ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 грудня 2016 року справа № 804/1839/16
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Баранник Н.П.
суддів: Дурасової Ю.В. Щербака А.А.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 червня 2016 року у справі № 804/1839/16 за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гефест-Інтер" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулась до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гефест-Інтер" (далі - відповідач) до Державного бюджету України штрафу у сумі 8 500,00 грн..
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 червня 2016 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Позивач не погодився із рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу. В скарзі стверджує, що судом першої інстанції при винесенні оскарженої постанови порушено норми матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 червня 2016 року та прийняти нову про задоволення позову та стягнення заборгованості з відповідача.
Перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції слід скасувати, виходячи з наступного.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1000718024 станом на 10.03.2016р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Гефест-Інтер" (код ЄДРПОУ 35202424) зареєстроване 07 червня 2007 року, місце знаходження: м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 81/11.
Працівниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг була проведена перевірка ТОВ "Гефест-Інтер" та складено акт №734/13-15/13/3 від 09.10.2015р. про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг (а.с. 11). Вказаний акт супровідним листом №6702/13-8 від 12.10.2015 року направлявся на адресу відповідача шляхом поштового зв'язку. Проте повернувся конверт із зазначенням поштового відділення: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до постанови від 28.10.2015р. № 162/13-16/13/3, відповідачем порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, а саме пункту 2.3. Порядку складання та подання звітності страхових та/або перестрахових брокерів, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.08.2005 №4421, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.08.2005 №955/11235, документи проміжної та річної звітності страхового та/або перестрахового брокера подають у строки, які визначені п. 5 Порядку подання фінансової звітності. У зв'язку з чим до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 8 500,00 грн. (а.с. 15-16).
Вказана постанова супровідним листом №7444/13-8 від 03.11.2015 року направлена на адресу відповідача шляхом поштового зв'язку. Проте, конверт повернувся із зазначенням поштового відділення: "за закінченням терміну зберігання", копія якого міститься в матеріалах справи.
Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог дійшов висновку, що порушень вимог діючого законодавства з боку відповідача при поданні звітності допущено не було, а тому стягувати нарахований штраф підстав немає.
Колегія суддів з висновками суду не погоджується враховуючи наступне.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 23.11.2011 Указом Президента України №1070/2011, передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
У ч.1 ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг зазначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно з ч.2 ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ).
Як зазначено у ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до ч.2 ст.41 зазначеного Закону рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Відповідно до ч.3 ст.41 зазначеного Закону штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Як вбачається з наявних у справі доказів, акт перевірки та постанова від 28.10.2015р. № 162/13-16/13/3 направлялася відповідачу на адресу, яка зазначена у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідач своїм правом на оскарження постанови про накладення штрафу не скористався, доказів звернення до суду з метою її оскарження не надав.
Суд першої інстанції помилково вдався оцінки правомірності постанови від 28.10.2015р. № 162/13-16/13/3 та обґрунтування накладення штрафу, оскільки предметом позову є стягнення грошових сум на підставі такої постанови.
З огляду на викладене, враховуючи, що постанова позивача, яка є обов'язковою до виконання та підставою для стягнення коштів, не є зміненою або скасованою на час звернення до суду, колегія суддів вважає, що існують підстави для задоволення адміністративного позову.
Оскільки постанова суду першої інстанції прийнята з помилковим застосуванням матеріального права, вона підлягає скасуванню, з прийняттям нової постанови про задоволення позову.
Керуючись ст.197, п.3 ч.1 ст.198, ст.ст.202, 205, 207 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг - задовольнити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 червня 2016 року у справі № 804/1839/16 - скасувати.
Позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гефест-Інтер" (код ЄДРПОУ 35202424) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", (символ звітності 106), штраф у розмірі 8 500,00 грн. (вісім тисяч п'ятсот гривень 00 копійок).
Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.
Головуючий: Н.П. Баранник
Суддя: Ю.В. Дурасова
Суддя: А.А. Щербак
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2016 |
Оприлюднено | 10.01.2017 |
Номер документу | 63924420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Баранник Н.П.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні