28.12.2016
№ 522/24950/15-к
№ 1-«кс»/522/25204/16
УХВАЛА
Іменем України
28 грудня 2016 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчої групи-старшого слідчого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на знищення речових доказів, в рамках кримінального провадження за №12015160350000079 від 24.06.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.27, ч.ч.1,2,3 ст. 204 КК України,
за участю сторін кримінального провадження:
слідчого ОСОБА_5
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №12015160350000079 від 24.06.2015, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.204, ч.1 ст.216, КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що 02.06.2014, невстановлена особа, під час санкціонованої оперативної закупки, перебуваючи в приміщенні магазину, який розташований за адресою: Одеська область, Івановський район, с. Руська Cлобідка, вул. Чкалова 4, збула оперативним працівникам податкової міліції скляну пляшку з етикеткою горілки «Хлібний дар», в якій згідно висновку експертного дослідження №188 від 19.08.2014, знаходилась спиртовмісная рідина, вміст етилового спирту досліджуваного зразка рідини становить: об.№1-38,7% об`ємних, який також за органолептичними та фізико-хімічними показниками не відповідає вимогам діючого державного стандарту на даний вид алкогольної продукції - ДСТУ 4256:2003 «Горілки і горілки особливі. Технічні умови», і яка виготовлена з недоброякісної сировини, що становить загрозу для життя і здоров`я людей.
Так, на виконання доручення, та в ході проведеного комплексу заходів, співробітниками ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області була отримана та перевірена інформація щодо придбання та зберігання з метою збуту, а також незаконного виготовлення алкогольної продукції за адресою: м. Одеса, вул. Жоліо Кюрі 52-Б, гаражний кооператив № НОМЕР_1 , гараж № НОМЕР_2 .
Так, з метою виконання ухвали слідчого судді про проведення обшуку та встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення 12.01.2016 проведено обшук за адресою: АДРЕСА_1 , гаражний кооператив № НОМЕР_1 , гараж № НОМЕР_2 .
У ході проведення обшуку виявлено та вилучено:
-порожні бочки (200 л.) у кількості 12 шт.;
-металеві бідони у кількості 8 шт.;
-порожня пластикова каністра у кількості 1 шт.;
-саморобні металеві каністри у кількості 3 шт.;
-металеві прибори з трубками у кількості 9 шт.;
-електричні прилади у кількості 4 шт.;
-кришки для бідонів з металевими шлангами у кількості 5 шт.;
-пластикова пляшка з чотирма літрами жидкості у кількості 1 шт.;
Під час, досудового розслідування не вдалося встановити наявність умислу на збут вказаної продукції у осіб, яким належали вказані алкогольні напої та тютюнові вироби.
Згідно висновку експерта від 05.02.2016 №72 встановлено, що надані на експертизу рідини в двох полімерних пляшках ємкістю 2,0л з етикеткою «Оболонська…», «Pepsi…», і одному полімерному бутелі ємкістю 6,0 л з етикеткою «Утренняя роса…», є спиртовмісними рідинами міцністю 30,3%, 45,9%, 25,7% об`ємних. Надані рідини в двох пляшках і бутилі виготовлені не промисловим способом.
Розглянувши клопотання слідчого, вивчивши надані до клопотання матеріали, заслухавши думку слідчого, який просив клопотання задовольнити, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити, з наступних підстав.
Згідно п.4 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази, що не містять слідів кримінального правопорушення, у вигляді предметів, великих партій товарів, зберігання яких через громіздкість або з інших причин неможливо без зайвих труднощів або витрати по забезпеченню спеціальних умов зберігання яких співмірні з їх вартістю, а також речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню передаються для їх технологічної переробки або знищуються за рішенням слідчого судді, суду, якщо вони відносяться до вилучених з обігу предметів чи товарів, а також якщо їх тривале зберігання небезпечне для життя чи здоров`я людей або довкілля.
Статтею 1 Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції»деталізовані поняття неякісної та небезпечної продукції, зокрема, крім іншого, визначено, що неякісною та небезпечною продукцією є продукція, яка не відповідає вимогам чинних в Україні нормативно-правових актів і нормативних документів стосовно відповідних видів продукції щодо її споживчих властивостей; щодо безпеки для життя і здоров`я людини, майна і довкілля; продукція, якій з метою збуту споживачам виробником навмисно надано зовнішнього вигляду або окремих властивостей певного виду продукції, яка не може бути ідентифікована як продукція, за яку вона видається; продукція,на яку немає передбачених законодавством відповідних документів, що підтверджують якість та безпеку продукції.
Ст. 12 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (зі змінами та доповненнями) визначено, що «виробництво алкогольних напоїв здійснюється з використанням спирту етилового ректифікованого, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового».
Згідно ст. 9 вказаного Закону встановлено, що «спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні».
Ст. 14 вказаного Закону визначено, що «імпорт, експорт або оптова торгівля спиртом етиловим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим здійснюються за наявності ліцензій лише державними підприємствами (організаціями), спеціально уповноваженими на це Кабінетом Міністрів України…
…Суб`єкти господарювання - виробники спирту етилового здійснюють його реалізацію вітчизняним споживачам через державні підприємства (організації), спеціально уповноважені на це Кабінетом Міністрів України, які отримали ліцензію на право оптової торгівлі.
…Роздрібна торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим забороняється».
Таким чином, Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (зі змінами та доповненнями) встановлено спеціальний порядок обороту спирту етилового, у зв`язку з чим подальше використання водно-спиртові суміші, вилучені під час обшуків, у якості сировини для виготовлення алкогольних напоїв, або оптової торгівлі ним, неможливе, оскільки суперечить вимогам ст. ст. 9, 12, 14 вищевказаного Закону.
Відповідно до п. 35 Інструкції «Про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду (Нова редакція), затвердженої спільним наказом від 27.08.2010 №51/401/649/471/23/125 Генерального прокурора України, Міністра внутрішніх справ України, Голови ДПА України, Голови Служби безпеки України, Голови Верховного суду України, Голови державної судової адміністрації України, «Вилучені з незаконного обігу етиловий спирт, алкогольна продукція і така, що містить спирт, тютюнові вироби, а також предмети, довге зберігання яких небезпечне для життя здоров`я людей або навколишнього середовища, після проведення необхідних досліджень передаються для їх технологічної переробки або знищення, про що складається протокол».
Як вбачається з клопотання слідчого, дані речові докази не містять слідів кримінального правопорушення, а їх зберігання неможливо без зайвих труднощів через їх громіздкість, та затрат по забезпеченню спеціальних умов зберігання.
Відповідно до ч. 8 ст. 100 КПК України, реалізація, технологічна переробка або знищення речових доказів здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 29 «Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1104 від 19.11.2012, речові докази у вигляді предметів чи товарів, що належать до вилучених з обігу, а також якщо їх тривале зберігання небезпечне для життя чи здоров`я людей або довкілля, на підставі відповідного рішення слідчого судді, суду передаються для їх технологічної переробки або знищуються. Технологічна переробка або знищення таких предметів і товарів здійснюється з дотриманням вимог Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 р. № 1340.
Відповідно до пп. 13 п. 9 вказаного Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, спирт етиловий та алкогольні напої підлягають промисловій переробці або знищенню, а тютюнові вироби знищенню.
У п. 16 даного Порядку зазначено, що спирт етиловий знищується у разі економічної недоцільності його промислової переробки.
Знищення проводиться на підприємствах, виробництво яких пройшло атестацію на виконання відповідних робіт згідно із Законом України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції».
На підставі вищевикладеного та враховуючи, що вказані алкогольні напої та вироби, не містять слідів кримінального правопорушення, не відповідають вимогам нормативних документів, у зв`язку з чим реалізації на території України не підлягають, відносяться до товарів вилучених з обігу, зберігання яких через громіздкість, неможливо, без зайвих труднощів та витрат по забезпеченню спеціальних умов зберігання, вважаю, що клопотання слідчого є законним, обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.100 ч.6 п.4 КПК України,
УХВАЛИВ :
Клопотання слідчого слідчої групи-старшого слідчого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на знищення речових доказів, в рамках кримінального провадження за №12015160350000079 від 24.06.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.27, ч.ч.1,2,3 ст. 204 КК України, задовольнити.
Надати дозвіл на знищення речових доказів у кримінальному провадженні №12015160350000079 від 24.06.2015, вилучених 12.01.2016, в ході обшуку за адресою: м. Одеса, вул. Жоліо Кюрі 52-Б, гаражний кооператив № НОМЕР_1 , гараж № НОМЕР_2 , а саме:
-порожні бочки (200 л.) у кількості 12 шт.;
-металеві бідони у кількості 8 шт.;
-порожня пластикова каністра у кількості 1 шт.;
-саморобні металеві каністри у кількості 3 шт.;
-металеві прибори з трубками у кількості 9 шт.;
-електричні прилади у кількості 4 шт.;
-кришки для бідонів з металевими шлангами у кількості 5 шт.;
-пластикова пляшка з чотирма літрами рідини у кількості 1 шт.;
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 63889610 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Кушніренко Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні