Ухвала
від 03.02.2017 по справі 538/19/17
ЧОРНУХИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 538/19/17

Провадження № 1-кс/549/16/17

УХВАЛА

03 лютого 2017 року слідчий суддя Чорнухинського районного суду Полтавської області Глущенко Н.М., з участю секретаря судового засідання Міщенко Т.А., за участю слідчого Лохвицького ВП ГУНП в Полтавській області Горбоконя В.В., прокурора Чуйко І.В. розглянувши клопотання про проведення позапланової перевірки, -

встановив:

Слідчий СВ Лохвицького ВП ГУНП в Полтавській області старший лейтенант поліції Горбоконь В.В. звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором Лохвицького відділу Лубенської місцевої прокуратури Сидоренко А.Л. про проведення позапланової перевірки Державною екологічною інспекцією в Полтавській області, посилаючись на те, що 22.09.2016 року в м.Лохвиця Полтавської області було зупинено автомобіль на кузові якого знаходилася попиляна деревина породи, а також у лісозахисній смузі поблизу с.Безсали Лохвицького району було здійснено порубку деревини породи дуб в кількості близько 150 шт.

Відомості по даному факту внесено 23.09.2016 року до ЄРДР за № 12016170230000734 за ст.246 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що 22.09.2016 року ОСОБА_3 разом з ОСОБА_4 на автомобілі марки ЗИЛ 431410 (вантажний самоскид) д.н.з. НОМЕР_1, який перебуває у володінні ОСОБА_5 та ОСОБА_6, поїхали до полезахисної лісосмуги, яка знаходиться між селами Безсали та Сокириха Лохвицького району Полтавської області. Знаходячись у полезахисній лісосмузі, спиляли п'ять дерев породи дуб, без відповідних на це документів, розпиляли їх на частини та загрузили на вказаний автомобіль. В подальшому, їдучи м.Лохвицею їх було зупинено працівниками поліції.

Таким чином, вищезазначені особи без наявності відповідних дозвільних документів здійснили незаконний поруб дерев на території земель, розташованих в адміністративних межах Безсалівської сільської ради Лохвицького району Полтавської області.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та пояснив суду, що для з'ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідне проведення позапланової перевірки дотримання вимог екологічного законодавства по факту самовільної порубки дерев на території земель, розташованих в адміністративних межах Безсалівської сільської ради Лохвицького району Полтавської областіу кримінальному провадженні № 12016170230000734 від 23.09.2016 за ознаками складу злочину, передбаченого ст. 246 КК України, проведення якої слід доручити Державній екологічній інспекції у Полтавській області, юридична адреса: 36039, м. Полтава, вул..Коцюбинського,6 .

Прокурор в судовому засіданні підтримав подання слідчого.

Відповідно до ч. 1 ст. 107 КПК України, клопотань від учасників процесуальної дії про застосування технічних засобів фіксування процесуальної дії не надійшло. Слідчий суддя вважає за необхідне розглянути вказане клопотання без застосування технічних засобів фіксування процесуальної дії.

На підставі ч. 1 ст. 108 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею здійснювалась шляхом ведення журналу судового засідання.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань вбачається, що до нього внесена інформація досудового розслідування щодо кримінального провадження № 12016170230000734від 23.09.2016 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 246 КК України - незаконна порубка лісу.

Згідно з ч. 2 ст. 84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

На даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді із даним клопотанням.

Відповідно до ст. 223 КПК України, слідчі дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Положеннями статті 246 КК України встановлена кримінальна відповідальність за незаконну порубку лісу. З об'єктивної сторони даний злочин виражається у незаконній порубці дерев і чагарників, а кваліфікація таких дій залежить від категорії захищеності лісу, а також інших об'єктів, де здійснюється порубка. При цьому, незаконна порубка у лісах, захищених та інших лісових насадженнях утворює склад даного кримінального правопорушення, коли це заподіяло істотну шкоду.

Як вказав Пленум Верховного Суду України у п. 2 постанови № 17 від 10.12.2004 року Про судову практику у справах про злочини та інші правопорушення проти довкілля , оскільки більшість статей, якими передбачено відповідальність за злочини й адміністративні правопорушення проти довкілля, є бланкетними, судам слід ретельно з'ясовувати, яким саме законодавством регулюються правовідносини, пов'язані з використанням та охороною відповідного природного ресурсу (землі, надр, вод, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу тощо).

Також у пункті 9 даної постанови Пленуму роз'яснено про те, які дії можуть визнаватися незаконної порубкою дерев в розумінні ст. 246 КК України, та яким чином визначається істотна шкода (яка є елементом об'єктивної сторони вищевказаного злочину).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 року № 665 (із змінами) затверджені такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу.

Отже, вищевказане свідчить про те, що обов'язковим елементом складу об'єктивної сторони кримінального правопорушення, передбаченого ст. 246 КК України, є заподіяння істотної шкоди, зокрема, незаконною порубкою дерев.

Відповідно до ст. 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів.

Таким центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року, є вказана інспекція (далі - Держекоінспекція України).

Відповідно до покладених на неї завдань, передбачених підпунктом 2 д пункту 4 Положення, Держекоінспекція України здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів щодо законності вирубки, знищення або ушкодження лісових культур.

Згідно з підпунктами 5, 12 пункту 6 вищевказаного Положення, Держекоінспекція України для виконання покладених завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за її результатами обов'язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред'являти претензії.

Для повного, всебічного і неупередженого дослідження всіх обставин у кримінальному провадженні, з метою встановлення доказів самовільної порубки лісу, визначення розміру матеріальних збитків та подальшого відшкодування збитків, які заподіяно інтересам держави, виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог екологічного законодавства по факту самовільної порубки дерев між селами Безсали та Сокириха Лохвицького району Полтавської області.

Слідчим доведена необхідність отримання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки, оскільки отримані за результатами такої перевірки відомості, а саме сума завданих збитків, матимуть істотне значення для встановлення обставин у вказаному кримінальному провадженні, що підтверджується і матеріалами кримінального провадження, відтак призначення позапланової перевірки є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження, а тому наявні підстави для задоволення клопотання.

Керуючись ст. 2, 84, 93, 99, 132, 309 КПК України, Законом України Про охорону навколишнього природного середовища , постановою Кабінету Міністрів України 23.07.2008 року № 665, Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року, слідчий суддя,-

ухвалив:

Клопотання задовольнити повністю.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог екологічного законодавства по факту самовільної порубки дерев на території Безсалівської сільської ради в результаті незаконної вирубки дерев в полезахисній лісосмузі, яка розташована на території Безсалівської сільської ради Лохвицького району Полтавської областіу кримінальному провадженні № 12016170230000734від 23.09.2016 за ознаками складу злочину, передбаченого ст. 246 КК України

Проведення перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Полтавській області, юридична адреса: 36039, м. Полтава, вул..Коцюбинського,6 .

Визначити строк перевірки - не більше 10 робочих днів, з питань додержання вимог природоохоронного законодавства встановлення розміру заподіяних збитків, часу вчинення кримінального правопорушення.

Ухвала оскарженню не підлягає .

Слідчий суддя

СудЧорнухинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення03.02.2017
Оприлюднено08.02.2017
Номер документу64510780
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —538/19/17

Ухвала від 25.01.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Полтавської області

Томилко В. П.

Ухвала від 03.02.2017

Кримінальне

Чорнухинський районний суд Полтавської області

Глущенко Н. М.

Ухвала від 03.02.2017

Кримінальне

Чорнухинський районний суд Полтавської області

Глущенко Н. М.

Ухвала від 26.01.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Полтавської області

Томилко В. П.

Ухвала від 26.01.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Полтавської області

Томилко В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні