ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 10 січня 2017 року м. Київ №826/2656/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” додержавної податкової інспекції у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Товариство з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до державної податкової інспекції у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.12.2015 №0025131503. Позивач мотивує свої вимоги тим, що порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з єдиного податку юридичних осіб, встановлені контролюючим органом під час перевірки, внаслідок чого прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, пов'язане з перебуванням товариства з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” на території проведення антитерористичної операції в Луганській області, що підтверджується Сертифікатом Торгово-промислової палати України від 17.02.2016 №5857 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили). Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, вказавши про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, прийнятого у межах та на підставі наявних у контролюючого органу повноважень, з урахуванням виявлених під час перевірки порушень з боку позивача. Розгляд справи №826/2656/16 здійснено у порядку письмового провадження на підставі частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України. Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперчення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ: Державною податковою інспекцією у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві проведено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” щодо своєчасності сплати податків і зборів до бюджету. За результатами вказаної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем строків подання до установ банків платіжних доручень, що порушує пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України. На підставі проведеної перевірки та виявлених порушень податкового законодавства України, державною податковою інспекцією у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві складено акт від 07.12.2015 №5612/26-56-15-03-18 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2015 №0025131503. Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду. Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне. Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з приписів пункту 49.1 статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України вказано, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Крім того, відповідно до приписів пункту 126.1. статті 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Як вбачається з матеріалів справи, державною податковою інспекцією у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 14.12.2015 №0025131503, згідно з яким, відповідно до акту перевірки від 07.12.2015 №5612/26-56-15-03-18 встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з Єдиного податку з юридичних осіб в розмірі 33046,55 грн. на 38 календарних днів, в наслідок чого до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 20% , що становить 6690,31 грн. Відповідно до пояснень позивача, граничний строк здійснення сплати єдиного податку юридичних осіб за другий квартал 2014 року для товариства з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” становив до 19.08.2014. Однак, позивачем зазначений платіж сплачено із затриманням, а саме: 26.09.2014 в сумі 31324,86 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням від 26.09.2014 №97, що міститься в матеріалах справи. Проте, позивач зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю “Українські технічні системи безпеки” до 19.01.2015 знаходилось на території проведення антитерористичної операції у Луганській області, а саме: місто Луганськ, вулиця Ломоносова, будинок 73, офіс 115. Підприємство позивача виведено з зони проведення антитерористичної операції 19.01.2015 та зареєстроване за новим місцезнаходженням: місто Київ, вулиця Новомостицька, будинок 25. Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02.09.2014 №1669-VII, територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014. Згідно до абзацу 1 статті 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України. Більше того, відповідно до статті 3 зазначеного Закону, органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику. Разом з тим, статтею 10 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" визначено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України. На підтвердження таких обставин, товариством з обмеженою відповідальністю "Українські технічні системи безпеки" надано до матеріалів справи Сертифікат №5857 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), виданий Торгово-промисловою палатою України, який засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо спірних правовідносин із сплати єдиного податку позивачем за відповідний період. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», у рамках здійснення заходів, передбачених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, на період її проведення звільняються від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності. Беручи до уваги наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Українські технічні системи безпеки", як наслідок, суд вказує про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.12.2015 №0025131503. Додатково суд акцентує увагу, що акт перевірки від 07.12.2015 №5612/26-56-15-03-18, на підставі якого прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, не містить періоду звітності, яка була предметом перевірки, найменування податків і зборів, які перевірялись, викладу обставин встановленого порушення, відповідного розрахунку. Відтак матеріали перевірки не оформлені контролюючим органом належним чином. Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд наголошує на наступному. Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Як вбачається з матеріалів справи, товариством з обмеженою відповідальністю "Українські технічні системи безпеки" був сплачений судовий збір в розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень, що документально підтверджується платіжним дорученням №10 від 18.02.2016. Відповідно, сума коштів судових витрат, що підлягає поверненню позивачу становить 1378 грн. Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 14.12.2015 №0025131503. Присудити здійснені товариством з обмеженою відповідальністю "Українські технічні системи безпеки" (04074, місто Київ, вулиця Новомостицька, будинок 25, код ЄДРПОУ 38088359) судові витрати в розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у Подільському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві. Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2017 |
Оприлюднено | 13.01.2017 |
Номер документу | 64005549 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні