Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
01 лютого 2017 р. Справа №805/4095/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Козаченка А.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в Донецькій області, Головного управління Національної поліції в Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
10.11.2016 року ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління МВС України в Донецькій області, Головного управління Національної поліції в Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії.
Позивач через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача через канцелярію суду надав клопотання від 20.12.2016 року про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку із пропуском строку звернення до суду..
Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позивачем пропущений строк звернення до суду з наступних підстав.
Згідно викладеному в позові, 18.02.2016 року на підставі Наказу № 13 о/с, позивача було звільнено з ОВС у запас Збройних сил за пунктом 64 "г" (через скорочення штату). Обставин щодо пропущення строку звернення до суду позивачем не зазначено, клопотання про поновлення зазначеного строку не надано.
Частиною 1 статті 99 КАС України визначено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до частини третьої статті 99 КАС України, для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.06.2008 року "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" передбачено, що при розгляді спорів з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби застосовуються строки звернення до суду, встановлені спеціальними законами. У разі коли ці закони зазначені питання не врегульовують, то з врахуванням необхідності субсидіарного застосування законів про працю суди повинні виходити із строків звернення до суду, визначених частиною першою ст. 233 Кодексу законів про працю України.
Відповідно суд зазначає, що оскільки даний спір пов'язаний з проходженням та звільненням позивача з публічної служби, зокрема, з органів внутрішніх справ, то у даному випадку, на підставі ч. 3 ст. 99 КАС України, строк звернення до адміністративного суду складає один місяць.
Листом відповідача 2 від 12.04.2016 року № П-251/12/02-2016 повідомлено позивача про те, що для вступу на службу до Національної поліції України при оголошенні конкурсу йому необхідно буде звернутись до відповідної поліцейської комісії.
Згідно відбитку поштового штемпелю, 10.11.2016 року позивач звернувся до суду за захистом порушених прав. Таким чином строк звернення позивача до суду за захистом своїх прав є пропущеним.
Дослідивши зміст позову, лист Лиманського міського центру зайнятості від 05.01.2017 року № 05-06/77, з якого вбачається, що позивач з 17.03.2016 року по 26.04.2016 року перебував на обліку як шукач роботи, беручи до уваги той факт, що позивачем не зазначено причини та обставини на обґрунтування поважності причин пропуску строку звернення до суду, а також те, що позивач відповідне клопотання не заявляв, суд вважає, що позивачем пропущено строк звернення до суду за даним адміністративним позовом.
Також суд зазначає, що обставини, котрі можуть бути враховані як такі, що були чи є об'єктивно непереборними, тобто не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов'язані з дійсно істотними обставинами, перешкодами чи труднощами, що унеможливили своєчасне звернення до суду та докази на їх підтвердження в матеріалах даної адміністративної справи відсутні.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС України, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, якщо в ході судового розгляду справи суд встановить, що провадження у справі відкрито за позовною заявою, поданою з пропущенням установленого законом строку звернення до адміністративного суду, або викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, позовна заява залишається без розгляду.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки даний позов поданий позивачем після закінчення встановленого строку звернення, та у суду відсутні підстави для поновлення пропущеного позивачем строку, клопотання представника Головного управління МВС України в Донецькій області від 20.12.2016 року про залишення позовної заяви без розгляду у зв*язку з пропущенням строку звернення до суду - підлягає задоволенню, даний адміністративний позов - залишенню без розгляду.
Керуючись ч.1, ч.3 ст.99, ст.100, п.9 ч.1 ст.155, ст.ст.160, 165, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Головного управління МВС України в Донецькій області від 20.12.2016 року про залишення позовної заяви без розгляду у зв*язку з пропущенням строку звернення до суду - задовольнити.
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в Донецькій області, Головного управління Національної поліції в Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії- залишити без розгляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Козаченко А.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2017 |
Оприлюднено | 02.02.2017 |
Номер документу | 64432034 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Козаченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні