Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Справа № 483/1649/16-к
Провадження 1-кс/483/529/2016
У Х В А Л А
Іменем України
28 грудня 2016 року м. Очаків
Слідчий суддя Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання т.в.о. начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з начальником Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 , про проведення перевірки,
В С Т А Н О В И Л А :
27 грудня 2016 року т.в.о. начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 звернувся до Очаківського міськрайонного суду Миколаївській області із клопотанням про проведення перевірки.
Своє клопотання слідчий обґрунтовував тим, що ним здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12016150100001100 за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364-1, ч. 1, 2 ст. 366 КК України, вчинених за наступних обставин.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про селянське (фермерське) господарство» (в редакції станом на 1996 рік), селянське (фермерське) господарство є формою підприємництва громадян України, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 вказаного Закону право на створення селянського (фермерського) господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку, виявив таке бажання, має документи, що підтверджують його здатність займатися сільським господарством, та пройшов конкурсний відбір.
23 січня 1996 року на підставі розпорядження Очаківської районної ради народних депутатів № 8 ОСОБА_5 виданий державний акт на постійне користування земельною ділянкою розміром 43,3 га ріллі з земель запасу державної власності в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району для ведення селянського (фермерського) господарства на території Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області.
В період часу з 23 січня по 19 лютого 1996 року, більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_5 , використовуючи право, надане їй ст.ст. 2,4,9 Закону України «Про селянське (фермерське) господарство» (в редакції станом на 1996 рік) створила фермерське господарство «Сана», яке 19 лютого 1996 року зареєстроване Очаківською районною державною адміністрацією Миколаївської області.
Голова ФГ «Сана» ОСОБА_6 , відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою юридичної особи приватного права, тобто особою, яка постійно здійснює функції представника на підприємстві та обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про фермерське господарство» (в редакції Закону станом на 2004 рік), членами фермерського господарства можуть бути подружжя, їх батьки, діти, які досягли 14-річного віку, інші члени сім`ї, родичі, які об`єдналися для спільного ведення фермерського господарства, визнають і дотримуються положень Статуту фермерського господарства. Членами фермерського господарства не можуть бути особи, які працюють у ньому за трудовим договором (контрактом). Відповідно до ч. 2 ст. З цього Закону, при створенні фермерського господарства одним із членів сім`ї, інші члени сім`ї, а також родичі, можуть стати членами цього фермерського господарства після внесення змін до його Статуту.
17 березня 2003 року Очаківською РДА Миколаївської області зареєстровано зміни Статуту ФГ «Сана», відповідно яких до членів господарства включено ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ..
Після цього, ОСОБА_5 , в період часу з 25 лютого по 09 березня 2004 року, більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, обіймаючи посаду голови ФГ «Сапа», в порушення вимог ст. З Закону України «Про фермерське господарство» від 19 червня 2003 року № 973-ІУ, достовірно знаючи про те, що ОСОБА_11 та ОСОБА_12 не є її родичами чи членами родини, зловживаючи своїми службовими повноваженнями, умисно, з метою незаконного отримання у фактичне володіння двох земельних ділянок державної форми власності площею 12,84 га кожна, із земель, що знаходились в постійному користуванні вищевказаного підприємства, надала державному реєстратору Очаківської РДА Миколаївської області протокол загальних зборів фермерського господарства «Сана» від 25 лютого 2004 року, відповідно до якого незаконно включила до членів ФГ «Сана» ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , а членів господарства ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 виключила.
29 березня 2005 року відповідно до розпорядження Очаківської РДА Миколаївської області членам ФГ «Сана» ОСОБА_11 на підставі заяви від 24 березня 2004 року і ОСОБА_12 на підставі заяви від 24 березня 2004 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо виготовлення правовстановлюючих документів державних актів на право власності на земельні ділянки кожному для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах території Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області.
Після цього, в період часу з 11 по 20 грудня 2007 року, більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_5 , продовжуючи свій злочинний умисел, достовірно знаючи, що ОСОБА_12 помер та на нього неможливо оформити право власності на земельну ділянку, в порушення вимог ст. 3 Закону України «Про фермерське господарство», зловживаючи своїми службовими повноваженнями, умисно, з метою незаконного отримання у фактичне володіння земельної ділянки державної власності площею 12,84 та із земель, що знаходились в постійному користуванні ФГ «Сана», надала державному реєстратору Очаківської РДА Миколаївської області протокол Загальних зборів вищевказаного фермерського господарства від 11.12.2007, відповідно до якого незаконно включила до членів ФГ «Сана» ОСОБА_13 .
В подальшому, в період часу з 20 грудня 2007 року по 15 грудня 2008 року, більш точної дати в ході розслідування не встановлено, нову редакцію статуту ФГ «Сана», ОСОБА_5 використала для виготовлення проектної та технічної документації для відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства і передачі у власність незаконно включеним членам вищевказаного підприємства, ОСОБА_13 і ОСОБА_11
15 грудня 2008 року відповідно до розпорядження № 545 Очаківської РДА Миколаївської області затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянам України ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області із земель ФГ «Сана», відповідно до якого ОСОБА_13 та ОСОБА_11 передано у власність дві земельні ділянки розміром 12,84 га кожна, загальною площею 25,68 га.
Таким чином, в результаті умисних протиправних дій голови ФГ «Сана» ОСОБА_5 з державної власності незаконно відчужено 25,68 га ріллі з земель запасу державної власності загальною вартістю 210832,54 грн, чим спричинено матеріальні збитки державі в особі Очаківської РДА Миколаївської області на вищезазначену суму, що відповідно до примітки 4 ст. 364 КК України, станом на 2008 рік, є тяжкими наслідками.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ЧЧ Очаківського ВИ ГУНГТ зареєстровано рапорт о/у ДЗЕ в Миколаївській області ОСОБА_14 , про те, що в 2016 році голова ФГ «Сана» внесла недостовірні відомості до офіційних документів, а саме: звітності про площі оброблюваних земельних ділянок.
Також встановлено, що ЧЧ Очаківського ВП ГУНГІ зареєстровано матеріали з Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури №1 про те, що посадовими особами ФГ «Сана» протягом 2008 року з метою незаконного відчуження земель розміром 25,6 га із земель держаної власності вартістю 210 832,54 гривні в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району внесено завідомо неправдиві відомості до установчих документів господарства, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам.
Допитаний за вказаним фактом в якості свідка ОСОБА_13 пояснив, що він не є родичем ані ОСОБА_10 , ані ОСОБА_5 . Крім того, ознайомившись із копіями та оригіналами документів щодо отримання у власність земельної ділянки з земель ФГ «Сана», а також документів щодо включення його до членів ФГ «Сана», він пояснив, що підписи в документах йому не належать, про те, що він оформлював проект землеустрою, ОСОБА_13 , не знав, та відповідно ніякі документи не підписував. Крім того, про факт того, що у нього в власності знаходиться земельна ділянка із земель ФГ «Сана» він вперше почув від працівників поліції.
Допитана за вказаним фактом начальник управління Держгеокадастру в Очаківському районі ОСОБА_15 повідомила, що приблизно в 2010 році ОСОБА_5 забрала проект землеустрою для усунення недоліків та до теперішнього часу не повернула. Крім того, при підготовці відповіді на запит в архіві було відшукано технічну документацію, яка на даний час перебуває в управлінні. Крім того, вона додала, що державні акти на даний час громадяни не отримали, а протягом 2008 - 2016 років ОСОБА_5 отримувала довідки про площі земельних ділянок ФГ «Сана» та надавала документи щодо договорів оренди та оброблюваних площ. Крім того, додатково пояснила, що, відповідно до ст. ст. 125. 126 ЗК України, право власності на земельну ділянку ОСОБА_13 та ОСОБА_11 отримують з моменту державної реєстрації процедури реєстрації права власності на підставі витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Враховуючи наявність у ОСОБА_13 та ОСОБА_11 відповідної проектної та технічної документації і той факт, що вони мають відомості в Національній кадастровій системі України, проект затверджений, прийнято рішення про передачу земельних ділянок у власність, фактично ОСОБА_13 та ОСОБА_11 є власниками земельних ділянок. Вказані обставини визначені в законі, а саме: підставою для набуття права власності є рішення органу влади про передачу права власності на майно земельну ділянку. Тобто, юридично вони не є власниками, тому що відомості про їх власність не внесені до Реєстру прав на нерухоме майно, фактично вони є власниками, оскільки щодо оформлення права власності на земельні ділянки вони виконали всі дії та отримали всі юридично вагомі документи (проектно-технічна документація та відповідні розпорядження РДА). Не можна вважати розпаювання земель ФГ закінченим, тому що не відбулась на даний момент державна реєстрація прав власності ОСОБА_13 , та ОСОБА_11 .. Проте вони можуть в будь який момент отримати витяги та зареєструвати право власності, і з цього моменту стати повноправними власниками земельних ділянок. Крім того, ОСОБА_15 пояснила, що вказане розпаювання проводилось, тому що на той час в Перехідних положеннях ЗК України було визначено положення про проведення розпаювання земельних ділянок, що надані ФГ на праві постійного користування (державної власності). При непроведенні розпаювання, земельна ділянка мала б бути орендованої у держави. Проте 2007 -2008 років вказану норму скасовано як неконституційну та відпала необхідність у проведенні розпаювань. Але протягом 2004-2007 років власники (голови та члени) фермерських господарств проводили розпаювання земельних ділянок саме з причини фактичного отримання у власність земельних ділянок. Крім того, частину земельної ділянки (пай) громадянин мав право отримати тільки в разі, якщо раніше не отримував земельну ділянку в якості паю. Також, приблизно у 2009 році, точно не пригадає, коли мала перевірити проектно-технічну документацію та передати реєстраційні картки та документацію із державними актами в Центр ДЗК ( ОСОБА_16 ), але при перевірці документів повідомила ОСОБА_5 , що не має права передати документи до Центру ДЗК на реєстрацію, оскільки вони містять недоліки: а саме: був відсутній проект землеустрою (екземпляр відділу). Тому ОСОБА_15 не надала їй можливості зареєструвати право власності на земельні ділянки. З того часу вона пішла та не поверталась із вказаним питанням. Аналогічні показання надав допитаний як свідок колишній начальник Держкомзему в Очаківському районі ОСОБА_17 .
Оглядом документів технічної документації встановлено, що відповідно до протоколу «об`єктом огляду є документ, що має друковану назву «Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянам України (3 чоловіки) із земель фермерського господарства «Сана» в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області». Документ знаходиться в прошитому та пронумерованому вигляді, має світло-зелену обкладинку та штампи із реєстраційними номерами. На титульній сторінці (обкладинці) олівцем виконано напис «Проект., найти!!!...д/а ОСОБА_18 ...Де проект?». На першій сторінці документів знаходяться друковані написи «договір № 5025/1 від 21.12.2005р. Замовник: голова ФГ «Сана» ОСОБА_5 ». На сторінці 11 знаходиться заява від 04.02.2009р. від ОСОБА_5 із текстом «прошу розробити технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на землю громадянам (3 чоловіки) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель фермерського господарства «Сана» в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області». На сторінці 13 знаходиться документ «Висновок Очаківського районного відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури». В документів зазначено «на виконання земельних ділянок, наданих у власність громадам України - членам СФГ «Сана», згідно розпорядження Очаківської РДА від 15.12.2008 № 545 громадянам ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 » для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель фермерського господарства «Сана» в межах Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області. Аналогічні документи знаходяться в матеріалах документації».
Відповідно до протоколу тимчасового доступу, в архіві Очаківської РДА міститься розпорядження Очаківської РДА Миколаївської області № 80 від 29.03.2005р., відповідно до якого членам ФГ «Сана» ОСОБА_11 на підставі заяви від 24.03.2004р. і ОСОБА_12 на підставі заяви від 24.03.2004р. надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо виготовлення правовстановлюючих документів державних актів на право власності на земельні ділянки кожному для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах території Кам`янської сільської ради Очаківського району Миколаївської області.
Тобто, виходячи із викладеного, фактично наявні матеріали про те, що Очаківська РДА надала дозвіл на розробку проекту землеустрою ОСОБА_12 а затвердила проект власним розпорядженням ОСОБА_13 ..
Таким чином, в ході досудового розслідування виникла необхідність в залученні спеціалістів та проведення фактичної перевірки достовірності та правильності проведення процедури розпаювання земель ФГ «Сана», за питаннями: чи є закінченим розпаювання земельних ділянок ФГ «Сана», чи є фактичними власниками земельних ділянок розмірами 12,84 га кожна в межах Кам`янської сільської ради із земель ФГ «Сана» ОСОБА_11 та ОСОБА_13 , чи правильно розроблена проектно-технічна документація ТОВ «Обласний земельно-кадастровий центр», які наслідки юридичного та фактичного характеру є у тому, що земельні ділянки, що належать ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 зареєстровані в національній кадастровій системі та відображені у Публічній кадастровій карті України, чи можуть вказані громадяни в будь-який момент зареєструвати право власності на земельні ділянки.
В судовому засіданні слідчий підтримав зазначене клопотання.
Згідно з ч. 1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши документи клопотання, дійшла такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Враховуючи вказані обставини, з метою перевірки вищезазначених фактів, в межах розслідування кримінального провадження, а також з метою повного, всебічного та об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, суд приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити, надавши дозвіл на проведення вказаної перевірки.
На підставі викладеного, керуючись п. 4 ч. 2 ст. 40, ст.ст. 91-93 КПК України,
У Х В А Л И Л А :
Клопотання т.в.о. начальника СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з начальником Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 , про проведення перевірки задовольнити.
Призначити перевірку в період з 28 грудня 2016 року по 06 січня 2017 року, проведення якої доручити Головному Управлінню Держгеокадастру в Миколаївській області з питань:чи є закінченим розпаювання земельних ділянок ФГ «Сана», чи є фактичними власниками земельних ділянок розмірами 12,84 га кожна в межах Кам`янської сільської ради із земель ФГ «Сана» ОСОБА_11 та ОСОБА_13 , чи правильно розроблена проектно-технічна документація ТОВ «Обласний земельно-кадастровий центр», які наслідки юридичного та фактичного характеру є у тому, що земельні ділянки із кадастровими номерами 4825181200:04:000:0316, 4825181200:04:000:0317, 4825181200:04:000:0318, що належать ОСОБА_10 (ІНН: НОМЕР_1 ), ОСОБА_11 (ІНН: НОМЕР_2 ), ОСОБА_13 (ІНН: НОМЕР_3 ) зареєстровані в національній кадастровій системі та відображені у Публічній кадастровій карті України, чи можуть вказані громадяни в будь-який момент зареєструвати право власності на земельні ділянки, якщо так, то який порядок вказаних дій.
Строк дії ухвали визначити до 29 січня 2017 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 63763473 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Казанлі Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні