КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4655/16 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Федотов І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
24 січня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Федотова І.В.,
суддів: Ісаєнко Ю.А. та Оксененка О.М.,
за участю секретаря Полякової А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду, апеляційну скаргу Державного агентства України з питань кіно на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 листопада 2016 року у справі за адміністративним позовом Громадської організації "Мережа громадських ініціатив "Баста" до Державного агентства України з питань кіно, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Україна" про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
Громадська організація "Мережа громадських ініціатив "Баста" (далі - позивач), звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного агентства України з питань кіно (далі - відповідач, Держкіно), третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Україна" (далі - третя особа), в якому просила:
- визнати бездіяльність Державного агентства з питань кіно щодо анулювання державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільму "ІНФОРМАЦІЯ_1" (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії "Русское" - протиправною;
- зобов'язати Державне агентство з питань кіно анулювати державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування ТОВ "ТРК "Україна" російського фільму "ІНФОРМАЦІЯ_1" режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії "Русское";
- зобов'язати Державне агентство з питань кіно скасувати державну реєстрацію "ІНФОРМАЦІЯ_1" (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії "Русское";
- зобов'язати Державне агентство з питань кіно прийняти рішення про віднесення фільму "ІНФОРМАЦІЯ_1" (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії "Русское" до заборонених до розповсюдження і демонстрування на території України.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 листопада 2016 року адміністративний позов було задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Державного агентства України з питань кіно щодо не прийняття наказу про визнання недійсним державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії Русское , яка мала місце з 10 лютого 2016 року по 12 квітня 2016 року. Зобов'язано Державне агентство України з питань кіно прийняти рішення про віднесення фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії Русское до заборонених до розповсюдження і демонстрування на території України.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, у зв'язку із порушенням судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з'явились в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п.1 ч.1 ст. 198, ч.1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Як встановлено судом першої інстанції та свідчать матеріали справи, 28 квітня 2015 року Держкіно було видане державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів (прокатне посвідчення), державний реєстраційний номер 14.3312.2015Т фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1), виробництво Олімп , Росія, 2013, режисер-постановник ОСОБА_2
З вказаного посвідчення судом першої інстанції встановлено, що відповідні права на фільм на території України належать ТОВ ТРК Україна м. Київ (ексклюзив без права передачі прав 3 особам - TV нац., TV каб., TV суп.), із терміном дії прав на фільм до 01 квітня 2018 року.
На телеканалі Україна 15 серпня 2015 року з 22:16 год. по 24:11 год. та 16 серпня 2015 року з 15:05 год. по 17:01 год. відбувся телевізійний показ російського художнього фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії Русское .
За сюжетом, дія фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 відбувається в місті Москва, Російська Федерація, позитивним головним героєм в якому виступає капітан поліції Російської Федерації.
ГО МГІ Баста 10 лютого 2016 року звернулась до Держкіно із листом № 10/02/16-в (отримане 10 лютого 2016 року вх. № 28511-16) про анулювання державного посвідчення ТОВ ТРК Україна на право розповсюдження та демонстрування фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 як такого, що порушує положення Закону України Про кінематографію та загрожує національній безпеці України.
Держкіно, в свою чергу, листом від 09 березня 2016 року № 338/4-2/11-16 підтвердило факт оформлення державного посвідчення на право розповсюдження та демонстрування телевізійного серіалу ІНФОРМАЦІЯ_1 (реж. ОСОБА_2, 2013р., Росія, ст. Олімп ) та повідомило позивача про те, що на підставі листа Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 20 серпня 2015 року № 17/2335 з приводу т/с ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому зазначено що копірайт в прикінцевих титрах відрізняється від вказаного у відритих джерелах, Держкіно листом від 20 серпня 2015 року № 843/4-2/11-15, звернулося до ТОВ ТРК Україна , з проханням надати носії із записом т/с ІНФОРМАЦІЯ_1 з вихідними даними (титрами) для ідентифікації та перевірки на відповідність до вимог чинного законодавства України, а також будь-які документи, що підтверджують дату виробництва т/с ІНФОРМАЦІЯ_1 .
У відповідь ТОВ ТРК Україна листом від 11 вересня 2015 року № К-1079 на підтвердження дати виробництва надало копії договорів з компаніями-виробниками зазначеного т/с.
Держкіно листом від 27 жовтня 2015 року № 1416/4-2/11-15 повідомило Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення, що ТОВ ТРК Україна надало запитувані документи на підтвердження дати виробництва т/с ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Крім того, відповідач в своєму листі від 09 березня 2016 року № 338/4-2/11-16 повідомив ГО МГІ Баста про те, що інформація одержана з мережі Інтернет та з інших відкритих джерел, не може бути підставою для вчинення будь-яких юридичних дій, оскільки така інформація не може бути кваліфікована як достовірна та має бути підтверджена відповідними документами.
Вбачаючи бездіяльність відповідача, що полягає у не вчиненні жодних дій, передбачених чинним законодавством щодо заборони розповсюдження і демонстрування фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 позивач звернувся до суду із даним позовом.
Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з наступних мотивів, з чим погоджується і колегія суддів.
У відповідності до ч. 1 статті 5 Закону України Про кінематографію (далі - Закон), право на розповсюдження і демонстрування національних та іноземних фільмів на всіх видах носіїв зображення надається суб'єктам кінематографії центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії. Документом, який засвідчує це право та визначає умови розповсюдження і демонстрування, є державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів. Фільми, на які видані державні посвідчення на право розповсюдження і демонстрування, вносяться до державного реєстру фільмів. Положення про державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно абз. 5 ч. 3 статті 15 Закону, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії, відмовляє у видачі державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів, зокрема, за наявності обставин, передбачених частинами першою, другою та третьою статті 15-1 цього Закону.
Відповідно до ч. 1-3 статті 15-1 Закону, в Україні забороняється розповсюдження і демонстрування фільмів, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що створюють позитивний образ працівників держави-агресора, працівників радянських органів державної безпеки, виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України, а також забороняється трансляція (демонстрування шляхом показу каналами мовлення) фільмів, вироблених фізичними та юридичними особами держави-агресора.
Передбачена частиною першою цієї статті заборона розповсюдження і демонстрування фільмів, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій поширюється на розповсюдження та демонстрування будь-яких фільмів незалежно від країни походження, виробництва після 1 серпня 1991 року. Заборона трансляції фільмів, вироблених фізичними та юридичними особами держави-агресора, які не містять популяризації або пропаганди, передбачених попереднім реченням органів та дій, поширюється на фільми, вироблені після 1 січня 2014 року.
Фільм вважається таким, що містить популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що створює позитивний образ працівників держави-агресора, працівників радянських органів державної безпеки, виправдовує чи визнає правомірною окупацію території України, якщо в ньому наявна принаймні одна з таких ознак: серед позитивних героїв фільму є співробітники (у тому числі колишні або позаштатні) органів держави-агресора, радянських органів безпеки; сюжет фільму безпосередньо або опосередковано пов'язаний з діяльністю органів держави-агресора, радянських органів безпеки, і ця діяльність представлена у фільмі як позитивна; у сюжеті фільму безпосередньо або опосередковано заперечується або ставиться під сумнів територіальна цілісність України, виправдовується або подається в позитивному світлі окупація території України, акти агресії з боку інших держав, розв'язування війни, пропагується винятковість, зверхність або неповноцінність осіб за ознаками їх релігійних переконань, належності до певної нації або раси, статі, майнового стану, соціального походження.
Згідно п. 1 Положення про Державне агентство України з питань кіно, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 р. № 277 (далі- Положення), Державне агентство України з питань кіно (Держкіно) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури і який реалізує державну політику у сфері кінематографії.
Відповідно до п. 3 Положення, основними завданнями Держкіно є: 1) реалізація державної політики у сфері кінематографії; 2) внесення на розгляд Міністра культури пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері кінематографії; 3) здійснення державного нагляду (контролю) у сфері кінематографії.
Пунктом 1 Положення про державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 1998 р. № 1315 (далі - Положення № 1315) передбачено, що державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів (далі - прокатне посвідчення) запроваджено з метою регулювання розповсюдження і демонстрування на території України всіх видів вітчизняних та іноземних фільмі.
Згідно п. 4 Положення № 1315, прокатне посвідчення дає право розповсюджувати і демонструвати на території України всі види фільмів, вироблених в Україні та за її межами, розповсюджувачам (дистриб'юторам, прокатникам), кіновидовищним закладам, прокатним пунктам відеокасет, торговельним підприємствам, підприємствам з тиражування, а також телеорганізаціям, у тому числі кабельному телебаченню (далі - відеотелезаклади), незалежно від форми власності.
Відповідно до положень п. 12 Положення № 1315, Держкіно скасовує державну реєстрацію фільму та визнає недійсним видане прокатне посвідчення у разі виявлення недостовірної інформації, що міститься у документах, зазначених у пункті 6 цього Положення, а також у разі виявлення підстав, передбачених частиною третьою статті 15 Закону України Про кінематографію , після видачі прокатного посвідчення, в тому числі включення одного з учасників фільму до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці, оприлюдненому в установленому порядку.
Скасування державної реєстрації фільму та визнання недійсним прокатного посвідчення оформлюються наказом Держкіно, про що протягом трьох робочих днів Держкіно інформує власника відповідних прав на фільм, якому видано прокатне посвідчення, місцеві органи управління кінематографії, Національну раду з питань телебачення і радіомовлення (якщо на фільм є телевізійні права), а також у разі потреби засоби масової інформації.
Матеріали справи свідчать, що ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 червня 2016 року по справі було призначено комплексну судову психологічну та мистецтвознавчу експертизу на вирішення якої поставлені наступні питання: Чи є в наданих на експертизу аудіовізуальних творах фрагменти, які містять популяризацію та пропаганду правоохоронних органів держави-агресора, Російської Федерації; чи є в наданих на експертизу аудіовізуальних творах фрагменти, які містять ознаки позитивного образу працівників поліції держави-агресора, Російської Федерації; чи є в наданих на експертизу аудіовізуальних творах фрагменти, які містять форму та нашивки працівника поліції держави-агресора, Російської Федерації? .
На виконання ухвали суду від 16 червня 2016 року Державним науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України зроблено висновок від 26 вересня 2016 року № 9-2/57МПс, яким встановлено, що в наданих на експертизу аудіовізуальних творах наявні фрагменти, які містять популяризацію та пропаганду правоохоронних органів Російської Федерації; в наданих на експертизу аудіовізуальних творах наявні фрагменти, які містять ознаки позитивного образу працівників поліції Російської Федерації; в аудіовізуальному творі ІНФОРМАЦІЯ_1 є фрагменти, які містять форму та нашивки працівника поліції Російської Федерації.
Таким чином, здійснивши системний аналіз зазначених нормативних актів та обставин справи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що фільм ІНФОРМАЦІЯ_1 , вироблений юридичною особою країни-агресора, містить популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, тому створює позитивний образ працівників держави-агресора ( ЗАО СТУДИЯ ОЛИМП , 2015г. ), з боку відповідача вбачається протиправна бездіяльність щодо не прийняття наказу про визнання недійсним прокатного посвідчення.
Однак, враховуючи, що після звернення до суду ГО Мережа громадських ініціатив Баста з даним позовом, наказом Держкіно від 12 квітня 2016 року № 62 Про скасування державної реєстрації фільмів скасовано з 01 квітня 2016 року державну реєстрацію на фільм ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1), режисер ОСОБА_2 та визнано недійсним видане прокатне посвідчення № 14.3312.2015Т фільму ІНФОРМАЦІЯ_1 , а тому, з метою належного захисту прав позивача, Окружний адміністративний суд м. Києва обґрунтовано визнав протиправною бездіяльність Держкіно, яка мала місце у період з моменту звернення позивача до суб'єкта владних повноважень із листом від 10 лютого 2016 року до моменту визнання недійсним державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільму, а саме до 12 квітня 2016 року.
Крім того, беручи до уваги те, що фільм ІНФОРМАЦІЯ_1 (режисер-постановник - ОСОБА_2) виробництва Кінокомпанії Русское містить ознаки, визначені у статті 15-1 Закону, про що було зазначено вище, судова колегія погоджується в висновком суду першої інстанції про задоволення вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача прийняти рішення про віднесення вказаного фільму до заборонених до розповсюдження та демонстрування на території України.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Доводи викладені в апеляційній скарзі не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.
За наведених обставин, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи і судове рішення ухвалено у відповідності до норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому підстав для скасування постанови не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державного агентства України з питань кіно залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 листопада 2016 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 30.01.2017 року.
Головуючий суддя Федотов І.В.
Судді: Ісаєнко Ю.А.
Оксененко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2017 |
Оприлюднено | 01.02.2017 |
Номер документу | 64397946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федотов І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні