Копія
Справа № 822/1673/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2016 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача та представника третьої особи розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача відділ Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Зелений Гай-ФН" про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
товариство з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача відділ Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Зелений Гай-ФН" в якому просить визнати протиправними та скасувати: рішення Реєстраційної служби Ізяславського районного управління юстиції Хмельницької області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексні номера: 17837218 від 09.12.2014 року, 15785313 від 15.09.2014 року, 17159401 від 12.11.2014 року, 17150542 від 12.11.2014 року, 16217863 від 02.10.2014 року, 26913831 від 09.12.2015 року, 16316972 від 07.10.2014 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що в 2011 році між ТОВ "Лендком Симонів" та ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_7, ОСОБА_3 укладено договори оренди земельних ділянок, які знаходяться на території Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області, строком на десять років.
В серпні 2016 року ТОВ "Лендком Симонів" стало відомо, що відповідачами проведено державну реєстрацію права оренди цих же земельних ділянок за ТОВ "Зелений Гай-ФН". На думку позивача, рішення державного реєстратора про державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки, прийняті з порушенням чинного законодавства України, оскільки відповідачем при вчиненні реєстрації не перевірено, чи були зареєстровані права на земельні ділянки за іншими особами, в зв'язку з чим відповідачем допущено порушення, за якого одну і ту ж земельну ділянку було передано в оренду різним орендарям.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задоволити з підстав, що зазначені в позовній заяві.
Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача в судове засідання не з'явились, про причини неявки не повідомили, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Представник сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області в судове засідання не з'явився, однак подав письмові заперечення на адміністративний позов, у яких просив відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі з вказаних у них підстав.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, оцінивши їх в сукупності, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що в 2011 році між ТОВ "Лендком Симонів" та ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_7, ОСОБА_3 укладено договори оренди земельних ділянок за кадастровими номерами: 6822183600:05:021:0531, 6822183600:05:021:0560, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0559, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0562, 6822183600:05:021:0534, 6822183600:05:021:0533, які знаходяться на території Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області, строком на десять років.
Позивач вказує, що усі первинні договори оренди земельних ділянок, укладені в 2011 році є чинними на даний час, ніким не оскаржені та не визнані в судовому порядку недійсними.
Відповідно до Інформаційних довідок від 16 та 19 серпня 2016 року фізичні особи уклали нові договори оренди землі щодо вищевказаних земельних ділянок з ТОВ "Зелений Гай-ФН" про що свідчать рішення Реєстраційної служби Ізяславського районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексні номера: 17837218 від 09.12.2014 року, 15785313 від 15.09.2014 року, 17159401 від 12.11.2014 року, 17150542 від 12.11.2014 року, 16217863 від 02.10.2014 року, 26913831 від 09.12.2015 року, 16316972 від 07.10.2014 року.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно ч.3 ст.2 Кодексу Адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції чинній на день прийняття оскаржуваних рішень, до 01.01.2016 року) визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
В редакції вищевказаного закону від 01.01.2016 року, у ст.18, порядок державної реєстрації прав та їх обтяжень викладений наступним чином: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; ) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Водночас, згадані редакції Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" містять положення про те, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, а також перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації та приймає відповідні рішення.
Статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначений вичерпний перелік підстав для прийняття державним реєстратором рішення про відмову в державній реєстрації прав. При цьому, рішення про відмову повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.
Відмова в державній реєстрації прав з підстав, зазначених у ч.1 вказаної статті, не застосовується у разі: наявності помилки в Державному земельному кадастрі, що виникла після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки, невідповідність меж земельної ділянки, зазначених у Державному реєстрі земель, її дійсним межам); невідповідності площі земельної ділянки, зазначеної в Державному реєстрі земель, її дійсній площі у результаті зміни методів підрахунку (округлення); невідповідності відомостей про земельну ділянку в Державному земельному кадастрі відомостям, що містяться в документі, який посвідчує речове право на неї, якщо така невідповідність виникла внаслідок внесення змін або виправлення помилки у відомостях Державного земельного кадастру про земельну ділянку після оформлення документа, що є підставою для виникнення відповідного речового права на земельну ділянку. Чинна редакція закону також містить положення про те, що у такому разі пріоритет мають відомості Державного земельного кадастру.
За ч.1 ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр", до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Згідно з ч.2 ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст.38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру.
Тобто, витяг з ДЗК - є один із видів інформації, що містить вичерпний перелік відомостей про земельну ділянку, її власника (користувача), розміри, тощо, що внесені до Поземельної книги. Отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку є обов'язковим при вчиненні правочинів щодо земельної ділянки (крім складення заповітів), тобто усі відомості про земельну ділянку містяться в витягу з ДЗК (п.2 ст.38 Закону України "Про державний земельний кадастр").
Суд приймає до уваги той факт, що відповідно до довідок відділу Держземагенства в Ізяславському районі Хмельницької області договора оренди спірних земельних ділянок станом на 01.01.2013 року відділом Держземагенства в Ізяславському районі не реєструвалися.
Суд також звертає увагу на лист відділу Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області від 09.12.2016 року 9-28-99.5-2708/0/15-16 в якому зазначено, що для забезпечення роботи Автоматизованої системи Державного земельного кадастру Держкомземом було запроваджено Перехідну реєстраційну систему, за допомогою якої ДП "Центр державного земельного кадастру" в електронному вигляді формував аркуші Поземельної книги, Книги записів та витягів. Реєстрація у вказаній перехідній реєстраційній системі була розпочата після 06.08.2011 року і велася по 01.01.2013 року ХРФДПЦДЗК. Зазначено, що договори оренди земельних ділянок укладені між громадянами та ТОВ "Лендком Симонів" за кадастровими номерами: 6822183600:05:021:0531, 6822183600:05:021:0560, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0559, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0562, 6822183600:05:021:0534, 6822183600:05:021:0533 - дата реєстрації від 19.07.2011 року, реєструвалися в Перехідній реєстраційній системі. Вказано, що записи про реєстрацію вказаних договорів оренди земельних ділянок до книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі не вносились. Відділом Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області надано для огляду державному виконавцю на предмет реєстрації вищевказаних договорів оренди книги записів реєстрації договорів оренди землі з 16.02.2011 року, та з 17.07.2011 року після чого їх виявлено не було. Зазначено, що ведення поземельних книг було розпочате з 01.01.2013 року відповідно до Постанови КМУ №1051 від 17.10.2012 року "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру".
Факт не укладання та не реєстрації договорів ТОВ "Лендком Симонів" підтверджується також поясненнями від 19.12.2016 року ОСОБА_7 та ОСОБА_9 відібраними ДОП Ізяславського ВП Славутського відділу ГУ НП в Хмельницькій області старшим лейтенантом поліції.
Суд також враховує, що фактично єдиною підставою позову позивача є протиправність реєстрації права оренди земельної ділянки, після того як таке ж право зареєстроване за ним.
Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням наведеного суд вважає, що позивачем не доведено та не надано доказів реєстрації договорів на спірні земельні ділянки у 2011 році за ТОВ "Лендком Симонів" в свою чергу відповідач довів правомірність своїх рішень, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст.11, 71, 72, 158-163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача відділ Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Зелений Гай-ФН" про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 03 січня 2017 року
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2016 |
Оприлюднено | 12.01.2017 |
Номер документу | 63943010 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні