ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" січня 2017 р. Справа № 926/4733-б/16
За заявою ОСОБА_1 підприємства Центральна районна аптека № 27, (ідентифікаційний код 01980644), смт. Кельменеці
про порушення справи про власне банкрутство
Суддя А.А. Бутирський
За участю представників:
Боржника - ОСОБА_2 - член ліквідаційної комісії (довіреність № 1 від 03.01.2017 р.)
У засіданні приймали участь: ОСОБА_3 - головний державний інспектор (довіреність від 26.09.2016 р.)
СУТЬ СПОРУ : Ухвалою господарського суду Чернівецької області від 28.12.2016 р. прийнято до розгляду заяву ОСОБА_1 підприємства Центральна районна аптека № 27, смт. Кельменеці про порушення справи про власне банкрутство в порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» як боржника, що ліквідується власником, розгляд заяви в підготовчому судовому засіданні призначено на 10.01.2017 р.
Заява боржника обгрунтована тим, що за рішенням засновника товариства було розпочато процедуру його ліквідації, в ході якої виявилося, що активів підприємства недостатньо для задоволення вимог кредиторів, які звернулися до нього з претензіями.
На запит суду від 28.12.2016 р. автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство на призначення ліквідатором банкрута запропоновано арбітражного керуючого ОСОБА_4, свідоцтво № 224 від 12.03.2013 р. (довідка від 28.12.2015 р.).
На день слухання справи від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява на участь у справі.
Ухвалою від 13.01.2017 р. порушено провадження у справі про банкрутство, розгляд справи призначено на 26.01.2017 р.
Розглянувши заяву та додані до неї документи, суд встановив наступне.
Згідно Статуту боржника комунальне підприємство Центральна районна аптека № 27, є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селища Кельменецького району, засноване Кельменецькою районною радою.
01.07.2016 р. VI сесією Кельменецької районної ради VII скликання прийнято рішення за № 77.6-7/16 про припинення діяльності комунального підприємства Центральна районна аптека № 27, затверджено порядок ліквідації та створено комісію з ліквідації даного підприємства. Головою ліквідаційної комісії призначено депутата районної ради ОСОБА_5.
У ході здійснення процедури самоліквідації боржника дотримано порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України, зокрема, ст. ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України.
Відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі заяви голови ліквідаційної комісії підприємства державним реєстратором 02.07.2016 р. внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи за № 10311100025000138. П. 2 ст.13 вказаного Закону визначено, що технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії.
П. 11.1 Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом міністерства фінансів України 09.12.2011 р. № 1588, дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу
З метою забезпечення виконання вимог законодавства і зокрема ст. 105 Цивільного кодексу України на сайті Міністерства юстиції України в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02.07.2016 р. опубліковано повідомлення щодо рішення про припинення комунального підприємства Центральна районна аптека № 27 та визначено строк для пред'явлення кредиторських вимог до 10.09.2016 р.
12.08.2016 р. управлінням Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі проведено позапланову перевірку щодо додержання боржником вимог законодавства у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, про що складено відповідний ОСОБА_6 за № 8. За результатами перевірки направлено припис на усунення порушень вимог законодавства за № 11.
У період з 11.07.2016 р. по 22.07.2016 р. Сокирянською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Чернівецькій області проводилась перевірка комунального підприємства з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на доходи фізичних осіб, військового збору, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2013 р. по 31.03.2016 р. Результати вказаної перевірки відображені у відповідному ОСОБА_6 від 05.08.2016 р. за № 375/1300/01980644. За результатами вказаної перевірки було виявлено порушення цілого ряду вимог Податкового кодексу України та Законів України Про збір на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування . Так зокрема нараховано зобов'язання та штрафні санкції:
- штрафні санкції по єдиному соціальному внеску 1870,00 грн. (податкове повідомлення-рішення від 19.08.2016 року №0007601300) та 16973,07 грн. (рішення про застосування штрафних санкцій від 19.08.2016 року №0007541300);
- штрафні санкції з податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати в сумі 510,00 грн. (податкове повідомлення-рішення від 19.08.2016 року №0007591300);
- визначено суму податного зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб 20 964,04 грн. (податкове повідомлення-рішення від 19.08.2016 року №0007581300).
Відповідно до п. 11.5 Порядку обліку платників податків затвердженого наказом міністерства фінансів України 09.12.2011 р. №1588 у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи. Пункт 11.9 вказаного наказу визначає, що у разі отримання зазначених вище документів про припинення юридичної особи, не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу податковим органом призначається позапланова перевірка. Однак податковий орган до дня подачі зазначеної заяви перевірку так і не призначив, хоча ліквідаційна комісія неодноразово зверталась до Сокирянської ОДПІ, проте вказані вимоги представниками податкового органу проігноровані (останній лист ліквідаційної комісії до Сокирянської ОДПІ 29.09.2016 р. № 24, який ними отримано 03.10.2016 р.).
У вересні 2016 р. представниками ліквідаційною комісією проведено інвентаризацію матеріальних цінностей, товарів, запасів та готівкових коштів комунального підприємства, за наслідками якої встановлено фактичну їх наявність, а саме: - вартість товарних запасів на суму 1021,79 грн.; - вартість основних засобів та інших активів аптека ( смт. Кельменці) 109125,04 грн.; - вартість основних засобів та інших активів ЦРА №27 аптечний пункт №1 1161,50 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №4(с. Іванівці) 11222,68 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №3(с. Ленківці) 3 988, 60 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №75(с. Лівинці) 4 801,79 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №66(с. Новоселиця) 5 977,61 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №2 (с. Подвір'ївка ) 6 766.73 грн.; - вартість основних засобів та інших активів Аптека №66 (с. Зелена) 14 458,07 грн.; - за результатами інвентаризації каси встановлено наявність готівки у розмірі 57,60 грн. Всі матеріали інвентаризації перевірки оформлені відповідними описами та актами. Виявлена в касі готівка внесена на рахунок підприємства.
Розмір коштів на рахунках підприємства, згідно наданих виписок банку становить: філія Чернівецьке СУ АТ Ощадбанк рахунок №26009970191338 - 0,00 грн. та ПАБ КБ ПРИВАТБАНК рахунок №26000051502616 - 57,60 грн. (готівкові кошти виявлені в касі підприємства та внесені на його рахунок).
Крім того в процесі інвентаризації розрахунків встановлено наявність дебіторської заборгованості на суму 2,9 тис. грн. та здійснено заходи по їх поверненню (направлено відповідні листи).
На підставі ст. ст. 44,83 та п.1 ст. 40 Кодексу законів про працю України 07.09.2016 р. головою ліквідаційної комісії своїм наказом за №2-ЛК звільнено працівників підприємства ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_6 із займаних посад, у зв'язку з чим фактичну господарську діяльність комунального підприємства припинено.
У відповідності до чинного законодавства до ліквідаційної комісії звернулись наступні кредитори: управління поліції охорони в Чернівецькій області - борг в сумі 3116,49 грн.; ОКП Буковина-фарм - 7792,51 грн.; ПП Конекс - 31712,45 грн.; СП Оптіма -Фарм ЛТД - 7924,83 грн.; ТОВ ОПТИМУС ПЛЮС - 741,05 грн.; Кельменецьке ВУЖКГ - 4959,17 грн.; НАК НАФТОГАЗ УКРАЇНИ - 522,96 грн.; ЧФ ПАТ УКРТЕЛЕКОМ - 273,50 грн.; Сокирянська ОДПІ управління ДФС у Чернівецькій області - 73 702,61 грн.; фізична особа ОСОБА_10 - 35500,00 грн.; фізична особа ОСОБА_8 - 20800,00 грн.; фізична особа ОСОБА_11 - 25000,00 грн., фізична особа ОСОБА_12 -1500,00 грн. Зазначені вимоги кредиторів були розглянуті комісією та визнані в повному обсязі ( протоколи засідань ліквідаційної комісії від 29.07.2016 року№2/2016-ЛК , від 06.09.2016 року №4/2016-ЛК та від 25.10.2016 року №5/2016-ЛК).
Разом з тим у процесі своєї роботи за даними бухгалтерського обліку та відділу державної виконавчої служби ліквідаційна комісія встановила наявність документально підтвердженої заборгованості по заробітній платі перед колишніми працівниками комунального підприємства, а саме: ОСОБА_7 в сумі 71021,17 грн.; ОСОБА_13 в сумі 31068,83 грн.; ОСОБА_14 в сумі 0,36 грн.; ОСОБА_15 в сумі 254,50 грн.; ОСОБА_9 в сумі 8563,52 грн.; ОСОБА_6 в сумі 1167,25 грн.; ОСОБА_16 в сумі 1852,72 грн.; ОСОБА_12 в сумі 10739,33 грн.; ОСОБА_17 в сумі 1559,69 грн. Крім того за інформацією Кельменецького відділу державної виконавчої служби (надалі - ВДВС) вбачається наявність заборгованості по судовому та виконавчому збору в сумі 2594,19 грн. Всі зазначені вимоги були визнані комісією та включені в реєстр кредиторської заборгованості (протокол від 25.10.2016 року №5/2016-ЛК ).
У процесі здійснення заходів пов'язаних з припиненням підприємства ліквідаційною комісією встановлено, що на виконанні у ВДВС знаходяться виконавчі документи на стягнення заборгованості по заробітній платі з комунального підприємства та судового збору. У зв'язку з чим виконавчою службовою на підставі постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження ВП45996034 від 22.01.2015 року у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано 23.01.2015 року обтяження на нерухоме майно комунального підприємства та у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 22.01.2015 року зареєстровано обтяження на все рухоме майно. Крім того на підставі постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження у вказаних реєстрах зареєстровано заборону на відчуження всього нерухомого та рухомого майна. Частину рухомого майна комунального підприємства було включено до актів опису та арешту майна від 04.02.2015 року та 10.03.2015 року.
На звернення ліквідаційної комісії до банківських установ про закриття рахунків було отримано відповідь, що на всі рахунки підприємства накладено арешт ВДВС, у зв'язку з чим здійснення закриття даних рахунків є неможливим.
Натомість 04.11.2016 р. VIII сесією Кельменецької районної ради VII скликання за поданням ліквідаційної комісії комунального підприємства розглянуто та затверджено своїм рішенням за №113.8-7/16 проміжний ліквідаційний баланс комунального підприємства. Так згідно проміжного ліквідаційного балансу вбачається, що вартість активів підприємства становить 150,0 тис. грн. тоді як вартість його кредиторської заборгованості (згідно 3 розділу Пасиву Балансу) складає 342,3 тис. грн., тобто вартість кредиторської заборгованості (пасивів) перевищує активи підприємства більше ніж у 2 рази, що є доказом в сукупності з іншими обставинами його неплатоспроможності. Додатками до проміжного балансу є найменування та опис майна комунального підприємства (складений за результатами проведеної інвентаризації) та перелік кредиторської та дебіторської заборгованості.
Рішенням Кельменецького районного суду Чернівецької області від 11.01.2017 р. у справі № 717/1867/16-ц, яке набрало законної сили, стягнуто з боржника на користь позивачів 152957,28 грн.
Розглядом заяви ОСОБА_1 підприємства Центральна районна аптека № 27, смт. Кельменеці про порушення справи про власне банкрутство як боржника, що ліквідується власником, суд встановив, що заявником дотримано обов'язкових умов для звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство та подано всі необхідні документи, передбачені ст. 11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон про банкрутство), відтак, дійшов висновку про наявність підстав для порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону про банкрутство.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Відповідно до ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Ч. 4 ст. 205 Господарського кодексу України встановлено, що в разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.
Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
У судовому засіданні встановлено, що вартості майна боржника ОСОБА_1 підприємства Центральна районна аптека № 27, смт. Кельменеці, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог його кредиторів, обов'язкові умови звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство боржником дотримані, в зв'язку з чим суд дійшов висновку про наявність законодавчо визначених підстав для визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ст. 37 Закону про банкрутство у передбачених ним випадках господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство, в постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
Відповідно до п. 4.1 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого Постановою пленуму Вищого господарського суду України 14.07.2016 р. № 8, автоматизований відбір кандидатів на призначення арбітражних керуючих у справах про банкрутство здійснюється автоматизованою системою з дотриманням Закону про банкрутство та цього Положення у всіх випадках призначення вперше арбітражного керуючого та може за ініціативою суду застосовуватися у разі необхідності заміни арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство.
Згідно ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
З урахуванням того, що арбітражний керуючий ОСОБА_4 подав заяву про участь у даній справі, його слід призначити ліквідатором у даній справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 10, 37, 38, 95, 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати банкрутом Комунальне підприємство Центральна районна аптека № 27, (ідентифікаційний код 01980644), вул. Бесарабська, 57, смт. Кельменеці та відкрити ліквідаційну процедуру.
2. Ліквідатором банкрута призначити арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 224 від 12.03.2013 р., Івано-Франківська область, Долинянський район, с. Новичка, вул. Шубинця, 29).
3. З дня прийняття цієї постанови:
- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;
- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ;
- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
- кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених розділом ІІІ Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ;
- припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута;
- протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.
4 . Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення про визнання банкрутом ОСОБА_1 підприємства Центральна районна аптека № 27, (ідентифікаційний код 01980644), вул. Бесарабська, 57, смт. Кельменеці .
5. Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_4 щомісячно надавати суду звіт про хід ліквідаційної процедури для здійснення судового контролю.
6. Ухвалу надіслати боржнику, органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника, державному реєстратору, арбітражному керуючому ОСОБА_4, державному органу з питань банкрутства та місцевому загальному суду.
Суддя А.А. Бутирський
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2017 |
Оприлюднено | 31.01.2017 |
Номер документу | 64327116 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні