Справа № 263/10713/16-а
Провадження № 2-а/263/14/2017
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31.01.2017 року м. Маріуполь
Жовтневий районний суд м. Маріуполя Донецької області у складі: головуючого судді Скрипниченко Т.І., при секретарі Ткачук Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Маріуполі справу за адміністративним позовом Громадської організації "Ініціативна група "РАЗОМ!" до Маріупольськлї міської ради, виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, треття особа Комунальнальне підприємтво "Міське управління капітального будівництва", про визнання неправомірним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради від 14.07.2016 №138 "Про делегування повноважень щодо затвердження проектів будівництва об'єктів кошторисною вартістю до 120 млн. гривень Комунальному підприємтву "Міське управління капітального будівництва",
В С Т А Н О В И В :
ГО Ініціативна група Разом звернулась до суду з даним позовом, позовні вимоги обгрунтовує тим, що Статутом позивача передбачено контроль дотримання прав людини, за діяльністю органів місцевого самоврядування та інше. 14.07.2016 року виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради було прийнято рішення №138 "Про делегування повноважень щодо затвердження проектів будівництва об'єктів кошторисною вартістю до 120 млн. гривень Комунальному підприємтву "Міське управління капітального будівництва", яке оприлюднено на сайті ОСОБА_1 міської ради, зміст якого суперечить та не відповідає нормам та вимогам Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року Про затвердження Порядку затвердження проектів будіництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України , яке передбачає затвердження проектів будівництва виконавчими органами міських рад щодо об'єктів загальною кошторисною вартістю до 120 млн. грн. та не передбачає жодного повторного передання (делегування) повноважень наданих місцевим радам в порядку делегування від вищих органів державної влади, а саме Кабінету Міністрів України. Рішення також може привести до зловживань при затверджені проектів будівництва. Повноваження органів місцевого самоврядування передбачені Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та делеговані державою повноваження мають здійснюватися виключно суб'єктом, якому ці поноваження делеговані (передані). Просить визнати вказане рішення недійсним та скасувати його та стягнути з відповідача витрати по сплаті судового збору.
Представник позивача ОСОБА_2 у судовому засіданні позов підтримала повністю і просила його задовольнити, надавши пояснення аналогічні, викладеним у позові. В подальшому в судове засідання не прибула, надавши суду заяву про розгляд справи за її відсутність, позов підтримує.
Представник відповідача ОСОБА_1 міської ради ОСОБА_3 позовні вимоги не визнала, оскільки вважає, що позивачем заявлені позовні имоги про скасування рішення, яке було прийнято виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради, який є самостійним органом, тому ОСОБА_1 міська рада не може бути відповідачем за цимим вимогами. В подальшому в судове засідання не прибула, надавши суду заяву про розгляд справи за її відсутність, проти позову заперечує.
Представник відповідача виконачого комітету ОСОБА_1 міської ради ОСОБА_4 позовні вимоги не визнав, надав суду заяву про розгляд справи з його відсутність, зазначиши, що повноваження виконавчого комітету передбачені Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , а Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року, на яку посилається позивач, є підзаконним актом та не передбачає делегування повноважень, а передбачає порядок та максимальну кошторисну вартість. Комунальне підприємтво "Міське управління капітального будівництва" є спеціалізованим комунальним підприємтвом територіальної громади та створено з метою організації будівництва, реконструкції об'єктів комунального господарства та повноваження щодо виконання функцій замвоника на будівництво, реконструкцію та ремонт житла є виключно власними повноваженнями виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради.
Представник третьої особи Комунального підприємтва "Міське управління капітального будівництва" ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечувала проти позовних вимог, зазначила, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року, на яку посилається позивач, була прийнята на виконання вимог ст. 31 Закону України Про містобудівну діяльність . Викоання або делегування функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла , інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності віднесено до власних (самоврядних) повноважень Законом України Про місцеве самоврядування в Україні . Відповідно до статуту Комунального підприємтва "Міське управління капітального будівництва" основною метою діяльності є організація будівництва, реконструкції та ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного признчення, житлових будинків, доріг за рахунок бюджетних коштів, юридичних осіб незалежно від форм власності та громадян, а предметом діяльності є виконання функцій замовника на будівницто. Оскаржуване рішення було прийняте для дотримання строків надіслання звіту замовнику будівництва. В подальшому в судове засідання не прибула, надавши заяву про розгляд спраи за її відсутність .
Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти та відповідні ним правовідносини.
Виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради прийнято рішення 14.07.2016 року №138 "Про делегування повноважень щодо затвердження проектів будівництва об'єктів кошторисною вартістю до 120 млн. гривень Комунальному підприємтву "Міське управління капітального будівництва" відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року № 560, з метою дотримання тримісячного строку затвердження робочих проектів від дати надіслання експертного звіту замовнику, керуючись ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Відповідно до п.1.2. Статуту Комунального підприємтва "Міське управління капітального будівництва" підприєиство є комунальною власністю територіальної громади м. Маріуполя, та за п.2.1. метою діяльності підприємства є організація будівництва, реконструкції та ремонту об'єктів комунального господарства і соціально-культурного признчення, житлових будинків, а також доріг місцевого значення за рахунок бюджетних коштів, юридичних осіб незалежно від форм власності та громадян. Предметом діяльності відповідно до п.2.2.1. є виконання функцій замовника на будівницто, реконструкцію, капітльний або поточний ремонт житла, інших об'єктів соціальної і виробничої інфраструктури комунальної власності.
Згідно зі ст.ст.1,2 Європейської хартії місцевого самоврядування, ратифікованої Україною 15 липня 1997 року, місцеве самоврядування означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання і управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення. Це право здійснюється радами або зборами, члени яких вільно обираються таємним голосуванням на основі прямого, рівного, загального виборчого права і які можуть мати підзвітні їм виконавчі органи.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні .
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду;
сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади відповідно до вимог ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження:
організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
виконання або делегування на конкурсній основі генеральній будівельній організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року № 560 Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України відповідно до частини другої статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та частини четвертої статті 7 Закону України "Про архітектурну діяльність" затверджено Порядок затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визначає механізм затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи.
Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником .
Затвердження проектної документації на будівництво об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів Українита вимогами ст. 7 Закону України "Про архітектурну діяльність" передбачено розроблення та затвердження проекту об'єкта архітектури.
Частиною 3 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це
рішення(дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумно строку.
Враховуючі наведені вимоги законодавства, суд приходить до висновку, що доводи позивача не заслуговують на увагу, оскільки власні (самоврядні) повноваження виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради передбачені вимогами Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та передбачають делегування на конкурсній основі генеральній будівельній організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року № 560, яка є підзаконим актом, визначено лише механізм затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та за своїм змістом Постанова не визначає будь- якого порядку делегування повноважень, наданих місцевим радам.
Також суд приходить до висновку щодо відстуності доведеності з боку позивача порушення його прав. Позивач посилався лише на тлумачення вимог законодаства та підзаконих актів, які на його думку порушені відповідачем та у своїх позовних вимогах зазначив, що Статутом позивача передбачено контроль дотримання прав людини, за діяльністю органів місцевого самоврядування та інше, але суду для підтвердження мети своєї діяльності Статут надано не було .
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Керуючись ст.ст.2, 6-9, 159-163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні позовних вимог Громадської організації "Ініціативна група "РАЗОМ!" до Маріупольськлї міської ради, виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, треття особа Комунальнальне підприємтво "Міське управління капітального будівництва", про визнання неправомірним та скасування рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради від 14.07.2016 №138 "Про делегування повноважень щодо затвердження проектів будівництва об'єктів кошторисною вартістю до 120 млн. гривень Комунальному підприємтву "Міське управління капітального будівництва" - відмовити.
На постанову може бути подано апеляційну скаргу до Донецького апеляційного адміністративного суду через Жовтневий районний суд м. Маріуполя протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.І.Скрипниченко
Суд | Жовтневий районний суд м.Маріуполя |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2017 |
Оприлюднено | 07.02.2017 |
Номер документу | 64553389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Жовтневий районний суд м.Маріуполя
Скрипниченко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні