Ухвала
від 26.12.2016 по справі 19/128
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

26 грудня 2016 року м. ПолтаваСправа № 19/128

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Ясиновського І.Г.,

за участю: секретаря судового засідання - Петренко О.В.,

представника заявника - ОСОБА_1

представника Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Управління державної казначейської служби України у Решетилівському районі Полтавській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі № 19/128 за адміністративним позовом Контрольно-ревізійного управління в Полтавській області до Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відділ освіти Решетилівської районної державної адміністрації про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Господарського суду Полтавської області від 24 січня 2008 року в задоволенні позовних вимог Контрольно-ревізійного управління в Полтавській області до Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відділ освіти Решетилівської районної державної адміністрації про стягнення коштів в сумі 51213,80 грн відмовлено.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 грудня 2008 року апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління в Полтавській області залишено без задоволення, постанову Господарського суду Полтавської області від 24 січня 2008 року залишено без змін.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 19 липня 2011 року постанову Господарського суду Полтавської області від 24 січня 2008 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 грудня 2008 року скасовано, позов задоволено, стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації до загального фонду Державного бюджету України кошти в сумі 51213,80 грн.

18 серпня 2011 року Господарським судом Полтавської області видано виконавчий лист.

Постановою відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області від 08 травня 2012 року відкрито виконавче провадження.

17 квітня 2013 року органом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачу на підставі пункту 9 частини першої статті 47 Закону України "Про виконавче провадження".

14 листопада 2016 року Управління державної казначейської служби України у Решетилівському районі Полтавській області звернулось до господарського суду Полтавської області із заявою про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі № 19/128, мотивованою відсутністю механізму стягнення коштів за кодом тимчасової класифікації видатків 090210, оскільки фінансування видатків на пільги за вищевказаним кодом проводяться за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету лише в безготівковій формі на умовах взаємозаліків, що унеможливлює виконання судового рішення щодо стягнення коштів.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2016 року вищевказану заяву призначено до судового розгляду.

В обґрунтування своєї заяви ініціатор звернення вказував на те, що механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 45) "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" (далі Порядок).

Управлінням Казначейства у Решетилівському районі Полтавської області проводилось листування з Управлінням праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації з приводу вжиття заходів для встановлення асигнувань, спрямованих на виконання судового рішення від 24 січня 2008 року у справі № 19/128.

Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації повідомило орган казначейського обслуговування, що кошти в сумі 51213,80 грн за своєю природою являють собою зайво нараховані пільги за профознакою працівникам освіти, виявлені при перевірці Контрольно-ревізійного відділу в Решетилівському районі (акт №21-01/21 від 27 вересня 2005 року) в частині врахування права пільгових категорій громадян на податкову соціальну пільгу та розміру доходів і розміру наданих пільг у відповідності до Закону України "Про Державний бюджет на 2005 рік".

Фінансування зазначених пільг проводиться по КТКВ 090210 "Пільги пенсіонерам з числа спеціалістів із захисту рослин, передбачені частиною 4 статті 20 Закону України "Про захист рослин", громадянам, передбачені статтею 77 Основ законодавства про охорону здоров'я, частиною 5 статті 29 Закону України "Про культуру", частиною 2 статті 30 Закону України "Про бібліотеки та бібліотечну справу", статтею 57 Закону України "Про освіту", на безоплатне користування житлом, опаленням та освітленням", шляхом субвенції з державного бюджету за КЕКВ 2730 "Інші виплати населенню".

Відповідно пункту 8 статті 7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.

Фінансування пільг за професійною ознакою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 року № 20 "Про затвердження Порядку перерахування деяких субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій" проводяться по КТКВ 090210 за рахунок коштів субвенції з державного бюджету лише на підставі спільних протокольних рішень шляхом схемних взаємозаліків у безготівковій формі, що відповідно унеможливлює провести стягнення коштів за минулий період (січень-квітень 2005 року).

Тобто, враховуючи вищевикладене примусове стягнення коштів згідно виконавчого листа Господарського суду Полтавської області від 18 серпня 2011 року № 19/128 з рахунків управління праці неможливе.

Також управлінням праці та соціального захисту населення 01 березня 2016 року подано запит до Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Полтавській області щодо актуальності та чинності вищезазначеного виконавчого листа.

Відділом примусового виконання рішень повідомлено, що фінансування пільг по зазначеному коду тимчасової класифікації видатків здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 року № 20, на підставі спільних протокольних рішень шляхом схемних взаємозаліків у безготівковій формі, таким чином, наявна встановлена Законом заборона щодо стягнення коштів державним виконавцем з рахунків боржника.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05 червня 2012 року № 4901-VI, який набрав чинності 01 січня 2013 року, Казначейство здійснює виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган у межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності в зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (бюджетна програма КПКВ 3504040 "Забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою".

Разом із тим, за приписами частини другої статті 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності.

Відтак, виконання виконавчого листа № 19/128 від 18 серпня 2011 року за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою КПКВ 3504040 також неможливе, оскільки стягувач - Контрольно-ревізійне управління в Полтавській області (Державна фінансова інспекція в Полтавській області) є державним органом.

На даний час припинено проведення платежів Управління праці та соціального захисту населення за платіжними дорученнями по КПКВ 7861010 "Здійснення виконавчої влади у Полтавській області" за всіма рахунками, крім захищених видатків, визначених Бюджетним кодексом України.

Надаючи правову оцінку вимогам заявника суд зазначає про таке.

Спосіб і порядок виконання судового рішення як стадії мають спеціальне значення, яке розраховане на виконавче провадження. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.

Під зміною способу і порядку виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, раніше встановлений.

Відповідно до частин першої та другої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення. За наявності обставин та в порядку, передбачених абзацом першим цієї частини, сторона виконавчого провадження, а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Аналіз вищевикладеного дає підстави стверджувати, що для зміни порядку і способу його виконання необхідні такі підстави:

1) наявність обставини, що ускладнюють виконання та обставини, які роблять виконання неможливим;

2) випадок, передбачений Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Дослідивши матеріали справи, суд погоджується з доводами заявника про наявність об'єктивних обставин, що унеможливлюють виконання судового рішення у справі № 19/128, проте вказує на те, що ініціатор звернення не звернув увагу на приписи Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", які передбачають, що його норми не поширюються на Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації, оскільки останній є органом державної влади.

За таких обставин, судом констатується відсутність обов'язкової підстави для звернення із заявою про встановлення способу і порядку виконання судового рішення, а саме: випадку, передбаченого Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Крім того, судом встановлено, що станом на 19 грудня 2016 року на бюджетному рахунку Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації наявна сума в розмірі 2732,95 грн, яка не є грошовими коштами, на які поширюється передбачений Бюджетним кодексом України захист видатків (а.с. 212).

Зважаючи на наявність на рахунку боржника доступних для списання на виконання судового рішення у справі № 19/128 грошових коштів, суд зауважує, що Управлінням державної казначейської служби України у Решетилівському районі Полтавській області не вичерпано усі можливі заходи для забезпечення стягнення за виконавчим листом № 19/128, а тому твердження заявника про необхідність встановлення іншого способу і порядку виконання судового рішення у справі № 19/128 визнається безпідставним.

Так само судом відхиляються і посилання представника заявника на недостатність наявної на рахунку боржника суми для повного погашення існуючої заборгованості, як на підставу для встановлення іншого, ніж те визначено постановою Вищого адміністративного суду України від 19 липня 2011 року у справі № 19/128, способу і порядку виконання судового рішення, оскільки направлене на майбутнє і заявник не може гарантувати відсутність у боржника у подальшому коштів необхідних для виконання рішення суду, а суд, в свою чергу, не може приймати рішення, в тому числі в частині зміни способу та порядку його виконання, виходячи із обставин, які можливо матимуть місце у майбутньому та ще не настали.

З урахуванням вищевикладених обставин суд не вбачає підстав для задоволення заяви Управління державної казначейської служби України у Решетилівському районі Полтавській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі № 19/128.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 165, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Управління державної казначейської служби України у Решетилівському районі Полтавській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі № 19/128 за адміністративним позовом Контрольно-ревізійного управління в Полтавській області до Управління праці та соціального захисту населення Решетилівської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відділ освіти Решетилівської районної державної адміністрації про стягнення коштів відмовити.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.

Повний текст ухвали виготовлено 28 грудня 2016 року.

Суддя І.Г. Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2016
Оприлюднено03.01.2017
Номер документу63789374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —19/128

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 25.11.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 15.11.2016

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Рішення від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 18.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Судовий наказ від 06.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

П.В. Демідова

Судовий наказ від 27.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова П.В.

Ухвала від 25.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 13.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні