Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/393/17
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2017 року слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва Роман О.А.,
при секретарі Іванюк І.О.,
за участю прокурора Єфімова А.Є.,
слідчого Міського І.І.,
підозрюваної ОСОБА_1,
захисників: ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання слідчого Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві старшого лейтенанта поліції Міського Івана Івановича
про відсторонення від посади
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку м. Києва, громадянку України, з вищою освітою, незаміжня, працює головним балетмейстером Комунального закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва", проживає за адресою: АДРЕСА_1, раніше не судимої,
підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 173, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України,
В С Т А Н О В И В :
Слідчий Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві старший лейтенант поліції Міський І.І., за погодженням з прокурором Київської місцевої прокуратури № 7 Єфімовим А.А., звернувся до суду з клопотанням про відсторонення від посади ОСОБА_1, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 173, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України.
Своє клопотання обґрунтовує тим, що в провадженні СВ Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві знаходиться кримінальне провадження № 42016101070000179 від 03.10.2015 року за підозрою ОСОБА_6, ОСОБА_7 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України та за підозрою ОСОБА_1 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 173, ч. 2 ст. 366 КК України.
Приводом для реєстрації зазначеного кримінального провадження стала заява народного депутата України ОСОБА_8 про вчинення злочину.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Комунальний заклад "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва" (далі - Театр) є некомерційним театрально-видовищним закладом культури, заснованим на комунальній власності територіальної громади м. Києва.
Театр діє на підставі положення про Комунальний заклад "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва", затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 31.01.2006 року за № 119.
Згідно п. 1.3 зазначеного Положення, Театр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами України, рішеннями Київської міської ради тощо.
Згідно п. 4.1 зазначеного Положення, трудовий колектив Театру становлять всі громадяни, які беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Театром.
В структурі Театру створено чотири творчих цехи, а саме: балет, хор, симфонічний оркестр, цех солістів-вокалістів.
Наказом директора Театру від 18.02.2010 року за № 22-к, ОСОБА_1 призначено на посаду виконуючого обов'язки головного балетмейстера Театру з 18.02.2010 року.
В подальшому, у зв'язку зі змінами в штатному розкладі, наказом директора Театру від 07.02.2010 року за № 40-к, ОСОБА_1 призначено на посаду керівника художнього цеху балету.
Наказом виконувача обов'язків директора Театру від 27.06.2013 року за № 183/13-к, ОСОБА_1 звільнена з посади керівника художнього цеху балету з 19.07.2013 року, у зв'язку із закінченням строку трудового контракту, а 02.09.2013 року наказом за № 216/13-к, її знову призначено на посаду керівника художнього цеху балету Театру та з нею укладено трудовий договір (контракт) № 4/15.
В подальшому, у зв'язку зі змінами у штатному розписі, на підставі наказу директора Театру від 31.12.2014 року за № 340/14-к, ОСОБА_1 переведено на посаду головного балетмейстера.
Відповідно до посадової інструкції та трудових договорів (контрактів), додатків до них, укладених з ОСОБА_1, на неї, як керівника художнього цеху балету Театру та, в подальшому, головного балетмейстера Театру, покладено наступні завдання та обов'язки:
- організація та очолювання роботи з підготовки та випуску нових і поновлення раніше створених балетних вистав (програм);
- забезпечення високого художнього рівня вистав та програм на стаціонарі;
- під час виїздів та гастролей, здійснення контролю за комплексом робіт, пов'язаних із створенням вистав (програм);
- здійснення основних постановок, найбільш відповідальних балетних сцен у виставах (програмах);
- визначення художніх принципів роботи балетної трупи, розробка перспективних репертуарних планів, планів-графіків випуску вистав (програм);
- формування складів постановочних груп та виконавців;
- аналіз стану репертуару і прогнозування його відповідності смакам глядачів;
- участь в роботі Художньої ради, конкурсної та атестаційної комісіях Театру;
- забезпечення кваліфікованого комплектування та використання творчих кадрів;
- проведення виховної роботи, визначення системи, форми та порядку професійного навчання складу балету, сприяння його творчому зростанню, вжиття заходів щодо покращення умов праці;
- організація та безпосередня участь у роботі з підвищення професійної майстерності творчих працівників;
- розгляд календарних планів показу вистав (програм) поточного репертуару;
- контроль творчої та трудової дисципліни художньо-артистичного персоналу;
- внесення пропозицій щодо тарифікації, нагородження працівників та накладення дисциплінарних стягнень;
- виконання інших функцій.
Таким чином, ОСОБА_1 наділена повноваженнями виконувати організаційно-розпорядчі функції, тобто являється службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_1, зловживаючи своїм службовим становищем керівника художнього цеху балету Театру та головного балетмейстера Театру, діючи умисно, спільно з іншими невстановленими в ході досудового розслідування службовими особами Театру та невстановленими в ході досудового розслідування громадянами України та іноземних держав, всупереч інтересам служби, створила протиправну схему використання трудового колективу Театру в особистих цілях, з метою власного збагачення, шляхом грубого порушення вимог чинного трудового законодавства, укладених з артистами балету Театру угод про працю та примушування їх до виконання роботи не обумовленої угодою.
Так, невстановлені особи домовлялись з іноземними імпресаріо про закордонні гастролі артистів балету Театру. У свою чергу, імпресаріо організовував закордонні виступи артистів балету Театру без укладання відповідних договорів з Театром та артистами Театру.
Щоб зібрати трупу для показу балетних вистав за межами України, ОСОБА_1, перебуваючи за місцезнаходженням Театру, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2, в період часу з березня 2012 року по листопад 2015 року, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, застосовуючи примус, що виражався в погрозах звільнення з роботи, не проходження щорічної атестації та не потрапляння до складу постановочних груп та виконавців, примушувала потрібних їй артистів написати заяви про надання відпустки без збереження заробітної плати для виїзду за кордон та виконання роботи, не обумовленої угодою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що упродовж 2012-2015 рр., артистами балету Театру, в порушення зазначених вище вимог чинного законодавства, внаслідок використання ОСОБА_1 свого службового становища всупереч інтересам служи, під примусом з боку останньої писалися заяви про надання відпусток без збереження заробітної плати на термін, що перевищував встановлений законом:
- 13.03.2012 про надання відпустки з 14.03.2012 по 06.04.2012 для виїзду до Швейцарії;
- 07.04.2012 про надання відпустки з 10.04.2012 по 14.04.2012 для виїзду до Іспанії;
- 16.11.2012 про надання відпустки з 17.11.2012 по 21.12.2012 для виїзду до Швейцарії;
- 05.07.2013 про надання відпустки з 17.07.2013 по 31.07.2013 для виїзду до Японії;
- 22.10.2013 про надання відпустки з 25.10.2013 по 08.11.2013 для виїзду до Швейцарії;
- 08.07.2014 про надання відпустки з 17.07.2014 по 31.07.2014 для виїзду до Японії;
- 06.11.2014 про надання відпустки з 14.11.2014 по 16.12.2014 для виїзду до Швейцарії;
- 08.11.2015 про надання відпустки з 20.11.2015 по 18.12.2015 для виїзду до Швейцарії.
Одночасно, для забезпечення виконання балетних вистав артистами балету Театру під час відпусток без збереження заробітної плати, ОСОБА_1, зловживаючи своїм службовим становищем, надавала вказівку працівникам Театру, відповідальним за збереження театрального реквізиту, декорацій та костюмів, які не були обізнані з її злочинними намірами, вантажити для перевезення до перелічених вище країн необхідні для закордонних гастролей декорації, реквізит, костюми, парики, канделябри, прибори для освітлення, що належать Театру та є комунальною власністю.
В подальшому, на підставі зазначених вище заяв артистів балету Театру, видавались накази про надання відпусток без збереження заробітної плати та відповідні працівники Театру виїжджали до зазначених вище країн, де внаслідок примусу з боку керівника художнього цеху балету, а з 31.12.2014 року з боку головного балетмейстера ОСОБА_1 та під її керівництвом виконували роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами: участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, під час відпустки, без одержання заробітної плати (доходу), при цьому, безпідставно використовувалось комунальне майно - належні Театру декорації, костюми та реквізит, а саме:
- з 14.03.2012 по 06.04.2012 (наказ № 42/12-к від 13.03.2012) - 36 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Швейцарії;
- з 10.04.2012 по 14.04.2012 (наказ № 67-12-к від 09.04.2012) - 38 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Іспанії;
- з 17.11.2012 по 21.12.2012 (наказ №280/12-к від 16.11.2012) - 34 працівника Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Швейцарії;
- з 17.07.2013 по 31.07.2013 (наказ № 191/13-к від 15.07.2013) - 30 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Японії;
- з 25.10.2013 по 08.11.2013 (наказ № 302/13-к від 22.10.2013) - 29 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Швейцарії;
- з 17.07.2014 по 31.07.2014 (наказ № 198/14-к від 10.07.2014) - 27 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Японії;
- з 14.11.2014 по 16.12.2014 (наказ № 287/14-к від 13.11.2014) - 23 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Швейцарії;
- з 20.11.2015 по 18.12.2015 (наказ № 327/15-к від 12.11.2015) - 29 працівників Театру, внаслідок примусу з боку ОСОБА_1, виконували зазначену вище роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами в Швейцарії.
При цьому, внаслідок вищеописаних дій ОСОБА_1, Театру завдано матеріальну шкоду від безпідставного використання комунального майна, у вигляді неодержання коштів від їх фактичної оренди, в розмірі 70 тис. грн.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що головний балетмейстер Театру ОСОБА_1, діючи умисно, продовжуючи зловживати своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, використовуючи трудовий колектив Театру в особистих цілях, з метою власного збагачення, шляхом грубого порушення вимог чинного трудового законодавства, укладених з артистами балету Театру угод про працю та примушування їх до виконання роботи не обумовленої угодою, домовилась з невстановленими особами про виступ окремих артистів балету Театру, у поза робочий час, поза межами стаціонарного сценічного майданчику.
Щоб зібрати колектив артистів балету Театру для виступу у поза робочий час, поза межами стаціонарного сценічного майданчику, ОСОБА_1, перебуваючи за місцезнаходженням Театру, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2, на початку жовтня 2015 року, продовжуючи зловживати своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, шляхом примусу, що виражався в погрозах звільнення з роботи, не проходження щорічної атестації та не потрапляння до складу постановочних груп та виконавців, повідомила встановленим слідством артистам балету Театру про необхідність виконати окремі фрагменти балетних вистав, 03.10.2015 року, в приміщенні готелю "Fairmont Grand Hotel Kyiv" за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, 1.
В подальшому артисти, 03.10.2015 року, внаслідок примусу з боку головного балетмейстера ОСОБА_1 та під її керівництвом, в період часу з 17 год. до 22 год., виконували роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами: участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, у поза робочий час. При цьому, безпідставно використовувалось комунальне майно - належні Театру костюми.
Крім того, ОСОБА_1, перебуваючи за місцезнаходженням Театру, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2, на початку квітня 2016 року, шляхом примусу, що виражався в погрозах звільнення з роботи, не проходження щорічної атестації та не потрапляння до складу постановочних груп та виконавців, повідомила артистам балету Театру про необхідність виконати окремі фрагменти балетних вистав, 03.04.2016, в приміщенні готелю " InterContinental Kyiv" за адресою: м. Київ, вул. Велика Житомирська, 2-А.
В подальшому артисти, 03.04.2016 року, внаслідок примусу з боку головного балетмейстера ОСОБА_1, в період часу з 15 год. до 24 год., виконували роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами: участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, у поза робочий час. При цьому, безпідставно використовувалось комунальне майно - належні Театру костюми.
Внаслідок зазначених вище умисних дій з боку ОСОБА_1, що виразились у грубому порушенні вимог чинного трудового законодавства, основних прав працівників, закріплених та гарантованих Конституцією України, у примусі до виконання роботи, не обумовленої угодою - грубо порушено угоди про працю, укладені з встановленими слідством особами, чим вказаним працівникам Театру заподіяно моральну та матеріальну шкоду, у вигляді не одержання заробітної плати в розмірі 194 973 грн.
За таких обставин, в період часу з березня 2012 року по листопад 2012 року, внаслідок зловживання службовим становищем з боку керівника художнього цеху балету Театру та головного балетмейстера Театру ОСОБА_1 працівникам Театру заподіяно моральну та матеріальну шкоду, у вигляді не одержання заробітної плати в розмірі 194 973 грн., а Комунальному закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва" спричинено матеріальну шкоду від безпідставного використання комунального майна, у вигляді неодержання коштів від їх фактичної оренди, в розмірі 70 тис. грн., а всього, на загальну суму 264 973 грн., що є тяжкими наслідками.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_1, обіймаючи посади керівника художнього цеху балету Театру та головного балетмейстера Театру, в період часу з січня 2012 по червень 2016 року, перебуваючи на своєму робочому місці, в приміщенні Театру за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2, за попередньою змовою з працівником Театру, відповідальним за ведення обліку використання робочого часу артистів балету, достовірно знаючи, що артисти балету Театру ОСОБА_9 в період з 22.01.2012 по 30.01.2012, ОСОБА_10 в період з 10.09.2013 по 14.09.2013, ОСОБА_11 в період з 22.01.2015 по 28.01.2015, з 17.02.2016 по 22.02.2016, ОСОБА_12 в період з 22.01.2012 по 30.01.2012, ОСОБА_13 в період з 27.09.2013 по 18.10.2013, з 26.03.2014 по 30.03.2014, ОСОБА_14 в період з 16.02.2014 по 20.02.2014, ОСОБА_15 в період 22.01.2012 по 30.01.2012, з 11.11.2012 по 18.11.2012, з 18.12.2015 по 27.12.2015, ОСОБА_16 в період з 03.01.2013 по 18.01.2013, з 09.03.2014 по 20.03.2014, з 01.10.2014 по 20.10.2014, ОСОБА_17 в період з 14.01.2012 по 22.01.2012, з 17.09.2015 по 27.10.2015, з 28.01.2016 по 03.02.2016, ОСОБА_18 в період з 03.01.2013 по 18.01.2013, з 31.01.2013 по 25.02.2013, з 24.12.2014 по 06.02.2015, з 11.02.2015 по 04.03.2015, з 20.11.2015 по 17.12.2015, з 21.08.2016 по 04.09.2016, ОСОБА_19 в період з 22.01.2012 по 30.01.2012, з 18.05.2012 по 27.05.2012, з 31.08.2012 по 06.09.2012, з 16.02.2014 по 20.02.2014, з 26.03.2014 по 30.03.2014, з 02.09.2015 по 05.09.2015, з 17.09.2015 по 27.10.2015, ОСОБА_20 в період з 24.10.2013 по 07.11.2013, з 14.11.2014 по 16.12.2014, з 17.05.2015 по 19.05.2015, з 02.03.2016 по 03.06.2016, ОСОБА_21 з 26.09.2012 по 03.10.2012, з 20.11.2014 по 17.12.2014, ОСОБА_22 з 22.01.2012 по 30.01.2012, з 26.08.2012 по 09.09.2012, з 16.02.2014 по 20.02.2014 - перебували за межами України, до табелів обліку використання робочого часу за відповідний період умисно внесли завідомо неправдиву інформацію про кількість годин, які перелічені особи відпрацювали:
- до табелю обліку використання робочого часу за січень 2012 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_9, ОСОБА_12, ОСОБА_15, ОСОБА_17, ОСОБА_19, ОСОБА_22;
- до табелю обліку використання робочого часу за травень 2012 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_19;
- до табелю обліку використання робочого часу за вересень 2012 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_19, ОСОБА_21, ОСОБА_22;
- до табелю обліку використання робочого часу за жовтень 2012 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_21;
- до табелю обліку використання робочого часу за листопад 2012 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_15;
- до табелю обліку використання робочого часу за січень 2013 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_16, ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за лютий 2013 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за вересень 2013 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_10, ОСОБА_13;
- до табелю обліку використання робочого часу за жовтень 2013 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_13, ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за листопад 2013 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за лютий 2014 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_14, ОСОБА_19, ОСОБА_22;
- до табелю обліку використання робочого часу за березень 2014 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_13, ОСОБА_16, ОСОБА_19;
- до табелю обліку використання робочого часу за жовтень 2014 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_16;
- до табелю обліку використання робочого часу за листопад 2014 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20, ОСОБА_21;
- до табелю обліку використання робочого часу за грудень 2014 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18, ОСОБА_20, ОСОБА_21;
- до табелю обліку використання робочого часу за січень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_11, ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за лютий 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за березень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за травень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за вересень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_17, ОСОБА_19;
- до табелю обліку використання робочого часу за жовтень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_17, ОСОБА_19;
- до табелю обліку використання робочого часу за листопад 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за грудень 2015 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_15, ОСОБА_18;
- до табелю обліку використання робочого часу за січень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_17;
- до табелю обліку використання робочого часу за лютий 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_11, ОСОБА_17;
- до табелю обліку використання робочого часу за березень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за квітень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за травень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за червень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_20;
- до табелю обліку використання робочого часу за вересень 2016 року внесено завідомо неправдиві відомості про кількість годин, відпрацьованих ОСОБА_18,
- чим вчинено їх підроблення.
В подальшому, зазначені табелі обліку використання робочого часу артистів балету Театру, до яких ОСОБА_1, за попередньою змовою з працівником Театру, відповідальним за ведення обліку використання робочого часу артистів балету, внесено завідомо неправдиві відомості, передавались до бухгалтерії Театру для нарахування та виплати заробітної плати.
Внаслідок вчиненого ОСОБА_1, за попередньою змовою з працівником Театру, відповідальним за ведення обліку використання робочого часу артистів балету, службового підроблення, з бюджету міста Києва безпідставно виплачено заробітну плату зазначеним вище особам за фактично не відпрацьований час, на суму понад 180 тис. грн., що є тяжкими наслідками.
15.12.2016 року ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженка м. Києва, громадянка України, з вищою освітою, незаміжня, працює головним балетмейстером Комунального закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва", проживає за адресою: АДРЕСА_1, раніше не судима, повідомлено про нову підозру:
у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для інших фізичних та юридичних осіб використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України;
у грубому порушенні угоди про працю службовою особою установи комунальної форми власності, шляхом примусу до виконання роботи, не обумовленої угодою, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 173 КК України;
у службовому підробленні, а саме: у внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України.
Таким чином, ОСОБА_1 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочинів, які, згідно ст. 12 КК України, відносяться до категорій тяжких злочинів, злочинів невеликої та середньої тяжкості відповідно.
Підставою підозрювати ОСОБА_1 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 173, ч. 2 ст. 366 КК України, є зібрані в ході досудового розслідування докази, а саме:
- накази директора Театру про призначення ОСОБА_1 від 18.02.2010 року за № 22-к на посаду виконуючого обов'язки головного балетмейстера Театру з 18.02.2010 року, від 07.02.2010 року за № 40-к на посаду керівника художнього цеху балету, від 02.09.2013 року за № 216/13-к на посаду керівника художнього цеху балету Театру та від 31.12.2014 року за № 340/14-к про переведення ОСОБА_1 на посаду головного балетмейстера.
- посадова інструкція головного балетмейстера Театру, якою передбачено зазначені вище повноваження ОСОБА_1
- накази № 42/12-к від 13.03.2012 року, № 67-12-к від 09.04.2012 року, № 280/12-к від 16.11.2012 року, № 191/13-к від 15.07.2013 року, № 302/13-к від 22.10.2013 року, № 198/14-к від 10.07.2014 року, № 287/14-к від 13.11.2014 року, № 327/15-к від 12.11.2015 року, якими артистам балету Театру надавались відпустки без збереження заробітної плати під час яких вони виїздили за межі України для виступів.
- заяви артистів балету Театру про надання їм відпусток без збереження заробітної плати для виїзду на особисті гастролі.
- типові трудові договори (контракти), укладені між Театром та артистами балету Театру, якими, серед іншого, передбачено обов'язки працівників підпорядковуватись при виконанні своїх трудових обов'язків безпосередньо головному балетмейстеру, виконувати відповідну оплачувану роботу за місцезнаходженням Театру, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2; передбачено обов'язок роботодавця дотримуватись вимог чинного законодавства, а також передбачено єдину умову, що визначає характер роботи артистів балету Театру - ймовірність виїзду на гастролі.
- лист-відповідь Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України від 01.12.2016 року за № 0.64-26025/0/15-16 та витяг з бази даних "Відомості про осіб, як перетнули державний кордон України" за 2012-2016 рр., яким підтверджено факт виїзду артистів балету Театру за межі України для участі у виставах, а також підтверджено факт перебування окремих артистів балету Театру за межами України у той час, коли до табелів обліку використання робочого часу вносились відомості про їх фактичне перебування на робочому місці.
- лист-відповідь ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві від 02.12.2016 року за № 6688/09/26-56-08-02-09 щодо джерел та розміру доходів артистів балету Театру за період з 01.01.2012 року по 03.10.2016 року. Згідно даної інформації, артисти балету Театру у вказаний період часу не одержували дохід від гастрольної діяльності, а одержували лише заробітну плату за основним місцем роботи.
- лист-відповідь Театру від 13.10.2016 року за № 160 в якому зазначено виключний перелік договорів, на підставі яких артисти балету Театру виїжджали на гастролі за межі України упродовж 2012-2016 рр., а також копіями договорів на проведення гастролей артистів балету Театру за межами стаціонарного сценічного майданчику, якими визначено вартість оренди комунального майна - декорацій, костюмів та реквізиту Театру.
- колективний договір між трудовим колективом Театру та дирекцією на 2014-2017 роки.
- матеріалами перевірки Головного управління Держпраці у Київській області додержання Театром вимог чинного законодавства про працю (акт № 26-99/1327), згідно яких в діяльності Театру виявлено порушення вимог чинного законодавства про працю, зокрема щодо підстав надання та тривалості відпусток без збереження заробітної плати.
- табелі обліку використання робочого часу та відомості про нарахування та виплату заробітної плати за період з січня 2012 року по жовтень 2016 року, в яких зафіксовано відомості про заробітну плату артистів балету, кількість відпрацьованих ними годин.
- протоколи допитів потерпілих.
- протоколи допитів свідків.
- протоколи слідчих дій.
Слід зазначити, що будучи допитаною в якості підозрюваної, ОСОБА_1 по суті повідомленої підозри винною себе не визнала. Однак, даючи показання, фактично, підтвердила, що приймала участь в організації виїзду артистів балету Театру упродовж 2012-2015 років для виступів за межами стаціонарного сценічного майданчику - за межами України, під час відпусток без збереження заробітної плати.
Підозрювана також визнала, що особисто підбирала артистів балету Театру, які мають їхати на ці гастролі.
ОСОБА_1 у своїх показаннях зазначила, що під час зазначених виступів за межами України, під час відпусток без збереження заробітної плати, артисти балету Театру не одержують дохід, а одержують лише добові.
ОСОБА_1 також визнала, що організовувала артистів балету Театру брати участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, у поза робочий час, а саме: 03.10.2015 року, в приміщенні готелю "Fairmont Grand Hotel Kyiv" за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, 1 та 03.04.2016 року, в приміщенні готелю "InterContinental Kyiv" за адресою: м. Київ, вул. Велика Житомирська, 2-А.
У той же час, підозрювана категорично заперечила факт примусу зі свого боку та факт використання комунального майна - декорацій, костюмів та реквізиту Театру.
Крім того, ОСОБА_1, фактично, частково визнала і вчинення нею службового підроблення - внесення до табелів обліку робочого часу артистів балету Театру завідомо неправдивих відомостей про фактично відпрацьований час. Так, у свої показаннях вона зазначила, що з 02.03.2016 року по 03.06.2016 року артистка балету Театру ОСОБА_20 знаходилась за межами України, але в цей час замість неї працював артист ОСОБА_16, тому в табеля за даний період вносились відомості про її знаходження на робочому місці.
У свою чергу, допитані в ході досудового розслідування як потерпілі окремі артисти балету Театру, дали показання, що до посадових обов'язків головного балетмейстера Театру ОСОБА_1 входить формування складів постановочних груп та виконавців. Остання, формує склад виконавців виходячи з того, хто поїде на організовані особисто нею гастролі за кордон під час відпустки без збереження заробітної плати, а також виходячи з того, хто з артистів до неї лояльний та готовий виконати всі її розпорядження, у т.ч. незаконні. Потерпілі одноголосно зазначили, що ОСОБА_1 шляхом примусу, що виражався в погрозах звільнення з роботи, не проходження щорічної атестації та не потрапляння до складу постановочних груп та виконавців, примушувала потрібних їй артистів написати заяви про надання відпустки без збереження заробітної плати для виїзду за кордон та виконання роботи, не обумовленої угодою.
Також, потерпілі дали показання, що внаслідок примусу з боку ОСОБА_1 та під її керівництвом виконували роботу не обумовлену укладеними з ними трудовими угодами: участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, під час відпустки, без одержання заробітної плати (доходу), а також у поза робочий час.
При цьому, як зазначили потерпілі, використовувались костюми, декорації та реквізит Театру, що є комунальною власністю.
Також потерпілі зазначили, що внаслідок зазначених дій ОСОБА_1, вони не отримують заробітну плату за місцем роботи, а в подальшому, при виході у щорічну відпустку, отримують малі відпускні.
Допитані в ході досудового розслідування свідки підтвердили, що дійсно в період часу з січня 2012 року по грудень 2015 року, під час виїзду артистів балету Театру на гастролі за межі України, під час відпусток без збереження заробітної плати, за вказівкою ОСОБА_1 вивозились декорації, реквізит та костюми Театру. В подальшому, вони використовувались під час виступів за межами стаціонарного сценічного майданчику.
Свідки зазначили, що будь-які договори з Театром на проведення гастролей за кордоном, у т.ч. договори оренди комунального майна - декорацій, реквізиту, костюмів, париків, освітлювальних приборів - не укладались.
Допитані в ході досудового розслідування як свідки інші артисти балету Театру, підтвердили, що дійсно упродовж 2012-2015 років, під час відпусток без збереження заробітної плати, брали участь у балетних виставах за межами стаціонарного сценічного майданчика. У кожному випадку виїзди артистів балету Театру організовувались ОСОБА_1, яка фактично очолювала трупу за кордоном. Свідки також підтвердили факт вивозу та використання під час зазначених виступів декорацій, реквізиту та костюмів Театру.
Свідки підтвердили факт, що ОСОБА_1 примушувала артистів написати заяви про надання відпустки без збереження заробітної плати для виїзду за кордон та виконання роботи поза межами стаціонарного сценічного майданчику.
Крім того, свідки та потерпіла дали показання про факт вимагання у них грошових коштів з боку головного балетмейстера Театру ОСОБА_1
Окремо слід зазначити, що свідок заперечив факт написання заяви від 16.11.2012 року про надання відпустки без збереження заробітної плати з 17.11.2012 року по 21.12.2012 року, у зв'язку з поїздкою до Швейцарії, яка мається в його особовій справі, вказавши, що дану заяву він не писав, підпис в даній заяві не його.
Допитаний в ході досудового розслідування як підозрюваний директор Театру ОСОБА_7 дав показання, що йому нічого невідомо про виконання артистами балету Театру роботи не обумовленої укладеними з ними трудовими угодами, а саме: про їх участь у балетних виставах поза межами стаціонарного сценічного майданчику, під час відпустки, без одержання заробітної плати (доходу), а також у поза робочий час. Також, директор Театру зазначив, що він не надавав дозволу на використання комунального майна - декорацій, костюмів та реквізиту Театру поза укладеними з Театром договорами.
Допитана в ході досудового розслідування свідок дала показання, що контроль за трудовою дисципліною художньо-артистичного персоналу цеху балету Театру, згідно посадової інструкції, покладено на головного балетмейстера Театру ОСОБА_1 У свою чергу, безпосередній облік використання робочого часу артистів балету Театру, згідно посадової інструкції, покладено на помічника головного балетмейстера. Останній складає табелі обліку використання робочого часу та підписує їх. З 01.01.2016 року обов'язково табелі обліку використання робочого часу підписує і головний балетмейстер Театру ОСОБА_1, що засвідчує перевірку нею достовірності внесених до них відомостей.
Відомості до табелів обліку використання робочого часу вносяться за результатами проведеного ОСОБА_1 контролю за трудовою дисципліною, оскільки саме на неї покладено перевірку своєчасності прибуття артистів балету Театру на робоче місце, час перебування на робочому місці, відвідування ними репетицій та вистав.
Викладені вище обставини, а також приведені докази повно, всебічно та об'єктивно доводять, що саме перебування ОСОБА_1 на посаді керівника художнього цеху балету, а з 31.12.2014 року на посаді головного балетмейстера Театру не лише сприяло вчиненню злочину, а прямо з цим пов'язано, оскільки інкриміновані їй злочини вчинені виключно з використанням свого службового становища.
Відповідно до вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до вимог ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до вимог ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
На даний час, в ході досудового розслідування є всі підстави вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, запобігання протиправній поведінці підозрюваної ОСОБА_1, яка, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
З урахуванням обставин зазначеного кримінального провадження, особи ОСОБА_1, способу вчинення нею злочинів, у органу досудового розслідування є всі підстави вважати, що підозрювана, продовжуючи перебувати на посаді головного балетмейстера, буде незаконними засобами впливати на потерпілих, свідків та інших учасників кримінального провадження.
Слід зазначити, що потерпілі та свідки по даному кримінальному провадженню є працівниками Театру, а у своїй більшості - артистами балету Театру, які знаходяться у підпорядкуванні підозрюваної ОСОБА_1, що з урахуванням викладених вище обставин вчинення злочинів, демонструє нагальну потребу в застосуванні такого заходу забезпечення кримінального провадження, як відсторонення підозрюваної від посади головного балетмейстера Театру.
В розпорядженні сторони обвинувачення є скарги та показання перелічених вище свідків, про факти тиску з боку ОСОБА_1 на підлеглих артистів балету Театру, які наважились звернутись до правоохоронних органів для захисту своїх прав та законних інтересів.
Крім того, застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження до ОСОБА_1 як відсторонення від посади головного балетмейстера Театру, необхідне для запобігання вчиненню нових злочинів підозрюваною.
За таких обставин, є всі підстави вважати, що такий захід як відсторонення ОСОБА_1 від посади головного балетмейстера Театру необхідний для припинення кримінального правопорушення, запобігання протиправній поведінці підозрюваної, яка, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Враховуючи викладене слідчий просив, відсторонити підозрювану ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади головного балетмейстера Комунального закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва" (код ЄДРПОУ 05492734), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 2.
В судовому засіданні, слідчий та прокурор клопотання підтримали , мотивуючи тим, що ОСОБА_1, перебуваючи на посаді головного балетмейстера Комунального закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва" може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, строк відсторонення від посади просять визначити в один місяць.
Підозрювана в задоволенні клопотання просить відмовити , мотивуючи тим, що у неї не має наміру знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Захисники ОСОБА_2 та ОСОБА_3 думку ОСОБА_1 підтримали.
Ознайомившись з клопотанням, заслухавши думку учасників кримінального провадження, свідків, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя вважає за необхідне клопотання задовольнити на підставі ст. 154 ч. 1 КПК України, яка передбачає, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
Відповідно до ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.
Як вбачається з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, відкрите кримінальне провадження № 42016101070000179 від 03.10.2016 року, за підозрою ОСОБА_6, ОСОБА_7 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України та за підозрою ОСОБА_1 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 173, ч. 2 ст. 366 КК України (т.1 а.с. 18-21).
Як вбачається з пояснень ОСОБА_23, ОСОБА_12, ОСОБА_24 та ОСОБА_25, допитаних в судовому засіданні в якості свідків, їм невідомо про протиправні дії ОСОБА_1.
Оцінивши зібрані по справі докази, слідчий суддя вважає за необхідне клопотання задовольнити, оскільки ОСОБА_1 підозрюється у вчиненні злочинів, які відносяться до категорій тяжких злочинів, злочинів невеликої та середньої тяжкості, є службовою особою, перебуваючи на посаді головного балетмейстера Комунального закладу Театрально-видовищний заклад культури Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а строк відсторонення від посади визначити в один місяць.
На підставі викладеного,
керуючись ст.ст. 154,155,156,157,309,310, 392 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання ЗАДОВОЛЬНИТИ.
Відсторонити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку м. Києва , громадянку України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1, раніше не судимої, від посади головним балетмейстером Комунального закладу Театрально-видовищний заклад культури Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва , строком на 1 місяць.
Строк відсторонення обраховувати з 15 години 35 хвилин 12 січня 2017 року до 15 години 35 хвилин 12 лютого 2017 року.
Копію даної ухвали направити до відома Комунальному закладу Театрально-видовищний заклад культури Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва .
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва протягом 5 днів з дня її оголошення.
Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваРоман О.А.
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2017 |
Оприлюднено | 25.01.2017 |
Номер документу | 64192980 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Роман О. А.
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Роман О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні