Постанова
від 16.12.2016 по справі 161/5226/16-а
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/5226/16-а

Провадження № 2-а/161/326/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2016 року м. Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого судді Ковтуненка В.В.,

при секретарі Царюк Н.М.,

з участю позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луцьк адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Піддубцівської сільської ради про скасування рішень Піддубцівської сільської ради і зобов'язання прийняти рішення,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаним позовом. Просить суд рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року про відмовлення позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання у власність та рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року про передачу ОСОБА_3 земельної ділянки у власність скасувати . Зобов'язати Піддубцівську сільську раду Луцького району Волинської області прийняти рішення та затвердити поданий ним проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з підстав, викладених в позовній заяві.

Ухвалою суду від 02 вересня 2016 року до участі в справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено ОСОБА_3.

Позивач та його представник в судовому засіданні заявлений позов підтримали з підстав викладених в позовній заяві, просили позов задовольнити.

Представник відповідача, суб'єкта владних повноважень, в судовому засіданні заявлений позов не визнав з підстав викладених в письмових заперечення (а.с. 39-45), просив відмовити в задоволенні позову.

Третя особа в судовому засіданні вважала, що заявлений позов не підлягає до задоволення та заперечувала проти задоволення заявленого позову. В подальшому в судове засідання не з'явилася, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлялася належним чином, подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутності.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується заявлений адміністративний позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи у їх сукупності і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що заявлений позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 116 Земельного Кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до частини 6 статті 118 Земельного Кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Відповідно до частини 7 статті 118 Земельного Кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Судом при розгляді справи встановлено, що рішенням Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 24/16 від 16 квітня 2014 року (а.с. 15) надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,2000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_1 в селі Піддубці.

Відповідно до частини 7 статті 118 Земельного Кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Також судом встановлено, що у відповідності до рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 24/16 від 16 квітня 2014 року ФОП ОСОБА_4 на замовлення ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в селі Піддубці Луцького району Волинської області (а.с. 12-30).

Відповідно до частини 13 статті 118 Земельного Кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Також судом встановлено, що рішенням Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року «Про відмовленні у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання у власність» відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 площею 0,1526 га, яка знаходиться в селі Піддубці, Луцького району, Волинської області для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (а.с. 49).

Вказане рішення прийнято відповідачем, враховуючи пропозиції комісії з питань економіки, земельної реформи та розвитку підприємництва. При цьому, жодних невідповідностей проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в селі Піддубці Луцького району Волинської області вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів відповідачем встановлено не було, що прямо вбачається із змісту оскаржуваного рішення.

Також судом достовірно встановлено, і це вбачається із змісту письмових заперечень відповідача та не заперечувалось представником відповідача, що підставою для відмови ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання у власність земельної ділянки була заява ОСОБА_3 про передачу їй земельної ділянки для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд, як особі, якій гарантується першочергове право на отримання земельної ділянки. При цьому, представником відповідача наголошувалось, що у ОСОБА_1 відсутні будь-які пільги.

Однак, вказана позиція представника відповідача суперечить положенням частини 13 статті 118 Земельного Кодексу України, оскільки єдиною підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, однак, не наявність інших осіб, які мають першочергове право на отримання земельної ділянки.

Також судом встановлено, що рішенням Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 31/16 від 26 січня 2016 року встановлено першочерговість у наданні дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сім'ям громадян, що одружились нещодавно, зареєстровані та проживають постійно на території сільської ради та особи, що приймали участь у проведенні антитерористичної операції на сході України.

Також судом встановлено, що рішенням Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року про передачу у власність земельної ділянки передано у власність земельну ділянку ОСОБА_3 за кадастровим номером 0722885000:01:001:4183 площею 0,1526 га, яка знаходиться в селі Піддубці Піддубцівської сільської ради для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд. КВЦПЗ - В.02.02.01 (а.с. 9). Вказане рішення прийнято відповідачем, враховуючи пропозиції комісії з питань економіки, земельної реформи та розвитку підприємництва.

Також судом достовірно встановлено, що рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року про передачу у власність земельної ділянки грубо суперечить положенням статті 118 Земельного Кодексу України та положенням рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 31/16 від 26 січня 2016 року. Оскільки, судом при розгляді справи встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером 0722885000:01:001:4183 площею 0,1526 га, передана у власність ОСОБА_3 Піддубцівською сільською радою Луцького району Волинської області на підставі поданої ОСОБА_3 заяви. При цьому, судом достовірно встановлено, що ОСОБА_3 не зверталась до Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області з клопотанням про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; Піддубцівською сільською радою Луцького району Волинської області такий дозвіл ОСОБА_3 не надавався, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд на замовлення ОСОБА_3 не розроблявся та не затверджувався відповідачем.

Таким чином, взагалі незрозуміло, на підставі чого відповідачем було винесено рішення № 4/20 від 23 лютого 2016 року про передачу у власність земельної ділянки. Оскільки ОСОБА_3 не вчинила жодних дій, передбачених статтею 118 Земельного Кодексу України та спрямованих на одержання безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності. Крім того, всупереч рішенню Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 31/16 від 26 січня 2016 року, ОСОБА_3 не належить до категорії осіб, для яких встановлено першочерговість у наданні дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Оскільки остання не є особою, що приймала участь у проведенні антитерористичної операції на сході України, а є членом сім'ї такої особи.

Крім того, судом встановлено, що рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року та рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року були прийняті відповідачем, керуючись пунктом 12 розділу 10 перехідних положень Земельного Кодексу України. Однак, пункт 12 розділу 10 перехідних положень Земельного Кодексу України виключено на підставі Закону № 5245-VI від 06.09.2012 року.

Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року та рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року були прийняті відповідачем з грубим порушенням положень статті 118 Земельного Кодексу України, а також керуючись пунктом 12 розділу 10 перехідних положень Земельного Кодексу України, який втратив чинність. А тому за таких обставин, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову шляхом визнання протиправними та скасування рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року та рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року.

При цьому, підлягає до часткового задоволення позовна вимога про зобов'язання Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області прийняти рішення та затвердити поданий ним проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з наступних підстав.

Частиною 6 статті 118 ЗК України визначено порядок отримання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян в межах безоплатної приватизації. Громадяни зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарські будівель і споруд (присадибної ділянки) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Цією ж статтею визначено порядок та строки розгляду клопотання щодо надання власність громадянам земельних ділянок державної та комунальної власності. Згідно цього порядку відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Суд при розгляді справи по суті не повинен перебирати на себе функції і повноваження інших органів державної влади. А також не наділений правом давати вказівки відповідачу щодо необхідності прийняття ним наперед визначеного рішення на користь сторін по справі. А тому за таких обставин суд приходить до висновку про часткове задоволення вказаної позовної вимоги шляхом зобов'язаня Піддубцівської сільської ради Луцького району винести на засідання чергової сесії Піддубцівської сільської ради Луцького району питання щодо розгляду проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки ОСОБА_1 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,1526 га, та прийняття відповідного вмотивованого рішення у відповідності до вимог ст. 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що позивачем при зверненні до суду було понесено та документально підтверджено судові витрати по сплаті судового збору в сумі 551,20 гривень (а.с. 1). А тому за таких обставин, суд приходить до висновку про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області на користь ОСОБА_1 понесених і документально підтверджених судових витрат по сплаті судового збору в сумі 551,20 гривень.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 81, 116, ст. 118, ЗК України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 2, 71, 158-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Піддубцівської сільської ради, третя особа ОСОБА_3 про скасування рішень Піддубцівської сільської ради і зобов'язання прийняти рішення - задовольнити частково.

Рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/19 від 23 лютого 2016 року «Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання у власність»про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 площею 0,1526 га, яка знаходиться в селі Піддубці Піддубцівської сільської ради Луцького району для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд визнати протиправним та скасувати.

Рішення Піддубцівської сільської ради Луцького району Волинської області № 4/20 від 23 лютого 2016 року «Про передачу у власність земельної ділянки» про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_3 за кадастровим номером 072288500:01:001:4183 площею 0,1526 га, яка знаходиться в селі Піддубці Піддубцівської сільської ради Луцького району для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, господарських будівель і споруд. КВЦПЗ - В.02.02.01 - визнати протиправним та скасувати.

Зобов'язати Піддубцівську сільську раду Луцького району винести на засідання чергової сесії Піддубцівської сільської ради Луцького району питання щодо розгляду проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки ОСОБА_1 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,1526 га., та прийняти відповідне вмотивоване рішення у відповідності до вимог ст. 118 Земельного кодексу України.

Стягнути з місцевого бюджету Піддубцівської сільської ради Луцького району на користь ОСОБА_1 понесених і документально підтверджених судових витрат по сплаті судового збору в сумі 551,20 гривень.

В задоволенні решти позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Луцький міськрайонний суд Волинської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя: В.В. Ковтуненко

Постанова в повному об'ємі складена

23 грудня 2016 року.

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення16.12.2016
Оприлюднено30.12.2016
Номер документу63678130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —161/5226/16-а

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 17.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні