Ухвала
від 24.01.2017 по справі 2а-4358/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

24 січня 2017 року СєвєродонецькСправа № 2а-4358/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Борзаниці С. В.

при секретарі судового засідання: Ждановій Г.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за заявою відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Сєвєродонецьку Луганської області про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі №2а-4358/10/1270 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Свердловськ Луганської області до Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка про стягнення заборгованості по страховим внескам в сумі 1 325 322,92 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Сєвєродонецьку Луганської області про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі №2а-4358/10/1270 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Свердловськ Луганської області до Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка про стягнення заборгованості по страховим внескам в сумі 1 325 322,92 грн.

В обґрунтування заяви заявником зазначено, що на даний час Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Свердловськ Луганської області знаходиться на тимчасово окупований території та не має змоги виконувати зобов'язання, визначені Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , майно та документація, у тому числі по справі №2а-4358/10/1270, не були вивезені і залишилися на території, яка є непідконтрольною Україні.

Згідно наказу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 року № 144 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками визначені відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловськ покладено на відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

На підставі вищевикладеного, представник заявника просить суд замінити сторону виконавчого провадження по справі №2а-4358/10/1270 - стягувача - з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловськ Луганської області на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області у судове засідання не з'явився, надав клопотання про проведення судового засідання без участі представника відділення Фонду.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав через канцелярію суду письмові заперечення, відповідно до яких зазначив наступне.

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду знаходиться заява Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Сєвєродонецьку Луганської області про заміну сторони у виконавчому провадженім по справі №2а-4358/10/1270 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві га професійних захворювань України в місті Свердловську Луганської області до Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка про стягнення заборгованості по страховим внескам в сумі 1 326 322,92 грн.

Зміст заяви зводиться до необхідності заміни сторони виконавчого провадження на іншу юридичну особу без вибуття сторони виконавчого провадження, без наявності державної реєстрації реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) юридичної особи, що надає підстави для правонаступництва.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 22 червня 2010 року по справі за № 2а-4358/10/1270 адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області до Державного підприємства СВЕРДЛОВАНТРАЦИТ в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка про стягнення заборгованості по страховим внескам задоволено - стягнуто з Державного підприємства Свердловантрацит в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області, заборгованість по страховим внескам в розмірі 1 325 322,92 грн.

Таким чином, у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа у справі № 2а-4358/10/1270 визначено сторони:

Стягувач - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 34, код ЄДРПОУ 25938871, юридична особа, яка на даний час є діючою, відповідно до чинного законодавства;

Боржник - Державне підприємство СВЕРДЛОВАНТРАЦИТ в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка , 94800 Луганська область, м. Свердловськ, вул. Енгельса, 1. код ЄДРПОУ 32355669, юридична особа, яка на даний час є діючою, відповідно до чинного законодавства.

У 2016 році відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (код ЄДРПОУ 25938871) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження та в якості обґрунтування заяви посилається на наказ управління Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних, випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками , яким визначено відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області, буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловську покладено на відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального- страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим, статутом.

Згідно ч. 2 ст. 5 ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування безпосереднє управління Фондом здійснюють його правління та виконавча дирекція.

Виключно до повноважень Правління Фонду соціального страхування України, відповідно до ст. 7 ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , належить, зокрема, затвердження структури органів Фонду, граничну чисельність працівників, схеми їх посадових окладів, видатки на адміністративно-господарські витрати Фонду.

Аналогічна норма міститься у п.п. д) п. 8 ст. 12 Статуту Фонду соціального страхування від нещасних, випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Більше того, відповідно до п.п. 11 п. 5.2. розділу 5 Положення про Виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, директор Виконавчої дирекції вносить на розгляд правління Фонду пропозиції про створення, реорганізацію чи ліквідацію структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду, внесення змін до структури виконавчої дирекції, граничної чисельності працівників, їх посадових окладів, адміністративно-господарських витрат Фонду.

Наданий Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області наказ управління Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками є розпорядчим документом, який безпосередньо здійснює зміну структуру виконавчої дирекції, а тому не є належним доказом процесуального правонаступництва, оскільки перехід від одного суб'єкта до іншого функцій (інших видів адміністративної діяльності), повноважень, завдань повинен прийматися центральним органом, а саме Правлінням Фонду соціального страхування, що чітко передбачено ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , оскільки всі питання, пов'язані із структурою Фонду, має вирішуватись безпосередньо Правлінням Фонду соціального страхування.

Видаючи Наказ № 144 від 04.08.2015 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками , Управління Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області діяло за межами компетенцій, а тому такий наказ в жодному разі не відповідає чинному законодавству України і не може бут и прийнятий як доказ.

Підстави для заміни сторони виконавчого провадження встановлені ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно ч. 1 якої у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження, за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження правонаступником.

При цьому, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї з сторін (стягувана або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника. Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов'язків до іншої особи (правонаступника). Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення. Як вбачається із ст. 104 Цивільного кодексу України, передача прав та обов'язків юридичних осіб до правонаступника можлива в результаті реорганізації - злиття, приєднання, поділу, перетворення. Виходячи з наведеного, обов'язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження.

Заявником не проведено державну реєстрацію реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) юридичної особи.

Згідно п.п. 3-6 ст. 4 ЗУ Про державну-реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у разі злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичних осіб - здійснюється державна реєстрація злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичних осіб, які є завершеними з дати їх державної реєстрації.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області - є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 25926833. не перебуває в процесі припинення, місцезнаходження юридичної особи: Луганська обл., місто Свердловськ, вул. Ленінського комсомолу, будинок 1.

Таким чином, відсутні підстави правонаступництва в розумінні ст. 104 Цивільного кодексу України та ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України - відсутнє вибуття однієї із сторін виконавчого провадження.

Ніщо не заважає Заявнику провести державну реєстрацію реорганізації юридичної особи - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області в порядку, визначеному законом, та звернутись до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження.

Державна реєстрація реорганізації юридичної особи для підтвердження правонаступництва створює для Заявника законні підстави для заміни сторони виконавчого провадження та не позбавляє Заявника права на звернення до суду.

Аналогічну правову позицію висловив Вищий адміністративний, суд України в Ухвалі від 29.09.2016 року по справі № К/800/4027/16 (додається), зазначивши, що

З огляду на встановлені судами обставини колегія суддів погоджується із висновком суду апеляційної інстанції, що жодних підстав правонаступництва в розумінні частини другої статті 104 Цивільного кодексу України заявником не надано, а відсутність наслідків правового характеру доводить відсутність публічного правонаступництва в розумінні статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України та частини першої статті 264 цього кодексу. Факт вибуття сторони виконавчого провадження відсутній.

Судом апеляційної інстанції обґрунтовано не взято до ували доводи Луганського обласного центру зайнятості щодо факту правонаступництва на підставі наказу Луганського обласного центру зайнятості Щодо роботи Ровеньківського міського центру зайнятості №52 від 15 квітня 2015 року, та акту прийому - передачі заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, яка станом на 17 квітня 2015 року рахується на балансі Ровеньківського міського центру зайнятості.

Вказані документи не є належними доказами переходу функцій від одного суб'єкта до іншого (інших видів адміністративної діяльності), повноважень, завдань.

Так, під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб'єкта владних повноважень (суб'єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок притінення первісного суб'єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення, його адміністративної компетенції: це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб'єкта владних повноважень, (суб'єкта публічної адміністрації) на місце суб'єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Як вірно зазначено судом апеляційної інстанції, механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів встановлений постановою КМУ Про затвердження порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади від 29 жовтня 2011 року №201.

Разом з тим наказ заявника не є нормативно - правовим актом в розумінні частини другої статті 117 Конституції України, не встановлює, не змінює та не припиняє прав та обов'язків для сторін, не підлягає застосуванню з огляду на положення принципу законності, закріпленого статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, оскільки вибуття однієї із сторін виконавчого провадження у межах спірних відносин не відбулося, відповідно до частини першої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України немає підстав для. заміни сторони виконавчого провадження .

Необхідно також звернути увагу суду на тому факті, що між Заявником та Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області не підписано жодних документів, які б підтверджували передання від Стягувана Заявнику відповідної заборгованості Відповідача. Тобто, заборгованість Відповідача перед Стягувачем закріплена у відповідному судовому рішенні та відображена як у бухгалтерському обліку Стягувана так і Боржника, при цьому така заборгованість на дату розгляду заяви Заявника ним від Стягувана не отримана.

Окремо необхідно наголосити на наступному: системний аналіз ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави вважати, що вказана правова норма, застосовується виключно на етапі виконавчого провадження, тобто тому етані виконання судового рішення, яке регулюється нормами ЗУ Про виконавче провадження .

Заявником не додано до суду будь-яких доказів перебування Постанови Луганського окружного адміністративного суду від 22.06.2010 року на примусовому виконанні, а відтак немає підстав вважати, що наразі, виконавче провадження в справі №2а-4358/10/1270 триває і тому застосування ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України наразі неможливе.

З урахуванням вищезазначеного, керуючись ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України просимо суд відмовити Фонду соціального страхування від нещасних випадків па виробництві та професійних захворювань України в місті Сєвєродонецьку Луганської області в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 2а-4358/10/1270.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню з огляду на таке.

Статтею 1 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ) визначено, що Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію, повноваження адміністративних судів щодо розгляду адміністративних справ, порядок звернення до адміністративних судів та порядок здійснення адміністративного судочинства.

Згідно статті 3 КАСУ (Визначення понять) у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

1) справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень;

2) адміністративний суд - суд загальної юрисдикції, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ;

4) адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) адміністративний процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства;

12) постанова - письмове рішення суду будь-якої інстанції в адміністративній справі, у якому вирішуються вимоги адміністративного позову;

13) ухвала - письмове або усне рішення суду будь-якої інстанції в адміністративній справі, яким вирішуються питання, пов'язані з процедурою розгляду адміністративної справи, та інші процесуальні питання. Ухвалами судів апеляційної та касаційної інстанцій також вирішуються вимоги апеляційної чи касаційної скарги.

Відповідно до статті 5 КАСУ адміністративне судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу та міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Статтею 55 КАСУ (процесуальне правонаступництво) встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до положень ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалу суду за результатами питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено у загальному порядку.

Статтею 24 Статуту Фонду соціального страхування від нещасних, випадків на виробництві та професійних захворювань України визначено, що Виконавча дирекція Фонду є постійно діючим виконавчим органом правління Фонду.

Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду, проводить свою діяльність від імені Фонду у межах та в порядку, що визначаються його Статутом і Положенням про виконавчу дирекцію Фонду, організовує та забезпечує виконання рішень правління Фонду.

Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Керівників управлінь і відділень Фонду призначає директор виконавчої дирекції Фонду за погодженням з правлінням Фонду.

Положенням про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області визначено наступне.

1. Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області (далі - управління) є робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд), що утворюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".

До складу управління входять відповідні відділення виконавчої дирекції Фонду в районах та містах обласного значення (далі - відділення виконавчої дирекції Фонду), а також апарат управління, який здійснює на території управління державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання (далі - страхування від нещасного випадку).

2. Управління є підзвітним керівництву виконавчої дирекції Фонду і в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", статутом Фонду, рішеннями правління та виконавчої дирекції Фонду, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, що регламентують функціонування системи страхування від нещасного випадку, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями управління є:

1) реалізація на відповідній території державної політики у сфері

страхування від нещасного випадку, рішень правління та виконавчої дирекції

Фонду;

2) організаційно-методичне керівництво та контроль за діяльністю відділень виконавчої дирекції Фонду;

3) розроблення і реалізація заходів щодо профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - нещасні випадки), медичної, професійної та соціальної реабілітації потерпілих на виробництві (далі - потерпілі), відшкодування матеріальної та моральної шкоди потерпілим і членам їх сімей;

4) забезпечення сталого фінансування системи страхування від нещасного випадку на відповідній території.

4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) спрямовує, координує та контролює діяльність відділень виконавчої дирекції Фонду щодо:

додержання вимог законодавства про страхування від нещасного випадку; профілактики нещасних випадків;

ведення реєстру страхувальників, повного та своєчасного надходження до Фонду страхових внесків, капіталізованих платежів, коштів з інших джерел, передбачених законодавством;

ведення реєстру потерпілих, правильності призначення та надання їм страхових виплат і соціальних послуг;

обліку коштів Фонду, ведення статистичної та бухгалтерської звітності; медичної, професійної та соціальної реабілітації потерпілих;

належного зберігання справ потерпілих про страхові виплати та соціальні послуги;

2) визначає порядок участі відділень виконавчої дирекції Фонду у виконанні програми робіт Фонду, інших заходів у сфері страхування від нещасного випадку.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 22.06.2010 позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області до Державного підприємства Свердловантрацит в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка про стягнення заборгованості по страховим внескам задоволено. Стягнуто з Державного підприємства Свердловантрацит в особі Відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка , р/р 26004301221030, МФО 304472, код ЄДРПОУ 26349993, ПАТ Промінвестбанк м. Свердловськ Луганської області, на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловськ Луганської області, р/р 37175412001262 в УДК Луганської області, МФО 804013, і.к. 25926833, заборгованість по страховим внескам в сумі 1 288 733,06 грн. та пеню в сумі 36 589,86 грн. (т.1 а.с.21-22)

25.08.2010 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі №2а-4358/10/1270 (т.1 а.с. 28).

08.12.2010 державним виконавцем відділі державної виконавчої служби Свердловського міського управління юстиції винесено постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження № 23131684 з примусового виконання виконавчого листа №2а-435810/1270 на підставі п.4 ч.1 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження , оскільки виконавчий документ не відповідає вимогам п.3 ч.1. ст. 19 Закону України Про виконавче провадження , а саме: у виконавчому листі вказано не ірний ідентифікаційний код боржника (т.1 а.с.27).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08.02.2011 виправлено допущену описку у виконавчому листі, виданому 25 серпня 2010 року по справі за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луганської області до Державного підприємства "Свердловантрацит" в особі Відокремленого підрозділу "Шахта "Центроспілка" про стягнення заборгованості по страховим внескам: замість адреси та реквізитів боржника 94824, смт. Комсомольський, М. Свердловськ, Луганська область, р/р 26004301221030, МФО 304472, код ЄДРПОУ 26349993, ПАТ Промінвестбанк м. Свердловськ Луганської області зазначити 94800, Луганська область, м. Свердловськ, вул. Енгельса,1, р/р26005301220740 у філії відділення ПАТ в м. Свердловську Луганської області, МФО 304472, код 32355669 (т.1 а.с.38).

Постановою державного виконавця ВДВС Свердловського МУЮ 10.03.2011 відкрито виконавче провадження №24995558 по виконавчому листу №2а-435810/1270, виданого 25.08.2010 Луганським окружним адміністративним судом, про стягнення з Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань заборгованості у сумі 1325322,92 грн. (т.1 а.с.44)

Відповідно до наказу управління відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 "Про тимчасовий розподіл зі страхувальниками" визначено відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області, буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловськ покладено на відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Сєвєродонецьку Луганської області (т.1 а.с.133-134).

Місто Довжанський (Свердловськ) Луганської області входить до Переліку населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, який затверджений Розпорядженням КМУ від 02 грудня 2015 року № 1275-р. На момент розгляду питання заміни сторони виконавчого провадження позивач знаходиться на непідконтрольній Україні території.

Згідно пункту 1 Типового положення про відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах та містах обласного значення, затвердженого постановою правління Фонду від 20 квітня 2001 року № 19 відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах і містах обласного значення (в даному випадку позивач по справі) є робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд), що утворюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".

Відповідно до частини першої статті 264 КАС України суд у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною п'ятою статті 8 Закону України від 21.04.1999 № 606-XIV "Про виконавче провадження" встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

На підставі даної статті відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області, звернулось як заінтересована особа із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у справі №2а-4358/10/1270 - стягувача з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловськ на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та в порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду, що затверджується його правлінням, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.

У зв'язку з тим, що фактично заборгованість зі сплати страхових внесків за природою виникнення є заборгованістю безпосередньо перед Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, заміна стягувача - представника інтересів Фонду на місцях, є необхідним кроком до здійснення належного контролю за поверненням коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Таким чином, заміна сторони виконавчого провадження не спричиняє для боржника виникнення нових обов'язків і буде сприяти контролю за виконанням рішення суду щодо стягнення заборгованості перед Фондом.

З урахуванням встановлених обставин та аналізу положень ст. 3 КАСУ судом встановлено, що адміністративна справа №2а-4358/10/1270 вже була розглянута та по ній було прийняте рішення щодо стягнення заборгованості по страховим внескам, по справі був виданий виконавчий лист та відкрите виконавче провадження.

Тобто, адміністративний суд розглянув адміністративну справу в порядку Кодексу адміністративного судочинства України.

На даній стадії вирішуються процесуальні питання, пов'язані з виконанням судового рішення, врегульовані розділом V КАС України.

З урахуванням положень пунктів 4 та 5 частини 1 статті 3, ст. ст. 5, 9 КАС України можна достовірно стверджувати, що в даному випадку в наявності правовідносини, які склалися під час здійснення адміністративного судочинства на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі, тобто в наявності одна із стадій адміністративного процесу.

Також судом достовірно встановлено, що наказ управління Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 відповідає нормам Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , положенням Статуту Фонду соціального страхування від нещасних, випадків на виробництві та професійних захворювань України, Положення про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області та Типового положення про відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах та містах обласного значення, оскільки Управління як робочий орган Виконавчої дирекції Фонду спрямовує, координує та контролює діяльність відділень виконавчої дирекції Фонду та визначає порядок участі відділень виконавчої дирекції Фонду у виконанні програми робіт Фонду, інших заходів у сфері страхування від нещасного випадку.

В даному випадку має місце вибуття сторони шляхом її заміни у відносинах, щодо яких виник спір, на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі.

Дані правовідносини прямо підпадають під дію положень статті 55 КАКС України та повинні бути визначені як процесуальне правонаступництво, оскільки відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловськ при виконанні своїх функцій у встановленому діючим законодавством порядку було замінене на відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Як наслідок, наказ управління Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками є належним доказом процесуального правонаступництва в розумінні положень ст. 55 КАС України та повинен застосовуватися при вирішенні питання, врегульованого ст. 264 КАС України, оскільки відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловськ Луганської області вибуло із статусу сторони виконавчого провадження шляхом його заміни у встановленому порядку відділенням виконавчої дирекції Фонду в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Представник Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка помилково дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі №2а-4358/10/1270, оскільки невірно визначив правову природу правовідносин щодо заміни відділень в управлінні Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області.

В даному випадку відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Свердловськ Луганської області вибуло з відносин, щодо яких виник спір, оскільки відповідно до положень ст. 55 КАС України на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі було замінено у встановленому порядку. Як наслідок, відсутні підстави для застосування положень ст. 104 Цивільного кодексу України щодо аналізу та оцінки обставин форм реорганізації. В даному випадку мало місце процесуальне, а не публічне правонаступництво. Наявність процесуального правонаступництва, підтверджене відповідними документами та нормами законодавства, достовірно було встановлено при розгляді заяви, що є підставами для її задоволення.

Посилання представника Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка на відсутність будь-яких доказів перебування постанови Луганського окружного адміністративного суду від 22.06.2010 року на примусовому виконанні є незмістовним та розцінюється як намагання ввести суд в оману, оскільки самим представником Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка до матеріалів справи надавалася завірена ним копія постанови про відкриття виконавчого провадження від 10.03.2011 (т.1 а.с.44).

Посилання представника Державного підприємства Свердловантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Центроспілка на ухвалу Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 року по справі № К/800/4027/16 є незмістовним, оскільки відповідно до положень ст. 244-2 КАС України висновок лише Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. В даному випадку позивач посилається на ухвалу ВАСУ, а не на постанову Верховного Суду України.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловськ Луганської області на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Керуючись статтями 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №2а-4358/10/1270 - задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа №2а-4358/10/1270, виданого Луганським окружним адміністративним судом, з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловськ Луганської області (94800, Луганська обл., м. Свердловськ, вул. Ленінському Комсомолу, 1, ЄДРПОУ 25926833) на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 34, код ЄДРПОУ 25938871).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.

Повний текст ухвали складено та підписано 27 січня 2017 року.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено03.02.2017
Номер документу64393841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4358/10/1270

Постанова від 22.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні