Постанова
від 28.11.2016 по справі 808/2847/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2016 року (15 год. 55 хв.)Справа № 808/2847/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О., при секретарі Фесик А.В.,

за участю представників позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

до Приватного підприємства Бриз

про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації, -

ВСТАНОВИВ:

30.09.2016 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства Бриз (далі - відповідач), в якому просив застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації нічного клубу ХХХ .

Позивач у судовому засіданні на позовних вимогах наполягав та просив їх задовольнити. Крім того, зазначив, що посадовими особами позивача було проведено планову перевірку відповідача на предмет додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, під час якої були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. За результатами перевірки фахівцями позивача складено акт від 19.09.2016 № 45. За час розгляду справи відповідачем частково усунені виявлені порушення.

Відповідач у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та зазначив, що ним були частково усунуті порушення, встановлені позивачем. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 12.09.2016 по 19.09.2016 року відповідно до законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки посадовими особами Головного управління ДСНС України у Запорізькій області було проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання Приватного підприємства Бриз (код ЄДРПОУ 22121069), а саме: нічного клубу ХХХ , який розташований за адресою: вул. Чернишевського, 54, м. Мелітополь.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 19.09.2016 № 45.

Відповідно до вказаного акту перевірки позивачем встановлено наступні порушення:

1. Приміщення не обладнані системами протипожежного захисту, відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . Відповідно до п.1.2. розділу V наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні будівлі, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту.

2. Не проводиться технічне обслуговування систем протипожежного захисту, відповідно вимогам ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . Відповідно до п. 1.4. розділу V наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , повинно проводитися технічне обслуговування систем протипожежного захисту, відповідно вимогам ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .

3. Тривожні сповіщення від приладів приймально- контролюючих пожежних систем протипожежного захисту будівлі будинку не виведено на пульт пожежного спостерігання. Відповідно до п. 5.8. ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , тривожні сповіщення від приладів приймально- контрольних пожежних систем протипожежного захисту будівлі повинні бути виведені на пульт пожежного спостерігання.

4. Відсутня система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . Відповідно до додатка Б п. 6.1. ДБН В.2.5-56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту , повинна бути встановлена система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.

5. Відсутня система проти димного захисту з приміщень, які не мають природного освітлення, з тимчасовим перебуванням 50 і більше осіб, відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . Відповідно до п. 10.2.4 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , повинна бути встановлена система проти димного захисту приміщень, які не мають природного освітлення, з тимчасовим перебуванням 50 і більше осіб.

6. Допущено встановлення світильників в підвісній стелі з облицювання з матеріалів груп горючості Г3,Г4. Місця прилягання цих світильників виконано без захисту негорючим теплоізоляційним матеріалом або матеріалом групи горючості Г1. Відповідно до п. 1.11 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , при встановленні світильників на підвісній стелі з облицювання з матеріалів груп горючості Г3,Г4, місця прилягання цих світильників треба захистити негорючим теплоізоляційним матеріалом або матеріалом групи горючості Г1.

7. Допущено відкрите прокладання незахищених проводів та захищених проводів з оболонками із горючих матеріалів по горючим основам. Відстань від них до горючих основ (конструкцій) становить менш ніж 0,01 метра. Відповідно до п. 1.12 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , відкрите прокладання незахищених проводів та захищених проводів з оболонками із горючих матеріалів повинно дорівнювати відстані від них до горючих основ (конструкцій) не менше 0,01 метра. У разі неможливості забезпечити вказану відстань проводи слід відокремити від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку приводу не менше ніж на 0,01 метра. Приховане прокладання таких проводів повинно бути ізольовано від горючих основ (конструкцій) суцільним шаром негорючого матеріалу та підтверджено актом проведення прихованих робіт.

8. Допущено встановлення електрощита зі ступенем захисту оболонок менше ІР44 на відстані менше 1 м. від горючих матеріалів. Відповідно до п. 1.9 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , встановлення електрощита зі степенем захисту оболонок менше ІР 44 відстань повинна дорівнювати не менше 1 м. від горючих матеріалів.

9. Допущена експлуатація проводів з пошкодженою ізоляцією. Відповідно до п. 1.18 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , забороняється експлуатація проводів з пошкодженою ізоляцією.

10. Допущено з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискання. Відповідно до п. 1.6 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів повинно виконуватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискання.

11. Допущено улаштування та експлуатація тимчасових електромереж. Відповідно до п. 1.8 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , забороняється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж.

12. Електрощити, групові електрощитки не захищено автономними системами пожежогасіння та не оснащено схемами підключення споживачів з пояснювальними написами і не вказано номінальний струм апарату захисту (плавкої вставки). Відповідно до п. 1.16 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , електрощити, групові електрощитки повинні бути захищені автономними системами пожежогасіння та оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним номінальний струм апарату захисту (плавкої вставки).

13. Допущено встановлення розеток, вимикачів та інших подібних апаратів, пристроїв на горючі основи, без підкладення під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менш ніж на 0,01 м. Відповідно до п. 1.17 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , встановлення розеток, вимикачів та інших подібних апаратів, пристроїв на горючі основи, повинно здійснюватись з підкладенням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менш ніж на 0,01 м. негорючі основи під електророзетками, вимикачами та перемикачами слугують для захисту горючого облицювання від перегрівання або короткого замикання. За відсутності таких конструкцій є ризик загоряння горючого облицювання, що є загрозою для життя людини.

14. Не проведено замір опору ізоляції і не перевірено спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання. Відповідно до п. 1.20 розділу IV наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ, повинні проводитись заміри опор ізоляції і перевірятися спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

15. Допущено опорядження стін та стель з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2,В2,Д2,Т2. Відповідно до п. 2.17 розділу IІІ наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , у приміщеннях громадського призначення, в яких можливе перебування 52 і більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2,В2,Д2,Т2- для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб.

16. Пожежний кран - комплект не укомплектовано пожежним рукавом і стволом однакового з ним діаметром. Не проведено технічне обслуговування і перевірка працездатності пожежного крану- комплекту шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналу обліку технічного обслуговування. Відповідно до п. 2.2 розділу V наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , пожежний кран - комплект повинен бути укомплектовано пожежним рукавом і стволом однакового з ним діаметром. Технічне обслуговування і перевірка працездатності пожежного крану- комплекту повинна бути виконана шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналу обліку технічного обслуговування.

17. Не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників. Відповідно до п. 3.17 розділу V наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , технічне обслуговування вогнегасників повинно відповідати до Правил експлуатації вогнегасників.

18. Улаштовано на шляхах евакуації грати. Відповідно до п. 2.37 розділу ІІІ наказу МВС України від 30.12.2014 № 1417 Правила пожежної безпеки в Україні , забороняється улаштування на шляхах евакуації пристроїв, які перешкоджають вільній евакуації людей.

Акт перевірки складено та підписано в присутності директора ПП Бриз ОСОБА_4, якому 19.09.2016 вручено один примірник.

Відповідно до статті 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон України №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

За приписами частини 1 статті 4 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною 5 статті 4 Закону України №877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно до частини 11 статті 4 Закону України №877-V плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Згідно частини 1 статті 5 Закону України №877-V планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

За правилами частини 4 статті 5 Закону України №877-V органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.

Судом досліджено направлення на проведення перевірки від 01.09.2016 №04/2-1/7207, яке направлялось телефонограмою директору ПП Бриз ОСОБА_4 до відома та було прийнято ним особисто 01.09.2016.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Частиною 1 статті 7 Закону України №877-V передбачено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

В матеріалах справи міститься дані про посвідчення на проведення перевірки від 01.09.2016 № 2443 про проведення планової перевірки нічного клубу ХХХ ПП Бриз щодо додержання вимог у сферах пожежної і техногенної безпеки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою (частина 2 статті 7 Закону України №877-V).

За приписами частини 6 статті 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості:

- дату складення акта;

- тип заходу (плановий або позаплановий);

- вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

- предмет державного нагляду (контролю);

- найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;

- найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи-підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Судом встановлено, що позивачем при проведенні перевірки виконані приписи вищевказаних статей. Відповідачем акт перевірки підписаний без зауважень та отриманий, про що свідчить відповідна відмітка на такому акті перевірки.

Частиною 7 статті 7 Закону України №877-V встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи вищевикладене та обставини справи, оскільки позивачем при плановій перевірці відповідача були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, суд дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для задоволення позову.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Так, судом встановлено та представником відповідача підтверджено, що останнім вжито певних заходів щодо усунення виявлених порушень норм пожежної та техногенної безпеки. А саме: складено акт № 517 щодо виконання робіт (надання послуг) з технічного обслуговування вогнегасників; укладено договір на виробництво робіт з технічного обслуговування вогнегасників; укладено договір на виробництво проектних робіт протипожежної системи захисту; укладено договір на виробництво монтажних робіт системи протипожежного захисту; проведено перевірку силових та освітлювальних приладів, згідно якої опор ізоляції силової та освітлювальних проводок відповідає вимогам ПУЭ та ПТЭП; проведено перевірку повного опору петлі фаза-нуль, згідно якої час спрацьовування захисту, кратність спрацьовування захисту задовольняє вимогам ПУЭ і ПТЭП; проведено вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах і заземленнях магістралей і устаткування, згідно яких величина опору контуру заземлення та металозв»язків відповідає вимогам ПУЭ і ПТЭП. Водночас, відповідачем усунуто не усі виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Доказів на усунення решти вимог акту перевірки від 19.09.2016 відповідач не надав.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до приписів частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 94, 158- 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Застосувати до ПП Бриз заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації нічного клубу ХХХ ПП Бриз , розташованого за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, вул.. Чернишевського, 54 шляхом відключення від електричної мережі, за винятком робіт, пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства, до повного усунення зазначених порушень.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.О. Нестеренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2016
Оприлюднено03.01.2017
Номер документу63788471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2847/16

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 17.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Постанова від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 02.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні