КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/3679/16 Головуючий у 1-й інстанції: Василенко Г.Ю. Суддя-доповідач: Кузьмишина О.М.
У Х В А Л А
Іменем України
01 березня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,
Суддів: Глущенко Я.Б.,
Шелест С.Б.,
за участю секретаря судового засідання Понсе Кашоіди О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернафта на постанову Київського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року у справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернафта про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернафта , в якому просить суд зобов'язати відповідача забезпечити допуск посадових осіб Білоцерківського РВ ГУ ДСНС України у Київській області до здійснення планової перевірки АЗС ТОВ Інтернафта , що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову про задоволення адміністративного позову.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Суд першої інстанції встановив, що відповідно до пп. 57 п. 4 Указу Президента №20/2013 від 16.01.2013 року Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до пп. 63 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, затвердженого наказом ДСНС України № 175 від 13.04.2016 року, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст. 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Так, 12.07.2016 року ГУ ДСНС України у Київській області було видано наказ №317 Про проведення перевірок , в якому визначено період проведення планової перевірки АЗС ТОВ Інтернафта за адресою: м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11 з 12.08.2016 року по 26.08.2016 року.
Водночас, ТОВ Інтернафта відноситься до об'єктів з високим ступенем прийнятого ризику.
Так, 01.08.2016 року директору відповідача особисто вручено повідомлення про проведення планової перевірки №66/1/6604 від 14.07.2016 року.
26.08.2016 року уповноважена на здійснення перевірки АЗС ТОВ Інтернафта особа прибула за адресою: м. Біла Церква, вул. Сухоярська, 11, для здійснення планової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Однак, посадову особу ГУ ДСНС України у Київській області, якій було доручено провести дану перевірку, було недопущено до об'єкта перевірки, про що складено акт від 26.08.2016 року. Представником відповідача, було зазначено, як причину відсутність керівника об'єкту та уповноваженої особи. Примірник акта про недопущення до проведення перевірки від 26.08.2016 року, відповідачу направлено засобом поштового зв'язку.
Надаючи правову оцінку обставинам справи колегія суддів виходить з наступного.
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядком проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого Наказом МВС України №1337 від 02.11.2015 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 року за №1467/27912 ( передбачено, що в разі якщо суб'єкт господарювання не допускає посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, посадовою особою, яка здійснює перевірку, складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової перевірки (п. 11).
Згідно абзацу 5 пункту 9 Порядку посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.
Згідно ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Так, у відповідності до ст. 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності обов'язком суб'єкта господарювання є допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду, чого в порушення даної норми відповідачем зроблено не було.
З огляду на викладене, ТОВ Інтернафта зобов'язане безперешкодно допустити посадових осіб ДСНС України у Київській області для здійснення огляду (обстеження) будівель, приміщень, споруд, устаткування, території, надати для ознайомлення документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у зазначеній сфері.
З огляду на вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що жодних законних підстав для недопущення посадових осіб ГУ ДСНС України у Київській області до проведення планової перевірки АЗС ТОВ Інтернафта не було.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовує.
Зважаючи на наведене, колегія суддів вважає, що порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин по справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 200, 205, 206, 212 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернафта залишити без задоволення .
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина
Судді: Я.Б.Глущенко
С.Б.Шелест
(Повний текст ухвали складений 01 березня 2017 року).
Головуючий суддя Кузьмишина О.М.
Судді: Шелест С.Б.
Глущенко Я.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2017 |
Номер документу | 65069199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні