ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2016 р.м. ХерсонСправа № 821/1694/16 13 год. 06 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Хом'якової В.В.,
при секретарі: Перебийніс Н.Ю.,
за участю:
позивача ОСОБА_1,
представник відповідача ОСОБА_2,
представника третьої особи ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у Херсонській області за участю третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог Громадська організація "Херсонська обласна федерація футболу" про визнання дій протиправними та скасування реєстраційного запису,
встановив:
ОСОБА_1 ( далі - позивач) звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_4 державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонській області (далі - відповідач, ГТУЮ), за участю третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог: Громадська організація "Херсонська обласна федерація футболу" (далі - 3 особа, ГО "ХОФФ", в якому з урахуванням доповнень та уточнень просить:
- визнати протиправними дії державного реєстратора ОСОБА_4 державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонські області щодо внесення змін до відомостей про Громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» з ОСОБА_1 на ОСОБА_5;
- скасувати реєстраційний запис про внесення змін до відомостей про громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» з ОСОБА_1 на ОСОБА_5;
- визнати протиправними дії державного реєстратора ОСОБА_4 державної реєстратора Головного територіального управління юстиції у Херсонській області щодо внесення змін до відомостей про Громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» з ОСОБА_5 на ОСОБА_6;
- скасувати реєстраційний запис про внесення змін до відомостей про Громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» з ОСОБА_5 на ОСОБА_6.
За клопотанням представника Головного територіального управління юстиції у Херсонській області, проти якого не заперечували інші учасники спору, суд замінив відповідача ОСОБА_4 державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонській області, на належного відповідача - ОСОБА_7 територіальне управління юстиції у Херсонській області, оскільки ст. 1 розділу 1 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV суб'єктом державної реєстрації є територіальні органи Міністерства юстиції в областях у разі державної реєстрації громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи.
Позивач прибув в судове засідання, позов підтримав, пояснивши, що 28.10.16 відповідачем були внесені зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів ГО "ХОФФ" на підставі протоколу засідання виконавчого комітету ГО "ХОФФ" від 28.08.16, відомості якого свідчать про відсутність кворуму , необхідного для прийняття рішення про зміну голови ГО "ХОФФ". Відповідно до ч. 2 ст. 24 Статуту ГО "ХОФФ" засідання виконавчого комітету має кворум, якщо на ньому присутня абсолютна більшість (половина плюс один), включаючи ОСОБА_7 ХОФФ або за його відсутності одного з перших заступників голови. З реєстру осіб, присутніх на засіданні виконкому Херсонської обласної футболу 28.08.2016, який був наданий державному реєстратору, вбачається, що на засіданні виконкому були присутні 14 осіб: ОСОБА_1, ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 Разом з тим позивач посилається на те, що з 2010 року до складу виконавчого комітету ГО "Херсонська федерація футболу" входять 18 осіб : ОСОБА_1, ОСОБА_6, ОСОБА_10, ОСОБА_20 ОСОБА_11, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_5, ОСОБА_18, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_16, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, Отже, на засіданні виконкому були присутні особи, які не входять до складу виконавчого комітету, кворуму не було. Державний реєстратор не перевірив відповідність складу виконавчого комітету, як керівного органу ГО "ХОФФ", відомостям, що містяться в реєстраційній справі, що стало наслідком внесення до ЄДР недостовірних відомостей. Крім того, позивач зазначив, що його підпис та підписи деяких інших членів виконкому були підроблені, тому звернувся до слідчих органів, 31.10.16 слідчим відділом Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області за даним фактом внесені відомості до ЄРДР за № 12016230006077. Також позивач 27.10.2016 надіслав до Головного територіального управління юстиції у Херсонській області лист, в якому зазначалось про надходження до ОСОБА_4 державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонській області сфальсифікованих документів Херсонської обласної федерації футболу для здійснення реєстраційних дій по внесенню змін до складу керівних органів Херсонської обласної федерації футболу з проханням не проводити таку реєстрацію.
Як зазначив позивач, 03.11.16 ОСОБА_4 державної реєстрації ГТУЮ у Херсонській області повторно вчинило протиправні дії по реєстрації змін до відомостей про ГО "ХОФФ", а саме внесло зміни до відомостей про Громадську організацію "Херсонська обласна федерація футболу", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації "Херсонська обласна федерація футболу" з ОСОБА_5 на ОСОБА_6. Ці зміни були внесені у відповідності до протоколу № 5 засідання виконкому ГО "ХОФФ", на якому були присутні ОСОБА_31, ОСОБА_1, ОСОБА_22, ОСОБА_14, ОСОБА_6, ОСОБА_20, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_10 В той же час ОСОБА_14, ОСОБА_15 та ОСОБА_32 не є членами виконкому, тому на засіданні виконкому не було кворуму для прийняття рішення про зміну голови ГО "ХОФФ".
ОСОБА_7 територіальне управління юстиції у Херсонській області (далі - відповідач, ГТУЮ у Херсонській області) проти позову заперечує, надало письмові заперечення, вважає, що державна реєстрація змін до відомостей про громадську організацію "Херсонська обласна федерація футболу" вчинена у відповідності до вимог Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формуваньВ» , Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5. Державна реєстрація внесення змін до відомостей щодо керівників ГО "Херсонська обласна федерація футболу" проводилась на підставі правових висновків за результатами правової експертизи поданих для державної реєстрації документів на їх відповідність Конституції України та іншим актам законодавства, на відповідність статуту громадської організації. Представник відповідача прибув в судове засідання, просить відмовити в задоволенні позову.
Представник 3-ї особи ( Громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу») прибув в судове засідання, просить відмовити в задоволенні позову за його необґрунтованістю, письмових заперечень суду не надав. Судом перевірені повноваження представника ОСОБА_3 , який надав довіреність від ГО "ХОФФ", що підписана 28.10.16 в.о. голови ОСОБА_5 Ст. 58 КАС України встановлює, що довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 28.10.16 свідчить про те, що від імені ГО "ХОФФ" має право вчиняти юридичні дії тільки ОСОБА_5 ОСОБА_5 був першим заступником голови федерації відповідно до протоколу № 2 звітно-виборної конференції від 04.03.2010, а також виконкомом на засіданні від 28.08.16 був призначений виконуючим обов'язки голови федерації. Цим же протоколом припинено повноваження голови федерації ОСОБА_1 Ні протокол конференції від 04.03.2010, ні протокол засідання виконкому від 28.08.16 не оскаржено, не скасовано в судовому порядку. Доказів припинення дії даної довіреності суду не надано. Особа, яка видала довіреність, за винятком безвідкличної довіреності, може в будь-який час скасувати довіреність або передоручення. Особа, яка видала довіреність і згодом скасувала її, повинна негайно повідомити про це представника, а також відомих їй третіх осіб, для представництва перед якими була видана довіреність (ст. 249 ЦК України) . Надана позивачем копія розпорядження № 04-11/11 від 04.11.16 за підписом голови федерації ОСОБА_1 та підписанта ОСОБА_6 про відкликання всіх підписів ОСОБА_5 з усіх документів не приймається як належний юридичний документ, оскільки станом на 04.11.16 ОСОБА_6 ще не був зареєстрований в ЄДР як підписант (реєстрація відбулась тільки 07.11.16), а повноваження ОСОБА_1 як голови федерації були припиненні виконкомом федерації.
Заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши письмові докази у справі, суд встановив наступні обставини.
У 1996 році була створена спортивна громадська організація "Херсонська обласна федерація футболу", про що управлінням юстиції в Херсонській області було видано відповідне свідоцтво № 79 від 26.06.1996. Відповідно до ч. 1 ст. 2 Статуту ГО "Херсонська обласна федерація футболу" є громадською незалежною організацією фізкультурно-спортивного спрямування, яка прагне сприяти розвитку і піднесенню футболу у Херсонській області, створеною відповідно до Закону України "Про об'єднання громадян" та "Про фізичну культуру і спорт" на засадах індивідуального та колективного членства ХОФФ. 3 1997 року ОСОБА_1 є головою ГО "Херсонська обласна федерація футболу" та членом виконавчого комітету ГО "Херсонська обласна федерація футболу".
24.10.2016 ОСОБА_5 надано відповідачу документи для державної реєстрації змін до відомостей про ГО "Херсонську обласну федерацію футболу", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - щодо визначення виконуючим обов'язки голови ГО "ХОФФ" до проведення наступної конференції ОСОБА_5 та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо, з ОСОБА_1 на ОСОБА_5, а саме: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, щодо зміни керівника ГО "ХОФФ" та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо від 21.10.2016, 2) нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться в ЄДР, - протоколу засідання виконкому ГО "ХОФФ" від 28.08.2016 № 4, 3) нотаріально засвідчену копію протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління - рішення голови ГО "ХОФФ" ОСОБА_1 від 23.08.2016 № 93, 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до ЄДР - довідка за підписом головуючого виконкому ОСОБА_5 та секретаря Кручер О.С., 5) відомості про виконуючого обов'язки голови організації, 6) квитанція про сплату адміністративного збору, 7) нотаріально засвідчену копію реєстру осіб, присутніх на засіданні виконкому ГО "ХОФФ" від 28.08.2016.
25.10.2016 на підставі затвердженого правового висновку, ОСОБА_7 територіальним управлінням юстиції у Херсонській області у зв'язку з поданням документів та відомостей визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" не в повному обсязі, невідповідності документів вимогам, установленим статтею 15 Закону, невідповідністю відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, з підстав визначених пунктами 1, 2, 3 частини 1 статті 27 Закону, прийнято рішення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу - ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР (наказ ГТУЮ від 25.10.2016 № 823/9, рішення державного реєстратора від 25.10.2016). На адресу заявника - ОСОБА_5 25.10.2016 направлено повідомлення про прийняте рішення, у якому зазначено строк для усунення недоліків та вказано виключний перелік обставин, що були підставами для зупинення розгляду поданих документів, зокрема, зазначено, що у наданій нотаріально засвідченій копії протоколу засідання виконкому Херсонської обласної Федерації футболу від 28.08.2016 № 4 відсутні відомості щодо вирішення питання про зміну фізичних осіб - платників податків, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо, відповідно до відомостей зазначених у наданій нотаріально засвідченій копії протоколу засідання виконкому Херсонської обласної Федерації футболу від 28.08.2016 № 4 головуючим на цьому засіданні є ОСОБА_5, секретарем - Михайлова Е.Б., що не узгоджується із відомостями протоколу, оскільки питання визначення головуючого та секретаря засідання виконкому не вирішувалось, крім того, дані щодо присутності ОСОБА_33 не підтверджувались реєстром осіб, присутніх на засіданні виконкому 28.08.2016, нотаріально засвідчену копію якого заявником було надано. Також відповідачем вказано про те, що згідно з відомостями протоколу на засіданні присутні 14 чоловік, з яких лише 7 осіб є такими, що входять до складу виконавчого комітету ГО відповідно до відомостей реєстраційної справи ГО "ХОФФ", а саме, протоколу звітно-виборчої ОСОБА_34 від 04.03.2010 №2 , та зазначені інші недоліки.
26.10.2016 відповідач повернув ОСОБА_5 на його прохання документи, що потребують усунення підстав для зупинення розгляду документів, відповідно до частини 7 статті 27 Закону № 755-IV.
26.10.2016 ОСОБА_5 надано документи відповідачу для усунення підстав для зупинення розгляду документів, за наслідками розгляду яких відповідачем встановлено, що документи щодо визначення виконуючим обов'язки голови ГО "ХОФФ" до проведення наступної конференції ОСОБА_5 та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо з ОСОБА_1 на ОСОБА_5, відповідають вимогам Конституції та законів України та статуту ГО "ХОФФ" Організації. Зокрема заявник надав нотаріально засвідчену копію протоколу засідання виконавчого комітету ГО "ХОФФ" від 28.08.2016 № 4 на якому вирішувалося питання щодо визначення виконуючим обов'язки голови ГО "ХОФФ" до проведення наступної конференції ОСОБА_5 та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо з ОСОБА_1 на ОСОБА_5 Відомості наданого суду протоколу виконкому Херсонської обласної федерації футболу від 28.08.16 свідчать про те, що були присутні 14 осіб з 16 членів виконавчого комітету, головуючим на засіданні вибрано ОСОБА_5, секретарем Кручера О.С., виконком вирішив припинити повноваження голови ОСОБА_1 за власним бажанням, в.о. голови обрано ОСОБА_5 Частина 7 ст. 29 Статуту ГО "ХОФФ" передбачає, якщо ОСОБА_7 "ХОФФ" припиняє виконання своїх обов'язків або не має змоги їх виконувати, його функції виконує перший заступник або заступник голови, визначений виконкомом, протягом відповідного терміну, але не довше, ніж до наступної конференції. За призначення в.о. голови федерації ОСОБА_5 проголосувало 12 осіб з присутніх на засіданні. На підтвердження правомочності складу виконавчого комітету ГО "ХООФ", зазначеного у протоколі засідання виконавчого комітету від 28.08.2016 № 4 заявником надано витяг з протоколу 6-ї звітно-виборчої конференції ГО "ХООФ" від 20.06.2014 на якій, серед інших, вирішено питання обрання членів виконавчого комітету ГО "ХОФФ", обрано 16 осіб: ОСОБА_1, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_17, ОСОБА_8, ОСОБА_14, ОСОБА_22, ОСОБА_20, ОСОБА_18, ОСОБА_10, ОСОБА_32, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_19, ОСОБА_16, ОСОБА_35
На підставі затвердженого правового висновку від 26.10.2016, відповідачем прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР (наказ ГТУЮ від 26.10.2016 № 834/9, рішення державного реєстратора) та зміни внесено до Реєстру громадських об'єднань та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
25.10.2016 ОСОБА_14 надано відповідачу наступні документи для державної реєстрації змін до відомостей про Херсонську обласну Федерацію футболу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , а саме: 1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР з відміткою про зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо, 2) розпорядження голови ГО "ХОФФ" ОСОБА_1 про скликання засідання виконавчого комітету ГО від 20.10.2016 № б/н, 3) протокол засідання виконкому ГО "ХОФФ" від 21.10.2016 № 5, на якому вирішувалося питання призначення в.о. голови ГО Жосана ОСОБА_36, надання ОСОБА_6 права першого підпису документів ГО "ХОФФ", визначення особою, уповноваженою представляти ГО "ХОФФ" для здійснення реєстраційних дій ОСОБА_14 та ін., 4) Реєстр членів виконавчого комітету ГО "ХОФФ", учасників засідання виконавчого комітету ГО "ХОФФ" 21.10.2016, 5) лист заступника голови ГО "ХОФФ" ОСОБА_6 про правомочність рішення виконкому ГО "ХОФФ" від 21.10.2016 № 5, 6) відомості про зміни у складі керівних органів ГО "ХОФФ", 7) згода ОСОБА_6 на обрання виконуючим обов'язки голови ГО "ХОФФ" від 21.10.2016, 8) квитанція про сплату адміністративного збору.
За наслідками розгляду, відповідачем складено правовий висновок від 25.10.2016 про те, що подані документи ГО "ХОФФ" суперечать вимогам законів України та статуту Херсонської обласної Федерації футболу, що є підставами для відмови, визначеними пунктами 5, 6 частини 1 статті 28 Закону № 755, тому 26.10.2016 ОСОБА_7 територіальним управлінням юстиції у Херсонській області прийнято рішення про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про ГО "ХОФФ" (наказ ГТУЮ від 26.10.2016 № 838/9) та на адресу заявника ОСОБА_14 26.10.2016 направлено повідомлення про прийняте рішення, в якому наведено виключний перелік суперечностей, що стали підставами для відмови, в тому числі , був наданий Протокол засідання, який свідчить про присутність 9 чоловік, з яких лише 6 осіб є членами виконавчого комітету ГО "ХОФФ" відповідно до відомостей реєстраційної справи ГО "ХОФФ", а саме протоколу звітно-виборчої ОСОБА_34 Організації від 04.03.2010 № 2. Зміст протоколу містить рішення про поновлення повноважень голови ГО "ХОФФ" ОСОБА_1 на період скликання та проведення засідання виконавчого комітету , тобто даним рішенням ОСОБА_1 обрано ОСОБА_7 Вказане рішення не внесено до порядку денного засідання та суперечить вимогам статті 14 Статуту Херсонської обласної Федерації футболу, оскільки рішення про обрання ОСОБА_7 "ХОФФ" є компетенцією ОСОБА_34
ОСОБА_14 оскаржив дії державного реєстратора управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонській області та рішення Державного реєстратора про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про громадське об'єднання зі статусом юридичної особи - ГО "ХОФФ" від 26.10.2016.
Постійно діючою при Головному територіальному управлінні юстиції у Херсонській області комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації 02.11.2016 вирішено скасувати рішення державного реєстратора про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про громадське об'єднання зі статусом юридичної особи - ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР, від 26.10.2016; зобов'язано державного реєстратора прийняти рішення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про громадське об'єднання зі статусом юридичної особи - ГО "ХОФФ", наданий строк для усунення підстав для зупинення розгляду документів, про що ОСОБА_14 направлено повідомлення з зазначенням виключного переліку підстав для зупинення розгляду документів.
03.11.2016 ОСОБА_14 надано документи для усунення підстав для зупинення розгляду документів, за розглядом яких відповідачем встановлено, що надані заявником документи щодо визначення виконуючим обов'язки ОСОБА_7 "ХОФФ" та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо з ОСОБА_5 на ОСОБА_6, відповідають вимогам Конституції та законів України та статуту ГО. Зокрема, ОСОБА_14 було надано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, щодо зміни керівника - виконуючого обов'язки голови на ОСОБА_6 та зміни фізичної особи - платника податків, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо з ОСОБА_5 на ОСОБА_6 Згідно з відомостями протоколу виконкому Організації від 21.10.2016 № 5 на засіданні присутні 9 осіб членів виконкому з 16, а саме ОСОБА_32, ОСОБА_1, ОСОБА_22, ОСОБА_14, ОСОБА_6, ОСОБА_20 ОСОБА_15 ОСОБА_11, ОСОБА_10, таким чином засідання виконкому мало кворум ( 50 % плюс один) на його проведення. Станом на 26.10.2016 року склад членів виконавчого комітету ГО "ХОФФ", зазначений у відомостях протоколу засідання виконкому організації від 21.10.2016 № 5, відповідав відомостям реєстраційної справи ГО "ХОФФ". За призначення в.о. голови ХОФФ ОСОБА_6 проголосували 9 осіб. Таким чином рішення виконкому ГО "ХОФФ", що оформлено протоколом від 21.10.2016 № 5, не суперечило вимогам Статуту ГО "ХОФФ".
Державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР (наказ ГТУЮ від 03.11.2016 №889/9, рішення державного реєстратора) та зміни внесено до Реєстру громадських об'єднань та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Позивач не погодився з діями державного реєстратора ОСОБА_4 державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Херсонські області по внесенню змін до відомостей про ГО "ХОФФ", що містяться в ЄДР (наказ ГТУЮ від 26.10.2016 № 834/9, рішення державного реєстратора) щодо зміни керівника та складу підписантів громадської організації "Херсонська обласна федерація футболу" з ОСОБА_1 на ОСОБА_5 , та оскаржує ці дії та відповідний реєстраційний запис, а також оскаржує дії державного реєстратора щодо подальшого внесення змін до відомостей про Громадську організацію "Херсонська обласна федерація футболу", які містяться в ЄДР щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації "Херсонська обласна федерація футболу" з ОСОБА_5 на ОСОБА_6 та відповідний реєстраційний запис.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" врегульовано відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців. Статтею 17 (ч.4) даного Закону передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, ...
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;....
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;...
Стаття 25 Закону визначає підстави та порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій. Частиною 6 даної статі визначено, що Порядок державної реєстрації, підготовки та оформлення рішень про реєстрацію громадських формувань, символіки та проведення інших реєстраційних дій визначається Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затверджено наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5. Порядком визначено процедуру проведення відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи , права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації. Розділом V Порядку В«Особливості проведення державної реєстрації громадських формуваньВ» визначено, що державна реєстрація громадських формувань проводиться на підставі правового висновку за результатами правової експертизи поданих для державної реєстрації документів на їх відповідність Конституції України та іншим актам законодавства, а у разі реєстрації інформації про зміни у складі керівних органів, що містяться в Єдиному державному реєстрі, - також на відповідність статуту (положенню) відповідного громадського формування.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі) (ст. 25 Закону № 755).
Статті 27 та 28 Закону № 755 передбачають вичерпний перелік підстав для зупинення та відмови у державній реєстрації. Так, відповідно до ст. 28 Закону підстави для відмови у державній реєстрації є : 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до зазначеного, у разі отримання належних документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів та змін, що не пов'язані зі змінами в установчих документах державний реєстратор, за відсутності підстав залишення поданих документів без розгляду та підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, зобов'язаний внести такі зміни до Єдиного державного реєстру.
Як вбачається з матеріалів справи, 26.10.16 та 03.11.16 Державному реєстратору було подано повний комплект документів для проведення державної реєстрації змін щодо керівника - виконуючого обов'язки голови організації, та за результатами проведення перевірки наданих документів не виявлено підстав для відмови у проведенні державної реєстрації відповідних змін та для залишення документів без розгляду. Надані для реєстрації документи не викликали у державного реєстратора сумніву. Відповідно до статті 29 Статуту Організації, виконкомом визначається виконуючий обов'язки голови протягом відповідного терміну, але не довше, ніж до наступної конференції. Рішення виконкому ГО "ХОФФ", що оформлені протоколами від 28.08.16 № 4 та від 21.10.2016 № 5, не суперечать вимогам Статуту ГО "ХОФФ".
В свою чергу слід зазначити, що до повноважень державного реєстратора не віднесено перевірку достовірності поданих документів. Державний реєстратор несе відповідальність за повноту відомостей в установчих документах, а за відповідність цих відомостей законодавству - засновники юридичної особи. Посилання позивача на відсутність кворуму засідань виконавчого комітету 28.08.16 та 21.10.16 не знайшло свого підтвердження при розгляді справи. 28.08.16 були присутні 14 осіб з переліку членів виконкому, які були обрані 6-ю звітно-виборною конференцією (протокол від 20.06.14), ОСОБА_5 був обраний в.о. голови більшістю голосів засідання виконкому. На засіданні виконкому 21.10.16 було присутніми 9 членів виконкому, які одноголосно обрали в.о. голови ОСОБА_6
Що стосується доводів позивача, що протокол засідання виконавчого комітету ГО від 28.08.16 та реєстр присутніх осіб є підробленими, а відтак, можливого подання державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до відомостей ЄДР підроблених документів, то суд вважає, що такі обставини, у відповідності до ст.ст. 70, 71 КАС України не доведено належними та допустимими доказами.
Посилання ж позивача на те, що слідчим органом порушено кримінальне провадження стосовно внесення службовими особами ХОФФ недостовірних відомостей до протоколу засідання виконкому від 28.08.16 та реєстру присутніх, суд також не приймає до уваги, оскільки відсутній вирок у кримінальній справі, що набрав законної сили, який в силу ч. 4 ст. 72 КАС України є обов'язковим для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою. Враховуючи викладене, не можуть бути прийнятими доводи позивача про підробку документів, наданих державному реєстратору, оскільки вони мають характер припущення.
Інших доказів протиправності поданих державному реєстратору документів суду не надано.
З огляду на зазначене, в діях відповідача відсутні протиправні дії щодо вчинення реєстраційних дій. Відтак, не підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання незаконними дій відповідача щодо внесення змін до відомостей про Громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» з ОСОБА_1 на ОСОБА_5 , з ОСОБА_5 на ОСОБА_6 та про скасування реєстраційних записів про внесення таких змін до відомостей про громадську організацію «Херсонська обласна федерація футболу», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни керівника та складу підписантів Громадської організації «Херсонська обласна федерація футболу» .
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив :
Відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23 грудня 2016 р.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 5.1.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63651673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні