нараховано податкових зобов'язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу за операціями, що оподатковуються за основною ставкоюВ» .

Вказана податкова декларація була прийнята відповідачем 14.04.2016 без застережень, що підтверджується квитанціями №1 та №2 (а.с.22-23).

За приписами абз. "г" п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

В той же час, згідно з п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

На виконання положень п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України, 31.10.2016 до декларації за березень 2016 року товариством було зареєстровано податкову накладну від 18.03.2016, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.26).

Отже, протягом 12 послідовних податкових місяців у період з жовтня 2015 по вересень 2016, а саме у березні 2016 року, товариством було подано податкову декларацію з податку на додану вартість від 14.04.2016, якою задекларовано операцію, що оподатковується за основною ставкою на суму 58 грн., в тому числі 10 грн. податок на додану вартість.

Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Державна податкова інспекція у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області, як суб'єкт владних повноважень, не довела правомірності рішення, яким анульовано реєстрацію ТОВ В«УкрбудпостачанняВ» як платника податку на додану вартість.

Таким чином, суд вважає за необхідне скасувати рішення державної податкової інспекції у м.Сумах Головного управління ДФС у Сумській області №34 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 31.10.2016 року, яким анульовано реєстрацію ТОВ В«УкрбудпостачанняВ» як платника податку на додану вартість.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Так, відповідно до платіжного доручення від 25.11.2016 №2 позивачем сплачений судовий збір в розмірі 1378 грн. (а.с.3).

Враховуючи положення вказаних норм, суд вважає за необхідне стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпостачання" за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області суму судового збору в розмірі 1378 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпостачання" до державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області про скасування рішення -задовольнити.

Скасувати рішення державної податкової інспекції у м.Сумах Головного управління ДФС у Сумській області №34 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 31.10.2016 року, яким анульовано реєстрацію ТОВ «Укрбудпостачання» як платника податку на додану вартість.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпостачання" (40035, м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, буд. 5, офіс 316, код ЄДРПОУ 38523065) за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області (ідентифікаційний код 39563287) суму судового збору в розмірі 1378 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім грн.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя C.О. Бондар

Повний текст постанови складено 23 грудня 2016 року.

Дата ухвалення рішення20.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63648700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1595/16

Постанова від 19.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні