КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 грудня 2016 року 810/3679/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтернафта" про зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтернафта", в якому просить суд зобов'язати відповідача забезпечити допуск посадових осіб Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області до здійснення планової перевірки АЗС ТОВ "Інтернафта", що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ГУ ДСНС України у Київській області не було допущено до об'єкта перевірки відповідачем, про, що складено акт про недопущення до проведення планової перевірки. У зв'язку із наведеним, позивач вважає, що таке грубе ухилення від виконання положень закону з боку суб'єкта господарювання дає вагомі підстави вважати про наявність серйозних порушень у сфері пожежної безпеки на підконтрольному об'єкті. Позивач просить позов задовольнити у повному обсязі.
Позивач в судове засідання не прибув, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, проте в письмових запереченнях проти позову заперечив, вказуючи, що оформлені позивачем документи взагалі не містять інформації про те, що запланована перевірка товариства є комплексною. Відповідач вказує на порушення з боку позивача, відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відповідач мав право не допускати посадових осіб позивача до здійснення планової комплексної перевірки своїх АЗС. Відповідач зазначає, що наказ ГУ ДСНС України у Київській області про проведення перевірки конкретної АЗС ТОВ "Інтернафта" із зазначенням адреси конкретної АЗС не відповідає плану комплексних планових заходів на 2016 рік, де такої адреси не зазначено. Як наслідок – надані посадовими особами ГУ ДСНС України у Київській області документи для проведення перевірки (наказ про проведення перевірки та видане на його підставі повідомлення про проведення перевірки) не відповідають вимогам Закону, що у відповідності до ч.1 ст.10 Закону дало товариству правові підстави для не допуску посадових осіб позивача до здійснення планової комплексної перевірки АЗС нашого товариства.
Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, враховуючи заперечення відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідно до пп. 57 п. 4 Указу Президента №20/2013 від 16.01.2013 року «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до пп. 63 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, затвердженого наказом ДСНС України № 175 від 13.04.2016 року, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст. 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Так, 12.07.2016 року ГУ ДСНС України у Київській області було видано наказ №317 «Про проведення перевірок», в якому визначено період проведення планової перевірки АЗС ТОВ "Інтернафта" за адресою: м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11 з 12.08.2016 року по 26.08.2016 року.
Водночас, ТОВ "Інтернафта" відноситься до об'єктів з високим ступенем прийнятого ризику.
Так, 01.08.2016 року директору відповідача особисто вручено повідомлення про проведення планової перевірки №66/1/6604 від 14.07.2016 року.
26.08.2016 року уповноважена на здійснення перевірки АЗС ТОВ "Інтернафта" особа прибула за адресою: м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11, для здійснення планової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Однак, посадову особу ГУ ДСНС України у Київській області, якій було доручено провести дану перевірку, було недопущено до об'єкта перевірки, про що складено акт від 26.08.2016 року. Представником відповідача, було зазначено, як причину відсутність керівника об'єкту та уповноваженої особи. Примірник акта про недопущення до проведення перевірки від 26.08.2016 року, відповідачу направлено засобом поштового зв'язку.
Згідно Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого Наказом МВС України №1337 від 02.11.2015 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 року за №1467/27912 (надалі по тексту - Порядок), у разі якщо суб'єкт господарювання не допускає посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, посадовою особою, яка здійснює перевірку, складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової перевірки (п. 11). Як вказано в абзаці 5 п. 9 Порядку посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» обов'язком суб'єкта господарювання є допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду, чого в порушення даної норми відповідачем зроблено не було. Також, відповідно до п. 6. Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (затверджених наказом МВС №1337 від 02.11.2015 року).
Відтак, відповідач був зобов'язаний безперешкодно допустити посадових осіб ДСНС України у Київській області для здійснення огляду (обстеження) будівель, приміщень, споруд, устаткування, території, надати для ознайомлення документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у зазначеній сфері.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що жодних законних підстав для недопущення посадових осіб ГУ ДСНС України у Київській області до проведення планової перевірки АЗС ТОВ "Інтернафта" не було.
Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 цієї ж статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського Суду з прав людини у п.53 рішення у справі «Федорченко та Лозенко проти України», відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумними сумнівом».
Проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтернафта" (код ЄДРПОУ 31739664) забезпечити допуск посадових осіб Білоцерківської РВ ГУ ДСНС України у Київській області до здійснення планової перевірки АЗС ТОВ "Інтернафта", що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2016 |
Оприлюднено | 31.01.2017 |
Номер документу | 64312639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні