Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відстрочення виконання судового рішення
20 січня 2017 року Справа № 805/184/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.
за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.
представника позивача – не з'явився,
представника відповідача (заявника) – не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань заяву Державного підприємства «Торецьквугілля» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2015 року в адміністративній справі № 805/184/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, -
встановив:
19 січня 2015 року Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області (далі – позивач або УПФУ) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» (далі – відповідач, заявник або ДП «Дзержинськвугілля»), в якому просило стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «а» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період з 01 квітня 2014 року по 01 жовтня 2014 року в сумі 13514303,04 грн (том 1 а.с. 3-5).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2015 року, яка набрала законної сили 28 лютого 2015 року, позов задоволено повністю; вирішено стягнути з ДП «Дзержинськвугілля» на користь УПФУ заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «а» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з 01 квітня 2014 року по 01 жовтня 2014 року за Списком № 1 у сумі 12692806,70 грн, за Списком № 2 у сумі 821496,34 грн, а разом – 13514303,04 грн (том 1 а.с. 137-139).
24 березня 2015 року виданий виконавчий лист (том 1 а.с. 172).
Ухвалою від 20 березня 2015 року виконання постанови від 10 лютого 2015 року відстрочено до 31 грудня 2015 року (том 1 а.с. 169-171).
Ухвалою від 20 січня 2016 року виконання цього судового рішення відстрочено до 31 грудня 2016 року (том 2 а.с. 20-24).
29 грудня 2016 року через канцелярію суду ДП «Торецьквугілля» надало заяву про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі № 805/184/15-а шляхом відстрочення його виконання до 31 грудня 2017 року (том 2 а.с. 28-29).
В обґрунтування наявності обставин, які ускладнюють виконання судового рішення, ДП «Торецьквугілля» посилалося на наступне.
Згідно з Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і борони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» на території Донецької та Луганської областей оголошено проведення антитерористичної операції.
Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р «Про перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція» та від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» місто Дзержинськ (нині місто Торецьк) є населеним пунктом, на території якого здійснювалася антитерористична операція.
ДП «Дзержинськвугілля» (нині ДП «Торецьквугілля»), основною діяльністю якого є видобуток кам'яного вугілля, практично не працює з 05 травня 2014 року через проведення на території Донецької області антитерористичної операції.
Внаслідок бойових дій зупинили виробництво заводи з виготовлення вибухових речовин, що унеможливлює проходження гірничих виробок та видобуток вугілля на шахтах заявника.
Єдиний виробник вибухових матеріалів - державне підприємство «Науково-виробниче об'єднання «Павлоградський хімічний завод» листом від 17 жовтня 2014 року № 05/119 повідомило ДП «Дзержинськвугілля», що не має можливості виконати постачання вибухових речовин на виконання договору від 13 жовтня 2014 року № 193114 у зв'язку з проведенням антитерористичної операції.
Листом від 06 жовтня 2014 року № 1655/4-4-15 заступник секретаря Ради національної безпеки і оборони України та листом від 17 жовтня 2014 року № UOP-120-8840 державний концерн «Укроборонпром» повідомили, що з метою мінімізації захоплення екстремістськи налаштованими особами вибухових речовин тимчасово призупиняється та обмежується їх відвантаження до підприємств і організацій Донецької та Луганської областей.
Телеграмою від 11 липня 2014 року № 2/14-3012 у зв'язку з проведенням антитерористичної операції Міністерство енергетики та вугільної промисловості України зобов'язало вугледобувні підприємства створити постійнодіючі штаби оперативного реагування щодо режиму та умов роботи під час антитерористичної операції, передбачаючи можливість повної зупинки як виробничих процесів, так і підприємства в цілому, в разі неможливості або загрози забезпеченню безпечного ведення робіт, що може призвести до загрози життю працівників.
На виконання телеграми Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у зв'язку з постійними бойовими діями на території відокремленого підрозділу «Шахта «Південна», які призвели до неможливості роботи підприємства по видобуванню вугілля та проходженню гірничих виробок, штаб оперативного реагування ДП «Дзержинськвугілля», створений на підставі наказу від 11 липня 2014 року № 163, прийняв рішення про припинення виробничої діяльності відокремленого підрозділу «Шахта «Південна» та скорочення штату працівників.
Враховуючи вищевикладені обставини та наслідки, до яких вони можуть призвести, ДП «Дзержинськвугілля» виданий наказ від 01 жовтня 2014 року № 175, яким оголошено простій у роботі підприємства.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28 грудня 2014 року № 80-VII з 01 січня 2015 року вугільна промисловість, у тому числі ДП «Дзержинськвугілля», бюджетні кошти за статтею «Державна підтримка на часткове покриття витрат по собівартості товарної вугільної промисловості» не отримує.
Не було передбачено цих видатків і Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25 грудня 2015 року № 928-VIII.
Заявник зазначав, що коштів від реалізації вугільної продукції не вистачає навіть на виплату заробітної плати працівникам.
ДП «Торецьквугілля» перебуває у складному фінансовому становищі, кредиторська заборгованість станом на 01 грудня 2016 року становила 2158554 тис. грн.
Заявник є збитковим підприємством. Обсяги товарної продукції у грошовому виразі за 11 місяців 2016 року склали 221 612 тис. грн, державна підтримка на покриття витрат з собівартості вугільної продукції 112 617 тис. грн.
Системне недофінансування на рівні 80-85% від розрахункової державної підтримки на покриття витрат з собівартості призвело до збитків за 9 місяців 2016 року у сумі 354 265 тис. грн.
Все рухоме та нерухоме майно ДП «Торецьквугілля» перебуває у податковій заставі та знаходиться під арештом.
На підставі Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року № 1669-VII 02 грудня 2014 року Торгово-промислова палата України видала сертифікат (висновок) № 1914 про настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), яким засвідчила настання для ДП «Дзержинськвугілля» з 05 травня 2014 року обставин непереборної сили при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справляння податків та обов'язкових платежів. На момент видачі сертифікату (висновку) обставини непереборної сили тривали та встановити дату їх закінчення не було можливо.
Доводячи можливість виконання судового рішення після 31 грудня 2017 року, заявник посилався на таке.
Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1402-р та від 24 лютого 2016 року № 205-р погоджена пропозиція Міністерства енергетики та вугільної промисловості України щодо ліквідації відокремлених підрозділів «Шахта «Північна» та «Шахта «Південна» ДП «Дзержинськвугілля».
Відповідно до цих розпоряджень Кабінету Міністрів України за результатами спільного засіданні ради директорів ДП «Торецьквугілля» та Торецької територіальної організації профспілки працівників вугільної промисловості України 28 вересня 2016 року виданий наказ ДП «Торецьквугілля» від 18 жовтня 2016 року № 22 «Про припинення діяльності ВП «Шахта «Північна» по видобуту вугілля і проведення гірничих виробок».
Заявник стверджував, що на 2017 року запланована передача відокремлених підрозділів «Шахта «Північна» та «Шахта «Південна», які ліквідуються, до державного підприємства «Об'єднана компанія «Укрвуглереструктуризація», що дозволить забезпечити збільшення об'єму видобутку до 360 тис. тон (+155,6 тис. тон до відповідного показника 2016 року); скоротити витрати на виробництво та виплату заробітної плати; зниження собівартості 1 тони до 1406,80 грн (очікувана вартість 1 тони у 2016 році двох шахт «Шахта «Центральна» та «Шахта «Торецька» - 3410,84 грн); зробить можливим збалансовану роботу двох шахт у 2 півріччі 2017 року при розрахунку витрат з електричної енергії 1 класу вживання та збільшення ціни рядового вугілля марки Ж на 17%.
Посилаючись на наявність обставин, що ускладнюють виконання постанови від 10 лютого 2015 року, ДП «Торецьквугілля» просило відстрочити її виконання до 31 грудня 2017 року (том 2 а.с. 28-29, 48).
Ухвалою від 30 грудня 2016 року заява ДП «Торецьквугілля» про встановлення способу і порядку виконання судового рішення прийнята до розгляду (том 2 а.с. 36).
05 січня 2017 року через канцелярію суду УПФУ надало заперечення проти задоволення заяви ДП «Торецьквугілля» про відстрочення виконання судового рішення, сутність яких полягала у тому, що впродовж тривалого часу заявник не виконує судові рішення, станом на 01 січня 2017 року заборгованість ДП «Торецьквугілля» з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій становить 159734632,98 грн.
УПФУ відзначало, що заявником не доведена наявність обставин, які ускладнюють виконання судового рішення, а також можливість поліпшення майнового стану у майбутньому.
За висновком УПФУ, відстрочення виконання постанови від 10 лютого 2015 року є безперспективним, а тому просило відмовити у задоволені заяви про відстрочення виконання цього рішення (том 2 а.с. 38-40).
З огляду на скорочені строки розгляду заяв про встановлення способу і порядку виконання судового рішення про дату, час і місце розгляду заяви сторони повідомлені належним чином в порядку ст.ст. 33-36, 38 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), про що свідчать розписка про отримання судової повістки та звіт про надіслання електронної повістки.
Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили, надали заяви про розгляд заяви за відсутності їх представників (том 2 а.с. 38-41, 104).
На підставі ч. 2 ст. 236 КАС України заява ДП «Торецьквугілля» розглянута за відсутності представників сторін.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини та надані ними докази, суд встановив наступне.
Державне підприємство «Дзержинськвугілля» (ідентифікаційний код 33839013) зареєстроване як юридична особа 01 листопада 2005 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1258123 0000 000121. В процесі припинення підприємницької діяльності не перебуває.
На підставі наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 11 серпня 2016 року № 513 «Про перейменування ДП «Дзержинськвугілля» та затвердження Статуту ДП «Торецьквугілля» ДП «Дзержинськвугілля» перейменовано на ДП «Торецьквугілля» (том 2 а.с. 34).
Зареєстроване місцезнаходження ДП «Торецьквугілля»: 85200, Донецька обл., м. Торецьк, вул. Дружби, буд. 19.
Основним видом економічної діяльності заявника є код КВЕД 05.10 Добування кам'яного вугілля.
Вказані обставини підтверджені витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том 1 а.с. 79-80), статутом ДП «Дзержинськвугілля», затвердженим наказом Міністерства палива та енергетики України від 07 вересня 2005 року № 456 (том 1 а.с. 81-87), довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 2-13-13 (том 1 а.с. 88), випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18 серпня 2016 року (том 2 а.с. 33).
ДП «Дзержинськвугілля» засноване на державній власності згідно з наказом Мінпаливенерго України № 372 «Про реорганізацію ДП «Донецька вугільна коксівна компанія» та належить до сфери управління Міністерства палива та енергетики України. Основними напрямками діяльності підприємства є видобування кам'яного вугілля, реалізація вугільної продукції тощо, що підтверджено Статутом ДП «Дзержинськвугілля», затвердженим наказом Міністра палива та енергетики України від 07 вересня 2005 року № 456 та зареєстрованим в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 01 листопада 2005 року (том 1 а.с. 81-87).
Як свідчать основні техніко-економічні показники ДП «Дзержинськвугілля» за 2014 рік, дебіторська заборгованість становила 80357 тис. грн, кредиторська заборгованість 1375062 тис. грн, запланована державна підтримка на собівартість 429799 тис. грн, фактично отримано 356389 тис. грн, збитки 149370 тис. грн (том 1 а.с. 153).
Згідно з основними техніко-економічними показниками ДП «Дзержинськвугілля» за 11 місяців 2015 року дебіторська заборгованість становила 87 137 тис. грн, кредиторська заборгованість 1337 413 тис. грн, запланована державна підтримка 316517 тис. грн, фактично отримано 113689 тис. грн, запланована державна підтримка на собівартість 314 059 тис. грн, фактично отримано 99 676 тис. грн (том 1 а.с. 181).
Відповідно до основних техніко-економічних показників ДП «Торецьквугілля» за 11 місяців 2016 року дебіторська заборгованість становила 37313 тис. грн, що у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року становить -65577 тис. грн; кредиторська заборгованість становила 2158554 тис. грн, що у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року становить +441075 тис. грн; державна підтримка на собівартість 134706 тис. грн, що у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року становить +21017 тис. грн (том 2 а.с. 30).
Станом на 01 лютого 2015 року кредиторська заборгованість становила 1417737 тис. грн, в тому числі заборгованість з оплати за енергоносії, комунальних послуг, з розрахунків із суб'єктами господарювання, внутрішньогалузева заборгованість, заборгованість з розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, а також заборгованість з виплати заробітної плати, про що свідчить Розшифровка кредиторської заборгованості ДП «Дзержинськвугілля» (том 1 а.с. 154).
Станом на 01 грудня 2015 року кредиторська заборгованість становила 1717 479 тис. грн, в тому числі заборгованість з оплати за енергоносії, комунальних послуг, з розрахунків із суб'єктами господарювання, внутрішньогалузева заборгованість, заборгованість з розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, про що свідчить Розшифровка кредиторської заборгованості ДП «Дзержинськвугілля» (том 1 а.с. 182).
Станом на 01 грудня 2016 року кредиторська заборгованість становила 2158554 тис. грн, в тому числі заборгованість з оплати за енергоносії, комунальних послуг, з розрахунків із суб'єктами господарювання, внутрішньогалузева заборгованість, заборгованість з розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, а також заборгованість з виплати заробітної плати, про що свідчить Розшифровка кредиторської заборгованості ДП «Торецьквугілля» (том 2 а.с. 31).
Згідно з Балансом (Звітом про фінансовий стан) на 31 грудня 2013 року на початок звітного періоду дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги становила 18 202 тис. грн., на кінець звітного періоду 2 066 тис. грн (код рядка 1125); дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 21 685 тис. грн, на кінець звітного періоду 45 573 тис. грн (код рядка 1135); поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги на початок звітного періоду становила 738 173 тис. грн, на кінець звітного періоду 964 326 тис. грн (код рядка 1615), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 15 300 тис. грн, на кінець звітного періоду 3 895 тис. грн (код рядка 1620), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками зі страхування на початок звітного періоду становила 109 700 тис. грн, на кінець звітного періоду 145 662 тис. грн (код рядка 1625), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з оплати праці на початок звітного періоду становила 23 741 тис. грн, на кінець звітного періоду 24 115 тис. грн (код рядка 1630) (том 1 а.с. 228-235).
Відповідно до Балансу (Звіту про фінансовий стан) на 31 грудня 2014 року на початок звітного періоду дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги становила 2 066 тис. грн, на кінець звітного періоду 3 616 тис. грн (код рядка 1125); дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 45573 тис. грн, на кінець звітного періоду 74 752 тис. грн (код рядка 1135); поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги на початок звітного періоду становила 964 232 тис. грн, на кінець звітного періоду 1215 045 тис. грн (код рядка 1615), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 3 887 тис. грн, на кінець звітного періоду 14 599 тис. грн (код рядка 1620), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками зі страхування на початок звітного періоду становила 145 662 тис. грн, на кінець звітного періоду 92 689 тис. грн (код рядка 1625), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з оплати праці на початок звітного періоду становила 24 115 тис. грн, на кінець звітного періоду 22 296 тис. грн (код рядка 1630) (том 1 а.с. 155-156, 236-247, том 2 а.с. 1-10).
Згідно з Балансом (Звітом про фінансовий стан) на 30 вересня 2015 року на початок звітного періоду дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги становила 3 616 тис. грн, на кінець звітного періоду 19 682 тис. грн (код рядка 1125); дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 74 752 тис. грн, на кінець звітного періоду 87 783 тис. грн (код рядка 1135); поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги на початок звітного періоду становила 1215 181 тис. грн, на кінець звітного періоду 1469 467 тис. грн (код рядка 1615), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 13 832 тис. грн, на кінець звітного періоду 26 531 тис. грн (код рядка 1620), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками зі страхування на початок звітного періоду становила 92 689 тис. грн, на кінець звітного періоду 78 702 тис. грн (код рядка 1625), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з оплати праці на початок звітного періоду становила 22 296 тис. грн, на кінець звітного періоду 10 452 тис. грн (код рядка 1630) (том 1 а.с. 184).
Згідно з Балансом (Звітом про фінансовий стан) на 30 вересня 2016 року на початок звітного періоду дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги становила 32316 тис. грн, на кінець звітного періоду 26 026 тис. грн (код рядка 1125); дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 11 443 тис. грн, на кінець звітного періоду 10 806 тис. грн (код рядка 1135); поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги на початок звітного періоду становила 1558 768 тис. грн, на кінець звітного періоду 1850260 тис. грн (код рядка 1615), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом на початок звітного періоду становила 33 882 тис. грн, на кінець звітного періоду 53 043 тис. грн (код рядка 1620), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками зі страхування на початок звітного періоду становила 81 323 тис. грн, на кінець звітного періоду 100 635 тис. грн (код рядка 1625), поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з оплати праці на початок звітного періоду становила 21 342 тис. грн, на кінець звітного періоду 23 328 тис. грн (код рядка 1630) (том 2 а.с. 32).
Динаміка фінансового стану ДП «Торецьквугілля» впродовж 2016 року відображена у довідці про доходи, витрати та фінансовий результат діяльності за 2016 рік (том 2 а.с. 49-60).
Настання для ДП «Дзержинськвугілля» обставин непереборної сили з 05 травня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справлення та сплати податків та обов'язкових платежів засвідчено сертифікатом (висновком) Торгово-промислової палати України від 02 грудня 2014 року № 1914. На час видачі сертифікату (висновку) обставини непереборної сили тривали, а дату їх закінчення встановити не було можливо (том 1 а.с. 157, 183).
11 липня 2014 року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України надіслало на адресу керівників вугледобувних підприємств телеграму № 2/14-3012.
У зв'язку з введення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, де розташовані вугледобувні підприємства, а також інженерно-транспортна інфраструктура, яка підтримує життєдіяльність вугільних підприємств (електростанції, електромережі, мережі водопостачання, залізничні колії, автомобільні під'їдні шляхи тощо), з метою забезпечення сталої роботи підприємств та запобігання загрозі життю працівників шахт, керівників вугледобувних підприємств зобов'язано створити на державних підприємствах та їх структурних (відокремлених) підрозділах постійнодіючі штаби оперативного реагування.
Штабам оперативного реагування доручено оперативно реагувати та приймати рішення щодо режиму та умов роботи підприємств під час проведення антитерористичної операції, передбачаючи можливість повної зупинки як виробничих процесів, так і підприємства в цілому, у разі неможливості або загрози забезпеченню безпечного ведення робіт чи виконанню вимог плану ліквідації аварії, що може призвести до загрози життю працівників (том 1 а.с. 193).
Наказом ДП «Дзержинськвугілля» від 11 липня 2014 року № 163 «Про забезпечення стабільної роботи підприємств та безпеку працівників» створений постійно діючий штаб оперативного реагування ДП «Дзержинськвугілля», керівникам шахт доручено створити аналогічні штаби (том 1 а.с. 194).
19 серпня 2014 року постійно діючий штаб оперативного реагування ДП «Дзержинськвугілля» прийняв рішення про роботу шахт «Ім. Ф.Е. Дзержинського», «Північна», «Південна», «Торецька» в режимі водовідливу та підтримання гірничих виробок в безпечному стані; щодо шахти «Південна» прийнято рішення зупинити роботи з видобутку вугілля та проведення гірничих виробок; провести скорочення штату (чисельності) працівників шахти; здійснювати роботи лише щодо забезпечення життєдіяльності шахти (том 1 а.с. 196).
18 вересня 2014 року по відокремленому підрозділу «Шахта «Південна» ДП «Дзержинськвугілля» виданий наказ за № 235 «Про скорочення штату (чисельності) працівників». Цей наказ мотивовано тим, що для роботи відокремленого підрозділу «Шахта «Північна» ДП «Дзержинськвугілля» в режимі водовідливу та підтримки гірничих виробок задіяні 57 працівників, в той час як в робочому режимі підприємства були задіяні 448 (том 1 а.с. 197).
Наказом ДП «Дзержинськвугілля» від 01 жовтня 2014 року № 175 «Про простій спецапарату державного підприємства» затверджений акт про протій не з вини працівників для спецапарату ДП «Дзержинськвугілля» від 01 жовтня 2014 року № 1; вирішено вважати час 08:00 01 жовтня 2014 року початком простою для працівників спецапарату ДП «Дзержинськвугілля» (том 1 а.с. 195).
Листом від 06 жовтня 2014 року № 1655/4-4-15 заступник голови Ради національної безпеки і оборони України звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією впровадити тимчасове обмеження постачання вибухових речовин та засобів ініціювання вибухів у Донецькій та Луганській областях, мотивуючи це тим, що протягом травня-липня 2014 року зафіксовані непоодинокі випадки заволодіння злочинними угрупованнями «ДНР» і «ЛНР» вибуховими речовинами та засобами ініціювання вибухів, що постачаються до підприємств, розташованих на території Донецької та Луганської областей, відповідно до договірних зобов'язань (том 1 а.с. 192).
Листом від 17 жовтня 2014 року № 05/1159 державне підприємство «Науково-виробниче об'єднання «Павлоградський хімічний завод» повідомило ДП «Дзержинськвугілля», що не має можливості здійснити постачання вибухових речовин за договором № 193114 від 13 жовтня 2014 року у зв'язку з проведенням антитерористичної операції (том 1 а.с. 191).
Як свідчить витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження від 26 травня 2015 року № 38092680 та Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного державного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 11 листопада 2016 року № 72893693, все нерухоме майно ДП «Торецьквугілля» перебуває під арештом на підставі постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження від 26 травня 2015 року ВП № 47421891 (том 1 а.с. 199, том 2 а.с. 89-102).
Як свідчать витяги з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 19 червня 2015 року № 47247207 та від 11 листопада 2016 року № 50744660, все рухоме майно ДП «Торецьквугілля» перебуває під публічними та приватними обтяженнями (податкова застава, застава, арешт) (том 1 а.с. 200-222, том 2 а.с. 68-88).
Згідно з довідкою від 13 січня 2017 року № 03/51-1, заборгованість з виплати заробітної плати працівникам ДП «Торецьквугілля» за 2016 рік становить 119990 тис. грн (том 2 а.с. 61).
Згідно з Основними техніко-економічними показниками ДП «Дзержинськвугілля» до Програми перспективного розвитку вугледобувних підприємств на 2015-2020 роки очікуваний результат від виробництва товарної вугільної продукції на 2015 рік -339641 тис. грн., на 2016 рік -126542 тис. грн., на 2017 рік -51182 тис. грн., на 2018 рік -5997 тис. грн., на 2019 рік 12020 тис. грн., на 2020 рік 29011 тис. грн. Очікуваний фінансовий результат на 2015 рік -372726 тис. грн., на 2016 рік -177590 тис. грн., на 2017 рік -127068 тис. грн., на 2018 рік -96674 тис. грн., на 2019 рік -85483 тис. грн., на 2020 рік -71226 тис. грн. (том 1 а.с. 167-168).
Доводи заявника про ліквідацію двох його відокремлених підрозділів підтверджені розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1402-р «Про ліквідацію відокремленого підрозділу «Шахта «Північна» державного підприємства «Дзержинськвугілля» (том 2 а.с. 62), від 24 лютого 2016 року № 205-р «Про ліквідацію відокремленого підрозділу «Шахта «Південна» державного підприємства «Дзержинськвугілля» (том 2 а.с. 63), протоколом засідання постійно діючого штабу оперативного реагування ДП «Дзержинськвугілля» від 19 серпня 2014 року (том 2 а.с. 64), наказом відокремленого підрозділу «Шахта «Південна» ДП «Дзержинськвугілля» від 18 вересня 2014 року № 235 «Про скорочення штату (чисельності) трудящих» (том 2 а.с. 65), наказом ДП «Торецьквугілля» від 18 жовтня 2016 року № 22 «Про припинення діяльності ВП «Шахта «Північна по видобутку вугілля і проведення гірничих виробок» (том 2 а.с. 66-67).
Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.
Вирішуючи по суті питання відстрочення виконання постанови від 10 лютого 2015 року, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.
Підставою для застосування ч. 1 ст. 263 КАС України є наявність об'єктивних обставин, що ускладнюють або роблять неможливим застосування загального порядку виконання рішень.
Відстрочення виконання полягає у тому, що на вчинення виконавчих дій встановлюється перерва на точно визначений строк. При цьому для встановлення строку, на який може бути встановлена така перерва, суд повинен виходити з реальної можливості боржника після її закінчення сплатити суму боргу.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Отже, вимоги про відстрочення мають бути належним чином обґрунтовані, а судове рішення за наслідками їх розгляду – мотивованими.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відстрочення виконання судового рішення має бути наслідком встановлення судом наявності підстав, які б ускладнювали його виконання, обов'язок доведення факту існування яких за приписами ст. 71 КАС України покладений на заявника.
За висновком суду, ДП «Торецьквугілля» довело належними та допустимим доказами наявність обставин, що об'єктивно ускладнюють виконання судового рішення, а саме: збитковість підприємства за 2014-2016 роки; відсутність бюджетного фінансування на погашення заборгованості перед УПФУ; зупинення виробничої діяльності та настання обставин непереборної сили у зв'язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької області.
Суд виходить з того, що з огляду на фінансовий стан ДП «Торецьквугілля» вжиття заходів примусового виконання не забезпечить реального виконання судового рішення та невідкладного погашення заборгованості перед УПФУ, натомість може погіршити існуючий стан цього підприємства.
Таким чином, наявні передбачені ч. 1 ст. 263 КАС України підстави для відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2015 року.
Задовольняючи заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд має виходити з реальної можливості боржника виконати таке рішення після сплину строку або настання події, до якої відстрочене виконання.
Заявник довів належними та допустими доказами наявність передбачених ч. 1 ст. 263 КАС України підстав для відстрочення виконання судового рішення у справі № 805/184/15-а до 31 грудня 2017 року.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 159, 160, 165, 185, 186, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалив:
1. Заяву Державного підприємства «Торецьквугілля» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2015 року в адміністративній справі № 805/184/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій – задовольнити.
2. Відстрочити виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2015 року у справі № 805/184/15-а - до 31 грудня 2017 року.
3. Ухвала постановлена у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частина проголошені у судовому засіданні 16 січня 2017 року.
4. Повний текст ухвали виготовлений 19 січня 2016 року.
5. Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
6. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
7. Ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кравченко Т.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2017 |
Оприлюднено | 24.01.2017 |
Номер документу | 64168860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні