Постанова
від 05.12.2016 по справі 729/1240/16-а
БОБРОВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 729/1240/16-а р.

2-а/729/95/16 р.

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 грудня 2016 р. Суддя Бобровицького районного суду Кузюра В.І., розглянувши в порядку скороченого провадження позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Бобровицькому районі Чернігівської області, Управління соцзахисту населення Бобровицької РДА про визнання неправомірними відмов у наданні довідки про заробітну плату і перерахунку пенсії, та зобов»язання вчинити певні дії щодо перерахунку щомісячної державної пенсії за віком,-

в с т а н о в и в:

Позивач звернулася із адміністративним позовом до Управління ПФУ в Бобровицькому районі Чернігівської області та Управління соцзахисту населення Бобровицької РДА про визнання неправомірними відмов у наданні довідки про заробітну плату і перерахунку пенсії, та зобов»язання вчинити певні дії щодо перерахунку щомісячної державної пенсії за віком в якому просить зобов»язати Управління соціального захисту населення Бобровицької РДА надати довідку про підвищену заробітну плату спеціаліста 1 категорії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09. 12. 2015 року № 1013 « Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів », тобто працюючому державному службовцю по посаді, яку займала перед виходом на пенсію. Визнати незаконними дії Управління Пенсійного фонду України в Бобровицькому районі щодо відмови у проведенні перерахунку пенсії та зобов»яання здійснити перерахунок раніше призначеної пенсії відповідно до Закону України « Про державну службу » в редакції, чинній на день призначення пенсії та Постанови Кабінету Міністрів України від 31. 05. 2000 № 865 « Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії », в редакції, чинній на день призначення пенсії у зв»язку з підвищенням розміру посадових окладів працюючим державним службовцям згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09. 12 2015 № 1013 « Про упорядкування структури заробітної плати , особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів « у розмірі 80 % заробітної плати державного службовця відповідної посади, за останнім місцем роботи на державній службі.

Управління соціального захисту населення Бобровицької РДА та Управління ПФУ в Бобровицькому районі Чернігівської області подали письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просять в задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що їхні дії щодо ненадання довідки про заробітну плату та відмову у здійсненні позивачу перерахунку пенсії відповідають нормам чинного законодавства.

З»ясувавши обставини справи та перевіривши їх письмовими доказами, суд приходить до даких висновків.

Судом встановлено та підтверджено, що позивач ОСОБА_1 з 04. 01. 2000 року перебуває на обліку в УПФ України Бобрвицького району Чернігівської області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України « Про державну службу» в розмірі 80 % від заробітної плати.

21. 10. 2016 року позивач звернулася до УПФУ із заявою щодо проведення перерахунку раніше призначеної пенсії відповідно до Закону України « Про державну службу » запросивши довідку про заробітну плату в Управлінні соціального захисту населення Бобровицької РДА, згідно наказу Міністерства праці та соціальної політики України, Головного управління державної служби України від 03. 12. 2003 № 319/144, начальнику відділу-головному бухгалтеру Бобровицького районного центру зайнятості, з якої позивач вийшла на пенсію, за посадовим окладом до посади керівних працівників у межах відповідної категорії у відповідному органі станом на 01 грудня 2015 року « п. 5 Постанови КМУ від 30 травня 2000 року № 865 », врахувавши в довідці складові заробітної плати для перерахунку пенсії призначеної відповідно до Закону України « Про державну службу » від 16 грудня 1993 року № 3723-12 в редакції, чинній на день призначення.

Листом № 20/03/Т від 28. 10. 2016 року УПФ України в Бобровицькому районі Чернігівської області відмовило позивачу в задоволенні зазначеної заяви, з посиланням на відсутність правових підстав для перерахунку пенсії, що послужило підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.

Відповідно до ст. 37 Закону України « Про державну службу » ( в редакції чинній на час призначення пенсії ) на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством України пенсійного віку, за наявності загального трудового стажу для чоловіків - не меншу 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років. Зазначеним особам призначаються пенсії в розмірі 80 відсотків суми їх посадового ( чинного ) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим законом, без обмеження граничного розміру пенсії. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на 1% заробітку, але не більше 90 відсотків посадового ( чинного ) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим Законом, без обмеження граничного розміру пенсії.

Законом України № 432 від 16. 01. 2003 року Закон України « Про державну службу » доповнено статтею 37-1, відповідно до якої встановлено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв»язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.

Перерахунок здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховується збір на обов»язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

До 01. 05. 2016 року пенсійне забезпечення державних службовців було врегульоване зазначеними нормами Закону України « Про державну службу » від 16. 12. 1993 № 3723-ХІІ.

З 01. 05. 2016 року набрав чинності закон України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 № 889-VIII.

У взв»язку з набуттям чинності Закону України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 року № 889-VIII, положення Закону « Про державну службу» від 16. 12. 1993 року № 3723-ХІІ втратили чинність норми, якими було врегульоване пенсійне забезпечення державних службовців.

Відповідно до ст. 90 Закону України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 року, яка набрала чинності з 01.05. 2016 року, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України « Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування ». Таким чином, з 01. 05. 2016 року Законом України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 року, по - іншому врегульовані правовідносини, пов»язані із пенсійним забезпеченням державних службовців. Закон України « Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування » від 09. 07. 2003 року не містить такої підстави для перерахунку пенсії, як підвищення заробітної плати працюючих державних службовців.

Отже враховуючи припис ст. 90 Закону України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 року та Закону України « Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування » від 09. 07. 2003 року, з 01. 05. 2016 року відсутні підстави для перерахунку пенсії державним службовцям у зв»язку з підвищенням заробітної плати працюючих державних службовців.

Позивач звернулася до УПФ України в Бобровицькому районі Чернігівської області із заявою про перерахунок раніше призначеної пенсії 28 жовтня 2016 року відповідно до Закону України « Про державну службу » в редакції, чинній на день призначення пенсії та Постанови Кабінету Міністрів України від 31. 05. 2000 № 865 « Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії », в редакції, чинній на день призначення пенсії у зв»язку з підвищенням розміру посадових окладів працюючим державним службовцям згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09. 12 2015 № 1013 « Про упорядкування структури заробітної плати , особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів « у розмірі 80 % заробітної плати державного службовця відповідної посади, за останнім місцем роботи на державній службі.

Таким чином, виходячи з того, що заяву про перерахунок пенсії подано позивачем після 01. 05. 2016 року, відповідачем обґрунтовано відмовлено в проведенні такого перерахунку.

Крім того, постановою КМУ від 09. 12. 2015 року № 1013 « Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів », яка діє з 15. 12. 2015 року, та на яку позивач посилається в обґрунтування позовних вимог, було внесено зміни до постанови КМУ від 31. 05. 2000 № 865, а саме, виключено п. 4, яким було визначено умови перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України « Про державну службу » від 10. 12. 2015 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14. 09. 2016 № 622 « Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб » постанова № 865 втратила чинність.

Постановою Кабінету міністрів України від 09. 12. 2015 року № 1013, на яку посилається позивач при вирішенні питання про задоволення його позовних вимог, регламентовано лише питання щодо упорядкування структури заробітної плати та її індексації працюючим державним службовцям і не передбачено ані можливості, ані механізму перерахунку пенсії державного службовця у зв»язку зі зміною розміру заробітної плати.

Таким чином, з 15 грудня 2015 року діючим законодавством України не визначено суб»єктивного права, як і не передбачено підстав, порядку реалізації, обов»язку органів Пенсійного фонду України щодо перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України « Про державну службу».

На час звернення позивача до управління Пенсійного фонду із заявою про перерахунок пенсії, Кабінетом Міністрів України відповідний нормативно - правовий акт не було прийнято.

Оскільки, чинним законодавством України скасовано право на перерахунок призначених пенсій державних службовців у зв»язку з підвищенням окладів з 01. 01. 2015 року, а кабінетом Міністрів України не визначено умов та порядок проведення такого перерахунку, жодних підстав для проведення перерахунку призначеної пенсії, суд не вбачає.

Щодо видачі довідки, то постановою правління Пенсійного фонду України від 04. 07. 2016 № 15-2 скасовано форми довідок, затверджені постановою правління Пенсійного фонду України від 04. 09. 2013 № 15-1, тобто підстав для видачі довідки, суд також не вбачає.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов»язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

У рішеннях Конституційного суду України від 16. 04. 2009 року № 7рп/2009 ( пункт 4.1 ) та від 03. 10. 1997 № 4-зп ( пункт 3 ) роз»яснено, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас урегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайно є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується одно предметний акт. Який діяв у часі раніше.

Відповідно до ст. 5 КАС України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюються відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Аналізуючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 не обґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 5, 6-11, 18, 69-71, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Бобровицькому районі Чернігівської області, Управління соцзахисту населення Бобровицької РДА про визнання неправомірними відмов у наданні довідки про заробітну плату і перерахунку пенсії, та зобов»язання вчинити певні дії щодо перерахунку щомісячної державної пенсії за віком - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Бобровицький районний суд Чернігівської області, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

СудБобровицький районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено30.12.2016
Номер документу63701314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —729/1240/16-а

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 02.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 05.12.2016

Адміністративне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Кузюра В. О.

Постанова від 21.11.2016

Адміністративне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Кузюра В. О.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Кузюра В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні