Головуючий у 1 інстанції - Троянова О.В.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2017 року справа №805/2303/16-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегії суддів у складі: судді-доповідача ОСОБА_1, суддів Компанієць І.Д., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2016 року у справі № 805/2303/16-а за позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27326-1303 в частині визначення податкового зобов'язання у сумі 33723,08грн., скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27327-1303,-
ВСТАНОВИВ:
19 липня 2016 року ОСОБА_2 (надалі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі - відповідач, податковий орган) з урахуванням уточнених позовних вимог, про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27326-1303 в частині визначення податкового зобов'язання у сумі 33723,08грн., скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27327-1303 в частині визначення податкового зобов'язання у сумі 3013,53 грн. (а.с. 4-9,77)
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2016 року адміністративний позов задоволено.
Скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 18 травня 2016 року №27326-1303 в частині визначення ОСОБА_2 податкового зобов'язання з земельного податку фізичних осіб у сумі 33723,08 грн.
Скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 18 травня 2016 року №27327-1303 в частині визначення ОСОБА_2 податкового зобов'язання з земельного податку фізичних осіб у сумі 3013,56 грн. (а.с. 89-91).
Відповідач із таким судовим рішенням не погодився, звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального права, просив суд скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог позивачу у повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт зазначив, що позивач є платником земельного податку, який є користувачем земельної ділянки площею 0,0397 га за адресою: м. Краматорськ, б-р Машинобудівників, 30. При цьому, підставою для нарахування земельного податку згідно п. 286.1 ст. 286 ПКУ є дані державного земельного кадастру. Апелянт зазначив, що розрахунок земельного податку та орендної плати позивачу на 2016 рік проводився згідно довідки Управління Держземагенства у м. Краматорську Донецької області № 03-29/2977 від 12.08.14 року, відповідно до якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка належить позивачу за 2014 рік складає 546,03 грн. за 1 м.кв., листа Державного агентства земельних ресурсів України № 6-28-0-22-215/2-15 від 14.01.15 Про індексацію нормативно-грошової оцінки земель , де коефіцієнт індексації земель на 2015 рік складає 1,249 та листа № 28-0-22-201/2-16 від 11.01.16 Про індексацію нормативно-грошової оцінки земель де коефіцієнт індексації земель на 2016 рік складає 1,433, тобто 977,29 грн. за 1 кв.м. (а.с. 98-99).
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги встановила наступне.
Як встановлено судом першої, апеляційної інстанції та підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_2, відповідно до Державного акту про право власності на земельну ділянку від 06.10.2010 року Серії ЯИ № 439837 та на підставі договору купівлі-продажу № 1771 від 25.05.2010 року є власником земельної ділянки площею 0,7822 га, яка розташована за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, б-р Машинобудівельників, буд. 30, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 011015801178 (а.с. 14-15).
22 листопада 2012 року Управлінням Держкомзему у місті Краматорську Донецької області видано довідку № 397 (витяг з нормативної грошової оцінки), в якій зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, кадастровий номер: 1412900000:00:003:0583 складає 216 771,21 грн. (а.с. 13).
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 20 грудня 2012 року Краматорськая міська рада вирішила передати позивачу в оренду ділянку по б-ру Машинобудівельників, буд. 30 площею 0,03397 га для функціонування автомийки строком на 5 років, що підтвердження Витягом з рішення Краматорської міської ради від 20.12.2012 року № 22/VI-40 Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передач земельних ділянок в оренду (а.с. 32).
До того ж, 20 грудня 2012 року між Краматорською міською радою (надалі - орендодавець) та ОСОБА_2 (надалі - орендар) укладено договір оренди землі.
Пунктом 1 цього договору передбачено, що орендодавець, на підставі рішення Краматорської міської ради від 20.12.2012 року № 22/VI-40 передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться: м. Краматорськ, б-р Машинобудівельників, буд. 30.
Категорія земель за функцією використання - землі комерційного використання.
Пунктом 7 цього договору встановлено, що орендна плата сплачується орендарем виключно у грошовій формі в розмірі 5 відсотків нормативної грошової оцінки землі, що становить 10838,56 грн. на рік (а.с. 10-11).
18 травня 2016 року, відповідачем, згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 53.3 статті 54 Податкового кодексу України та відповідно до пункту 286.5 статті 286 розділу XII прийняті наступні податкові повідомлення-рішення форми Ф :
- № 27326-103, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем: Земельний податок з фізичних осіб в сумі 64852 грн. 41 коп. (оскаржується позивачем в частині визначення податкового зобов'язання на суму 33723 грн. 08 коп.) (а.с. 19);
- №27327-103, яким позивачу визначена сума податкового зобов'язання за платежем: Земельний податок з фізичних осіб в сумі 5795грн. 28 коп. (оскаржується позивачем в частині визначення податкового зобов'язання на суму 3013 грн. 53 коп.) (а.с. 20);
- №27329-1303, яким позивачу визначена сума податкового зобов'язання за платежем: Орендна плата за землю з фізичних осіб в сумі 19399 грн. 04 коп. ( позивачем не оскаржується) (а.с.18).
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач, при розрахунку позивачу земельного податку та податку з орендної плати за землю не вірно нарахував податкові зобов'язання з земельного податку та орендної плати за землю, оскільки станом на час прийняття спірних податкових повідомлень-рішень залишалося чинним рішенням Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська» та з цього часу інших рішень про затвердження нової грошової оцінки земельної ділянки міської радою не приймалося.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції з наступних підстав.
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, а також Земельним кодексом України.
Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Відповідно до ст. 269 ПКУ, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Об'єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270 ПКУ).
Згідно з підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Пунктом 287.1 ст. 287 ПКУ встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Пункт 288.5 статті 288 цього Кодексу розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Колегія суддів зазначає, що статтею 5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року № 1378-IV (надалі - Закон № 1378-IV) встановлено, зокрема, що грошова оцінка земельних ділянок є різновидом оцінки земель.
Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Статтею 15 Закону № 1378-IV визначено, що підставою для проведення оцінки земель ( у т.ч. нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 18 Закону № 1378-IV передбачено, що нормативно-грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Відповідно до ч.ч. 1,2 статті 20 Закону № 1378-IV, за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України (ч.ч 1,4 ст. 23 Закону № 1378-IV).
Так, відповідно до п. 271.2 ст. 271 ПКУ, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
У відповідності до п. 274.1 ст. 274 ПКУ, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Порядок обчислення плати за землю встановлений статтею 286 Податкового кодексу України.
Так, згідно п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному ст. 58 цього Кодексу.
Судова колегія зазначає, що нормативну грошову оцінку земель міста Краматорська затверджено рішенням Краматорської міської ради від 24.02.2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська» (а.с. 33-34).
Зазначене рішення на сьогоднішній день ніким не скасовано, тобто є чинним. Будь-яких інших рішень з цього питання Краматорською міською радою прийнято не було.
Відповідно до вказаного рішення, нормативна грошова оцінка кв.м земельної ділянки складає 447,56 грн., а нормативна оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 141290000:00:003:0583 становить 216 771,21 грн., що підтверджується Довідкою № 397 (витяг з нормативної грошової оцінки) Управління Держземагентсва м. Краматорська Донецької області 12 вересня 2014 року № 03-18/3116 ( а.с. 13) .
Апелянт обґрунтовує апеляційну скаргу тим, розрахунок земельного податку та орендної плати позивачу на 2016 рік проводився згідно довідки Управління Держземагенства у м. Краматорську Донецької області № 03-29/2977 від 12.08.14 року, відповідно до якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка належить позивачу за 2014 рік складає 546,03 грн. за 1 м.кв., листа Державного агентства земельних ресурсів України № 6-28-0-22-215/2-15 від 14.01.15 Про індексацію нормативно-грошової оцінки земель , де коефіцієнт індексації земель на 2015 рік складає 1,249 та листа № 28-0-22-201/2-16 від 11.01.16 Про індексацію нормативно-грошової оцінки земель де коефіцієнт індексації земель на 2016 рік складає 1,433, тобто 977,29 грн. за 1 кв.м.
З цього приводу колегія суддів зазначає, що відповідач, в даному випадку, не вірно нарахував грошові зобов'язання з земельного податку та орендної плати з тих підстав, що станом на час прийняття спірних податкових повідомлень-рішень Рішення Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська» залишалося чинним і саме воно повинно застосовуватись до спірних правовідносин.
До того ж, позивачем належним чином виконані зобов'язання зі сплати земельному податку з фізичних осіб за належну йому земельну ділянку у встановлений строк та у належному розмірі 34180,35 грн.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27326-1303 в частині визначення податкового зобов'язання у сумі 33723,08грн., скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2016 №27327-1303 в частині визначення податкового зобов'язання у сумі 3013,53грн.
Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2016 року у справі № 805/2303/16-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя : Л.В. Ястребова
Судді: І.Д. Компанієць
ОСОБА_3
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2017 |
Оприлюднено | 10.02.2017 |
Номер документу | 64562187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні