ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" грудня 2016 р. Справа № 922/2695/16
Колегія суддів у складі:
головуючий суддя Плахов О.В. , суддя Здоровко Л.М. , суддя Шутенко І.А.
при секретарі Міракові Г.А.,
за участю представників:
позивача - не з'явився,
відповідача - ОСОБА_1 (голова кооперативу), ОСОБА_2 (довіреність №1 від 20.09.2016 року),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу обслуговуючого кооперативу В«Гаражного кооперативу В«АвтоВ» , (вх. №3119 Х/2) на рішення господарського суду Харківської області від 24.10.2016 р. по справі № 922/2695/16,
за позовом Харківської міської ради, м. Харків,
до відповідача ОСОБА_3 кооперативу В«Гаражного кооперативу В«АвтоВ» , м. Харків,
про внесення змін до договору,
ВСТАНОВИЛА:
У серпні 2016 року Харківська міська рада (позивач), звернулася до господарського суду Харківської області з позовом до обслуговуючого кооперативу В«Гаражного кооперативу В«АвтоВ» (відповідач), м. Харків про внесення змін до договору оренди землі №63137/04 від 04.08.2004 р. шляхом визнання укладеної додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у запропонованій у позові редакції.
Рішенням господарського суду Харківської області від 24 жовтня 2016 року по справі (суддя Ємельянова О.О.) позов задоволено частково. Внесені зміни до договору оренди землі від 12.03.2009 року зареєстрованим № 140967100049 шляхом визнання укладеною додаткової угоди про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у такій редакції:
Додаткова угода
до договору оренди землі, зареєстрованого В« 12В» березня 2009 року за № 140967100049 у Харківській регіональній філії Державного підприємства В« Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсахВ» , поновленого додатковою угодою від В« 11В» грудня 2012 року за № 631010004100274, зареєстрованою в Управлінні Держкомзему у місті Харків
Харківська міська рада Харківської області (орендодавець) в особі виконуючого повноваження Харківського міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_4, який діє на підставі Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» і розпорядження міського голови від 08.04.2016 № 164/3к, з одного боку, та ОСОБА_3 кооператив В«Гаражний кооператив "Авто" (орендар) в особі керівника
В« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 484/15 від 25.03.2015 становить 7 696 791 грн. (сім мільйонів шістсот дев'яносто шість тисяч сімсот дев'яносто одна гривня), а з урахуванням коефіцієнта індексації за 2015 рік складає 11 029 502 грн. (одинадцять мільйонів двадцять дев'ять тисяч п'ятсот дві гривні).
В« 9 Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 450/16 від 05.04.2016 на рік становить З % від її нормативної грошової оцінки і складає 330 885,05 грн. (триста тридцять тисяч вісімсот вісімдесят п'ять гривень 05 копійок), або в місяць - 27 573,75 грн. (двадцять сім тисяч п'ятсот сімдесят три гривні 75 копійок).В»
II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого В« 12В» березня 2004 року за № 140967100049 у Харківській регіональній філії Державного підприємства В«Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсахВ» , поновленою додатковою угодою від В« 11В» грудня 2012 року за № 631010004100274, зареєстрованою в Управлінні Держкомзему у місті Харків і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
Орендодавець Орендар
Харківська міська рада ОСОБА_3 кооператив
Харківської області В«Гаражний кооператив В«АвтоВ»
м. Харків, м-н. Конституції, 7 61051, м. Харків, вул. Олексіївська, буд. 14-А
В особі виконуючого повноваження В особі керівника
Харківського міського голови, секретаря
міської ради
/підпис/ /підпис/
В решті позову щодо внесення змін у інші пункти договору оренди землі від 12.03.2015 року № 140967100049, а саме пункту І, пункту 2, абзац 2 пункту 5, абзац 1 пункту 9 додаткової угоди - відмовлено. Стягнуто з ОСОБА_3 кооперативу В«Гаражний кооператив В«АвтоВ» на користь Харківської міської ради 689, 00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Відповідач з рішенням господарського суду першої інстанції не погодився, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить позов Харківської міської ради залишити без задоволення, рішення господарського Харківської області від 24.10.2016 р. по справі № 922/2695/16 скасувати.
В обґрунтування апеляційної скарги заявник посилається на те, що додаткових угод позивач не надсилав відповідачу.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (т.1 а.с.156).
У судовому засіданні 20.12.2016 р. представник апелянта підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити, рішення господарського суду першої інстанції скасувати.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.
На підставі рішення 15 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 03.10.2007 року № 198/07 В«Про поновлення юридичним та фізичним особам права оренди земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і спорудВ» між Харківською міською радою (далі-позивач, орендодавець) та Гаражним кооперативом В«АвтоВ» (ділі-відповідач, орендар) укладено договір оренди землі від 31.12.2008 року, зареєстрованого В« 12В» березня 2009 року за № 140967100049 у Харківській регіональній філії Державного підприємства В«Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсахВ» , відповідно до якого, орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться м. Харків, вул. Олексіївська (т.1 а.с.16-18).
Пунктом 8 договору сторонами визначено, що договір укладено строком до 14.06.2012 року. Після закінчення строку орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
12.03.2009 року було складено акт приймання - передачі земельної ділянки площею 0,8316 га (т.1 а.с.19).
На підставі рішення Харківської міської ради від 25.04.2012 року № 705/12 В«Про поновлення юридичним та фізичним особам договорів оренди землі для експлуатації та обслуговування будівель та спорудВ» (т.1, а.с.24) поновлено право користування земельною ділянкою по вул. Олексіївськів та 05.11.2012 року між сторонами підписано додаткову угоду до договору оренди землі (м. Харків, вул. Олексіївська, S=0,8316 га кадастровий номер 6310136300:13:001:0501) зареєстрованого 12.03.2009 року за № 140967100049 у Харківській регіональній філії Державного підприємства В«Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах в Державному реєстрі земель (т.1. а.с.22-23).
Пунктом 8 додаткової угоди встановлено, що договір укладено строком до 01.04.2017 року.
Відповідно до витягу № 484/15 (від 25.03.2015 року № 1383/0/2-15) Управління Держземагенства у м. Харкові Харківській області з технічної документації про нормативно - грошову оцінку земельної ділянки:
кадастровий номер 63010136300:13:001:0501;
цільове призначення для експлуатації та обслуговування гаражів;
функціональне використання землі транспорту, зв'язку;
площа земельної ділянки, кв.м - 8316 (т.1, а.с.38).
Згідно пункту 9 договору (в редакції із змінами від 05.11.2012 року), сторони погодили, що орендна плата за землю вноситься орендарем щомісяця у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку на рік з розрахунком № 515/12 від 26.06.2012 року становить: 0,09 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і складає: - 5225, 53 грн.;
Розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить: - 435, 46 грн. (т. 1. а.с.22).
Відповідно до пункту 13 договору (в редакції із змінами від 05.11.2012 року) розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; зміні коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; в) зміни нормативної грошової оцінки; г) внаслідок інфляції - щорічно; д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; е) в інших випадках, передбачених законом.
Як зазначав позивач, рішенням 25-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 03.07.2013 року за №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.
Рішенням 26-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 25.09.2013 року за №1269/13 Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (пункти 2- 3 рішення), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 2 статті 20 та пункту 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до витягу № 484/15 (від 25.03.2015 року № 1383/2-15) з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 7696791,00 грн. (т. 1, а.с.38).
Департаментом земельних відносин було здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена станом на 01.01.2013 року № 450/16. Та встановлена ставка річної орендної плати (процент від нормативної грошової оцінки) у розмірі 3. Прийнятий для розрахунку розмір орендної плати, відсоток від нормативної грошової оцінки 3. Так розмір орендної плати в рік становить 330885,05 грн., а розмір орендної плати в місяць - 27573,75 грн. (т. 1, а.с. 39).
26.04.2016 року Департаментом земельних відносин на адресу відповідача було направлено лист-пропозицію № 2982/0/225-16 про зміну договору оренди землі. У якому відповідача попереджено, що у разі незадоволення зазначеної пропозиції у встановлений строк Департаментом земельних відносин буде підготовлено пропозиція до юридичного департаменту для вжиття заходів щодо спонукання до здійснення дій стосовно укладання додаткової угоди до договору оренди землі у судовому порядку (т. 1, а.с. 40).
На підставі вищевикладеного, 27.01.2016 року за № 546/0/225-16 Департаментом земельних відносин на адресу відповідача було направлено лист у якому відповідачеві було запропоновано у строк до 10.02.2016 року повернути примірники додаткової угоди та розрахунку розміру орендної плати, отримані та підписані до Департаменту земельних відносин (т. 1, а.с. 41).
Відповідачем вищезазначені вимогу позивача залишено без відповіді та задоволення, що і стало причиною звернення із позовом до суду.
24.10.2016 р. господарським судом Харківської області прийнято рішення яким позовні вимоги задоволено частково, внесені зміни до договори оренди землі.
Розглянувши матеріали справи, викладені в апеляційній скарзі доводи, перевіривши наявні у справі матеріали на предмет їх оцінки судом першої інстанції, проаналізувавши правильність застосування господарським судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги виходячи з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 792 Цивільного кодексу України, частини 8 статті 93 Земельного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю-це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Виходячи з частини 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно зі статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз у 5 - 7 років.
Підставами проведення оцінки земель, виходячи з положень статті 15 Закону України "Про оцінку земель", є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Згідно зі статтею 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з частиною 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно зі статтею 144 Конституції України та статті 73 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» органи місцевого самоврядування при виконанні своїх функцій приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території.
Як вбачається із матеріалів справи, рішення Харківської міської ради, яким затверджено нормативну грошову оцінку земель міста Харкова, є чинним й у встановленому законом порядку незаконним не визнавалося, тому воно є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Відповідно до частини 2 статті 648 Цивільного кодексу зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Згідно з частиною статті 6 Цивільного кодексу України сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно зі статтею 30 Закону України "Про оренду землі" та пункту 4.1 договору оренди землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати за землю використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Зважаючи на наведені норми, підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є або істотне порушення умов договору, або наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.
Відповідно до пункту 13 договору оренди землі сторони при укладенні договору досягли згоди, що розмір орендної плати переглядається зокрема у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів зміні коефіцієнту індексації, визначених законодавством та в інших випадках, передбачених законом (т.1, а.с.16).
Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, у зв'язку зі зміною зазначеним рішенням органу місцевого самоврядування розмірів нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, що використовується для визначення розміру орендної плати по укладеному між сторонами договору оренди землі, виникли обставини, передбачені пунктом 13 цього договору як підстава для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати.
Згідно із пунктом Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Згідно з частини 1 статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України також встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Аналогічні правила щодо зміни умов договору оренди землі за взаємною згодою сторін містить і стаття 30 Закону України "Про оренду землі", якою встановлено, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у правовідносинах, що розглядаються судом.
Як вбачається із матеріалів справи згідно зі статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Вказані вище рішення Харківської міської ради №1209/13 від 03.07.2013 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року" та №1269/13 від 25.09.2013 року "Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" є чинними та у встановленому законом порядку не скасовані.
Також, абзацами 1 та 3 пункту 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах що виникають із земельних відносин" роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
З вищенаведеного вбачається, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
В свою чергу, орендна плата за земельну ділянку комунальної власності є регульованою ціною, тому встановлення статтею 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.
Дана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 20.08.2013 року у справі за позовом Запорізького міжрайонного екологічного прокурора в інтересах держави в особі Запорізької міської ради до ПАТ Запорізький абразивний комбінат про стягнення заборгованості та постанові Верховного Суду України від 02.03.2016 року у справі за позовом Харківської міської ради до ПП "Терем" про внесення змін до договору оренди землі.
Доказів врегулювання спірних відносин за взаємною згодою сторін відповідачем до суду не надано.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Обґрунтованість позовних вимог у частині внесення змін до договору шляхом укладання додаткової угоди про визначення розміру із орендної плати, а саме: абзац 1 пункту 5, абзац 2 пункту 9, та пункт ІІ додаткової угоди.
В решті позовних вимог щодо внесення змін у інші пункти договору оренди землі від 12.03.2009 року за № 140967100049, а саме пункту І, пункту 2, абзац 2 пункту 5, абзац 1 пункту 9 додаткової угоди - обґрунтовано відмовлено у зв'язку із необґрунтованістю Харківською міською радою позовних вимог щодо внесення відповідних змін, оскільки вони не стосуються розміру орендної плати.
За таких обставин колегія суддів зазначає, що представником відповідача не спростовано доводів щодо не відправлення на їх адресу пропозиції про зміну умов договору, цей факт спростовується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (т.1 а.с.41, зворотна сторона).
Відповідно до статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Враховуючи наведені обставини справи та норми права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, рішення господарського суду Харківської області від 24.10.2016 р. у справі № 922/2695/16 підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 99, 101, п. 1 ч. 1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду,
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Харківської області від 24 жовтня 2016 року у справі № 922/2695/16 залишити без змін.
Повний текст постанови складено 22.12.2016р.
Головуючий суддя Плахов О.В.
Суддя Здоровко Л.М.
Суддя Шутенко І.А.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2016 |
Оприлюднено | 28.12.2016 |
Номер документу | 63659315 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Плахов О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні