Постанова
від 03.02.2017 по справі 815/7230/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7230/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.,

розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 про застосування заходів реагування, -

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся з адміністративним позовом до Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 , в якому просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, шляхом зобов'язання повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації: ліфту пасажирського реєстр. № 2352 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28, ліфту пасажирського реєстр. № 2353 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.

У період з 01.11.2016 року по 03.11.2016 року, відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.10.2016 року № 1372 співробітники Головного управління Держпраці в Одеській області провели планову перевірку Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складено акт № 1122 від 03.11.2016 року.

Під час проведення планової перевірки Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 позивачем було виявлено 13 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 3 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Позивач вважає, що виявлені за результатами перевірки порушення є такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Ухвалою суду від 11.01.2017 року було відкрите скорочене провадження по адміністративній справі, в якій відповідачеві було запропоновано надати на адресу суду заперечення проти позову та докази, які у нього є, або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду.

Копію ухвали від 11.01.2017 року суд направив відповідачеві.

Відповідач копію ухвали суду від 11.01.2017 року отримав 23.01.2017 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Станом на 02.02.2017 року на адресу суду не надійшли від відповідача заперечення на позов або заява про визнання позову.

Відповідно до ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. До суду не надійшло заперечень від відповідача. Справа розглядається за місцезнаходженням відповідача.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до абз.2 ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з п.1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п.7 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з п.1 Положення про Головне Управління Держпраці в Одеській області, затверджене наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 року № 8, Головне управління Держпраці в Одеській області є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Відповідно до вимог ст.38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, крім іншого, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно з пп.16 п.4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

На підставі повідомлення про проведення планової перевірки від 20.10.2016 року № 15/01-28-1424, направлення на проведення перевірки від 20.10.2016 року № 15/01-29-2606, наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.10.2016 року № 1372 Про затвердження графіків перевірок суб'єктів господарювання та об'єктів на листопад 2016 року співробітник ГУ Держпраці в Одеській області провів планову перевірку Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Перевірка проводилась у присутності голови правління Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 ОСОБА_1

За результатами цієї перевірки 03.11.2016 року Головне управління Держпраці в Одеській області склало акт № 1122.

В акті перевірки встановлено 13 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 3 створюють загрозу життю та здоров'ю людей: п.9.5.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів , а саме не проведений позачерговий технічний огляд ліфтів реєстр. №№ 2352, 2353 у зв'язку із закінченням граничного строку експлуатації; п.6.5.8 НПАОП 0.00-1.02-08, а саме в машинних приміщеннях ліфтів не функціонує електричне освітлення; п.9.8.1 НПАОП 0.00-1.02-08, а саме ліфти не обладнані двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом.

Суд встановив, що акт перевірки, складений за результатами проведення планової перевірки щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки не містить будь-яких пояснень, зауважень або заперечень щодо проведеної перевірки та складеного акту перевірки з боку голови правління Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 ОСОБА_1

Таким чином, з урахуванням зазначеного, суд погоджується з твердженнями позивача, що виявлені за результатами перевірки відповідача порушення є такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно з ст.4 Закону України Про охорону праці державна політика в галузі охорони праці базується на принципах, крім інших пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Згідно з п.2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Тобто, суд вважає, що подальша робота (виробництво) з експлуатації ліфту пасажирського реєстр. № 2352 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28, та ліфту пасажирського реєстр. № 2353 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28, Житлово-будівельним кооперативом Центральний-22 з виявленими за результатами перевірки порушеннями створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей.

Крім того, на час розгляду справи відповідач не надав до суду доказів про усунення виявлених перевіркою порушень.

На підставі зазначеного, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони належать до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ч.12 ст.183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Згідно з п.10 ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 7, 8, 9, 11, 94, 159-163, 183-2 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Житлово-будівельного кооперативу Центральний-22 (код за ЄДРПОУ 20990878), у вигляді повного зупинення виконання робіт (виробництва) з експлуатації: ліфту пасажирського реєстр. № 2352 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28; ліфту пасажирського реєстр. № 2353 за адресою м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, буд. 28, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

3. Постанова належить до негайного виконання.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64502388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7230/16

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Постанова від 03.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні