Рішення
від 26.12.2016 по справі 910/22898/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.12.2016Справа №910/22898/16

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Атлантік"

до 1. Міністерства оборони України

2. Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ"

за участю Генеральної прокуратури України

про визнання недійсними результатів відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі, визнання недійсним договору

Суддя Цюкало Ю.В.

Представники учасників судового процесу:

прокурор: Глуб Є.В. - за довіреністю від 15.01.2016 року;

від позивача: не з'явились;

від відповідача-1: Кривошея Д.А. - за довіреністю від 30.12.2015 року;

від відповідача-2: не з'явились.

В судовому засіданні 26 грудня 2016 року, відповідно до положень ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

СУТЬ СПОРУ:

В грудні 2016 року до Господарського суду м. Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Атлантік" (позивач) до Міністерства оборони України (відповідач-1), Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" (відповідач-2) про:

- визнання недійсними результати відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-a, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за рішенням тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо прийняття рішення про намір укласти договір за переговорною процедурою закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродуктів) від 02.12.2016 року № 75/469/7, відповідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю "Вог Аеро Джет" визнано переможцем переговорної процедури на закупівлю палива дизельного ДТ-З-К5, клас 2: за лотом 6 у кількості 4 500,00 тонн за ціною 20 635,50 грн. з ПДВ на загальну вартість товару 92 859 750,00 грн. з ПДВ;

- визнання недійсним Договору закупівлі палива рідинного та газу, олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів, укладений між Міністерством оборони України з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вог Аеро Джет" (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-а, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за лотом 6.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 14.12.2016 року порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 26.12.2016 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.12.2016 року заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Атлантік" про забезпечення позову у справі № 910/22898/16, з урахуванням уточнень, які надійшли до суду 15.12.2016 року, задоволено. Заборонено Міністерству оборони України (03168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, будинок 6, ідентифікаційний код 00034022) та Товариству з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" (04080, м. Київ, вулиця Новокостянтинівська, будинок 18, ідентифікаційний код 38092255) вчиняти будь-які дії спрямовані на виконання Договору про постачання для державних потреб палива рідинного та газу; олив мастильних, для техніки спеціального призначення (за кошти Державного бюджету України) від 15.12.2016 року № 286/1/16/36 за результатами переговорної процедури на закупівлю палива дизельного ДТ-З-К5, клас 2 (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-а, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за лотом 6, до моменту набрання законної сили судовим рішенням у справі.

20.12.2016 року через канцелярію до суду надійшла заява Міністерства оборони України, у якому останнє просило скасувати заходи до забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.12.2016 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.12.2016 року скасовано заходи до забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.12.2016 року у справі № 910/22898/16.

23.12.2016 року через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Генеральної прокуратури України надійшло повідомлення про вступ прокурора у справу.

Клопотання щодо фіксації судового процесу учасниками процесу не заявлялось, у зв'язку з чим, розгляд справи здійснювався без застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу у відповідності до статті 81 1 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до п. 3.9.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року N 18 Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Зважаючи на достатність в матеріалах справи доказів, необхідних для повного та об'єктивного вирішення справи, розгляд справи відбувався з урахуванням положень ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, суд, -

ВСТАНОВИВ:

21.11.2016 року Міністерством оборони України (далі - замовник або відповідач-1) через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу (надалі - сайт Державні закупівлі Прозорро) оприлюднене Оголошення про проведення відбору учасників на предмет закупівлі, код відповідно до державного класифікатора: паливо рідинне та газ; оливи мастильні (нафта, вугілля і нафтопродукти): лот 1 - бензин автомобільний А-95 або еквівалент; лот 2 - бензин автомобільний А-95 або евівалент; лот 3 - бензин автомобільний А-80 або еквівалент; лот 4 - бензин автомобільний А-80 або еквівалент; лот 5 - паливо дизельне Євро (арктичне) або еквівалент; лот 6 - паливо дизельне Євро (арктичне) або еквівалент; лот 7 - масло суміш СМ-9 або еквівалент.

Відповідно до відомостей, які містяться на сайті Державні закупівлі Прозорро учасниками відбору стали: ТОВ "Пром Гарант Плюс", ПП "ОККО-Бізнес Контракт", ТОВ "АВГУСТ ПРОМ", ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ".

21.11.2016 року на веб-порталі Уповноваженого органу ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" була зареєстрована пропозиція на Лот 6. Номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-а.

Відповідно до Витягу із протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) від 28.11.2016 року №75/469/3 членами тендерного комітету за результатами розгляду цінової пропозиції, банківської гарантії та сканованих документів в електронному вигляді на електронному майданчику, було вирішено робочій групі тендерного комітету Міністерства оборони України, провести переговори з ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" щодо закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів за лотами 5 та 6.

Згідно з Витягом з Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо прийняття рішення про намір укласти договір за переговорною процедурою закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) від 02.12.2016 року № 75/469/7 було вирішено прийняти пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" за лотами 5, 6 щодо закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів за переговорною процедурою закупівлі та визначено переможцем переговорної процедури закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів та запропоновано укласти договори з Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" на закупівлю палива дизельного ДТ-З-К5, клас 2: за лотом 5 у кількості 4 674,0 тонн за ціною 20 635,50 грн. з ПДВ на загальну вартість товару 96 450 327,00 грн. з ПДВ в установлені замовником строки (до 25.12.2016 включно); та за лотом 6 у кількості 4 500,0 тонн за ціною 20 635,50 грн. з ПДВ на загальну вартість товару 92 859 750,00 грн. з ПДВ в установлені замовником строки (до 25.12.2016 включно).

02.12.2016 року в електронній системі закупівель замовником було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з переможцем вказаних торгів ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ".

Міністерством оборони України 16.12.2016 року укладено з ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" Договір № 286/1/16/36 про постачання для державних потреб палива рідинного та газу; олива мастильних, для техніки спеціального призначення (за кошти Державного бюджету України) (за лотом 6) (інформація міститься за посиланням - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-14-001643-a/?lot_id=33b6b11d8a854df38135ca7cf8924d8a#lots).

Позивач вказує, що відповідачем-2 не дотримано ст. 15 Закону України Про публічні закупівлі , оскільки серед документів поданих до цінової пропозиції ТОВ ВОГ АЕРО ДЖЕТ для підтвердження відповідності запропонованої цінової пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника на предмет закупівлі - Лот 6, був наданий паспорт ВАТ Мозирський Нафтопереробний Завод № 1516, паливо дизельне ДТ-3-К5, клас 2 СТБ 1658-2015, який викладений російською мовою.

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають залишенню без задоволення з наступних підстав.

Згідно зі ст. 22 Закону України Про публічні закупівлі тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити:

1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;

3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;

4) кількість товару та місце його поставки;

5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

7) проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов;

8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);

9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);

10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;

11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;

12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

16) прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;

17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.

Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Відповідно до ст. 15 Закону України Про публічні закупівлі під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Відповідно до ч. 4 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації є підставою для відхилення пропозиції учасника.

Правовідносини щодо здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану регулюється Законом України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони .

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 6 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони рішення про запрошення учасника на переговори приймається тендерним комітетом або уповноваженою особою (особами) за результатами відбору, про що повідомляється учасник. Переговори призначаються не раніше ніж на наступний робочий день після прийняття такого рішення. Якщо предмет закупівлі був поділений на частини (лоти), учасник відбору запрошується для участі в переговорах лише щодо тієї частини предмета закупівлі (лота), яка була обрана ним під час участі у відборі.

Як встановлено судом, 21.11.2016 року Міністерством оборони України через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднило Оголошення про проведення відбору учасників на предмет закупівлі, код відповідно до державного класифікатора: паливо рідинне та газ; оливи мастильні (нафта, вугілля і нафтопродукти): лот 1 - бензин автомобільний А-95 або еквівалент; лот 2 - бензин автомобільний А-95 або евівалент; лот 3 - бензин автомобільний А-80 або еквівалент; лот 4 - бензин автомобільний А-80 або еквівалент; лот 5 - паливо дизельне Євро (арктичне) або еквівалент; лот 6 - паливо дизельне Євро (арктичне) або еквівалент; лот 7 - масло суміш СМ-9 або еквівалент.

Згідно з Витягом з Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо прийняття рішення про намір укласти договір за переговорною процедурою закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) від 02.12.2016 року № 75/469/7 було вирішено прийняти пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" за лотами 5, 6 щодо закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів за переговорною процедурою закупівлі та визначено переможцем переговорної процедури закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів та запропоновано укласти договори з Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" на закупівлю палива дизельного ДТ-З-К5, клас 2: за лотом 5 у кількості 4 674,0 тонн за ціною 20 635,50 грн. з ПДВ на загальну вартість товару 96 450 327,00 грн. з ПДВ в установлені замовником строки (до 25.12.2016 включно); та за лотом 6 у кількості 4 500,0 тонн за ціною 20 635,50 грн. з ПДВ на загальну вартість товару 92 859 750,00 грн. з ПДВ в установлені замовником строки (до 25.12.2016 включно).

02.12.2016 року в електронній системі закупівель замовником було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з переможцем вказаних торгів ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ".

16.12.2016 року між Міністерством оборони України та Товариством з обмеженою відповідальністю ВОГ АЕРО ДЖЕТ укладено Договір № 286/1/16/36 про постачання для державних потреб палива рідинного та газу; олива мастильних, для техніки спеціального призначення (за кошти Державного бюджету України) (за лотом 6).

При цьому, у складі цінової пропозиції ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" був наданий для підтвердження відповідності запропонованої цінової пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника на предмет закупівлі - Лот 6, Паспорт Відкритого акціонерного товариства "МОЗИРСЬКИЙ НАФТОПЕРЕРОБНИЙ ЗАВОД" № 1516 Паливо дизельне ДТ-З-К5, клас 2 СТБ 1658-2015, який викладений російською мовою.

В свою чергу, відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони у разі прийняття замовником рішення про застосування переговорної процедури закупівлі відбір учасників здійснюється через електронну систему закупівель у порядку, визначеному цим Законом.

Частиною 1 статті 4 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони встановлено, що замовник відхиляє цінову пропозицію учасника відбору з таких підстав:

1) ненадання або несвоєчасне надання учасником одиниці товару на перевірку відповідності зразку-еталону (якщо подання одиниці товару вимагалося в оголошенні про проведення відбору) та/або іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, зазначеним в оголошенні про проведення відбору, або документів про підтвердження відповідності товару, роботи чи послуги технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначеним замовником;

2) невідповідність товарів, робіт чи послуг учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;

3) відсутність підтвердження подання забезпечення цінової пропозиції (якщо подання забезпечення вимагалося замовником в оголошенні про проведення відбору);

4) відмова або неучасть учасника відбору в переговорах, призначених замовником, у визначену замовником дату їх проведення;

5) відмова учасника відбору від участі в переговорах з ціною / приведеною ціною, поданою ним за результатами проведеного аукціону;

6) невідповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним у статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі";

7) неусунення учасником недоліків у поданих ним документах протягом наступних 24 годин з моменту ознайомлення учасника з такими недоліками під час проведення переговорів;

8) якщо учасник протягом одного року до дати проведення електронного аукціону вчинив порушення в одного й того самого замовника:

не брав участі або відмовився від участі в переговорній процедурі закупівлі до оприлюднення повідомлення про намір укласти договір - більше трьох разів;

відмовився від підписання договору про закупівлю у визначені замовником терміни - більше двох разів;

не виконав умови (умов) договору щодо якості та/або терміну поставлених товарів, виконаних робіт, наданих послуг - більше одного разу.

З урахуванням викладеного, приймаючи до уваги, те що надання у складі цінової пропозиції ТОВ "ВОГ АЕРО ДЖЕТ" для підтвердженням відповідності запропонованої цінової пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника на предмет закупівлі - Лот 6, Паспорту ВАТ "МОЗИРСЬКИЙ НАФТОПЕРЕРОБНИЙ ЗАВОД" № 1516 Паливо дизельне ДТ-З-К5, клас 2 СТБ 1658-2015, який викладений російською мовою, не впливає на хід та результати проведення торгів, судом відхиляється відповідна підстава для визнання недійсними результатів відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-a, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за рішенням тендерного комітету Міністерства оборони України, оформленого Протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо прийняття рішення про намір укласти договір за переговорною процедурою закупівлі палива рідинного та газу; олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродуктів) від 02.12.2016 року № 75/469/7.

Щодо позовної вимоги про визнання недійсним Договору закупівлі палива рідинного та газу, олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів, укладеного між Міністерством оборони України з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вог Аеро Джет" (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-а, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за лотом 6, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч. 1-4 ст. 36 Закону України Про публічні закупівлі договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури.

Договір про закупівлю є нікчемним у разі:

його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону;

його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;

його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв'язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону (ст. 37 Закону України Про публічні закупівлі ).

Статтею 9 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони встановлено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору:

1) в період оскарження процедури закупівлі відповідно до цього Закону;

2) з порушенням строків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв'язку з розглядом скарги органом оскарження;

3) з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі".

Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення його сторонами вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 ст. 203 Цивільного кодексу України (ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України).

Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлені загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину. Зокрема: 1) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; 2) особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; 3) волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; 4) правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; 5) правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Відповідно до п. 2.10. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 29.05.2013 року № 11 Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними у силу припису статті 204 ЦК України правомірність правочину презюмується. Отже, обов'язок доведення наявності обставин, з якими закон пов'язує визнання господарським судом оспорюваного правочину недійсним, покладається на позивача.

Згідно з п. 2.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013 Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що судом не встановлено порушень при проведенні процедури закупівлі, приймаючи до уваги, що інші підстави для визнання недійсним Договору закупівлі палива рідинного та газу, олив мастильних (нафта, вугілля і нафтопродукти) сім лотів, укладеного між Міністерством оборони України з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вог Аеро Джет" (номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2016-11-14-001643-а, опубліковане в електронній системі закупівель 22.11.2016 року) за лотом 6 відповідно до ст.ст. 203, 215 Цивільного кодексу України відсутні, суд дійшов висновку що зазначена позовна вимога підлягає відхиленню.

Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 1 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Частиною 1 статті 15 Цивільного кодексу України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

З урахуванням цих норм, правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Суд повинен установити, чи були порушені, невизнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, і залежно від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 04.02.2015 року у справі № 6-222цс14).

Разом з тим, позивачем не лише не доведено у чому саме полягає незаконність та протиправність дій відповідачів, але також не доведено чим саме такі дії порушили його права або інтереси, враховуючи, зокрема ту обставину, що позивач не являвся учасником процедури закупівлі, що також є підставою для залишення позовних вимог без задоволення.

Судові витрати, відповідно до положень статті 49 Господарського процесуального кодексу України, залишаються за позивачем.

Керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 28.12.2016 року.

Суддя Ю.В. Цюкало

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.12.2016
Оприлюднено03.01.2017
Номер документу63760114
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/22898/16

Ухвала від 03.03.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Рішення від 26.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Цюкало Ю.В.

Ухвала від 21.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Цюкало Ю.В.

Ухвала від 16.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Цюкало Ю.В.

Ухвала від 14.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Цюкало Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні