УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2017 р.Справа № 820/3765/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Дюкарєвої С.В.
Суддів: Жигилія С.П., Перцової Т.С.
за участю: секретаря судового засідання - Мороз Є.В.
представника третьої особи - Книги Ю.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 22.09.2016р. по справі № 820/3765/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КЕННЕР ГРУП"
до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, треті особи: Державна казначейська служба України, Державна фіскальна служба України
про скасування рішень, скасування запису, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "КЕННЕР ГРУП", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, треті особи: Державна казначейська служба України, Державна фіскальна служба України, в якому просив суд:
1) скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 та вважати податкову звітність подану засобами електронного зв'язку прийнятою;
2) скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП від 22.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП (індивідуальний податковий номер 396098226501) від 05.03.2015 року;
3) скасувати запис Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням ТОВ КЕННЕР ГРУП ;
4) зобов'язати Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
5) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ КЕННЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 39609829) (індивідуальний податковий номер 396098226501) з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 21 032 979 ,95 грн. на рахунку № 26003050251188 відкритому у центральному відділенні КБ ПРИВАТБАНК, МФО 305299, спецрахунок № 37514000240013 платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ КЕННЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 39609829);
6) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ КЕННЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 39609829) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 21 032 979 ,95 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних, а саме: № 30025 на суму 1 197 592,00 грн., вт.ч ПДВ 199 598,67грн., № 30088 на суму 1 189 655,20 грн., в т. ч ПДВ 198 275,87 грн., № 30022 на суму 328 412,75 грн., в т. ч ПДВ 54 735,46 грн., № 1079 на суму 1 385 242,00 грн., вт. ч ПДВ 230 873,67 грн., № 3071026 на суму 416 502,08 грн., в т. ч ПДВ 69 417,01 грн., № 300037 на суму 2 706 452,00 грн., в т. ч ПДВ 451 075,33 грн., № 296 на суму 983 692,00 грн., в т. ч ПДВ 163 948,67 грн., № 30096 на суму 2 281 020,54 грн., в т. ч ПДВ 380 170,09 грн., № 1688 на суму 1 784 710,00 грн., в т. ч ПДВ 297 451,67 грн., № 30034 на суму 341 863,45 грн., в т. ч ПДВ 56 977,24 грн., № 23 на суму 404 594,78 грн., в т. ч ПДВ 67 432,46 грн., -№30056 на суму 760 419,91 грн., вт.ч ПДВ 126 736,65 грн., № 1352 на суму 1 049 960,90 грн., вт. ч ПДВ 174 993,48 грн., № 1550024 на суму 1 093 037,00 грн., в т. ч ПДВ 182 172,83 грн., № 684 на суму 559 649,00 грн., в т. ч ПДВ 93 274,83 грн., -№4281 на суму 1 416 707,72 грн., в т. ч ПДВ 236 117,95 грн., № 30038 на суму 613 204,15 грн., в т. ч ПДВ 102 200,69 грн., -№ 165 на суму 814 897,00 грн., в т. ч ПДВ 135 816,17 грн., № 30064 на суму 202 968,00 грн., в т. ч ПДВ 200 494,67 грн., № 6 на суму 1 531 242,07 грн., в т. ч ПДВ 255 207,01 грн., № 30065 на суму 1 691 531,21 грн., в т. ч ПДВ 281 921,87 грн., -№ 30132 на суму 1 090 717,10 грн., в т. ч ПДВ 181 786,18 грн., № 30124 на суму 1 546 496,65 грн., в т. ч ПДВ 257 749,44 грн., № 30030 на суму 981 499,00 грн., в т. ч ПДВ 163 583,17 грн., -№30034 на суму 951 437,00 грн., в т. ч ПДВ 158 572,83 грн., № 30025 на суму 553 385,00 грн., в т. ч ПДВ 92 230,83 грн., № 30024 на суму 257 255,80 грн., в т. ч ПДВ 42 875,97 грн., -№900 на суму 677 302,10 грн., в т. ч ПДВ 112 883,68 грн., -№30065 на суму 324 911,46 грн., в т. ч ПДВ 54 151,91грн., № 30064 на суму 317 306,06 грн., в т. ч ПДВ 52 884,34 грн., № 911 на суму 1 322 869,96 грн., в т. ч ПДВ 220 478,33 грн., № 563 на суму 318 341,00 грн., в т. ч ПДВ 53 056,84 грн., № 30078 на суму 466 121,77 грн., в т. ч ПДВ 77 686,96 грн., № 503 на суму 997 878,97 грн., в т. ч ПДВ 166 313,16 грн., № 300 на суму 354 624,10 грн., в т. ч ПДВ 59 104,02 грн., № 953 на суму 2 109 745,00 грн., в т. ч ПДВ 351 624,17 грн., № 30016 на суму 583 278,59 грн., в т. ч ПДВ 97 213,10 грн., № 297 на суму 461 171,96 грн., в т. ч ПДВ 76 861,99 грн., № 30103 на суму 1 097 765,91 грн., в т. ч ПДВ 182 960,99 грн., №30095 на суму 911 257,87 грн., в т. ч ПДВ 151 876,31 грн., № 30104 на суму 408 957,46 грн., в т. ч ПДВ 68 159,58 грн., №30102 на суму 938 694,90 грн., в т. ч ПДВ 156 449,15 грн., № 30030 на суму 308 087,68 грн., в т. ч ПДВ 51 347,95 грн., № 1076 на суму 415 313,00 грн., в т. ч ПДВ 69 218,83 грн., №10 на суму 1 069 448,14 грн., в т. ч ПДВ 178 241,35 грн., № 1244 на суму 434 774,98 грн., в т. ч ПДВ 72 462,49 грн., № 1246 на суму 72 502,62 грн., в т. ч ПДВ 12 083,77 грн., № 1245 на суму 260 607,20 грн., в т. ч ПДВ 43 434,53 грн., № 30045 на суму 1 566 170,00 грн., в т. ч ПДВ 261 028,33 грн., № 30050 на суму 1 476 227,00 грн., в т. ч ПДВ 246 037,83 грн., №31019 на суму 1 290 088,00 грн., в т. ч ПДВ 215 014,67 грн., №31078 на суму 930 401,28 грн., в т. ч ПДВ 155 066,88 грн., №31079 на суму 414 882,98 грн., в т. ч ПДВ 69 147,16 грн., №31009 на суму 347 563,32 грн., в т. ч ПДВ 57 927,22 грн., № 1100 на суму 1 421 097,00 грн., в т. ч ПДВ 236 849,50 грн., №3171113 на суму 589 893,05 грн., в т. ч ПДВ 98 315,51 грн., №310030 на суму 2 742 198,00 грн., в т. ч ПДВ 457 033,00 грн., № 352 на суму 805 048,00 грн., в т. ч ПДВ 134 174,67 грн., № 1768 на суму 1 668 302,00 грн., в т. ч ПДВ 278 050,33 грн., № 31035 на суму 301 955,38 грн., в т. ч ПДВ 50 325,90 грн., №9 на суму 439 863,11 грн., в т. ч ПДВ 73 310,52 грн., № 610 на суму 1 069 365,98 грн., в т. ч ПДВ 178 227,66 грн., №31039 на суму 753 661,97 грн., в т. ч ПДВ 125 610,33 грн., № 1270 на суму 1 041 429,67 грн., в т. ч ПДВ 173 571,61 грн., № 153103 на суму 1 430 444,00 грн., в т. ч ПДВ 238 407,33 грн., № 711 на суму 471 587,00 грн., в т. ч ПДВ 78 597,83 грн., № 3629 на суму 19 498,00 грн., в т. ч ПДВ 3 249,67 грн., № 3607 на суму 1 594 235,35 грн., в т. ч ПДВ 265 705,89 грн., № 31035 на суму 628 532,00 грн., в т. ч ПДВ 104 755,33 грн., № 209 на суму 367 482,00 грн., в т. ч ПДВ 61 247,00 грн., № 31043 на суму .1 169 776,00 грн., в т. ч ПДВ 194 962,67 грн., №11 на суму 2 011 868,04 грн., в т. ч ПДВ 335 311,34 грн., №31026 на суму 737 915,53 грн., в т. ч ПДВ 122 985,92 грн., № 31025 на суму 975 902,80 грн., в т. ч ПДВ 162 650'47 грн., №31052 на суму 460 357,09 грн., в т. ч ПДВ 76 726,18 грн., № 31053 на суму 2 060 498,93 грн., в т. ч ПДВ 343 416,49 грн., №31015 на суму 961 879,00 грн., в т. ч ПДВ 160 313,17 грн., №31017 на суму 837 189,00 грн., в т. ч ПДВ 139 531,50 грн., № 31025 на суму 633 420,02 грн., в т. ч ПДВ 105 570,00 грн., №31014 на суму 239 614,00 грн., в т. ч ПДВ 39 935,67 грн., № 943 на суму 627 556,58 грн., в т. ч ПДВ 104 592,76 грн., № 31074 на суму 2 389 972,94 грн., в т. ч ПДВ 398 328,82 грн., № 31072 на суму 524 356,08 грн., в т. ч ПДВ 87 392,68 грн., № 1339 на суму 1 291 431,09 грн., в т. ч. ПДВ 215 238,52 грн., № 565 на суму 133 689,67 грн., в т. ч ПДВ 22 281,61 грн., №31076 на суму 365 651,12 грн., в т. ч ПДВ 60 941,85 грн., №261 на суму 332 126,18 грн., в т. ч ПДВ 55 354,36 грн., № 985 на суму 1 741 575,00 грн., в т. ч ПДВ 290 262,50 грн., №31012 на суму 607 318,85 грн., в т. ч ПДВ 101219,81грн., № 239 на суму 450 698,96 грн., в т. ч ПДВ 75 116,49 грн., №31054 на суму 1 492 254,82 грн., в т. ч ПДВ 248 709,14 грн., № 31055 на суму 496 107,91 грн., в т. ч ПДВ 82 684,65 грн., №31056 на суму 1 406 981,42 грн., в т. ч ПДВ 234 496,90 грн., №31022 на суму 302 675,32 грн., в т. ч ПДВ 50 445,89 грн., № 803 на суму 406 665,00 грн., в т. ч ПДВ 67 777,50 грн., №11 на суму 1 021 842,00 грн., в т. ч ПДВ 170 307,00 грн., № 1727 на суму 748 264,24 грн., в т. ч ПДВ 124 710,70 грн., № 1728 на суму 33 069,07 грн., в т. ч ПДВ 5 511,51грн., №31018 на суму 1 397 363,74 грн., в т. ч ПДВ 232 893,96 грн., № 31027 на суму 1 451 573,00 грн., в т. ч ПДВ 241 928,83 грн., № 30006 на суму 1 272 027,00 грн., в т. ч ПДВ 212 004,50 грн., № 30017 на суму 1 326 630,73 грн., в т. ч ПДВ 221 105,12 грн., № 30011 на суму 342 697,43 грн., в т. ч ПДВ 57 116,24 грн., № 940 на суму 1 401 202,00 грн., в т. ч ПДВ 233 533,67 грн, № 3071006 на суму 581 633,94 грн., вт. ч ПДВ 96 938,99 грн, № 300005 на суму 2 703 807,00 грн, в т. ч ПДВ 450 634,50 грн, № 30066 на суму 2 356 520,27 грн, в т. ч ПДВ 392 753,38 грн, № 1593 на суму 1 644 946,00 грн, в т. ч ПДВ 274 157,67 грн, № 30013 на суму 297 729,34 грн, в т. ч ПДВ 49 621,56 грн, № 334 на суму 1 054 394,91 грн, в т. ч ПДВ 175 732,49 грн, № 30004 на суму 743 111,00 грн, в т. ч ПДВ 123 851,83 грн, № 1058 на суму 1 026 849,13 грн, в т. ч ПДВ 171 141,52 грн, № 153103 на суму 1 410 418,00 грн, в т. ч ПДВ 235 069,67 грн, № 533 на суму 464 984,00 грн, в т. ч ПДВ 77 497,33 грн, № 2443 на суму 1 591 138,67 грн, в т. ч ПДВ 265 189,78 грн, № 178 на суму 362 337,00 грн, в т. ч ПДВ 60 389,50 грн, № 30016 на суму 1 153 399,00 грн, в т. ч ПДВ 192 233,17 грн, № 30006 на суму 39 416,93 грн, в т. ч ПДВ 6 569,49 грн, №30011 на суму 849 561,96 грн, в т. ч ПДВ 141 593,66 грн, № 30004 на суму 948 412,00 грн, в т. ч ПДВ 158 068,67 грн, № 30009 на суму 825 468,00 грн, в т. ч ПДВ 137 578,00 грн, № 30005 на суму 624 552,00 грн, в т. ч ПДВ 104 092,00 грн, № 30004 на суму 236 259,08 грн, в т. ч ПДВ 39 376,51 грн, № 762 на суму 618 770,79 грн, в т. ч ПДВ 103 128,47 грн, № 30019 на суму 517 015,80 грн, в т. ч ПДВ 86 169,30 грн, №966 на суму 1 273 350,96 грн, в т. ч ПДВ 12 225Д6 грн, № 448 на суму 131 818,02 грн, вт. ч ПДВ 21 969,67 грн, № 30024 на суму 360 532,07 грн, в т. ч ПДВ 60 088,68 грн, № 147 на суму 327 477,00 грн, в т. ч ПДВ 54 579,50 грн, № 653 на суму 1 717 193,00 грн, в т. ч ПДВ 286 198,83 грн, № 30004 на суму 598 816,39 грн, вт. ч ПДВ 99 802,73 грн, № 36 на суму 444 389,03 грн, в т. ч ПДВ 74 064,84 грн, № 30007 на суму 298 437,35 грн, в т. ч ПДВ 49 739,56 грн, № 893 на суму 400 971,00 грн, вт.ч ПДВ 66 828,50 грн, №4 на суму 1 007 536,10 грн, в т. ч ПДВ 167 922,68 грн, -№ 1057 на суму 615 824,62 грн., в т. ч ПДВ 102 637,44 грн., № 1056 на суму 154 570,02 грн., в т. ч ПДВ 25 761,67 грн., № 30014 на суму 1 377 801,20 грн., в т. ч ПДВ 229 633,53 грн., №30011 на суму 1 431 251,41 грн., в т. ч ПДВ 238 541,90 грн. Всього на суму 126 197 873,68 грн., в т. ч ПДВ 21 032 978,95 грн;
7) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ КЕННЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 39609829) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № 26003050251188 відкритий у центральному відділенні КБ ПРИВАТБАНК, МФО 305299, спецрахунок № 37514000240013), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 21 032 979 ,95 грн;
8) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та укласти наданий Товариством з обмеженою відповідальністю КЕННЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 39609829) договір про визнання електронних документів.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2016 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КЕННЕР ГРУП" - задоволено частково.
Скасовано запис Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням ТОВ КЕННЕР ГРУП .
Скасовано Рішення №279/26-50-11-01-27 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП від 22.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП (індивідуальний податковий номер 396098226501) від 05.03.2015 року.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, відповідачем - ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС подано апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі, посилаючись на порушення судом першої інстанції, при прийнятті оскаржуваної постанови, норм матеріального та процесуального права, відповідач просить постанову Харківського окружного адміністративного суду від 22.09.2016 року скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції приписів ст.ст. 93, 626, 628 Цивільного кодексу України, п. 16.1.11 п. 16.1 ст. 16, п. 45.2 ст. 45, пп. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, п. 5.5 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, що призвело до неправильного вирішення справи, з підстав та обставин викладених в апеляційній скарзі.
Відповідно ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Враховуючи, що відповідач оскаржує постанову суду першої інстанції лише в частині задоволення позовних вимог, колегія суддів не вбачає підстав для надання правової оцінки рішенню суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову, в межах розгляду даної апеляційної скарги.
Крім того, ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 11 січня 2017 року відмовлено у відкритті провадження за апеляційною скаргою ТОВ "КЕННЕР ГРУПП" на постанову суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог позивача.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника третьої особи - ДФС України, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, що 30.01.2015 року внесено запис про те, що ТОВ "КЕННЕР ГРУП" зареєструвалося у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за номером запису 1 068 102 0000 038638. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39609829, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 16.03.2015 р.
Згідно з Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 16.03.2015 року, зареєстровані дані про взяття на облік, як платника податків у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік, платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві з 31.01.2015 року. Місцезнаходження юридичної особи зазначається за адресою: 03028, м. Київ, вул. просп. Науки, буд. 11.
З 01.03.2015 року ТОВ "КЕННЕР ГРУП" зареєструвалось платником податку на додану вартість, місцезнаходження (місце проживання) платника зареєстрували за адресою: 03028, м. Київ, вул. просп. Науки, буд. 11 та отримало індивідуальний податковий номер 396098226501, про що свідчить Витяг №1526504502020 з реєстру платників ПДВ від 06.03.2015 року.
27.03.2015 року між позивачем та ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві був укладений договір про визнання електронної звітності № 270320151, предметом даного Договору було визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п. 1 р.1 зазначеного Договору.
Зазначений договір прийнято ДФС України, що підтверджується квитанцією № 2, договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто з 27.03.2015 р.
Даним Договором передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. Договору).
13 травня 2015 року, 11 червня 2015 року, 09 липня 2015 року ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві були сформовані повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф.18-ОПП за №№ 940/26-50-11-01-19, 1239/26-50-11-01-19, 1721/26-50-11-01-19, які було направлено державному реєстратору.
21.07.2015 року відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 10681430007038638 про відсутність юридичної особи - ТОВ "КЕННЕР ГРУП" за адресою місцезнаходження.
Рішенням № 279/26-50-11-01-27 від 22.07.2015 року ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "КЕННЕР ГРУП".
Приймаючи рішення в частині задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що висновки ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві про відсутність позивача за місцезнаходженням не відповідають дійсності, а рішення, щодо анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ "КЕННЕР ГРУП" від 22.07.2015 року є протиправним на незаконним, що в свою чергу є підставою для його скасування.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з таких підстав.
Як свідчать матеріали справи, рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП від 22.07.2015 року було винесено суб'єктом владних повноважень у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (реєстраційна дія № 10681430007038638 від 21.07.2015 року).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Анулювання реєстрації платника податків на додану вартість на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України було обумовлено наявністю відповідного запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Так, підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України передбачено, що анулювання реєстрації платника податку відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно п.184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Відповідно до пункту 5.2. "Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість", затвердженого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 року за №1400/18695, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Згідно п.п. 5.2.11 п.5.2 вказаного Положення такими документами, зокрема, є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ( підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Згідно з частинами 11, 14 статті 19 Закону України N 755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачена відповідна процедура:
у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України - місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Згідно з п. 45.2. ст. 45 Податкового кодексу України - податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Так, згідно викладених вище положень законодавчих норм, однією з підстав для внесення Державним реєстратором запису про відсутність товариства за адресою місцезнаходження є направлення податковим органом на адресу реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи позивача за його місцезнаходженням, для проведення заходів передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Колегія суддів, на підставі вищенаведеного зазначає, що при розгляді даної справи підлягає дослідженню питання щодо здійснення податковим органом всіх необхідних передбачених законодавством заходів щодо встановлення місцезнаходження підприємства, за результатами яких направляється відповідне повідомлення державному реєстратору, на підставі якого державний реєстратор направляє підприємству повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки та не наділений повноваженнями щодо встановлення місцезнаходження підприємства.
Так, порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. №755-VI .
Згідно п.3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Згідно розділу 3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 року № 336 (далі по тексту - Положення № 336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (п.3.2. Положення).
Відповідно до п. 4.2 розділу ІУ Положення № 336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою і у разі дійсного незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення - орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті.
Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків. За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Пунктом 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588) визначено, що підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи, а також стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Згідно п. 12.3. Порядку № 1588 у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту ( п. 12.4. Порядку).
Отже, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками податкового органу за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.
Проте, доказів щодо вжиття ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві всіх необхідних заходів для встановлення місцезнаходження позивача податковою інспекцією ані до суду першої, ані до суду апеляційної інстанції під час розгляду справи не надано, як і не надано жодних доказів проведеної роботи із з'ясування місцезнаходження позивача. Зазначене призвело до передчасного та безпідставного направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність ТОВ "КЕННЕР ГРУПП" за місцезнаходженням.
При цьому, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що при розгляді справи відповідачем не наведено підстав, з яких проводились заходи щодо встановлення місцезнаходження позивача за вказаною адресою, доказів неподання позивачем податкової звітності, проведення перевірки підприємства тощо матеріали справи не містять.
П. 12.5. Порядку № 336 передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Згідно ч.13 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Згідно ч.14 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" - у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Доказів того, що відповідний запит про підтвердження місцезнаходження надсилався державним реєстратором на адресу позивача до суду під час розгляду справи також не надано, а тому реєстраційна дія з внесення до ЄДР запису про відсутність підтвердження відомостей про позивача є безпідставною.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 КАС).
З огляду на встановлені у справі обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що у спірних правовідносинах відповідачами не дотримано процедури встановлення місцезнаходження позивача та внесення до ЄДР запису про відсутність підтвердження відомостей, а тому позовні вимоги ТОВ "КЕННЕР щодо скасування запису Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням позивача та скасування рішення №279/26-50-11-01-27 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ КЕННЕР ГРУП від 22.07.2015 року, яке прийнято на підставі зазначеного запису, поновлення дію реєстрації платника податків на додану, підлягають задоволенню.
Пунктом 5.10 Положення передбачено, що підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
З приписів наведеної норми Положення вбачається, що поновлення реєстрації суб'єкта права як платника податку на додану вартість здійснюється податковим органом, де така особа знаходиться на обліку в якості платника податків і зборів, шляхом виконання обов'язку по направленню рішення суду, яке набрало законної сили, до Державної фіскальної служби України.
У відповідності до ст. 159 КАС України судове рішення повинне бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог ТОВ "КЕННЕР ГРУПП" відповідає вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги відповідача колегією суддів не встановлено.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Відповідно до ч.1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві - залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 22.09.2016р. по справі № 820/3765/16 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Дюкарєва С.В. Судді (підпис) (підпис) Жигилій С.П. Перцова Т.С. Повний текст ухвали виготовлений 23.01.2017 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2017 |
Оприлюднено | 24.01.2017 |
Номер документу | 64231364 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні