Справа № 520/10219/16-ц
Провадження № 2/520/6054/17
УХВАЛА
26.01.2017 року
Київський районний суд м. Одеси в складі:
головуючого - Калініченко Л.В.
при секретарі Єгорової Н.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання відповідача ОСОБА_1 про закриття провадження по цивільній справі за позовом Державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 до ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Київського районного суду міста Одеси перебуває цивільна справа №520/10219/16-ц за позовом Державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 до ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування наказу, яку позивач під час розгляду справи вточнив та просить суд визнати незаконним та скасувати наказ виконуючого обов'язки начальника голови ліквідаційної комісії Державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба ОСОБА_1 за №536 від 29.12.2014 року Про встановлення режиму роботи , та стягнути з відповідача судові витрати.
Під час розгляду справи відповідачем ОСОБА_1 було подано до суду клопотання про закриття провадження по справі, у зв'язку з тим, що справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а в порядку адміністративного судочинства, оскільки спір виник у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій.
Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання відповідача про закриття провадження по справі, вважав його безпідставним та необґрунтованим.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.205 ЦПК України, суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо зокрема справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до ст. 15 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо: захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин; інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства. Законом може бути передбачено розгляд інших справ за правилами цивільного судочинства. Суди розглядають справи, визначені у частині першій цієї статті, в порядку позовного, наказного та окремого провадження.
Відповідно до ч.1 та п.1 ч. 2 ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку, зокрема посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.
До адміністративного суду може бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень (ст.2 ч. ч. 1, 2 КАС України).
Згідно п.7 ч.1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Так, відповідно до статуту ДП МАРС є державним унітарним підприємством і діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності та входить до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України. Підприємство створено з метою виконання публічно-правових функцій держави щодо здійснення операцій з рятування людського життя, суден і вантажів у відкритому морі відповідно до Конвенції про пошук і рятування на морі, 1979 р., Міжнародної конвенції по охороні людського життя на морі, 1974/88 р.р.
Суд зазначає, що до суду з позовом звернулось Державне підприємство Морська аварійно-рятувальна служба в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 до ОСОБА_1, як до колишнього виконуючого обов'язки голови ліквідаційної комісії про скасування наказу, який позивач вважає підлягаючим скасуванню, оскільки змінив істотні умови праці.
Представником до позову на підтвердження своїх повноважень було надано наказ Міністерства інфраструктури України від 03.01.2012 року про припинення шляхом ліквідації Державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба , згідно якого припинено Державне підприємство Морська аварійно-рятувальна служба шляхом його ліквідації. Утворено комісію з ліквідації ДП МАРС .
Відповідно до ст. 20 Закону України Про господарські товариства , ліквідаційна комісія - це спеціальна комісія, яка створюється для здійснення процедури ліквідації підприємства, і під час перебування підприємства в процесі ліквідації представляє інтереси такого підприємства.
Тобто, ліквідаційна комісія представляє інтереси юридичної особи, що ліквідується. Голова ліквідаційної комісії - це посадова особа, яка в процесі ліквідації юридичної особи діє від імені такої юридичної особи.
Голова ліквідаційної комісії здійснює дії з процедури ліквідації підприємства, діє від імені такого підприємства, однак не є його засновником, акціонером, членом та взагалі працівником цього підприємства, тобто не є суб'єктом владних повноважень зі здійснення владних управлінських функцій.
Враховуючи вищевикладене, суд не вбачає підстав для закриття провадження по справі на підставі п.1 ч.1 ст. 205 ЦПК України, та вважає, що клопотання відповідача ОСОБА_1 про закриття провадження є необґрунтованим та підлягає залишенню без задоволення, справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства .
При викладених обставинах та керуючись ст. 1, 3, 11, 60, 205 ЦПК України, суд,
УХВАЛИВ:
Клопотання відповідача ОСОБА_1 про закриття провадження по цивільній справі за позовом Державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 до ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування наказу - залишити без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області шляхом подання до Київського районного суду м. Одеси апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її оголошення.
Головуючий Калініченко Л. В.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2017 |
Оприлюднено | 31.01.2017 |
Номер документу | 64301081 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Київський районний суд м. Одеси
Калініченко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні