Ухвала
від 21.12.2016 по справі 177/2012/16-к
КРИВОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 177/2012/16

Провадження № 1-кс/177/349/16

УХВАЛА

21.12.2016

Слідчий суддя Криворізького районного суду Дніпропетровської області

за участі: секретаря ОСОБА_1 ,

прокурора ОСОБА_2

слідчого ОСОБА_3

розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кривому Розі клопотання слідчого Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України в кримінальному провадженні № 420160417300000039 від 01 липня 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України

ВСТАНОВИВ:

16 вересня 2016 року до слідчого судді Криворізького районного суду Дніпропетровської області звернувся слідчий Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 із клопотанням, погодженим з прокурором Криворізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_2 , про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України у кримінальному провадженні № 420160417300000039, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань 01 липня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України за фактом самовільного зайняття земельної ділянки площею 2,8 га, розташованої на території Надеждівськї сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, ж/м Кресівський-2.

Слідчий в обґрунтування клопотання вказав, що по вказаному кримінальному провадженню проводиться досудове розслідування, в ході якого з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин необхідно провести перевірку дотримання ТОВ «ЕСК» вимог природоохоронного законодавства України під час використання вищезазначеної земельної ділянки, проведення якої слідчий просить доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання підтримали.

У зв`язку з відсутністю клопотань учасників процесуальної дії фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, що дозволяється ч. 1 ст. 107 КПК України.

Заслухавши слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, про можливість задоволення клопотання.

В ході досудового розслідування встановлено, що рішенням Надеждівської сільської ради № 74 від 10.08.2006 ТОВ «ЕСК» надано згоду на збір матеріалів попереднього погодження для розміщення дендропарку.

Рішенням Надеждівської сільської ради №197 від 18.01.2007 затверджено містобудівне обґрунтування відведення земельної ділянки, площею 2,8 га для розміщення дендропарку на території сільської ради та згідно рішення сільської ради № 210 - УІ/У - с р від 18.01.2007 ТОВ «ЕСК» надано згоду для створення дендропарку.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації № 344-р від 20.04.2007 погоджено місце розташування земельної ділянки, площею 2,8 га, для закладення дендрологічного парку та надано дозвіл ТОВ «ЕСК» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для закладення дендрологічного парку на території Надеждівської сільської ради.

Рішенням Криворізької районної ради № 204 - ХУІІ/У - р р від 21.11.2007ТОВ «ЕСК» погоджено місце розташування земельної ділянки, площею 2,8 га, з числа земель запасу Надеждівської сільської ради для створення дендропарку та рекомендовано надати документи в Дніпропетровську обласну раду для оголошення даної земельної ділянки природно-заповідним фондом (створення дендропарку).?

Рішенням Дніпропетровської обласної ради № 396 - XV/V від 23. 05. 2008 було створено на території Надеждівської сільської ради дендрологічний парк місцевого значення «Саксагань» (загальною площею 2,8 га).

Згідно інформації Надеждівської сільської ради встановлено, що відповідно до листа відділу Держкомзему у Криворізькому районі Дніпропетровської області за вих. №620 від 21.10.2009 засіданням районної комісії з розгляду питань щодо врегулювання земельних та майнових відносин, яке відбулося 02.09.2009 прийнято рішення про відкладення затвердження проекту відведення земельної ділянки та водоохоронної зони.

Крім того, в ході опрацювання вказаної інформації, встановлено, що 18 грудня 2008 року господарський суд Дніпропетровської області у справі №10/240-08 (23/233-08) задовольнив позовні вимоги Криворізького міжрайонного природоохоронного прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Криворізької районної державної адміністрації Дніпропетровської області до ТОВ «ЕСК» про повернення самовільно зайнятої земельної ділянки площею 2,88 га, розташованої на території Надеждівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, і зобов`язав ТОВ «ЕСК» повернути самовільно зайняту земельну ділянку.

18 травня 2009 року Дніпропетровський апеляційний господарський суд та 12 серпня 2009 року Вищий господарський суд України рішення господарського суду Дніпропетровської області від 18.12.2008 залишив без змін. До теперішнього часу рішення суду не виконано.

Крім того, відповідно до відповіді управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області за вих. №10-404-99.4-5442/2- 16 від 23.06.2016 дендропарк «Саксагань» як землекористувач природно-заповідного фонду на території Надеждівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, не обліковується.

Земельна ділянка, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1221884300:02:02:001:0064, належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , державний акт серії «ЯЕ» №480712 від 18.04.2008, виданий на підставі цивільно-правового договору №1394 від 01.03.2008, земельна ділянка використовується для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, загальна площа 0,1500 га.

Земельна ділянка, розташована за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, Надеждівська сільська рада, ж/м «Кресівський-ІІ», кадастровий номер 1221884300:02:001:0056, належить на праві приватної власності ОСОБА_5 , державний акт серії «ДП» №010662 від 30.07.2004, виданий на підставі рішення Надеждівської сільської ради №141 від 30.01.2003, земельна ділянка використовується для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, загальна площа 0,1250 га.

Таким чином, посадовими особами ТОВ «ЕСК», самовільно зайнято земельну ділянку загальною площею 2,8 га із земель запасу на території Надеждівської сільської ради Криворізького району, чим завдано значної шкоди державі, в особі Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КПК завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Із змісту ст. 25 КПК Українивиходить, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Згідно ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011, центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція.

Згідно п. 4 зазначеного Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель.

Відповідно до пп. 12 п. 6 вказаного Положення Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.

Згідно до п. 1, пп. 6.4, 6.11 п. 6 Положення про державну екологічну державну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04.11.2011, постанови Кабінету Міністрів України №995 від 14.09.2011 «Про утворення територіальних органів Державної екологічної інспекції» Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області, яка діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується, та для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.

Відповідно до пп. «б» пп. 4.2 п. 4 зазначеного Положення Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель із виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель.

Згідно п. 2 ч. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 «Про питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченим Кримінальним процесуальним кодексом України

На підставі пп. «б» пп. 12 п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 КПК України, що унеможливлює призначення прокурором відповідної перевірки, у відповідності до чинного законодавства.

Крім того, на підставі пп. «в» пп. 12 п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» виключено п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, що унеможливлює призначення слідчим перевірки, у відповідності до чинного законодавства.

Приймаючи до уваги викладене, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України, проведення якої доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.93,369-372 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України в кримінальному провадженні № 420160417300000039 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016041730000039 від 01 липня 2016 року, перевірки дотримання ТОВ «ЕСК» (код ЄДРПОУ 24447421, юридична адреса: м. Кривий Ріг, вул. Чумацький Шлях, буд. № 2а та № 2б), вимог природоохоронного законодавства України під час використання земельної ділянки площею 2,8 га, розташованої на території Надеждівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, ж/м Кресівський-2.

Проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Матеріали перевірки направити до СВ Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 42016041730000039.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Суддя:

СудКриворізький районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення21.12.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу63844346
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —177/2012/16-к

Ухвала від 21.06.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Постанова від 11.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Постанова від 11.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Ухвала від 21.12.2016

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Ухвала від 20.09.2016

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні